Hirdetés

Hirdetés

Ahol a jobb receptjeim vannak.

Válogatás a blogon megjelent receptjeimből

4400Ft + szállítás (megpróbálom a legolcsóbb megoldásokat - pl saját magam viszem a környéken házhoz, vagy PickPack/Foxpost)

Foxpost épp most drágította a házhozszállítást 100Ft-tal :(((((

konyv @ andras . net az email cím, ahova a rendeléseket küldjétek.

Kell majd postázási név és cím, a jóváhagyó levélben küldöm a fizetési lehetőségeket.

Itt kreditkártyával is 
lehet vásárolni: 
Dedikáció:

Blogkocsma

"Tegnap véletlenül olyan finomat főztem..."



Nincs ennek más baja, csak hogy piros tányérba tettem ...
Eszünk, iszunk, traccsolunk és jól érezzük magunkat. Recepteket is megosztunk egymással, de szívesen olvasunk utazásról, vagy művészetről! Bárki látogatót nagy szeretettel fogadunk - hátha törzsvendég lesz.

Friss kommentek

  • Andrass9: Nem tudom, tudom-e posztolni a család biovegetáját, mert későn kezdtem fotózni. A szárítógép szini... (2024.10.12. 15:51) Pirított vargánya reggelire kétféleképpen is
  • Andrass9: @kocsmagomba: Most délután, ahogy jövök haza, az uszoda melletti parkban legalább 30 őzláb gombát ... (2024.10.07. 18:41) Vadmalac raguleves
  • Andrass9: @Kumari aki Nilüfer: Nekem nagyon jól esett a hurka és a kolbász is. Sajnos ez édeskevés a hűtő ür... (2024.08.28. 20:57) Karaj Rossíni a'la Széll Tamás
  • Kumari aki Nilüfer: @látjátok feleim szümtükkel: Na látod, ez tényleg egy elfogadható érv. (2024.08.11. 15:51) Kolbászos, kacsamájas tükörtojás
  • látjátok feleim szümtükkel: Vajon mit jelez a természet? A kertünkben 2023-ban kikelt egy tő bögrevirág, ami szépen áttelelt,... (2024.08.08. 11:24) Rókagombapaprikás puliszkával
  • Andrass9: @látjátok feleim szümtükkel: Ha fasírt nem is, de egy paprikás puliszkával készült :) blogkocsma.b... (2024.07.16. 12:06) Spenótos-besameles palacsinta

