Hirdetés

Hirdetés

Ahol a jobb receptjeim vannak.

Válogatás a blogon megjelent receptjeimből

4400Ft + szállítás (megpróbálom a legolcsóbb megoldásokat - pl saját magam viszem a környéken házhoz, vagy PickPack/Foxpost)

Foxpost épp most drágította a házhozszállítást 100Ft-tal :(((((

konyv @ andras . net az email cím, ahova a rendeléseket küldjétek.

Kell majd postázási név és cím, a jóváhagyó levélben küldöm a fizetési lehetőségeket.

Itt kreditkártyával is 
lehet vásárolni: 
Dedikáció:

Blogkocsma

"Tegnap véletlenül olyan finomat főztem..."



Nincs ennek más baja, csak hogy piros tányérba tettem ...
Eszünk, iszunk, traccsolunk és jól érezzük magunkat. Recepteket is megosztunk egymással, de szívesen olvasunk utazásról, vagy művészetről! Bárki látogatót nagy szeretettel fogadunk - hátha törzsvendég lesz.

Friss kommentek

Bejegyzések

A nap vicce


Címkék

A1 (11) A1 marinád (4) A1 szósz (7) áfonya (4) Aji Bonito (2) Aji Crystal (10) Aji Mango (3) alaplé (74) alga (2) alma (34) almaecet (22) almalé (10) almaszósz (5) aludtej (3) amarillisz (2) Anaheim (4) ananász (2) Ancho Gigantea (13) Andor Csaba (2) Angus (5) Anikó sajt (2) Anova (2) aprólék (4) arborio rizs (13) árpagyöngy (2) Arrabbiata (2) aszalt meggy (2) aszkorbinsav (9) avokado (10) ázsiai bolt (2) bab (16) babapiskóta (2) babér (44) babérlevél (64) bableves (4) babos káposzta (2) bacon (39) Balaton (2) balzsamecet (16) bambuszrügy (4) banán (3) baracklekvár (9) bárány (7) báránygerinc (2) barbecue (9) barbecue csirke (2) barbeque (8) barnacsiperke (6) barnacukor (28) barnasör (3) barna csiperke (4) barna mustármag (2) barna sör (2) barna vaj (5) baromfi (2) Barramundi (2) barramundi (2) basmati rizs (5) bazsalika (6) bazsalikom (64) bazsalikomsó (7) bbq (6) BBQ (13) bbq oldalas (3) BBQ szósz (7) befőzés (2) bélszín (14) besamel (6) betütészta (4) biga (2) biovegeta (12) Bird Eye (3) birka (4) birs (6) birsalma (5) birskörte (5) BL112 (3) bl112 (2) BL80 (3) blackened (2) bodza (2) bőr (3) bor (21) borecet (11) borfesztivál (2) borjú (4) borjúalaplé (4) borjúcomb (6) borjúláb (4) borjúlábszár (3) bőrke (5) boróka (5) borókabogyó (39) bőrősháj (2) bors (378) borsikafü (8) bouquet garni (3) brassói (2) brie (2) brindza (3) brokkoli (4) bükkfa fűrészpor (4) bulgur (4) burger (3) burgonya (12) búzadara (9) búzafinomliszt (26) búzasikér (4) cajun (3) Cajun (4) cajun fűszerkeverék (18) camembert (2) Camembert (2) carbonara (2) cayenne (6) cayenne bors (7) cékla (18) cérnametélt (3) chedar (2) cheddar (16) Chérie (3) Cherie (3) chili (7) chipotle (9) churut (3) citrom (74) citromdzsem (2) citromfű (13) citromhéj (39) citromlé (47) citromnád (17) citromsav (2) citronát (4) coleslaw (2) comb (2) cranberry (3) creole (3) creole fűszerkeverék (9) csalamádé (2) csalán (2) csánk (2) császár (2) császárgomba (4) császárhús (9) császárszalonna (3) csécsi szalonna (2) csemegeuborka (7) csemege kukorica (2) csemege uborka (3) cseresznye (4) cseresznye ág (3) cserkészkolbász (3) csevapcsicsa (2) csicseriborsó (3) csicseriborsó liszt (2) csiga (3) csili (63) csiliolaj (2) csilipaprika (54) csilipaszta (31) csilipehely (6) csilipor (4) csiliszósz (7) csili krém (11) csillagánizs (8) csiperke (22) csipetke (17) csipsz (3) csirke (26) csirkealaplé (5) csirkeaprólék (3) csirkecomb (28) csirkecomb filé (12) csirkeláb (2) csirkemáj (16) csirkemell (25) csirkemellcsont (5) csirkemell filé (7) csirkeszárny (15) csodahüttő (10) csokoládé (11) csombor (18) csombord (3) csont (4) csontalaplé (9) csontvelő (2) csuka (3) csülök (32) csusza (2) cukkíni (27) cukkini (11) cukor (157) cukorborsó (9) cukorszirup (2) cumin (3) curry (20) currypaszta (12) cvekkedli (2) C vitamin (6) dagadó (8) dara (4) daragaluska (2) darálthús (42) datolya (3) datolyaparadicsom (2) debreceni (3) degesz (2) dió (29) disznózsír (6) durbincs (2) durum tészta (2) durva só (3) ecet (22) édeskömény (17) édes chili (3) égerfa (3) egres (3) elefántfül paprika (2) élesztő (64) ementáli (7) eper (5) eperlekvár (4) erdélyi mustár (3) etc. (2) étcsokoládé (5) ételfesték (2) étkezési keményítő (5) étolaj (6) étterem (2) ezüsthagyma (11) fácán (2) fafülgomba (12) fahéj (46) fánk (3) farhát (4) Farkas András (42) farok (3) fartő (2) fasírt (2) faszén (5) fehérbor (32) fehérbors (60) fehérhagyma (11) fehér hagyma (3) fejes káposzta (5) fejtettbab (3) fejtettbab leves (2) fejtett bab (4) feketebab (3) feketebors (105) fekete bors (9) fekete szezámmag (2) feles borsó (5) feles zöldborsó (2) fenyőmag (4) feta (7) filé (2) fodros kocka (4) fogpiszkáló (2) fokhagyma (511) fokhagymapor (7) fokhagyma granulátum (18) földicseresznye (2) földimogyoró (2) főtt fejhús (2) főtt tojás (2) frankfurti leves (2) füge (6) fürjtojás (2) füst (8) füstölény (5) füstölő (6) füstölt (4) füstölthal (2) füstölt csili (19) füstölt csili krém (3) füstölt csülök (15) füstölt fokhagyma (2) füstölt karaj (5) füstölt kolbász (23) füstölt lé (2) füstölt oldalas (6) füstölt paprika (2) füstölt sajt (9) füstölt só (5) füstölt sonka (12) füstölt szalonna (10) fűszeres só (2) galambbegy saláta (4) galanga (3) galangal (10) galuska (4) ganciale (2) garam masala (5) garnéla (12) garnélarák (12) gépsonka (5) gersli (4) gesztenye (3) gesztenyemassza (4) gévagomba (3) ghí (61) gluténmentes (2) gnocchi (3) golden syrup (3) gomba (68) gombapor (4) gombóc (5) gorcsica (3) Gordon Ramsey (2) gorgonzola (3) görögszéna (3) görög BBQ (4) görög joghurt (2) görög szték fűszer (2) Gouda sajt (4) gránátalmaszirup (2) grana padano (4) gravlax (2) gravy (3) grill (11) gríz (12) grrr (5) Gruyere (3) guacamole (3) guajillo (6) guba (3) Guinness (3) gulyás (4) gulyáskrém (2) gulyásleves (2) gyíkhús (2) gyökér (107) gyömbér (130) gyömbérpor (3) gyöngybab (2) gyöngytyúk (3) gyrosfűszer (2) habanero (11) Habanero Choco (3) Habanero Limon (2) habarás (2) habcsók (2) habtejszín (2) hagyma (385) hagymakarika (2) hagymalevespor (8) hagymaszár (2) hal (13) halászlé (3) halsaláta (3) halszósz (24) halványító zeller (4) hamburger (4) hámozott paradicsom (4) harangpaprika (2) harcsa (6) harira (2) Harissa (2) hasaalja szalonna (2) hátszín (16) helcli (2) hétfűszer (3) himalájasó (5) Hoisin szósz (6) homár (3) hosszúmetélt (2) húsgombóc (3) húslé (7) húsleves (15) húsleveskocka (2) húsos csont (7) húsos szalonna (9) húsvét (2) hybrid pepper (2) idared (2) Impala (4) irdalás (3) jalapeño (27) Jalapeño (3) jalapeno (25) Jamaican Jerk (3) Jambalaya (2) jázmin rizs (6) jégcsapretek (5) jérce (2) Jerk fűszerkeverék (5) joghurt (26) joghurt pác (2) juharszirup (2) juhtúró (6) kacsa (14) kacsaalaplé (2) kacsacomb (14) kacsaháj (7) kacsamáj (8) kacsamell (11) kacsanyak (8) kacsaszárnytő (4) kacsazsir (5) kacsazsír (62) kacsazúza (6) kaffir lime levél (12) kagyló (9) kagylólé (2) kakaó (9) kakas (7) kakukkfű (41) kakukkfü (114) kalács (5) kalamata (2) kaliforniai paprika (13) kandírozott citromhéj (2) kandírozott narancshéj (2) kápia (34) kápia paprika (2) kapor (37) kapormag (7) káposzta (20) kapri (4) kapribogyó (22) karaj (14) karajcsont (2) karaláb (44) karalábé (17) karalábéfőzelék (2) karamell (3) kárász (6) kardamom (29) karfiol (27) kávé (2) kecsap (6) kecske (2) kecskehús (5) kecskesajt (3) kecskeszarv (3) kefír (2) kefir (3) kéksajt (2) keksz (2) kelbimbó (10) kelkáposzta (20) kelttészta (2) kelt palacsinta (2) kelt tészta (2) keményítő (11) kemény sajt (5) kenyér (33) kenyérlepény (2) kenyérliszt (22) kerekrépa (4) kesudió (2) keszeg (3) ketchup (12) Kickin chicken finger licking (4) kifli (14) kiflikrumpli (4) kígyóuborka (5) kimcsi (2) királyrák (4) knédli (3) kocka (2) kockatészta (4) kocsonya (3) kocsonyahús (7) koktélparadicsom (5) kókusz (2) kókuszkrém (5) kókuszreszelék (5) kókusztej (12) kolbász (29) kolbászhús (6) köles (3) kolozsvári (10) kolozsvári szalonna (22) kömény (88) köménymag (40) konyak (3) könyv (2) koriander (32) korianderlevél (2) koriandermag (42) köröm (22) körte (8) kötözősaláta (2) kovász (19) kovászos uborka (6) kréker (2) krémleves (3) krémsajt (18) kremsi mustár (2) Krensenf (2) kristálycukor (3) krumpli (177) krumplileves (2) krumplipüré (4) krumplis tészta (2) kucsmagomba (2) kukorica (18) kukoricadara (14) kukoricakeményítő (7) kukorica dara (3) KungPao (9) kurkuma (29) kuszkusz (3) láb (2) lábszár (17) lamb (2) Lampong bors (7) langalló (3) lángolt kolbász (3) lapcsánka (2) lapocka (19) laskagomba (9) lazac (12) lecsó (32) lecsókolbász (3) lecsópaprika (5) lekvár (12) lemezes túró (2) lencse (16) lenmag (4) lepcsánka (3) lepény (2) lestyán (17) leveles kel (3) leveles tészta (9) leves (6) leveskocka (7) liba (2) libacomb (7) libaháj (5) libamáj (8) libamell (2) libanoni 7 fűszer (2) libaszárny (2) libazsír (25) lilahagyma (70) lila hagyma (9) lila spárga (2) lime (47) lime héj (2) lime levél (6) liszt (141) Lucullus (8) lucullus (4) lúdgége (2) Maasdamer (6) madártej (3) Mágnás (2) magos mustár (2) máj (5) majonéz (27) majoranna (115) mák (14) makaróni (2) makréla (2) malacfej (5) malackrumpli (2) malátaliszt (2) mályvacukor (2) mandula (11) mandulaliszt (2) mángold (7) mangold (8) marcipán (2) marha (5) marhacomb (6) marhacsont (11) marhafarok (2) marhahús (8) marhalábszár (6) marhalapocka (8) marhanyak (19) marhaoldalas (5) marhaszegy (7) marha kivonat (2) marha lábszár (2) marokkói citrom (2) marokkói fűszer (4) márványos hús (2) mascarpone (4) mazsola (21) medvehagyma (2) meggy (10) még pálinka (2) metélt (2) méz (27) mikró (2) miso (3) miszo (3) mogyoró (4) mogyoróhagyma (58) Montreal steak fűszer (4) morzsa (2) mozarella (4) mozsár (4) mozzarella (6) mungóbab csíra (2) mussel (2) must (4) mustár (89) mustármag (27) mustármagliszt (3) mustárpor (2) NaBe (19) nacho (2) nádcukor (2) nagykocka (4) napraforgómag (4) napraforgóolaj (3) narancs (6) narancshéj (5) narancslé (3) nátriumbenzoát (3) Nátrium benzoát (2) nektarin (3) nokedli (11) Nutella (2) nyárs (2) nyelv (2) nyúl (2) ökörszív (9) olaj (21) olajbogyó (9) olaszos fűszerkeverék (2) oldalas (40) oliva (22) olívabogyó (3) olivabogyó (2) olívaolaj (11) olivaolaj (148) öntöttvas (2) orda (2) ördögszekér (6) oregánó (9) oregano (69) öregkrumpli (2) öregtészta (2) őrölt bors (3) őrölt kömény (12) őszibarack (2) őszibaracklé (3) osztrigaszósz (12) őzláb (2) pác (4) pácolás (2) pácsó (5) padlizsán (20) padlizsánkrém (2) palacsinta (9) palacsintasütő (2) palermo paprika (4) pálinka (4) pamóka (3) pancetta (3) panír (4) panko (2) paprika (37) paprikacsuma (39) Paprikakrém (9) paprikáskrumpli (2) paprikaszósz (3) paradicsom (138) paradicsomlé (31) paradicsompüré (47) paradicsom konzerv (2) paradicsom paprika (2) paradicsom szósz (5) paraj (5) parázskrumpli (2) parenyica (2) parmezán (35) parmigiano reggiano (3) párolt hal (2) passata (4) pástétom (3) paszternák (17) patisszon (3) pecorino (6) pecorino romano (12) pecsenyekacsa (3) pereszke (2) pesto (3) petrezselyem (158) petrezselyemgyökér (25) petrezselyemlevél (18) petrezselyem levél (43) pirítós (3) pirított burgonya (3) pirospaprika (110) piros jalapeno (2) piskóta (9) pisztráng (5) pite (9) pizza (3) PO (4) pogácsa (5) pogácsahagyma (3) polip (2) ponty (11) porcukor (10) póréhagyma (32) pörkölt (10) portobello (5) portorico (2) Prágai só (2) prézli (43) pritamin (5) provence-i fűszerkeverék (2) puding (2) puffancs (2) puhahátszín (2) puha hátszín (2) puliszka (4) pulled pork (4) pulled pork rub (2) pulyka (3) pulykacomb (6) pulykaszárny (2) ragu (3) rák (2) ráklé (2) rakottkrumpli (2) rakott krumpli (3) rántás (7) rántotthús (2) reggeli (2) remulád (4) répa (9) repceolaj (2) reszteltmáj (2) retek (8) réteslap (3) rétesliszt (16) ricotta (5) rikotta (7) rilette (2) ritkacsont (2) rizottó (3) rizottó rizs (5) rizs (50) rizsbor (4) rizsecet (6) rizskoch (2) rizsliszt (5) rizstészta (7) rizstészta lap (3) RL190 (3) RL90 (4) rókagomba (7) római kömény (60) római saláta (9) római tál (3) rostélyos (15) rozmaring (94) rozskenyér (2) rozskovász (4) rozsliszt (10) rub (3) rum (20) sáfrány (13) sáfrányos rizs (2) sajt (53) sajtfonat (2) sajtkrém (2) sajtok (2) sajtszósz (2) sake (3) saláta (7) salátaöntet (6) salotta (54) salsa (3) San Marzano (7) sárgabarack (2) sárgabarack ág (2) sárgaborsó (4) sárgakrumpli (6) sárgarépa (195) sárga laska (3) savanyúkáposzta (8) savanyúkáposzta fej (2) savanyúság (2) savanyú káposzta (15) serrano paprika (9) sertés (3) sertésborda (2) sertéscomb (10) sertéscsont (3) sertésfej (6) sertésköröm (3) sertésláb (4) sertéslapocka (3) sertésmáj (4) sertésnyelv (3) sertészsír (23) shiitake (12) shimeii (5) shimeji (8) shitake (2) shrimp (5) SHU (2) sikér (16) snidling (24) (402) sóba vízbe krumpli (2) sodó (3) sólet (2) sonka (20) sonkahagyma (6) sópehely (2) sör (41) sörretek (2) sós citrom (3) sous vide (3) spagetti (20) spagettiszósz (5) spagetti szósz (4) spárga (30) spárgaalaplé (2) spenót (52) spenótlé (3) Spicy Fiesta (8) sriracha (2) steak (2) stefánia (2) stevia (2) süllő (6) sültkrumpli (7) sült körte (2) sült oldalas (2) sült paradicsom (12) sürített paradicsom (3) sushi (2) sütőkolbász (2) sütőpapír (3) sütőpor (11) sütőtök (5) Szabó Malom (6) szaft (2) szalonna (75) szalonnabőrke (2) szalonnazsír (4) szalonna bőrke (2) szárazbab (5) szárított csipetke (2) szárított élesztő (2) szárított paradicsom (4) szárnytő (2) szarvascomb (2) szarvasgerinc (2) szarvasgombaolaj (2) szárzeller (26) szecsuáni bors (2) szeder (3) szederlekvár (2) szegfübors (42) szegfűbors (6) szegfűgomba (4) szegfűszeg (7) szegfüszeg (12) szejtán (4) szélesmetélt (9) szemesbors (5) szent jakab kagyló (2) szerecsendió (74) szerecsendióvirág (58) szezámmag (13) szezámolaj (14) szibériai saláta (3) szilva (10) szilvalekvár (9) szilva eltevés (3) szinesbors (7) szív (3) szóda (2) szódabikarbóna (11) szódavíz (3) szójaszósz (47) szőlő (3) szőlőlevél (3) szörp (2) sztrapacska (4) szürkemarha (2) szurokfü (2) szuvidálás (3) szűzpecsenye (12) taco (2) tamarind (6) tandoori (2) tárcsa (3) tarhonya (13) tarja (26) tarkabab (2) tarka répa (2) tárkony (7) tarlórépa (6) tartár (3) tbone (3) tej (98) tejfel (72) tejföl (93) tejszín (90) teljes kiőrlésű liszt (11) Tellycherry bors (4) tepertő (6) teriyaki (2) tészta (6) tésztagép (3) thai (8) thai bazsalikom (2) Thai csili (10) tinóru (3) tintahal (2) tiramisu (2) tócsi (7) tócsni (3) tofu (2) tojás (242) tojásfestés (3) tojáshab (3) tojásleves (2) tojás sárgája (13) tök (7) tokaszalonna (4) tőkehal (8) tökfőzelék (2) töki pompos (2) tökmag (2) töltelék (2) töltött (4) töltöttkáposzta (3) töltött káposzta (3) tomatillo (2) tomatillo salsa verde (2) tom yum (2) tonhal (9) töpörtő (2) töpörtyű (6) torma (7) törökmogyoró (7) torta (2) tortilla (5) tőzegáfonya (3) trappista (12) tüdő (2) túró (35) túrógombóc (4) túrós csusza (2) TV paprika (8) tyúk (3) tzatziki (2) uborka (24) újhagyma (47) újkrumpli (15) új fokhagyma (3) úttörőgombóc (3) üvegtészta (2) vadas (2) vadasmarha (2) vaddisznó (3) vagdalthús (2) vaj (258) vákumzacskó (3) Váncsa (3) vanília (26) vaníliakivonat (18) vaníliás cukor (18) vargánya (19) Varga Zsuzsi (4) vegeta (3) velő (5) velőscsont (9) vereshagyma (3) vesebab (2) virsli (9) víz (32) vörösbor (31) vöröshagyma (131) vöröshagymapor (3) vöröskáposzta (2) vöröslencse (11) Vörös Homár (2) vörös káposzta (2) wasabi (2) Worchestershire (29) YardLong (2) yoghurt (2) yuba (2) zabpehely (6) zakuszka (3) zeller (61) zellergumó (52) zellerlevél (45) zellerszár (35) Zhoug (2) zöldbab (16) zöldbableves (2) zöldbors (5) zöldborsó (43) zöldborsóhajtás (2) zöldborsóhéj (2) zöldpaprika (87) zöldség (3) zöldségalaplé (17) zsálya (48) zselatin (5) zsemle (12) zsemlemorzsa (11) zserbó (2) zsír (86) zsíroskenyér (2) zúza (8) Címkefelhő

Majdnem rilett

2017.12.26. 07:00 Waka

Ahogy olvastam róla egyből beleszerettem. Nagy elánnal álltam neki, hogy aztán úgy befürödjek, hogy a fülem kettéáll.
Nem szégyellem, ha kudarcot vallok, elmondom azt is, ha már egy valaki tanul belőle, megérte. Nem Bocouse d'or ez, hogy ezerszer elpróbált, lefőzött ételekről meséljek, ezt a kiváltságot meghagyom az avatottak számára.
Szóval a rilett. Röviden egy rommá párolt fűszeres zsíros hús, amit aztán villával szálakra cincálnak és a kisült zsírral és szafttal elegyítik.
Íme az, ami nekem elsőre sikerült.

img_2050.JPG

Hozzávalók:
- 1 kg csont nélküli császárhús
- só
- frissen őrölt fekete bors
- frissen őrölt köménymag
- frissen őrölt római kömény
- frissen őrölt kapormag
- frissen őrölt koriandermag
- őrölt rozmaringlevél
- fokhagyma granulátum
- friss fokhagyma
- édes- és csípős fűszerpaprika
- babérlevél
- barna cukor
- só
- 0,5 l húslé

Előző nap céges muri volt, csülköt sütöttem, az ahhoz készített fűszerkeverékből mentettem haza egy adagot, így már nem kellett vesződni otthon vele. Amúgy is zsongott még a fejem.

img_2018.JPG

A hús bőrös felét bevagdostam, sóztam és bőven meghintettem mindenhol a fűszerrel. Frissen tartó fóliával lefedtem és éjszakára a hűtőbe tettem.

img_2022.JPGimg_2025.JPG

Másnap mellédobáltam pár babérlevelet, két fej fokhagymát és felöntöttem. De nem ám húslével! A csülök melléktermékeként egy jó lábas sűrű, sötét, ízes szaft, meg némi zsír is hazakerült. Ebből a szaftból került fél liter a hús alá.

 img_2028.JPG

Alufóliával lefedtem és a sütőbe tettem. Egy órát ment hármas fokozaton, aztán egyesre vettem, és úgy pároltam még három órát. Ez a borzalom fogadott, mikor kivettem a sütőből:

img_2030.JPG

Különösebb baja nem esett, az alja kicsit megszáradt, de egyébként rendben volt.

img_2035.JPG

Szóval ami a rilettet illeti, csúfos fiaskó volt a dolog, egyébként meg lett egy jól megsült császárhúsom. Magvas kenyeret és friss csalamádét ettem hozzá.

img_2044.JPG

Az egyik probléma az lehetett, hogy nem illeszkedett tökéletesen a fólia, el tudott párologni a nedvesség. A másik a szaftban lévő rengeteg kollagén, ami hajlamos megégni, talán nem véletlenül ajánlották a húslét. Legközelebb a római tálat fogom használni, jobban kontrollálható a folyamat, húslé lesz alatta, és legfőképpen nem hagyom magára a kaját, miközben készül.
Lehet ekézni, aki gondolja.

229 komment

Címkék: paprika fokhagyma római kömény rozmaring babér köménymag barnacukor császárhús feketebors rilette koriandermag kapormag húslé fokhagyma granulátum

A bejegyzés trackback címe:

https://blogkocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr8813514729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.12.29. 22:20:35

@Andrass9: Értelek. Befejeztem.

she_wolf 2017.12.30. 07:39:56

A METRO-hoz:
Amikor bevonult ide a cég, akkor a férjemnek volt kártyája, nyomta a biztonsági záras kisipart. Vásároltunk ott párszor, különösebben semmi nem szólt sem mellette, sem ellene. Barátainknak szintén volt/van kártyájuk. Évek óta nem jártunk már Metróban, pedig egy köpésre van.
Valahogy elsikkadt az egyre-másra épülő bevásárlóközpontok között. Talán az szólt akkoriban az ottani vásárlás ellen, hogy limit, meg göngyöleg, nagy kiszerelés volt, amire egy kétszemélyes háztartásnak nem igazán van szüksége heti rendszerességgel.
Most, hogy bennem is felmerült némi malacsütési ötlet, én is megpendítettem a Metrót, és a barátnőmmel megdumáltuk, hogy elmegyünk, vásárolunk. Itt, tőletek tudtam meg (meg a bolt honlapján), hogy lehet egyalkalmas papírt kérni, hogy vásárolhass, és ez mindenki számára elérhető, limit nélkül is.
Pláne, hogy Kumari is nagyon dicsérte, hogy milyen szépek a húsáruk:)
Aztán a korábban írtak miatt ez kimaradt, de evidenciában tartom;)

Egyébként olvasgatlak benneteket, és nem értek dolgokat...
Én szeretem a jókedélyű beszélgetéseket (meg odamondogatni sem félek ha úgy alakul), csak tőlem valahogy idegen a mélylélek-elemzés, hogy ki mit vajon milyen indíttatásból ír. Ennél számomra sokkal fontosabb dolgok vannak az életben:D Egyszerű vagyok, mint egy faék, és szóból értek -akár hallom, akár mondom:)

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.30. 09:16:12

@she_wolf:

Kocsmában vagyunk és itt indenki elmondja a magáét. Te is, és igazad van. Eccer.

www.youtube.com/watch?v=wHx9VoVPLNg

she_wolf 2017.12.30. 09:18:44

@látjátok feleim szümtükkel:
:)
És Besenyő Pista bácsi megmondja a véleményem:D

Benikuty 2017.12.30. 13:41:08

@she_wolf: Besenyő Pista bácsi humora elég türhő :(

Fenchurch68 2017.12.30. 13:54:53

@she_wolf: Azok alapján, amiket itt olvasok, olyan szívesen mennék a Metróba, van is kártya, csak.
1.) A város túlsó végén van, ahova egyébként sose mennénk, csak azért meg már tényleg nem éri meg.
2.) Még egy tesóban vagy ósünben is rémesen érzem magam a világítás meg a környezet miatt, hát még a Metro.
3.) Ez nagyon szubjektív, de a második kölökkel voltam vemhes, mikor elkezdtünk 96'ban a Metróba járni bevásárolni, mert az volt közel, és még nem nagyon volt más a környéken. Négy-öt órás nagybevásárlások (én hiába mentem listával, exférj szerette végignézni a teljes kínálatot) hányingerrel, leszakadó derékkal. A mai napig, ha néha betévedünk, hányingeres-fejfájós pánikrohamom lesz, pedig de jó lenne néha jobbfajta húsokat meg halakat venni.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.30. 14:25:22

@Fenchurch68:

Bemenetel előtt kapj be egy felest, lehet xanax is.;D

Benikuty 2017.12.30. 15:05:57

@Fenchurch68: a tecsóban sötét van, a madárka szagától hányni kell. A metro árai nem túl jók, és szerintem értelme nulla a nagybevásárlásnak. Naponta többször megyek el egy rakás diszkont előtt, nem mintha azokat szeretném.
Nektek viszont van egy jó piacotok, ami nagy kincs. Szerencsére erre is...

2017.12.30. 15:12:58

@Benikuty: elgépelted, két betűt kihagytál

türhő = türhető

:)

she_wolf 2017.12.30. 17:30:35

@Benikuty:
Kinek a pap, kinek a paplan. Nekem inkább a Besenyő család élükön Anti bácsival, mint a "reszkessetek" című rétestésztaként húzott förmedvény.

she_wolf 2017.12.30. 17:38:27

@Fenchurch68:
Errefelé az egy főre eső bevásárlóközpontokkal világbajnokok vagyunk.
Meg a CBA-kkal. Hangulatos kisboltok nincsenek igazán. Van viszont egy jó húsboltunk, de annak meg a választéka lehetne kicsit (jóval) nagyobb.
Évekig volt egy szuper zöldséges is, de ezekkel a helyi kisboltokkal az a szerencsétlen helyzet áll elő mindig, hogy megfojtja őket egyrészt a multik közelsége, másrészt a saját önkormányzatunk. Olyan bérleti díjakat fizettetnek velük, hogy nem egyszerű kitermelni, így áremelésre kényszerülnek, és akkor a vásárló azt mondja, hogy megy az olcsó multiba, és ott mást is megkap, Jézuskától géppuskáig.
Pénz beszél, kutya ugat:(

Benikuty 2017.12.30. 19:31:11

@she_wolf: az a reszkessetek izé micsoda?
Nem tudom, ki hogy van vele, de én a Besenyő családon csak nézek, más miért nevet. Mr. Bean-nen meg szétröhögöm magam.
Nagyon szerettem "A buszon" sorozatot. Biztos bennem a hiba :)

she_wolf 2017.12.30. 20:14:36

@Benikuty:
Egyikünkben sincs hiba. Neked ez, nekem az.
Beant nem kedvelem, Atkinsont viszont igen:)
"A buszon" is jó, láttam belőle párat. Legnagyobb kedvencem a Monty Python, Benny Hilltől viszketek.
Most a kórházban megnéztem a Brian életét, és megint rommá röhögtem magam rajta:) Másnak istenkáromlás.

she_wolf 2017.12.30. 20:21:17

@Benikuty:
Ja, a reszkessetek? Hát a betörők. Nagyon cifrát káromkodtam amikor úgy jelentették be a tv-ben hogy mégis lesz karácsonykor "reszkessetek", mintha legalábbis valami nagy népakaratnak tenne eleget a csatorna.
(Bár ahol a vaksi sorozat-főhősnőnek zsét akartak volna gyűjteni szemműtétre, ott már semmin sem csodálkozom.)