Bejegyzések

A nap vicce


Címkék

A1 (11) A1 marinád (4) A1 szósz (7) áfonya (4) Aji Bonito (2) Aji Crystal (10) Aji Mango (3) alaplé (74) alga (2) alma (34) almaecet (22) almalé (10) almaszósz (5) aludtej (3) amarillisz (2) Anaheim (4) ananász (2) Ancho Gigantea (13) Andor Csaba (2) Angus (5) Anikó sajt (2) Anova (2) aprólék (4) arborio rizs (13) árpagyöngy (2) Arrabbiata (2) aszalt meggy (2) aszkorbinsav (9) avokado (10) ázsiai bolt (2) bab (16) babapiskóta (2) babér (44) babérlevél (64) bableves (4) babos káposzta (2) bacon (39) Balaton (2) balzsamecet (16) bambuszrügy (4) banán (3) baracklekvár (9) bárány (7) báránygerinc (2) barbecue (9) barbecue csirke (2) barbeque (8) barnacsiperke (6) barnacukor (28) barnasör (3) barna csiperke (4) barna mustármag (2) barna sör (2) barna vaj (5) baromfi (2) Barramundi (2) barramundi (2) basmati rizs (5) bazsalika (6) bazsalikom (64) bazsalikomsó (7) bbq (6) BBQ (13) bbq oldalas (3) BBQ szósz (7) befőzés (2) bélszín (14) besamel (6) betütészta (4) biga (2) biovegeta (12) Bird Eye (3) birka (4) birs (6) birsalma (5) birskörte (5) BL112 (3) bl112 (2) BL80 (3) blackened (2) bodza (2) bőr (3) bor (21) borecet (11) borfesztivál (2) borjú (4) borjúalaplé (4) borjúcomb (6) borjúláb (4) borjúlábszár (3) bőrke (5) boróka (5) borókabogyó (39) bőrősháj (2) bors (378) borsikafü (8) bouquet garni (3) brassói (2) brie (2) brindza (3) brokkoli (4) bükkfa fűrészpor (4) bulgur (4) burger (3) burgonya (12) búzadara (9) búzafinomliszt (26) búzasikér (4) cajun (3) Cajun (4) cajun fűszerkeverék (18) camembert (2) Camembert (2) carbonara (2) cayenne (6) cayenne bors (7) cékla (18) cérnametélt (3) chedar (2) cheddar (16) Chérie (3) Cherie (3) chili (7) chipotle (9) churut (3) citrom (74) citromdzsem (2) citromfű (13) citromhéj (39) citromlé (47) citromnád (17) citromsav (2) citronát (4) coleslaw (2) comb (2) cranberry (3) creole (3) creole fűszerkeverék (9) csalamádé (2) csalán (2) csánk (2) császár (2) császárgomba (4) császárhús (9) császárszalonna (3) csécsi szalonna (2) csemegeuborka (7) csemege kukorica (2) csemege uborka (3) cseresznye (4) cseresznye ág (3) cserkészkolbász (3) csevapcsicsa (2) csicseriborsó (3) csicseriborsó liszt (2) csiga (3) csili (63) csiliolaj (2) csilipaprika (54) csilipaszta (31) csilipehely (6) csilipor (4) csiliszósz (7) csili krém (11) csillagánizs (8) csiperke (22) csipetke (17) csipsz (3) csirke (26) csirkealaplé (5) csirkeaprólék (3) csirkecomb (28) csirkecomb filé (12) csirkeláb (2) csirkemáj (16) csirkemell (25) csirkemellcsont (5) csirkemell filé (7) csirkeszárny (15) csodahüttő (10) csokoládé (11) csombor (18) csombord (3) csont (4) csontalaplé (9) csontvelő (2) csuka (3) csülök (32) csusza (2) cukkini (11) cukkíni (27) cukor (157) cukorborsó (9) cukorszirup (2) cumin (3) curry (20) currypaszta (12) cvekkedli (2) C vitamin (6) dagadó (8) dara (4) daragaluska (2) darálthús (42) datolya (3) datolyaparadicsom (2) debreceni (3) degesz (2) dió (29) disznózsír (6) durbincs (2) durum tészta (2) durva só (3) ecet (22) édeskömény (17) édes chili (3) égerfa (3) egres (3) elefántfül paprika (2) élesztő (64) ementáli (7) eper (5) eperlekvár (4) erdélyi mustár (3) etc. (2) étcsokoládé (5) ételfesték (2) étkezési keményítő (5) étolaj (6) étterem (2) ezüsthagyma (11) fácán (2) fafülgomba (12) fahéj (46) fánk (3) farhát (4) Farkas András (41) farok (3) fartő (2) fasírt (2) faszén (5) fehérbor (32) fehérbors (59) fehérhagyma (11) fehér hagyma (3) fejes káposzta (5) fejtettbab (3) fejtettbab leves (2) fejtett bab (4) feketebab (3) feketebors (105) fekete bors (9) fekete szezámmag (2) feles borsó (5) feles zöldborsó (2) fenyőmag (4) feta (7) filé (2) fodros kocka (4) fogpiszkáló (2) fokhagyma (511) fokhagymapor (7) fokhagyma granulátum (18) földicseresznye (2) földimogyoró (2) főtt fejhús (2) főtt tojás (2) frankfurti leves (2) füge (6) fürjtojás (2) füst (8) füstölény (5) füstölő (6) füstölt (4) füstölthal (2) füstölt csili (19) füstölt csili krém (3) füstölt csülök (15) füstölt fokhagyma (2) füstölt karaj (5) füstölt kolbász (22) füstölt lé (2) füstölt oldalas (6) füstölt paprika (2) füstölt sajt (9) füstölt só (5) füstölt sonka (12) füstölt szalonna (10) fűszeres só (2) galambbegy saláta (4) galanga (3) galangal (10) galuska (4) ganciale (2) garam masala (5) garnéla (12) garnélarák (12) gépsonka (5) gersli (4) gesztenye (3) gesztenyemassza (4) gévagomba (3) ghí (61) gluténmentes (2) gnocchi (3) golden syrup (3) gomba (68) gombapor (4) gombóc (5) gorcsica (3) Gordon Ramsey (2) gorgonzola (3) görögszéna (3) görög BBQ (4) görög joghurt (2) görög szték fűszer (2) Gouda sajt (4) gránátalmaszirup (2) grana padano (4) gravlax (2) gravy (3) grill (11) gríz (12) grrr (5) Gruyere (3) guacamole (3) guajillo (6) guba (3) Guinness (3) gulyás (4) gulyáskrém (2) gulyásleves (2) gyíkhús (2) gyökér (107) gyömbér (130) gyömbérpor (3) gyöngybab (2) gyöngytyúk (3) gyrosfűszer (2) habanero (11) Habanero Choco (3) Habanero Limon (2) habarás (2) habcsók (2) habtejszín (2) hagyma (385) hagymakarika (2) hagymalevespor (8) hagymaszár (2) hal (13) halászlé (3) halsaláta (3) halszósz (24) halványító zeller (4) hamburger (4) hámozott paradicsom (4) harangpaprika (2) harcsa (6) harira (2) Harissa (2) hasaalja szalonna (2) hátszín (16) helcli (2) hétfűszer (3) himalájasó (5) Hoisin szósz (6) homár (3) hosszúmetélt (2) húsgombóc (3) húslé (7) húsleves (15) húsleveskocka (2) húsos csont (7) húsos szalonna (9) húsvét (2) hybrid pepper (2) idared (2) Impala (4) irdalás (3) jalapeño (27) Jalapeño (3) jalapeno (25) Jamaican Jerk (3) Jambalaya (2) jázmin rizs (6) jégcsapretek (5) jérce (2) Jerk fűszerkeverék (5) joghurt (26) joghurt pác (2) juharszirup (2) juhtúró (6) kacsa (14) kacsaalaplé (2) kacsacomb (14) kacsaháj (7) kacsamáj (8) kacsamell (11) kacsanyak (8) kacsaszárnytő (4) kacsazsír (62) kacsazsir (5) kacsazúza (6) kaffir lime levél (12) kagyló (9) kagylólé (2) kakaó (9) kakas (7) kakukkfű (41) kakukkfü (114) kalács (5) kalamata (2) kaliforniai paprika (13) kandírozott citromhéj (2) kandírozott narancshéj (2) kápia (34) kápia paprika (2) kapor (37) kapormag (7) káposzta (20) kapri (4) kapribogyó (22) karaj (14) karajcsont (2) karaláb (44) karalábé (17) karalábéfőzelék (2) karamell (3) kárász (6) kardamom (29) karfiol (27) kávé (2) kecsap (6) kecske (2) kecskehús (5) kecskesajt (3) kecskeszarv (3) kefir (3) kefír (2) kéksajt (2) keksz (2) kelbimbó (10) kelkáposzta (20) kelttészta (2) kelt palacsinta (2) kelt tészta (2) keményítő (11) kemény sajt (5) kenyér (33) kenyérlepény (2) kenyérliszt (22) kerekrépa (4) kesudió (2) keszeg (3) ketchup (12) Kickin chicken finger licking (4) kifli (14) kiflikrumpli (4) kígyóuborka (5) kimcsi (2) királyrák (4) knédli (3) kocka (2) kockatészta (4) kocsonya (3) kocsonyahús (7) koktélparadicsom (5) kókusz (2) kókuszkrém (5) kókuszreszelék (5) kókusztej (12) kolbász (29) kolbászhús (6) köles (3) kolozsvári (10) kolozsvári szalonna (22) kömény (88) köménymag (40) konyak (3) könyv (2) koriander (32) korianderlevél (2) koriandermag (42) köröm (22) körte (8) kötözősaláta (2) kovász (19) kovászos uborka (6) kréker (2) krémleves (3) krémsajt (18) kremsi mustár (2) Krensenf (2) kristálycukor (3) krumpli (176) krumplileves (2) krumplipüré (4) krumplis tészta (2) kucsmagomba (2) kukorica (18) kukoricadara (14) kukoricakeményítő (7) kukorica dara (3) KungPao (9) kurkuma (29) kuszkusz (3) láb (2) lábszár (17) lamb (2) Lampong bors (7) langalló (3) lángolt kolbász (3) lapcsánka (2) lapocka (19) laskagomba (9) lazac (12) lecsó (32) lecsókolbász (3) lecsópaprika (5) lekvár (12) lemezes túró (2) lencse (16) lenmag (4) lepcsánka (3) lepény (2) lestyán (17) leveles kel (3) leveles tészta (9) leves (6) leveskocka (7) liba (2) libacomb (7) libaháj (5) libamáj (8) libamell (2) libanoni 7 fűszer (2) libaszárny (2) libazsír (25) lilahagyma (70) lila hagyma (9) lila spárga (2) lime (47) lime héj (2) lime levél (6) liszt (140) lucullus (4) Lucullus (8) lúdgége (2) Maasdamer (6) madártej (3) Mágnás (2) magos mustár (2) máj (5) majonéz (27) majoranna (115) mák (14) makaróni (2) makréla (2) malacfej (5) malackrumpli (2) malátaliszt (2) mályvacukor (2) mandula (11) mandulaliszt (2) mángold (7) mangold (8) marcipán (2) marha (5) marhacomb (6) marhacsont (11) marhafarok (2) marhahús (8) marhalábszár (6) marhalapocka (8) marhanyak (19) marhaoldalas (5) marhaszegy (7) marha kivonat (2) marha lábszár (2) marokkói citrom (2) marokkói fűszer (4) márványos hús (2) mascarpone (4) mazsola (21) medvehagyma (2) meggy (10) még pálinka (2) metélt (2) méz (27) mikró (2) miso (3) miszo (3) mogyoró (4) mogyoróhagyma (58) Montreal steak fűszer (4) morzsa (2) mozarella (4) mozsár (4) mozzarella (6) mungóbab csíra (2) mussel (2) must (4) mustár (89) mustármag (27) mustármagliszt (3) mustárpor (2) NaBe (19) nacho (2) nádcukor (2) nagykocka (4) napraforgómag (4) napraforgóolaj (3) narancs (6) narancshéj (5) narancslé (3) nátriumbenzoát (3) Nátrium benzoát (2) nektarin (3) nokedli (11) Nutella (2) nyárs (2) nyelv (2) nyúl (2) ökörszív (9) olaj (20) olajbogyó (9) olaszos fűszerkeverék (2) oldalas (40) oliva (22) olívabogyó (3) olivabogyó (2) olívaolaj (11) olivaolaj (148) öntöttvas (2) orda (2) ördögszekér (6) oregánó (9) oregano (69) öregkrumpli (2) öregtészta (2) őrölt bors (3) őrölt kömény (12) őszibarack (2) őszibaracklé (3) osztrigaszósz (12) pác (4) pácolás (2) pácsó (5) padlizsán (20) padlizsánkrém (2) palacsinta (9) palacsintasütő (2) palermo paprika (4) pálinka (4) pamóka (3) pancetta (3) panír (4) panko (2) paprika (37) paprikacsuma (39) Paprikakrém (9) paprikáskrumpli (2) paprikaszósz (3) paradicsom (138) paradicsomlé (31) paradicsompüré (47) paradicsom konzerv (2) paradicsom paprika (2) paradicsom szósz (5) paraj (5) parázskrumpli (2) parenyica (2) parmezán (35) parmigiano reggiano (3) párolt hal (2) passata (4) pástétom (3) paszternák (17) patisszon (3) pecorino (6) pecorino romano (12) pecsenyekacsa (3) pereszke (2) pesto (3) petrezselyem (158) petrezselyemgyökér (25) petrezselyemlevél (18) petrezselyem levél (43) pirítós (3) pirított burgonya (3) pirospaprika (109) piros jalapeno (2) piskóta (9) pisztráng (5) pite (9) pizza (3) PO (4) pogácsa (5) pogácsahagyma (3) polip (2) ponty (11) porcukor (10) póréhagyma (32) pörkölt (10) portobello (5) portorico (2) Prágai só (2) prézli (42) pritamin (5) provence-i fűszerkeverék (2) puding (2) puffancs (2) puhahátszín (2) puha hátszín (2) puliszka (4) pulled pork (4) pulled pork rub (2) pulyka (3) pulykacomb (6) pulykaszárny (2) ragu (3) rák (2) ráklé (2) rakottkrumpli (2) rakott krumpli (3) rántás (7) rántotthús (2) reggeli (2) remulád (4) répa (9) repceolaj (2) reszteltmáj (2) retek (8) réteslap (3) rétesliszt (16) ricotta (5) rikotta (7) rilette (2) ritkacsont (2) rizottó (3) rizottó rizs (5) rizs (50) rizsbor (4) rizsecet (6) rizskoch (2) rizsliszt (5) rizstészta (7) rizstészta lap (3) RL190 (3) RL90 (4) rókagomba (7) római kömény (60) római saláta (9) római tál (3) rostélyos (15) rozmaring (94) rozskenyér (2) rozskovász (4) rozsliszt (10) rub (3) rum (20) sáfrány (13) sáfrányos rizs (2) sajt (53) sajtfonat (2) sajtkrém (2) sajtok (2) sajtszósz (2) sake (3) saláta (7) salátaöntet (6) salotta (54) salsa (3) San Marzano (7) sárgabarack (2) sárgabarack ág (2) sárgaborsó (4) sárgakrumpli (6) sárgarépa (195) sárga laska (3) savanyúkáposzta (8) savanyúkáposzta fej (2) savanyúság (2) savanyú káposzta (15) serrano paprika (9) sertés (3) sertésborda (2) sertéscomb (10) sertéscsont (3) sertésfej (6) sertésköröm (3) sertésláb (4) sertéslapocka (3) sertésmáj (4) sertésnyelv (3) sertészsír (23) shiitake (12) shimeii (5) shimeji (8) shitake (2) shrimp (5) SHU (2) sikér (16) snidling (24) (400) sóba vízbe krumpli (2) sodó (3) sólet (2) sonka (20) sonkahagyma (6) sópehely (2) sör (41) sörretek (2) sós citrom (3) sous vide (3) spagetti (20) spagettiszósz (5) spagetti szósz (4) spárga (30) spárgaalaplé (2) spenót (52) spenótlé (3) Spicy Fiesta (8) sriracha (2) steak (2) stefánia (2) stevia (2) süllő (6) sültkrumpli (7) sült körte (2) sült oldalas (2) sült paradicsom (12) sürített paradicsom (3) sushi (2) sütőkolbász (2) sütőpapír (3) sütőpor (11) sütőtök (5) Szabó Malom (6) szaft (2) szalonna (75) szalonnabőrke (2) szalonnazsír (4) szalonna bőrke (2) szárazbab (5) szárított csipetke (2) szárított élesztő (2) szárított paradicsom (4) szárnytő (2) szarvascomb (2) szarvasgerinc (2) szarvasgombaolaj (2) szárzeller (26) szecsuáni bors (2) szeder (3) szederlekvár (2) szegfűbors (6) szegfübors (42) szegfűgomba (4) szegfűszeg (7) szegfüszeg (12) szejtán (4) szélesmetélt (9) szemesbors (5) szent jakab kagyló (2) szerecsendió (73) szerecsendióvirág (58) szezámmag (13) szezámolaj (14) szibériai saláta (3) szilva (10) szilvalekvár (9) szilva eltevés (3) szinesbors (7) szív (3) szóda (2) szódabikarbóna (11) szódavíz (3) szójaszósz (47) szőlő (3) szőlőlevél (3) szörp (2) sztrapacska (4) szürkemarha (2) szurokfü (2) szuvidálás (3) szűzpecsenye (12) taco (2) tamarind (6) tandoori (2) tárcsa (3) tarhonya (13) tarja (26) tarkabab (2) tarka répa (2) tárkony (7) tarlórépa (6) tartár (3) tbone (3) tej (98) tejfel (71) tejföl (93) tejszín (90) teljes kiőrlésű liszt (11) Tellycherry bors (4) tepertő (6) teriyaki (2) tészta (6) tésztagép (3) thai (8) thai bazsalikom (2) Thai csili (10) tinóru (3) tintahal (2) tiramisu (2) tócsi (7) tócsni (3) tofu (2) tojás (240) tojásfestés (3) tojáshab (3) tojásleves (2) tojás sárgája (13) tök (7) tokaszalonna (4) tőkehal (8) tökfőzelék (2) töki pompos (2) tökmag (2) töltelék (2) töltött (4) töltöttkáposzta (3) töltött káposzta (3) tomatillo (2) tomatillo salsa verde (2) tom yum (2) tonhal (9) töpörtő (2) töpörtyű (6) torma (7) törökmogyoró (7) torta (2) tortilla (5) tőzegáfonya (3) trappista (12) tüdő (2) túró (35) túrógombóc (4) túrós csusza (2) TV paprika (8) tyúk (3) tzatziki (2) uborka (24) újhagyma (47) újkrumpli (15) új fokhagyma (3) úttörőgombóc (3) üvegtészta (2) vadas (2) vadasmarha (2) vaddisznó (3) vagdalthús (2) vaj (257) vákumzacskó (3) Váncsa (3) vanília (26) vaníliakivonat (18) vaníliás cukor (18) vargánya (19) Varga Zsuzsi (4) vegeta (3) velő (5) velőscsont (9) vereshagyma (3) vesebab (2) virsli (9) víz (32) vörösbor (31) vöröshagyma (131) vöröshagymapor (3) vöröskáposzta (2) vöröslencse (11) Vörös Homár (2) vörös káposzta (2) wasabi (2) Worchestershire (29) YardLong (2) yuba (2) zabpehely (6) zakuszka (3) zeller (61) zellergumó (52) zellerlevél (45) zellerszár (35) Zhoug (2) zöldbab (16) zöldbableves (2) zöldbors (5) zöldborsó (43) zöldborsóhajtás (2) zöldborsóhéj (2) zöldpaprika (87) zöldség (3) zöldségalaplé (17) zsálya (48) zselatin (5) zsemle (12) zsemlemorzsa (11) zserbó (2) zsír (86) zsíroskenyér (2) zúza (8) Címkefelhő