Fenchurch68 2017.12.30. 21:03:01

@she_wolf: Karácsony szent ünnepére megnéztük zsinórban a lányokkal az Addams Family 1-2-t :) Botrány, de a második részt egyik se látta még, a legkisebb még az elsőt sem!
(Aztán mondtam nekik este, hogy kicsit késik a vacsora, utána meg boszihangon: "Kutyi! Kutyika!")

Coming out: mióta nagyok, kötelező húsvéthétfői program a Brian. Nem blaszfémia. Örömünnep :)

BOAR 2017.12.30. 21:58:20

Basszus, ti ennyit tévéztek?

Fenchurch68 2017.12.30. 22:09:58

@BOAR: Ha engem is kérdezel, nincs tévénk :D

De közösségi élményként szoktunk filmeket nézni, megválogatjuk, hogy mit.

she_wolf 2017.12.31. 08:19:59

@BOAR:
Nálam mindig szól valami (többnyire zene). Ha a gépnél ülök, akkor a háttérben állandóan fut a muzsika, a konyhában a tv, ha a hálóban vagyunk, ott is. Nézni filmeket és ismeretterjesztő műsorokat szoktam, de vannak kedvenc sorozataink is.
A tv-zés nem azt jelenti hogy akkor minden más megszűnik és a fejformánk felveszi a 16:9-es arányt és bámulunk ki a fejünkből, hanem háttérzajként funkcionál.
Zene nélkül nem tudok létezni, füles mindig van nálam.
Gyakran alibi az emberek ellen, pláne ha valahol várakoznom kell.
Arra nem térek ki, hogy mi az ami egyáltalán érdeklődésre ad nálam okot, meg arra sem, hogy mi az, amit a szórakoztatóipar szemetének tekintek, ezt mindenki a saját egyéni huzalozása szerint osztályozza:)

Kumari aki Nilüfer 2017.12.31. 08:41:44

A Metró ekem a kirándulás, dzeretek nézegetni, és mindig találok valami elengedhetetlenül fontos bármit, amit megveszek. Multkor pld. süteményhez mérőkanál sorozatot, amin amérikás és magyar mértékegység is volt. MI ott vásárolunk zsugorral, mert itt falun nem szaladozok egy-két kiló cukorért, lisztért, meg tejért a kisboltba, aranyáron.Szeretem az Auchant is, bár a zöldség kínálat eléggé hektikus. Néha ragyogó. De van piac a faluban:)

Háttérzaj kell. Nálam szól a rádió, aztán vagy figyelek, vagy nem, Tévét ritkán nézek, viszont tegnap megnéztük a Mester és Margaritát, mind a tíz részét:)Reggeltől estig.Voltunk moziba, néztünk minden nap valami jó filmet ,és társasoztunk soka. Ma viszont elhúznak a gyererek....

Attilajukkaja 2018.01.02. 15:37:00

@látjátok feleim szümtükkel:
Ja! :o)))
De inkább Andrass9-nek nem tetszett.
BUÉK neked!

Attilajukkaja 2018.01.02. 15:52:18

@Benikuty:
"én a Besenyő családon csak nézek, más miért nevet. Mr. Bean-nen meg szétröhögöm magam."
Más a magyar és más az angol abszurd humor. A magyar szerintem összetettebb. Mr. Beanen nem kell sokat gondolkodni, hogy megértsd a viccet. Ezért nemzetközi a mondandója.

Attilajukkaja 2018.01.02. 16:47:38

@látjátok feleim szümtükkel:
Köszönöm! Én már azzal is beérném, ha nem lenne boldogabb, csak rosszabb sem. :o)

she_wolf 2018.01.02. 16:50:58

@Attilajukkaja:
A magyar nyelv adja az ékességét -szerintem:)

Attilajukkaja 2018.01.02. 17:00:58

@she_wolf:
"A magyar nyelv adja az ékességét"
Biztosan az én hibám, ... de ezt most nem értem. Én csak azt akartam mondani, hogy már annak is örülnék, ha a jövő év nem lenne rosszabb az előzőnél. Nekem már az sem volt túl jó.

she_wolf 2018.01.02. 17:19:52

@Attilajukkaja:
Besenyőékkel kapcsolatban írtam. A magyar nyelv tárháza és színessége kimeríthetetlen, és ezt a magyar anyanyelvűek jól tudják. Én nagyon szeretek a szavakkal játszani, és örömmel veszem, ha másnak is vannak ilyen hajlandóságai. Besenyőék szépen tekerik-forgatják a szavakat, igeidőket, névmásokat:)
A szólások, közmondások kifacsarásában bámulatosak:)
Engem szórakoztat, másokat nem. Nagy cucc...

Attilajukkaja 2018.01.02. 17:20:39

@she_wolf:
"Most a kórházban megnéztem a Brian életét, és megint rommá röhögtem magam rajta:) Másnak istenkáromlás."
Ugyan már! Szerintem a Gyalog Galoppnál is jobb!
Mindkét film olyan, mint a Tanú. Rendszeresen idézünk belőle, ... talán nem is tudjuk, honnan. :o)

Attilajukkaja 2018.01.02. 17:23:28

@she_wolf:
"Engem szórakoztat, másokat nem. Nagy cucc..."
Engem is nagyon szórakoztat. Ahogyan Galla is.

Most megyek etetni a családot. :o)

Benikuty 2018.01.02. 17:27:30

@Attilajukkaja: "Más a magyar és más az angol abszurd humor. A magyar szerintem összetettebb. Mr. Beanen nem kell sokat gondolkodni, hogy megértsd a viccet. Ezért nemzetközi a mondandója."
...nem mondod...!
A logikád szerint Sándor György is az.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.02. 19:19:11

@Attilajukkaja: Tök felesleges az újévet személyeskedéssel és veszekedéssel kezdeni. Vedd úgy, hogy átgondoltad, és mégse akartad elküldeni ...

Boldog Új Évet Neked!

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.02. 22:26:28

@Kumari aki Nilüfer: Volt most a madarasban 99Ft-ért narancs. Lének biztos jó lesz, bár semmi külsérelmi hibát nem láttam rajta.
Ennyire kifosztott húspultot soha nem láttam! Kocsonyához kerestem anyagot, de csak üres tárolók fogadtak. A hentes rá akaart beszélni egy 2 kilós rostélyosra, de nem sikerült: nem volt se benne, se rajta semmi zsír. Anélkül meg nekem nem kell. Azt mondta menjek holnap reggel, akkor lesz olyan is ... Holnap reggel orvos, mert karácsony óta fáj a derekam.

Benikuty 2018.01.03. 07:48:27

@Andrass9: a r&b egyik királya legalább hallgatható
www.youtube.com/watch?v=fIitgkc4Iwk
a r&r ősei max bulizni...
ez van.
Máskülönben a Black Sabbath számot nem időutazási szándékkal linkeltem be Jukkának, de ő biztos érti.
...de így legalább a veszekedés kizárt.

Kumari aki Nilüfer 2018.01.03. 08:17:00

@Andrass9: Nekem egy éve fáj a derekam. Lassan meg kéne nézetni valami doktorral..

Kumari aki Nilüfer 2018.01.03. 08:18:26

@Andrass9: Ma megyünk a madarasba, kezdem is írni a listát, mielőtt belemerülök a minkába, mert amikor odaérünk, lebénul az agyam, veszek mindent, csak azt nem, ami pont kellene:DD

Kumari aki Nilüfer 2018.01.03. 08:22:39

A Brian, Gyalog galopp alap, Monty Python nálunk mindenki kedvence. És igen, állandóan idézgetünk :)))))

Attilajukkaja 2018.01.03. 10:18:06

@Benikuty:
"A logikád szerint Sándor György is az."
Valóban, jól ráéreztél. Sándor György humora egyeseknek túl nehéz, illetve nehezen emészthető. Néha nekem is az, de attól még zseniális. Többször kell meghallgatni, hogy az ember megértse. Néha a Besenyő családot is, mert nagyon tömény. :o)

@Andrass9:
"Tök felesleges az újévet személyeskedéssel és veszekedéssel kezdeni."
Biztos vagy abban, hogy ezt pont nekem akartad címezni??????????????

"Vedd úgy, hogy átgondoltad, és mégse akartad elküldeni ..."
Belátom, ebben igazad van. Feleslegesen válaszoltam, próbáltam magam megvédeni. Mert nem volt miért. Köszönöm, hogy a válaszomat kimoderáltad, az engem támadó, rágalmazó beírásokat viszont nem. Ezt tök komolyan gondolom! Mert örülök, hogy mások is látják, miről van szó. Látom, kezdesz megismerni. :o)
Neked is BUÉK!