Fúrott krumpli

2017.05.13. 07:00 Blogkocsma Vendég

Vendégposzt pizzaszeletvágó tollából

Egy idős rokonom mutatta nekem először a krumplifúrót, és persze a fúrott töltött krumpli receptjét, jó 35 évvel ezelőtt. Persze akkor még egyikünk se volt "idős", de az öreg pár hete nincs már köztünk.

Néhány napja akadt a kezembe, a tőle kapott krumplifúró, a fiókban való turkálás során.

Lehet ilyet kapni, Waka is írt egy ilyen készletről pár éve, a videó megosztón is jelen van egy újabb fajta.

Viszont az enyém nem megvásárolható darab. A háború utántól, a rendszerváltás körüli kényszer nyugdíjazásokig, az öreg több mint negyven évig dolgozott egy nagy gyár lakatos üzemében. Ott kezdték a munkatársakkal 'gyártani' ezt a krumplifúrót, szigorúan saját célra. Nem lehet tudni, hogy ők találták ki, vagy csak másoltak egy meglévő darabot, de lényeg, hogy az enyém onnan származik, és ha már kezembe akadt, elkészítettem a fúrott krumplit az öreg emlékére.

11.jpg

Először is, a blogkocsmában "kötelező" csoportkép a hozzávalókról. :)

12.jpg

Láthatóan laktózmentes lesz. A gluténmentesség csak feltételesen igaz.

Bevált laktózmentes alapanyagok: tejföl és vaj a Lidl-ből, parmezánszerű keménysajt a Tesco-ból. A só, egy laktózmentes jégkrém dobozában látható, ezen már meg sem lepődünk. :)

Néhány nehezen felismerhető dolog a képen: hátul a zacskóban fagyasztott petrezselyem levél van, a kis üveg tégelyben pedig szárított zöldség keverék, amolyan só és tartósítómentes 'vegeta'. Nem én készítem, vásárolom. Ez itt a kurkumás változat, ez adja a színét. A csirkemell se bolti, pár utcával odébb nőtt ilyen nagyra, háziasan. Kell még főtt és nyers tojás, paradicsom, füstölt szalonna.

Az eredeti recept darált sertéshúst, szalonnát, főtt és nyers tojást, petrezselymet, sót és borsot tartalmaz. Ez most egy picit más lesz. Nem mellékesen azért, mert nem volt itthon darálni való sertéshús.

Lássuk a krumplifúrót. Beszúr, átteker, áthúz, krumplicsiga kicsavar. Dekoratív étel készíthető külön a csigákból is.

13.jpg 14.jpg 15.jpg
16.jpg 17.jpg 18.jpg

Összeállítottam a tölteléket. A húst nem daráltam, hanem apróra vágtam, jobb ízt és állagot remélve így, a száraz csirkemelltől. A szalonnát a töltelékben a feleségem nem viseli el, ezért nagyjából 2 dkg vajjal pótoltam a zsiradékot. A többi látszik a képeken. Ha túl laza lenne a töltelék, ami sajnos ezekkel a laktózmentes alapanyagokkal előfordul, tehetünk bele egy kanál laktózmentes zsemlemorzsát. (a Lipóti morzsa ilyen)

19.jpg 20.jpg

Megtöltöttem a krumplikat, elrendeztem a maradék tölteléket. Egyik felére néhány szelet füstölt szalonnát terítettem a magam kedvéért, másik felére majd a keménysajt jön. Letakartam alufóliával, betettem 150 fokra előmelegített sütőbe. A tepsit persze vékonyan zsíroztam előtte és biztonság kedvéért fél deci vizet is öntöttem az anyag alá, de nem szabad nagyon vizezni.

21.jpg 22.jpg

Nagyjából egy órára van szüksége. Utolsó húsz percre levettem az alufóliát és ráreszeltem a sajtot. Arra kell csak figyelni, hogy az étel ne legyen vizes, "főtt ízű", de ne is száradjon ki túlságosan a sütés végére. Ha van valahol egy kis maradék pecsenyeszaft, akár lassanként rá is locsolhatjuk sütés közben. Most nem volt. Így is jó. Ha úri kedvünkben nyár végén, kertben érett paradicsom karikákkal beborítjuk, vagy ehelyett még néhány kanál tejfölt kenünk a tetejére, akkor sem rontjuk el.

23.jpg

Tálaláshoz ajánlok uborka vagy cékla salátát, valami egyszerű, enyhe ízesítéssel. Most hagyományos vizes ubisali volt.

Lehet találni ilyen módon fúrott krumplival néhány receptet a neten. Azok szinte mindegyike kolbász töltelékkel készül, fokhagymás, paprikás, netán még hagymás is. Én kipróbáltam úgy is, de soha többé. Nekem az a véleményem, hogy aki már összeállít egy kolbász tölteléket, az ne krumpliba töltse, hanem bélbe, süsse meg és egye mustárral. :)

Persze tudom én, nincs vita, a tölteléknek csak a fantázia hiánya szab határt. Miért ne lehetne ez például halas töltelékkel? Vagy miért ne vehetne részt ez a lyukas krumpli egy sült hús vagy főtt sonka maradékmentő akcióban? Nyilván akkor előfőzve és más fűszerezéssel. Vagy ahogy szeretnétek. :)

158 komment

Címkék: tojás krumpli paradicsom sajt tejföl bors csirkemell vaj szalonna petrezselyem főtt tojás biovegeta

A bejegyzés trackback címe:

https://blogkocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr2112496005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.13. 07:45:17

Elképzeltem egy kis sertéslapockából ... finom lehet! Krumplit minden formában szeretjük.
Ilyen régi fém fúrókkal utoljára a római nagypiacon találkoztam, de akkor még nem főzőcskéztem ennyit :)

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.13. 09:08:58

Nem baj, ha én a szalonna szeleteket szeretném a tetejéről? Az garantáltan glutén és laktóz mentes.:D

Dikusz 2017.05.13. 09:57:17

Nagyon finom, megkóstolnám:)

Szeretném megkérdezni, hogy az idős rokon melyik nagy gyár (már amennyiben Budapesten volt) lakatosüzemében dolgozott?

Fenchurch68 2017.05.13. 11:12:37

Ha nem lenne most éppen három napra elég kaja itthon megfőzve, azonnal nekiállnék :) Bár fúróm nyilván nincs, de nagy baja akkor sem lehet, ha az ember csak kivájja a krumplit egy karalábévájóval, ugye? (Az én karalábévájóm még a dédié volt, nem is kunkorodik fel azonnal, mint egy Uri Geller varázsolta kiskanál, ha az ember rendeltetésszerűen használja...)

Van az a bizonyos rendezvényeken kapható spirálkrumpli, mikor utoljára láttam, egy nagyobb szem krumpliból előállítva 800 Ft volt, és általában ugyanott árulják a hozzá való célszerszámot többezerért, én egy kötőtűvel és éles késsel, meg némi kézügyességgel szoktam ugyanazt előállítani. (És igen, a kötőtűt utána megmosom, és kötök is vele, valamint a beszáradt szilikont is azzal piszkálom ki a kinyomó csőréből, igénytelen-e vagyok?)

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.13. 11:18:12

Grrrr - első napom 60 napja, hogy cipőt húztam!
Ellátogattam a kispiacra a kedvenc szomszédasszonyom segedelmével (feleségem valahol Fehérváron mulat), és lehet, hogy sikerült megszerettetnem vele a vásárt. Minden esetre vettem kevés ordát (spenótos raviolinak), meg egy füstölt csülköt (találd ki mit főzök vele). Gondolkodom továbbá egy spenótos gnocciban is, de most épp esik, ezért nehéz szedni (a spenótot, te csacsi!!!).
Ja, meg egy csomag zöld spárgát, mert az jó ...

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.13. 11:19:53

@Fenchurch68: Szerintem tényleg igénytelen vagy :) A szilikont egy facsavarral kell kihúzni a csőréből!!!

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2017.05.13. 13:27:52

Köszönök szépen!
Igen tetszik, jöhet. A csirkemellet kihagynám, de azon kívül bármi mehet bele. Elég is lenne négy evésre egy ilyen tepsivel.
@Fenchurch68: Anno szűk ezresér' adták a szettet.
Tegnap kiültettem a palántákat, várom erősen az esőt, de kutya füle sincs. Tegnap óta itt kering, de nem akar esni. Délután öntözök aztán kapálok a gerillakertben.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.13. 15:13:15

@Waka: Tegnap kaptam egy rakat palántát, holnap tán kiültetjük. Eredetileg palántáért mentem a kispiacra, de már nem volt :(

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.13. 15:17:25

@Waka: Az összes víz a délalföldre zúdult. Mi csak annyit kaptunk, hogy vizes legyen a kabátunk a piacon ...

2017.05.13. 15:43:25

@Andrass9: szívesen küldök neked vizet innen, igaz, hogy kicsit darabos, lapátolni kell... erős mogyorónyi darabokban. :(
még az a csoda, hogy áram, net van...még

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.13. 16:38:45

Valóban erre sok eső volt az elmúlt napokban, nálunk talán kétszer, de legalább egy hétig nem tudunk semmit kezdeni a kertben. Darabos eső serencsére nem volt, remélem el is felejt erre jönni.

2017.05.13. 18:05:23

@látjátok feleim szümtükkel: minden nap esik, van amikor naponta 3-szor!!! a föld folyik, a fű térdig ér, csak tehetetlenül nézem

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.13. 18:58:24

@pizzaszeletvágó:

Előbb láttam egy videot Gyöngyösről, ahol a jég és a víz folyamként hömpölygött az uton. :(

Nem akarom elkiabálni ( volt rá eset, hogy egy hosszú tavaszi szárazság után azt mondtam, a látható fekete felhő csak ijesztget, oszt fél óra múlva életem legnagyobb száraz jégesőjét láttam, majdnem fél óráig tartott, és másnap reggel még ált az árokban a jég ), de eddig megúsztuk .

2017.05.13. 19:24:09

@látjátok feleim szümtükkel: a központi Mátrától északra is ugyanez történt.
indafoto.hu/pizzaszeletvago/image/25119302-09be2952/user
a zöld levelek a jég közt az egyik barackfám maradéka, nem sok maradt belőlük, szednem nem kell, az biztos, se barackot, se cseresznyét, semmit, még a jövő évi termésen is látszani fog

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2017.05.13. 20:38:13

@Andrass9: @látjátok feleim szümtükkel: @pizzaszeletvágó: Akkor inkább öntözök. Délután megkapáltam a krumplit, kukoricát, etc., a föld annyira még nem száraz, de a palántáknak jó lenne egy áztató eső. Amit a tövekre öntök, búvópatakként folyik el.