@Kumari aki Nilüfer:
"A Brian, Gyalog galopp alap, Monty Python nálunk mindenki kedvence."
Ugye? Szerintem azok is idézik, akik azt sem tudják, miből idéznek. Ebben hasonlítottam a magyar Tanú c. filmmel. :o)

she_wolf 2018.01.03. 10:36:44

@Kumari aki Nilüfer:
Csengetett, Mylord?, Waczak Szálló:D

she_wolf 2018.01.03. 10:53:54

@Andrass9:
Holnap megyek jegyirodába, és remélem, kapok még jegyet oda, ahova szeretnék.
A finnek nemzeti kincse ad koncertet november 20.-án, és NEKEM OTT KELL LENNEM!
Ha minden klappol, akkor a következő 50 évre elegendő energiát kapok tőlük:D

she_wolf 2018.01.03. 11:00:09

@Kumari aki Nilüfer:
És mielőtt elindulsz, egyél valamit!
Tényleg. Nem tudom ki mennyire tud rezisztens lenni a polcok előtt, de ha éhesen megyek vásárolni, akkor itthon hajtépés van belőle:(
Hogy ezt meg minek? És ezt mikor fogom megcsinálni? Ebből mit akartam?
Úgyhogy vásárlás előtt eszem valamit, és az lehűti az agyamat, nem söprök be mindent válogatás nélkül;)

Attilajukkaja 2018.01.03. 13:16:29

@Andrass9:
Ezt csak most olvastam vissza.

"Van egy pont, mitől kezdve jobban jársz, ha levegőnek nézed. Ez egy bevált módszer, mert így semmi eredményt nem tud elérni :)"
Milyen eredményt sejtetsz ezáltal? Rosszul esik, hogy ilyeneket írsz, amikor én csak bizonyos receptek iránt érdeklődöm. Senkit nem sértegettem, nem bántottam meg. Néha eldumcsiztam egy-két részvevővel, de soha senki után nem kémkedtem. Nem is értem, ezt miért találtátok ki rólam! Borzalmas!

"Én is alkalmazom egynémely nemkívánatos kommentelőre."
Szóval nekem nem merted megírni, hogy nemkívánatosnak tartasz a blogodon. Csak a haverodnak.

"Egy ideig gondolkodtam, hogy megvalósítom a "tahótlanít" funkciót, azután rájöttem, hogy a tahó akkor is itt lesz"
Én távozom ebből a késdobálónak lealacsonyított kocsmából, de a valódi tahók veled maradnak!

"úgy döntöttem, hogy inkább továbbra is átnézek a senkiken ..."
Én is hasonló döntésre jutottam! Még akkor is, ha ezt a beírásomat is kimoderálod. Sajnálom, hogy ennyire nem tudjátok elviselni, ha valakinek más a véleménye a fagyasztott petrezselyemről vagy a piacon árult húsokról. Az ilyen véleményeket könnyebb tahónak minősíteni, mint észérvekkel megvitatni.

Igazából azt sajnálom, hogy azokkal sem lesz ezek után kapcsolatom, akikkel ezen a blogon találkoztam, és akiket megszerettem. De neked és a néhány mocskolódó haverodnak ez is csak egy könnyebbség lesz. Nagyon csalódott vagyok.

A többiek pedig úgy viselkednek, ahogy a magyar emberek nagy része: úgy tesznek, mintha semmi sem zajlana a szemük előtt, mert nem akarnak belekeveredni. Elfordítják a fejüket, és tovább csevegnek a vásárlásról. Nem igaz?

Nem igazán értem, miért utáltatok így ki, de biztosan megvolt rá az okotok.

További jó munkát!

she_wolf 2018.01.03. 13:33:44

@Attilajukkaja:
Csak egyetlen kérdést engedj meg: az olvasóknak kötelező lenne állást foglalniuk?
(Pláne, ha egyébként nem érdekli őket a kettőtök csörtéje, ill. annak oka?)

Nincs igazad akkor, amikor azt állítod, hogy a többieket nem érdekli, ha negatívba vált a hangnem. Csakhogy ebbe nem a kényelem okán nem szólnak bele, hanem azért, mert ez a ti dolgotok, nektek kellene ebben konszenzusra jutnotok.
Némileg tehát nehezebb helyzetben vannak azok, akik inkább a vásárlásról csevegnek.

(A második bekezdésben foglaltak az én meglátásomat tükrözik, noha többes számot használtam.)

Attilajukkaja 2018.01.03. 13:52:17

@she_wolf:
"Csak egyetlen kérdést engedj meg: az olvasóknak kötelező lenne állást foglalniuk?"
Nyilván nem.

"Pláne, ha egyébként nem érdekli őket a kettőtök csörtéje"
Ez a fő gondom: hogy úgy vélitek, ez csupán két ember csörtéje. Nem veszitek észre, hogy itt többről van szó. Bárkit le lehet alázni, meg lehet rágalmazni úgy, hogy erre nem adott okot. És ez már hónapok óta így folyik, a kocsmáros teljes jóváhagyásával.
Nem tudom, miért engem jelöltetek ki a fő gonosznak, de kezd elegem lenni ebből a szerepből. Gondolom, az jön, hogy engem a Soros szponzorál, vagy valami más agyament vádaskodás.
Bocsánat, hogy ilyen hevesen reagálok, de úgy érzem, nem szolgáltam rá ennyi gyűlöletre.
És köszönöm, hogy legalább te válaszoltál nekem! Jól esett. :o)

Kumari aki Nilüfer 2018.01.03. 14:00:07

@Attilajukkaja: Messze nem te vagy a főgonosz! Szerintem persze.
Továbbá én speciel nem tudom követni( és nem is akarom) azokat a bejegyzéseket, amelyek valakinek-természetesen másnak- az előző bejegyzésére reagálnak.

Egy esetben írtam meg, hogy levegőnek nézek valakit, ezt betartom, tőlem aztán írogathat:) majd szólok, ha veled is így lesz.
Mással valóban neked kell ezt lejátszani, civakodásban, beszólásban nem óhajtok senki mellett vagy ellen beszállni a ringbe.
Mi is megvívtuk annak idején:) de már rég nem érdekes.

Attilajukkaja 2018.01.03. 14:10:09

@Kumari aki Nilüfer:
"Messze nem te vagy a főgonosz! Szerintem persze."
Köszönöm!!!!

"Egy esetben írtam meg, hogy levegőnek nézek valakit, ezt betartom, tőlem aztán írogathat:) majd szólok, ha veled is így lesz."
:o)

"Mással valóban neked kell ezt lejátszani, civakodásban, beszólásban nem óhajtok senki mellett vagy ellen beszállni a ringbe."
Nagyon bölcsen teszed. És igazad van. Nekem már az is sokat jelent, hogy ezt leírtad. Ennél több támogatásra nem is számítottam.

"Mi is megvívtuk annak idején:) de már rég nem érdekes."
Valóban?
Még egyszer köszönöm, ...mert nekem ti hiányoztok majd a legjobban. Te és még két ember. :o)

she_wolf 2018.01.03. 14:14:54

@Attilajukkaja:
Beleesel az általánosítás hibájába: "jelöltetek" -mondod.
Én nem jelöltelek semmilyen módon. Veled ugyanúgy beszélgetek, mint bárki mással.
Ha pedig nem akarok beszélgetni valakivel, akkor nem terelek, nem utalok másnak másról, hanem közlöm a delikvenssel. Nem kívánom el másoktól, hogy állást foglaljanak az én csörtémben valaki mellett.
Én egy végtelenül egyszerű ember vagyok, és ha nekem nem tetszik valami, akkor szóvá teszem. Néha talán keresetlenebbül, mint indokolt lenne, de az legalább világos beszéd.
Ahhoz, hogy állást foglaljak (védelmembe vegyek, vagy éppen megszóljak valakit) vissza kellene olvasnom egy történet legelejéig, és erre nincs mindig idő. Arról nem is beszélve, hogy ez nem egy mélylélektani blog:)

Az internet világa becsapós tud lenni, és nem való mindenkinek. Aki érzékenyebb, annak meg kell acéloznia magát, mert könnyen akár önmaga áldozatává is válhat.
Az emberek pedig olyanok, amilyenek. Helyükön kell tudni őket kezelni, és erre sem képes mindenki.

Ha bármilyen sérelem ér, két dolgot tehetsz: vagy ér neked annyit, hogy felvedd a kesztyűt és harcolj, vagy azt mondod, hogy fölé kerekedsz az egésznek, és ignorálod a számodra nem megfelelők közegét.

Amit fentebb írtam, általánosságban fogalmaztam meg a személyedtől, és mások személyétől függetlenül, mintegy ízelítőül, hogy én hogy működöm a szájbertérben:)

Attilajukkaja 2018.01.03. 14:40:06

@she_wolf:
"Én nem jelöltelek semmilyen módon. Veled ugyanúgy beszélgetek, mint bárki mással."
Szerintem is. Veled mindig öröm beszélgetni!

"Ha pedig nem akarok beszélgetni valakivel, akkor nem terelek, nem utalok másnak másról, hanem közlöm a delikvenssel."
Megpróbáltam, de Andráss9 nem engedte. Pedig az én bejegyzésemben nem volt semmi bántó. Nem az én stílusom. Mégis kitörölte a válaszomat.

"Nem kívánom el másoktól, hogy állást foglaljanak az én csörtémben valaki mellett."
Ha nem érzed, hogy állást kell foglalnod, akkor ne tegyed. Sajnálom, hogy úgy fogod fel ezt az egész vitát, mint egy csörtét. Egy csörtében mindkét fél kezében van valamilyen fegyver, de ezen a blogon csak az egyik fél szúrhat. A másiktól már a bejáratnál elveszik a fegyverét. Esélyt sem kaptam a válaszra!

"Én egy végtelenül egyszerű ember vagyok, és ha nekem nem tetszik valami, akkor szóvá teszem."
Én is ilyen embernek tartom magam. De mit tegyek, ha esélyt sem adnak arra, hogy válaszoljak egy aljas rágalmazásra.