2017.05.14. 07:17:45

A levelek, zöld gyümölcsök, fiatal hajtások mintha le lennének darálva, úgy áll kupacban a fák alatt.
Azon gondolkodtam, hogy az őszibarack egy éves hajtásait, amin a termés lett volna, most erősebben visszametszem, ahol lehet, ott fiatalító metszésig megyek, hogy minél kevesebb sérült, beteg rész maradjon fent a fán, aztán permetezek bőszen, ha elállna végre az eső és nem cuppogna mindenütt a sár. Igaz, ilyenről nem ír a szakkönyvem.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 08:08:38

@pizzaszeletvágó:

Én előbb permeteznék, mert amíg metszed az elejét, addig a végén dolgozik a gomba. Majd ha már bepermetezted, akkor ráérsz rendesen átgondolni a metszést. Egyébként is a növények gyógyítják a sérüléseket, ezért a metszés nem annyira sürgős, a permetezés viszont az öngyógyítást támogatja.

Itt ma hajnalban 3 óra után jó nagy köd képződött.

2017.05.14. 08:20:41

@látjátok feleim szümtükkel: ez igaz, viszont a később lemetszendő sérült részek takarják is a megmaradókat, roszabb hatásfokú a permetezés. Az igazság valahol a kettő közt lehet. Úgyis minden azon múlik, mikor lehet rámenni a talajra, mert jelenleg bokáig süllyedek, járhatatlan.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 08:28:36

@pizzaszeletvágó:

Az igazság ott van, ahol a meleg. A meleg meg húzza a gombát. Reggeltől estig el tud intézni egy növényt. A paradicsomomnak elég volt fél nap is eső után.

Azért őszinte részvétem.

2017.05.14. 09:01:02

@látjátok feleim szümtükkel: persze, minél gyorsabban lépni kell, bele a sárba :)))

2017.05.14. 10:36:19

Hagyjuk az én bajomat...
A poszthoz visszatérve:
@Andrass9: igen, sertéshús az eredeti recept. A római piacon? Hányban? Azon gondolkoztam, hogy a rómaiak mit fúrtak ezzel az eszközzel, mert a krumplit még nem ismerték. :)
@Dikusz: Hát igen, nem csak budapesten voltak több ezer főt foglalkoztató üzemek, ez se ott volt. Ettől még a rokonom irányította művezetőként például a királyréti kisvasút, és több hasonló felújítását az országban.
@Fenchurch68: lehet vájni a krumplit, bármivel, azok is nagyon jó ételek. Ezzel a fúróval nem kicsit könnyebb, pár mozdulat és kész, komoly erőt se kell kifejteni. Például a félbevágott, kivájt krumpli teljesen más, és jó recepteket inspirál. Fél krumpli, valami kis töltelék, közepébe még egy egész tojás lágyra sütve...
Ilyen kinyomós tégelyes vackokat, ragasztókat is facsavarral kell lezárni és tárolni, akkor be sem szárad. :)

Fenchurch68 2017.05.14. 11:02:29

@pizzaszeletvágó: Jó, hát mint azt fentebb András is megírta, facsavar, de gyorsan kellett, és nem tudtam szaktanácsot kérni az embertől, mert még aludt :)

Hosszú vega korszakom miatt nagyon szeretem a jól megfűszerezett túróval vagy ricottával + saját magukkal töltött zöldségeket.

2017.05.14. 11:20:01

@Fenchurch68: például. Az is nagyon jól hangzik. Nekem egyetlen perc vega időszakom se volt, de az ilyen túrós-ricottás zöldségeket kétpofára szeretem, akár van mellé egy szelet grillezett hús, akár nincs. :)

Attilajukkaja 2017.05.14. 15:55:31

Fagyasztott petrezselyem? Annak meg mi értelme? Elvész minden aromája. Ráadásul egész évben kapni frisset.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 16:27:15

@Attilajukkaja:

Persze, hoyg kapni, de pont akkor nincs a konyhában, amikor kéne. Vagy pont előtte két nappal lett permetezve a kert, és még nem szedhető. Vagy este akarsz főzni, és már nem tudsz venni ( vidéken főleg ). Szóval jó az a fagyasztott, sőt a szárított is.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 16:27:58

Bice-bóca cipős kocsmárosunk nagyon el van ülve? Táncsak nem megverte a jégső?

Attilajukkaja 2017.05.14. 16:35:26

@látjátok feleim szümtükkel:
Értem az érveidet, de nekem az a tapasztalatom, hogy a fagyasztott petrezselyemnek vagy kapornak semmi íze/aromája nem marad. De semmi! Kivéve, ha olajban teszed el. Az más.
Lehet, hogy rossz petrezselyemmel próbálkoztam? :o)

2017.05.14. 17:19:51

@Attilajukkaja: valószínűleg valami nem jó nálad. Semmi, de semmi problémám nincs a fagyasztott petrezselyemmel. Én mindig szezonjában veszem, frissen, vagy kertemben szedem. Ha, mondom ha nagyon frisset és jót találok a piacon, sokat veszek és fagyasztóba adagolom. Lehet, nem hiszed el, de a piacon nyersen meg szoktam kóstolni. (már ismernek, csak először volt furcsa) Soha nem veszek viszonteladótól!
Azt gondolom, hogy annak, aminek nincs íze nálad fagyasztva, annak eredetileg sem volt.
Anyósomtól tanultam, közel 40 éve.
Kaprot a szomszéd adja át a kerítésen, egy fél ládával, minden évben. Még hallani a sikítását, hogy kiszakította a földből, mikor már le is fagyott. Egész évi adag.
Nem érzékelem, amit mondasz!
Két napja petrezselymes újkrumplit zabálunk, ősszel fagyasztott petrezselyemből, küldöm az illatot.
Felmerül a kérdés, hogy valóban petrezselyem-e az, amiről beszélsz? Paszternák?
Egy lényeges dolog jutott még eszembe: a leveleket mosás és lecsepegtetés után, kicsit nedvesen, de nem vizesen, nagyon szorosan, légmentesen csomagolom és hirtelen fagyasztom. Soha nem kerül -24 fok fölé tárolás közben. Utána késsel, kézzel törhetem belőle a szükséges mennyiséget.
Soha nem aszalom a konyhapulton fagyasztás előtt, és igen, egész évben nyitva lévő zöldségesnél nem szoktam venni, multinál se.

Attilajukkaja 2017.05.14. 17:38:45

@pizzaszeletvágó:
"Még hallani a sikítását, hogy kiszakította a földből, mikor már le is fagyott."
Ez jó! :o)))
Ne kételkedem a szavaidban, csak mások a tapasztalataim.

"Felmerül a kérdés, hogy valóban petrezselyem-e az, amiről beszélsz?"
Nem kellene ilyen lekezelően beszélned velem, mert nem szolgáltam rá. Tudom, mi az a petrezselyem.
A receptet, a tippeket pedig köszönöm. Nyáron újra megpróbálkozom a lefagyasztással.

2017.05.14. 17:43:17

@látjátok feleim szümtükkel: jellemző, hogy a leszedett petrezselyem levelet a vízben áztatják a zöldségesnél, amíg el nem sárgul, azt lehet egész évben kapni, de tudjuk, hogy annak pár óra múlva már nincs meg az aromája, nemhogy másnap. A vízben áztatás, mintha egy csokor virág lenne, gyorsabban kiviszi az aromát, mintha csak szárazon kitenné a nagymama a piaci pultra.
Az aromáknak az jobb, ha szárad, mintha vízben áll. Ezt tudjuk minden fűszernövénynél, vargányánál, miért pont a petrezselyemnél felejtik el a háziasszonyok? ;)

2017.05.14. 17:49:15

@Attilajukkaja: nem kezellek le! próbáltam megmutatni a hozzászólásomban, hogy hol lehetnek a problémák. Mert a problémák nem nálam vannak!
Te nem kicsit voltál arrogáns:
"Fagyasztott petrezselyem? Annak meg mi értelme? Elvész minden aromája. Ráadásul egész évben kapni frisset."
Ha ezt nem úgy gondoltad, ahogy értettem, ahogy érthető, akkor írd azt, hogy nem úgy gondoltad.
Abban az esetben én kérek elnézést, azért is, amit nem követtem el!

2017.05.14. 17:54:40

@Attilajukkaja: írhattad volna elé, vagy mögé, hogy "szerintem" oszt akkor nem bántott volna... mindegy, bocsánatot kérek inkább, ha lenézőnek érezted, le van sajnálva

Attilajukkaja 2017.05.14. 18:11:22

@pizzaszeletvágó:
"Te nem kicsit voltál arrogáns"
Ha nálad ez az arrogancia, akkor elnézést, hogy egyáltalán a blogra merészkedtem. Most én érzem rosszul magam azért, mert le merészeltem írni a tapasztalatomat.
Ezek után is köszönöm a tippet.
További jó főzőcskézést. :o(

Ez vagyok 2017.05.14. 18:56:00

@Attilajukkaja: Ne máá :)
Itt nem szoktunk így összezörrenni :)
Petrezselyemzöld ügyben kétségtelen a legjobb a frissen kertből szedett.
Ha ilyenhez nem jutsz, meg kell kóstolni, ahogy pizzaszeletvágó írta és egyből fagyasztani, ha aromás/megvetted.
Nekem nincs mélyhűtőm, szárítani szoktam, de csak rövid ideig. Pont addig, még zöld, de már nagyon kicsi a víztartalma. Ezt, belátom, nagyon nehéz belőni.

2017.05.14. 19:08:04

@Attilajukkaja: komolyan örültem, hogy újra látlak itt, a magam részéről. De szerintem ne vájkáljunk egymás lelkében, nekem rosszul esett az első két mondatod, neked meg az, hogy nekem rosszul esett, aztán nekem esett rosszul, hogy ....te is túlérzékeny vagy ma, de...
hagyjuk már!
egy ilyen komment mezőbe írogatva soha nem érthetjük jól egymást
én kérek bocsánatot
jó így
vagy messzebbre menjek? :D

2017.05.14. 19:12:43

@Ez vagyok: te nagyon profi vagy ebben a fagyasztó elkerülésben, ez nagyon tetszik :)))

Dikusz 2017.05.14. 19:20:14

@pizzaszeletvágó: sejtettem, hogy nem az a gyár, amire gondoltam, de mégis volt értelme megkérdezni:

Apukám a Magyar Acélárugyár Kisrugó üzemében (később az üzem Tatabányára költözött) szerszámkészítőként, de szakmája szerint lakatos volt. Kicsit újra rá emlékezhettem (nemrég, '14 novemberében ment el), ezért rákerestem a neten az üzemre. Találtam is egy iparosmestert (neked köszönhetően), aki valószínűleg az inasa volt. Fel is hívom telefonon, de lehet elmegyek a műhelybe hozzá. Nagyon szerették mindenhol aput, jó lesz egy kicsit emlegetni őt. Kicsit jobb a kedvem, köszönöm neked:)

Dikusz 2017.05.14. 19:30:33

@Fenchurch68: @pizzaszeletvágó: ezeket a vegás zöldségeket, gyümölcsöket szerettessétek már meg velem, nagyon szépen kérlek benneteket:)
Nem viccből, tényleg komolyan mondom: végtelenül sajnálom magam, és tudom sok finomság kimaradt az életemből, de nem szeretem őket. Mondjuk ez meg is látszik rajtam, mert minden mást igen, nagyon szeretek jót (sokat) enni. Próbálkoztam ilyen-olyan módon, de nem nagyon sikerült.

Viszont főztem (sk szedett) magamnak medvehagymalevest. Jól sikerült, bár mélyhűtőből nem adja ki az ízét igazán. Az előírtakon kívül tettem bele krumplihelyettesítőként batátát, meg buggyantott tojglit. Nagyon finom lett, és elég vaga ugye?:)

2017.05.14. 19:44:25

@Dikusz: Ó! Ez nagyszerű. :)
A medvehagymához sajnos nem értek. Ahol eddig éltem ebben az országban, ott mutatóba sincs.
Komoly kihívás elé állítasz bennünket! :D

Attilajukkaja 2017.05.14. 19:49:27

@Ez vagyok:
"Itt nem szoktunk így összezörrenni :)"
Nem gondoltam, hogy összezörrenek bárkivel is a petrezselyem lefagyasztása révén. Bocsánat, hogy arrogánsnak és követelődzőnek tűntem. Megtanultam a leckét és tudom, hogy ide soha többé ne írjak be, met ez egy bennfentes közösség.
Köszönöm az eddigi türelmeteket!!!