"hogy állást foglaljak (védelmembe vegyek, vagy éppen megszóljak valakit) vissza kellene olvasnom egy történet legelejéig, és erre nincs mindig idő. Arról nem is beszélve, hogy ez nem egy mélylélektani blog:)"
Igazad van! De erre nincs is szükség. Azt sem kívánom, hogy bárki védelmébe vegyen. De akkor is lehetne reagálni arra, hogy belőled tényleg kisajtoltam-e bármilyen információt akaratod ellenére vagy nem. Mert itt ezt hazudta rólam valaki.
Ez nagyon rosszul esett, mert amit elmeséltünk egymásnak egymásról, azt barátságból tettük. Ahogy Kumarival is.

"Aki érzékenyebb, annak meg kell acéloznia magát, mert könnyen akár önmaga áldozatává is válhat."
Igaz. Én hónapokig tűrtem a gyalázkodásokat ezen a blogon, de van egy pont, ahol az ember beint.

"Az emberek pedig olyanok, amilyenek. Helyükön kell tudni őket kezelni, és erre sem képes mindenki."
Nekem az volt az utolsó csepp a pohárban, hogy Anrass9 nemkívánatosnak nevezett a hátam mögött. Te hogy reagálnál egy ilyen beszólásra?

"Ha bármilyen sérelem ér, két dolgot tehetsz: vagy ér neked annyit, hogy felvedd a kesztyűt és harcolj, vagy azt mondod, hogy fölé kerekedsz az egésznek, és ignorálod a számodra nem megfelelők közegét."
Nagyon igazad van. Mivel nem vehetem fel a kesztyűt (kimoderálnak), ezért csak a második lehetőséget választhatom.

Örültem, hogy megismerhettelek. Te is nagyon fogsz hiányozni! Pussz!

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.03. 14:53:48

Az apám egyszer megtréfálta a húgom, akinek valami bánata volt, nem tetszett neki valami. Apám erre elkezdett ülve ugrálni a széken, felugrott és visszesett. Kérdezetem mit csinál? Azt válaszolta, verem a seggem a födhöz bánatomban. Mindenki megértette.

Nos én nem verem a seggem a földhöz bánatomban, majd mindenki visszajön aki elment, ha meg nem, akkor nekem úgy is jó.
Egyébként is mindig az békül, aki megsértődött/megharagudott.

Attilajukkaja 2018.01.03. 15:01:30

@látjátok feleim szümtükkel:
"Egyébként is mindig az békül, aki megsértődött/megharagudott."
Milyen igaz! A sztori is nagyon kedves. :o)

A kérdés csak az, ki dönti el, hogy ki sértődött meg kire.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.03. 15:07:45

@Attilajukkaja:

Szerintem te már eldöntötted, ezért mi a kérdés?

Attilajukkaja 2018.01.03. 15:36:40

@látjátok feleim szümtükkel:
"Szerintem te már eldöntötted, ezért mi a kérdés?"
Gondolod? Pedig még nem döntöttem el. Most ott tartok, hogy mindkét félnek megvan a saját igaza. Igaz, van olyan szereplő, akiről biztosan tudom, hogy nincs igaza (a rágalmazásról biztosan tudom, hogy nem igaz), ... de még maradtak mások.
De ne aggódj, ... ezzel már elbajlódom magam is. :o)

she_wolf 2018.01.03. 16:09:03

@Attilajukkaja:
Az valóban nagyon rossz tud lenni, ha az ember a kérdéseire nem kap választ, mert akkor nem tisztázható semmi.
Az ember igazságérzetét pedig nagyon tudja bántani, ha tiszta vizet akar önteni a pohárba, csak azt a hülye poharat állandóan szájával lefelé fordítják.
Ha engem ilyesmi ér (megtörtént már) anyáztam egy vastagot, és levonultam.
De ez én vagyok. És ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez a követendő példa.

Az információ kisajtolása: csak attól nyerhető ki információ, aki hajlamos azt kiadni.
De nem értem ezt az egészet: milyen fontos információ lehet egy ilyen blogon? Hogy valaki megkeni lekvárral a bundáskenyeret? És ebből mit lehet leszűrni? Milyen egyéb adalékkal szolgálhat egy étel elkészítésének a módszere azon kívül, hogy valaki a hagyományokat/szokásokat követi, vagy a saját ízlésének megfelelően készít el egy-egy fogást?
Ne haragudj, de ez tipikusan a bolhából elefántot csinálás esete, amikor jóval nagyobb feneket rajzolunk valaminek, mint amekkorát valójában érdemel.
Ha pedig offtopik hozzászólásban szór el valamit magáról az ember, akkor megtörténhet, hogy visszakérdez rá valaki. És akkor vagy ki lehet térni ennek a megbeszélésére, vagy be lehet zárni annak a szobának az ajtaját és azt mondani, hogy tiltott terület.
Szóból ért az ember.

Egy bizonyos szituációban megfogalmazott rágalmazásról beszélsz -konkrétumok nélkül.
Innentől lövésem sincs arról, hogy mi a vita tárgya. Mert biztos valami komoly lehet, ha ilyen eredményre vezetett.
És látható, hogy nem tudsz túllépni rajta, András meg nem foglalkozik az egésszel. Szerintem elegánsan lépj egyet te is, mert bár úgy véled (és ezt nincs okom/jogom kétségbe vonni), hogy téged itt sérelem ért és megbántottnak érzed magad, de azt mondanám, hogy nem biztos hogy jó dolog tüskével távozni:)

Attilajukkaja 2018.01.03. 16:50:04

@she_wolf:
"anyáztam egy vastagot, és levonultam."
Én is ezt fogom tenni, a rosszakaróim minden gyönyörére. Csak nem anyázok, hanem elköszönök. :o)

"Az információ kisajtolása: csak attól nyerhető ki információ, aki hajlamos azt kiadni."
Szerintem is. :o)

"De nem értem ezt az egészet: milyen fontos információ lehet egy ilyen blogon?"
Pl. tudom, hogy kb. hol laksz vagy mit csinálsz. Rólad és rólam is megtudott az érdeklődő néhány részletet, ... de hogy ezt mire tudja felhasználni egy olyan gonosztevő, mint jómagam, még nem tudom. :o)

"Ne haragudj, de ez tipikusan a bolhából elefántot csinálás esete, amikor jóval nagyobb feneket rajzolunk valaminek, mint amekkorát valójában érdemel."
Egyetértek!

"Ha pedig offtopik hozzászólásban szór el valamit magáról az ember, akkor megtörténhet, hogy visszakérdez rá valaki. És akkor vagy ki lehet térni ennek a megbeszélésére"
Pontosan! A gond ott kezdődik, ha valaki visszaél ezekkel az infókkal. De tudtommal, ilyesmi itt soha nem fordult elő. Soha!

"ráglmazásról beszélsz -konkrétumok nélkül."
Hogy hazugnak neveztek itt és most, az a legkevesebb. A legrosszabb, hogy ugyanez a kommentelő kémkedéssel vádolt meg. Úgy gondolom, hogy ez egy elég durva vád. Valamikor áprilisban tette. Ha kell, utánakeresek.

"Innentől lövésem sincs arról, hogy mi a vita tárgya. Mert biztos valami komoly lehet, ha ilyen eredményre vezetett."
Én sem tudom. Ez a legrosszabb az egészben. Szerintem nincs is ilyen "tárgy".

"látható, hogy nem tudsz túllépni rajta, András meg nem foglalkozik az egésszel."
Igazad van. Nagyon bánt, de muszáj lesz túllépnem rajta. :o)

"elegánsan lépj egyet te is"
Ezt teszem, bár a többes számot túlzásnak vélem.
Köszönöm a beszélgetést. Megint jól esett! :o)

she_wolf 2018.01.03. 17:32:01

@Attilajukkaja:
Az információkkal való visszaélés, azok fegyverként való felhasználása eléggé minősítő arra nézve, aki így tesz.
Azt mindenkinek magának kell tudnia, hogy megoszt-e magáról olyasmit, amit később rossz szándékúan felhasználhatnak ellene.
Én csak olyasmit írok le magamról, amit bármikor bárki előtt vállalok. De nekem is vannak titkaim. Olyanok, amiket csak hozzám nagyon közel álló emberek tudhatnak. Azok, akik a feltétlen bizalmamat élvezik. Cserébe ők is a legteljesebb mértékben megbízhatnak bennem.

Ha valakit hazugságon kapok, azt biztos hogy megjegyzem magamnak. Magamból indulok ugyanis ki, és egyfajta etalon-minimumnak tartom magam:)
Ez lehet hogy hiba, de úgy gondolom, hogy amire én képes vagyok, arra bárki képes. Tőlem mindenki csak okosabb, bölcsebb, szebb, jobb lehet, én vagyok az elvárható minimum.
Aki egészséges mentalitással kevesebbre képes mint én, azzal nem tudok mit kezdeni.

Kémkedés? Hát az meg milyen betegség? Mit lehet egy gasztroblogon kémkedni? Még a végén kiderül, hogy cukorpótlót használsz cukor helyett? Vagy isteníted az olíva olajat, pedig a konyhád sose látott még olyat? Vagy mi?
Kiderül, hogy önélezős tartóban tartod a késeidet, és nem magad húzkodod a szögre akasztott bőrön minden használat előtt?
Vannak még ilyen égbekiáltó gazságok, amiket a konyhában el lehet követni:D

Javaslatom: maradj, és azzal állj szóba, akivel beszélgetni szeretnél. Szerintem ezzel nincs semmi baj, nem lehet mindig mindenkinek egyformán megfelelni. És ha úgy érzed hogy méltánytalanság ér, akkor vagy hagyd elülni, vagy kérj elégtételt, magyarázatot. Ha nem válaszol akit megszólítottál, akkor is elég nagy ez a blog, hogy mindannyian elférjünk benne:)

Kumari aki Nilüfer 2018.01.03. 19:45:34

@she_wolf: Csak csatlakozom, mindig meg lehet találni az aktuális csevegőtársat:)

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.03. 19:58:07

@she_wolf:

Az élet minden méltánytalanságára adnak választ? Hányszor lépünk túl egy-egy méltánytaanságon szó nélkül? Kollektíve is.

she_wolf 2018.01.03. 21:31:53

@látjátok feleim szümtükkel:
Minden méltánytalanságra nem lehet sem válasz, sem megoldás. Lehetetlen kivitelezni -a világbéke csak utópia. Ezért lenne fontos rangsorolni, hogy mi az, ami fölött már nem lehet szemet hunyni.
Van ami teljesen egyéni, van ami ezen már túlnő és társadalmivá válik.
Egyéni beállítottság és érzékenység függvénye hogy ki milyen méltánytalansággal képes megküzdeni, és mi az a mérték, amivel segítség nélkül már képtelen bármit is kezdeni.
A társadalmi felelősségvállalás is nagyjából az egyéni méltánytalanságok mezején alakul ki, és fejlődik fel országos, vagy akár nemzetközi szintűvé.

Attilajukkaja 2018.01.04. 13:58:56

@she_wolf:
Hűha!
Ennél kedvesebb és az elveimmel egyezőbb véleményt régen olvastam már. :o)
Vártam néhány (sok) órát, hogy leülepedjenek bennem az események, nehogy meggondolatlanul válaszoljak bármire is.
Először is szeretném megköszönni a támogató hozzászólásaitokat.
Nagyon jól esett! :o)))

"Javaslatom: maradj, és azzal állj szóba, akivel beszélgetni szeretnél. "
Ez egy nagyon ésszerű javaslatnak tűnik. Majd meglátom. Nem is az zavar ezen a blogon, hogy egyesek hülyének, ostobának vagy hazugnak, kémnek neveznek, hanem, hogy mindezt a blogger jóváhagyásával teszik. Ez picit mellbe vágott a múltkor. Mert lehet velem vagy veled nem egyetérteni, de ezt kulturáltan is meg lehet vitatni. De érvek, ismeretek hiányában jön az, amit én csak üres mocskolódásnak, személyeskedésnek nevezek. Ha viszont a kocsmáros ezt engedi, akkor miért nem engedi az erre való (nem pocskondiázó!) válasz megjelenését is? Nálam itt dől el, hogy visszatérek-e erre a blogra valaha is, vagy nem. Belátom, hogy András nem ösztönzi, nem bátorítja az ilyesmit, de esze ágában sincs visszafogni az ilyen etikátlan hozzászólásokat. Ezzel cinkossá válik. Wakara ez nem vonatkozik.

De te a szívem csücskében maradsz, bármi is történjen. Még egyszer mindent köszönök és egy nagy pussz neked! :o)))

@Kumari aki Nilüfer:

Neked is mindent köszönök, ... de lenne még egy utolsó kérdésem: mit jelent a neved? :o)

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.04. 14:20:50

Hát az nagy baj, amikor az ember agyába befészkeli magát a mánia, és nem bir leszakadni egy témáról. Én ilyenkor azt szoktam ajánlani, hogy forduljon kezelőorvosához, gyógyszerészéhez az érintett.

Attilajukkaja 2018.01.04. 14:29:59

@látjátok feleim szümtükkel:
Egyetértek. A kérdés, hogy vajon TÉNYLEG én vagyok-e az, aki mániákusan üldöz egy mániát vagy egy másik embert.

Kumari aki Nilüfer 2018.01.04. 15:04:19

@Attilajukkaja: a Nilüfer onnan jön, hogy tizennéve hobbiból kissé megtanultam törökül, és van egy török énekesnő, a nevét leraboltam:) melletleg tavirózsa, vagy viziliom a jelentése, bár az ártalanságom nyomokban sincs meg:DDD
A kumari meg a nevemből képződött.
Mindkét nicknevem használatban van, hol egyikkel nem enged be, hol másikkal, így összevontam.

Ne üldöződjél, most már tedd túl magad a dolgokon, és vessük magunkat a kulinária rejtelmeibe:D

Attilajukkaja 2018.01.04. 15:18:45

@Kumari aki Nilüfer:
"van egy török énekesnő, a nevét leraboltam:) melletleg tavirózsa"
Oh, ez nagyon kedves. Örülök, hogy elárultad!

"A kumari meg a nevemből képződött. "
Értem. Köszi a választ.

"Ne üldöződjél, most már tedd túl magad a dolgokon, és vessük magunkat a kulinária rejtelmeibe"
Én azt hittem, hogy eddig is csak ezt tettem, de nyilván tévedtem. Most minden Andráson múlik.

Köszönöm.

Fenchurch68 2018.01.04. 16:19:14

@Kumari aki Nilüfer: Egy világ dőlt össze bennem, tehát akkor Kumari nem a Pándy Lajos féle kiselefánt :(

she_wolf 2018.01.04. 17:58:54

@pizzaszeletvágó:
Tegnap is láttam erről cikket az indexen, és régebben (ezek szerint 2016-ban) valamelyik oknyomozó jellegű tv műsorban is volt róla szó.
Elszomorító, hogy ilyen állapotok nem csak ebben az iskolában vannak, hanem elegendő a megyeszékhelyeken túlra kitekinteni az elmaradottabb régiókban.
Ha egy stáb végigjárná az összes megyét és megnézné hogy hol milyen körülmények között vegetálnak állami/önkormányzati jóváhagyással közintézmények, gyalázatos kép tárulna az emberek szeme elé.
De csak szólalj meg, betörik a fejed:(

she_wolf 2018.01.04. 18:00:58

@Kumari aki Nilüfer:
Nekem akkor is a "kumarin" ugrik be legelőször, ha látlak, mindössze egyetlen plusz betű miatt:)
Egyéb hasonlóság nem lehet köztetek, az kizárt!:D

Kumari aki Nilüfer 2018.01.04. 18:16:32

@she_wolf: :DDD csak így megjegyuem szerényen, halkan, Indiában a Kumari egy élő istennő..kislányban testesül meg, és amíg nem kezd menstruálni, istennő, utána alászolgája:( Sokan lesznek utána öngyilkosok, koldusok vagy prostik, de addig tényleg királynőként élnek. Anyukájuk meg varázsol, nehogy nővé érjenek túl hamar. de istennő sem vagyok, bénítólag sem hatok, vezetékneven utolsó két betűje, és Mari vagyok a keresztségben...:DDDDD

she_wolf 2018.01.04. 20:31:23

@Kumari aki Nilüfer:
India nekem továbbra sem, semmilyen szempontból...bocsika:(

Az istennőség nem származás kérdése. Fogadjunk, hogy vannak, akik istennőként tartanak téged számon;)
Én ma hatottam bénítólag apjukomra, amikor azt mondta, hogy nagyon ízlett neki a vacsora, amiben egyébként semmi extra nem volt. Mondtam, hogy viszonozhatná azzal, hogy készít desszertet: frissen szedett szabadföldi epret képzeltem el, tejszínhabbal. Szegénykém megkukult:D Én meg egyedül maradtam a képzelgésemmel.

Kumari aki Nilüfer 2018.01.05. 07:46:49

@she_wolf: India nekem irodalmilag és gasztronómiailag érdekes, szeretem az indiai ízeket. A zenét. (nem mindet). Némely filozófiájukat. A Kumari története a nevemtől függetlenül jött szembe velem, az én nicknevem véletlen egybeesés. Használják egyébként hétköznapi névként, a középső lányom indiai munkakapcsolatának a neve is ez.De hogy ez a vezeték-vagy keresztneve, azt nem tudom:))))
Viszont nincs a bakancslistámon India, soha nem vágytam oda.

Hát nem tudom, istennő vagyok-e (voltam-e valaha) valakinek....ilyen erős túlzásba a szépember szerintem negyven évvel ezelőtt sem esett:DD nem olyan típus ő:))))

Az epret meg tejszínhabbal nem rontanám el:))))

Kumari aki Nilüfer 2018.01.05. 07:48:13

@Fenchurch68: ami azt illeti, hajazok egy elefántra:DD Bár-miután nem vagyok fázós- az a meglátásom, hogy alighanem egy jegesmedve lehettem előző életemben, vagy egy grizli:DDD

Fenchurch68 2018.01.05. 09:02:22

@Kumari aki Nilüfer: Én ismerek egy magyar kislányt, akinek Kumari a keresztneve (krisnások a szülők), szóval precedens alapján akár nevet is változtathatnál :D

Indiában amúgy a Kumár a leggyakoribb vezetéknév, de keresztnévként is használják, a Li és a Wang után a világon is a leggyakoribb. (Ugye van az a vicc, hogy a világon minden ötödik ember kínai - mi öten vagyunk, anyu, apu, a bátyám, Wang Li, én, és az öcsém, Sanyi. Tehát egyikünk kínai. Szerintem Sanyi az.)

Kumari aki Nilüfer 2018.01.05. 09:17:25

@Fenchurch68: A korona ékköve c. regény indiai főszeplője Kumar, és férfiember.Mi is öten vagyunk,tehát van kínai a családban(DDD), csak nálunk -miután Li nincs- ez a vicc nem adaptálható(egyébként jót vihogtam, annyira emlékeztet a svéd gyerekversek logikájára:DDD)

Fenchurch68 2018.01.05. 09:47:11

@Kumari aki Nilüfer: De szeretem azt a könyvet :)
Az én három gyerekem is előszeretettel élcelődik ezzel a kínai történettel, valahogy mindig az derül ki, hogy Hanna a kínai :D (Ma van a 21. szülinapja, mától az USA-ban is ihatna egy sört.)

Kínos helyzetekbe kerültem sokszor, mikor születési dátumokat kellett bediktálni, mert a háromból kettő január öt és tíz, és mindig volt két másodperc áramszünet, mire eszembe jutott, hogy melyik melyik (nehezítés annyi, hogy a legnagyobb ugyan augusztus, de szintén ötödike). Mindenféle ügyintézők meg néztek rám csúnyán, hogy "na, ennek is minek kellett ennyi kölyök, azt se tudja, melyik mikor született..."

Kumari aki Nilüfer 2018.01.05. 09:55:57

@Fenchurch68: Én is szeretem:) a filmet is láttam, Az sem volt rossz..sorozat volt, ha jól emlékszem.
Nekem is van januári lányom, meg két júliusi:)

2018.01.05. 10:11:35

@Fenchurch68:

"..ügyintézők meg néztek rám csúnyán, hogy "na, ennek is minek kellett ennyi kölyök, azt se tudja, melyik mikor született...""

Na, ezzel én is megjártam.
Népszámlálás, még internet előtti időkben. Jöttek a népszámláló biztosok, egy középkorú és egy fiatal hölgy az Önkormányzattól. Persze ez egy kis település, ismertük egymást, de mi nem itt éltünk, úgy költöztünk ide gyüttmentként. Ám ismert, sőt közismert személyek vagyunk itt, ennyit a névtelenségről és a diszkrécióról népszámlálás alkalmával.
Lényeg. Jönnek a kérdések, válaszoltam mindre, házasságkötés dátuma, gyerek születés dátuma... aznapi vérsüllyedés, vizelet-amiláz, ... szóval minden.
Utólag derült ki, hogy eltoltam. Néztek is itt egymásra a hölgyek, de nem szóltak semmit nekem, ez milyen jellemző, nem kérdeztek vissza.
Sikerült úgy bediktálnom, hogy a gyerek születése után egy hónappal vettem csak feleségül az anyját. Pedig nem, hanem 11 hónappal előtte, tehát elcsesztem az évszámot.
Hát ugye volt beszédtéma hetekig a Polgármesteri Hivatalban, és mindenfelé a környéken. Szerencsére annyira érdekelte őket a diszkrét személyes adat, hogy megnézték a nyilvántartóban, ez is milyen, de legalább kiderült az igazság. :)

(nem véletlenül vagyok én érzékeny minden személyes adatot firtató kérdésre, bocsássátok meg...)

Fenchurch68 2018.01.05. 10:21:16

@Kumari aki Nilüfer: Isten éltesse a te januáridat is :)

Akkoriban, mikor ment a magyar tévében, nekünk épp nem volt készülékünk, sokkal később néztem meg a sorozatot, meglepően jó, stílus-és szöveghű volt.

@pizzaszeletvágó: Többszörös visszaeső leányanyaként a harmadikkal jártunk úgy, hogy addig halogattuk az apai elismerő nyilatkozatot, míg késő nem lett, úgyhogy a kórházból hazafelé a nyivákoló újszülöttel kellett beugranunk az anyagkönyvelőhöz, hogy hadd vegye már a nevére az aptya. Bár - jellemző a családi morálra, valamint alacsony színvonalú humorérzékére - ez nálunk nem cikis történet, hanem minden szülinapon elmesélendő aranyos sztori :D

2018.01.05. 10:31:27

@Fenchurch68: nálatok igen, én is mesélem látod, de próbálj meg egy bigott római katolikus faluban (100 %) közfeladatot ellátni úgy, ahogy feltételezték rólunk pár hétig a tényállást... nem lesz egyszerű! Még több évtized után is gond lenne. :)

BOAR 2018.01.05. 11:48:42

@pizzaszeletvágó: Az én feleségem nem vette fel a nevemet. Noha már tíz éve együtt éltünk de még mindig a régi lakcímére volt bejelentve. Amikor a családi adókedvezményhez adtam be a papírokat, akkor állítottak falhoz, hogy se a név, se a cím nem stimmel... Elküldtem a házassági passzust "Marhalevél" címmel, erősen tetszett a hölgyeknek... :-)

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.05. 12:06:07

@pizzaszeletvágó:

Érdekes dolgok ezek.

A szüleim 30 évig éltek együtt, nem voltak házasok, még is amikor az apám meghalt, a hagyatéki tárgaláson azt mondtam anyám kapjon holtig tartó özvegyi haszonlvezeti jogot, és kapott. Pedig nem is voltak házasok, és ez élettársnak akkoriban nem járt. Közjegyző meg bejegyezte.

she_wolf 2018.01.05. 12:22:51

@Kumari aki Nilüfer:
"...ilyen erős túlzásba a szépember szerintem negyven évvel ezelőtt sem esett:DD nem olyan típus ő:))))"

Amit a száj nem mond ki, a szív még érezheti;)
Azt az epret ami már márciusban kis dobozkában kelleti magát a polcokon, még csak tejszínhabbal lehet élvezni:( De legalábbis sok cukorral.
Már csak 4-5 hónap...:)

she_wolf 2018.01.05. 12:33:26

@BOAR:
Baráti házaspár, ahol a hölgynek történelmi neve van történelmi ősök okán. Meg férje, akinek nem vette fel a nevét a házasságkötéskor.
Szülőszobán a szokásos kérdések után a gyilkos-sajnálkozó pillantások között a kérdés: apuka nem vállalja? Mire a kismama: kérdezze meg az apukát, aki minő érdekes, a férjem is egyben:)

Amikor rákérdeztem Évánál, hogy miért nem vette fel Gábor nevét, akkor azt mondta, hogy a neve az egyetlen, amit stabilan tovább adhat, és ami állandó. Minden más változó. Később szabadon rendelkezhet a gyerek, hogy így marad-e, vagy variál rajta, az már az ő dolga lesz.

she_wolf 2018.01.05. 12:38:42

@Kumari aki Nilüfer:
Én meg már előző életemben sem hittem a reinkarnációban, ráadásul azok közé tartozom, akik nem akarják a szüleiket megfojtani egy kanál vízben a névválasztás miatt:)
Szeretem a nevemet. Egy Dzsenifer vagy Dzsesszika miatt már valószínűleg felkötöttem volna valakit:D

she_wolf 2018.01.05. 12:42:25

@Fenchurch68:
Boldog szülinapot neki!:)

Hanna-Barbera. Én nagyon sokáig azt hittem, hogy a Frédi és Béni rajzfilmeket nénik csinálták:)

Fenchurch68 2018.01.05. 12:59:39

@she_wolf: Nekem akkor szólt be az anyagkönyvelő néni, mikor anno bejelentkeztünk házasságkötésileg, és nyilatkozni kellett, hogy mi lesz a nevem. (Szintén elég régi és szép név, ráadásul nagyjából az utolsó vagyok a családból 1205 óta.)
Vágta az arcokat, hogy de hát mégis szebb lenne, ha felvenné leendő férje nevét! Hogy is hívják a kedves vőlegényt? Erre exférjem benyögte, mi is a neve, ami a második leggyakoribb vezetéknév párosítva az akkor leggyakoribb keresztnévvel. A néni lesütötte a szemét, és a továbbiakban nem szólt bele semmibe.

Mivel apukájuk rajzfilmes, édesem az illető leánykát Hanna-Barbarának hívja :)

she_wolf 2018.01.05. 13:06:53

@Fenchurch68: Merő jóindulatból akkora parasztok tudnak lenni, hogy a fal adja a másikat:)
(A "paraszt" ebben az esetben nem a dolgos földműves degradálása!)
Némelyik aktakukac alapvető műveltségén is van jó pár szakadás, amit fótozni kék:(

A névdivat is egy érdekes dolog. Ha valaki egy kicsit jobban rááll erre, akkor kis hibaszázalékkal be tudja lőni a név alapján, hogy Ronaldó vagy éppen Bence hány éves lehet:)

she_wolf 2018.01.05. 13:12:45

@Fenchurch68:
Nálunk nincs semmilyen extra, abba meg már belefáradtam, hogy kijavítgassam őket, hogy anyám jánykori vezetéknevének a vége "ly", nem pedig "j".
Egyszer elbaxták, azóta következetesen "j", és innentől ballisztikus ívben teszek rá, úgysem használom:P
A férjezett "-né"-s nevem is tök különleges, legalább annyira, mint a te exedé lehet:)
Úgyhogy az egyetlen szépség bennem (a lelkemen kívül) a lánykori keresztnevem, amit tényleg szeretek: Ildikó

Fenchurch68 2018.01.05. 13:27:37

@she_wolf: Jelenlegi édesemnek is annyira extra neve van, hogy a 16 lakásos házban pont a miénk fölötti postaládán éppen ugyanaz a név virít. Ez csak akkor kínos (pl. idén vagy négy hónapon át), mikor nem a szokásos postás van szolgálatban, és keresztbe dobálnak be sürgős és fontos leveleket.

Anyai ágon negyedik generáció vagyok ugyanazon a keresztnéven, el is határoztam, hogy ha netán gyerekem lesz, és esetleg lányom, akkor biztos nem így fogják hívni. Aztán a harmadik lánynál a második keresztnévnél megtörtem :)

she_wolf 2018.01.05. 14:12:06

@Fenchurch68:
A postásokkal ne bosszant!:(
Azt máig nem sikerült megfejtenem, hogy hogy a pékbe lehet a molnárt a juhásszal összekeverni. Hacsak nem abból az egyszerű felvetésből adódóan, hogy mind a kettő foglalkozást jelöl.
Ilyen alapon a kazánkovács is összetéveszthető lehetne a nőgyógyásszal. Oszt őket mégse nem kutyulják össze...
Már azon poénkodtunk egyszer, hogy ki kell az utca elejére tenni egy konténert, és lehet bele lehetne szórni az egész utca postáját, a lakók meg guberálhatnak, miközben megdumálják egymással a jövő évi kavicstermést:(
Nem egy panaszt tettünk már szóban, írásban, mintha a falnak...

Kumari aki Nilüfer 2018.01.05. 18:04:56

én is a lánynevemen futok)ez a gyerekeknél azzal járt, hogy be kellett mutatni a házassági passzust, és hogy ők az apjukra lesznek telekkönxvezve vezetéknévileg is. A csúcs az volt, mikor a szülő nevéből kiindulva az első gyereknek egy erővel be akarta írni a kishölgy a doktort is))))))
süti beállítások módosítása