2017.05.14. 19:56:34

@Attilajukkaja: az olajban eltevés például engem érdekelne, nem is értelek... :(

2017.05.14. 20:00:55

@Attilajukkaja: szerintem gondold át, nincs itt a bloggazda, és ha velem van bajod, beszéljük meg, ne a blogot büntesd a távolmaradásoddal, magánüziben megtalálsz
én 2-szer kértem bocsánatot, nyilvánosan, nem is tudom miért, ez hatástalan volt, akkor kérlek velem beszéld meg a bajt!
ugye ez nem valami szánd... inkább le sem írom
nem szeretném, ha nem jönnél ide többet, akárhogy is értetted, amit írtál

Attilajukkaja 2017.05.14. 20:19:18

@pizzaszeletvágó:
"ha velem van bajod, beszéljük meg"
Senkivel sincs bajom. Bocsánat, hogy el mertem mondani a véleményemet. Bocsánat, hogy közben a köszönetemet is ki mertem fejezni egyes ötleteidért. Bocsánat, hogy egyáltalán volt bátorságom kommentelni.
A lényeg, hogy te valami bugyuta dolog miatt megsértődtél rám, és elég direkt módon jelezted, hogy nem szeretnéd, ha újra beírnék ide. Nem értem a hozzáállásodat, de elfogadom az akaratodat.
Viszlát!

2017.05.14. 20:21:33

@Attilajukkaja:

"...ez egy bennfentes közösség."
Engem például senki nem ismer itt személyesen. András és Waka sem. Hát még más kommentelők... Pár dolgot tudnak rólam, de ennyi. Csak a kommentjeimet, vendégposztjaimat ismerik. Idejöttem, itt ragadtam. Kommenteltem, megsértődtem, évekig nem írtam ide, visszajöttem, posztot írtam előtte-utána. Mert ez egy olyan blog és a bloggazdák is olyanok. Mutass még egy ugyanilyet a blogtérben! Minden tiszteletem az övék. Azt nem engedem, hogy ezt a befogadó blogot szidd. Engem szidjál, ha megkérhetlek! Köszi.

2017.05.14. 20:25:34

@Attilajukkaja:

"...és elég direkt módon jelezted, hogy nem szeretnéd, ha újra beírnék ide."

Ez nyilvánvaló hazugság. Aki visszaolvas látja. Innentől nincs kérdés, csak a motivációd, hogy miért csináltad a mait. Nekem van sejtésem. Mindent megírtam, ami nyilvános. Innentől nem reagálok nyilvánosan rád.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2017.05.14. 20:57:12

Köszönök szépen!
Látom, mára is megvolt a kocsmai csörte.
@pizzaszeletvágó: "Felmerül a kérdés, hogy valóban petrezselyem-e az, amiről beszélsz? Paszternák?" Azért kicsit erős valakiről azt feltételezni, hogy a két növény levelét összetéveszti. Mintha keverné a csirkelábat a marhalábszárral.
A kommentelő nem volt elég stramm, hogy kikérje magának.
Sajnáljuk.

Attilajukkaja 2017.05.14. 21:07:26

@pizzaszeletvágó:
Sajnálom, hogy így fogod fel. További jó blogolást!

@Waka:
"A kommentelő nem volt elég stramm, hogy kikérje magának.
Sajnáljuk."
A kommentelő nem ment bele felesleges vitákba. Miért is tette volna?

Dikusz 2017.05.14. 21:08:51

@Dikusz: vaga = vega akart lenni :))

2017.05.14. 21:13:10

@Waka: szemem láttára csaptak be vele embereket, egyébként, miért ne feltételezhetném, hogy valaki benézi?
2 bocsánatkérés, visszaolvasva 2,5 nem volt elég...
@Attilajukkaja: a kommentelő CSAK felesleges vitába ment bele, fel sem tűnt neki amiről Waka ír, a kommentelő teljesen másról írt, azon meg csodálkozom, hogy Waka eltűri, hogy nyilvánvalóan hazudj, miszerint én azt akartam, hogy ne írj ide, de engem is érhet meglepetés... :(
Waka! Elvárom, hogy ezért őt is figyelmeztesd.

2017.05.14. 21:16:09

@Waka: hihetetlennek gondolom, hogy nem látod a nyilvánvaló.. ezt inkább magánban küldöm el

Attilajukkaja 2017.05.14. 21:19:52

@pizzaszeletvágó:
@Waka:
Köszönöm a lehetőséget.
"Waka! Elvárom, hogy ezért őt is figyelmeztesd."
:o))))
Nem szükséges. Én már így is mindent felfogtam! :o))))

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 21:23:43

@Attilajukkaja: "Megtanultam a leckét és tudom, hogy ide soha többé ne írjak be, met ez egy bennfentes közösség."

Szerintem meg szövegértési bajod van. Senki nem bántott, te kezdted leszólni a fagyasztott zöldséglevelet.
Ez persze nem tragédia, de megkaptad rá a választ, az meg neked nem tetszett. Ennyi. Ez kedves vendég, egy kocsma, a nevében is benne van, itten néha még kések is röpködtek, és még is itt mardtak a késdobálók. Mert ezek a kések soha nem vágtak elevent.

Mellesleg igazad van, valóban a zöldségzöld elveszti az ízét a fagyasztóban, ha nem jól fagyasztják, nem jó minőséget fagyasztanak, de pizzásnak maximálisan igaz van abban, hogy a jól kezelt zöldségzöld sokáig olyan, mintha frissen szedték volna. Kimutatták egyébként ehhez értő szakemberek, hogy a fagyasztás a zöldségek beltartalmán nem ront semmit. Feltéve, ha helyesen fagyasztanak.

Sértődés helyett inkább mond el a véleményed, és mi megolvassuk, elgondolkodunk rajta, és ha nem értünk veled egyet, akkor bizony meg is mondjuk. Mindenki a maga stílusában. Ha ettől te úgy érzed nem akasz ide írni, az a te bajod, de én a helyedben elgondolkodnék rajta, mert az élet már csak ilyen, megmondják a véleményüket, ha tetszik, ha nem. Remélem azért nem lesz sértődés, ha sajnálattal vesszük tudomásul a döntésed.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 21:27:24

@Attilajukkaja:

Nem fogtál fel te semmit, csak jáccod az okost, pedig enélkül is új szín volták itt, és kár neki ugranod másoknak.

Fenchurch68 2017.05.14. 21:29:28

@Dikusz: Hosszú éveken át (ha most jól számolok, 14 vagy 15) étkeztem a nagyon rémes és súlyos allergiám miatt, hogy nyár elejétől október végéig teljesen vegán módon. Semmi állati fehérje. (A ricotta már a szoft változat volt a vége felé...) Nem divatból, nem vallásilag, hanem mert ettől lett normális életminőségem. Mindeközben három gyereket meg egy férjet kellett hagyományos módon etetnem, ami nem könnyítette meg a dolgom, viszont rendkívül kreatívvá tett :) Úgyhogy szerintem mindenki egye, amit szeret - ha nincs nagyon elrontva a testi állapota/ízlése, akkor valószínűleg azt fogja kívánni, ami jó neki. Ha neked nem jön be a ricottával töltött gomba, én nem erőltetném, inkább egy jó kis sült oldalas egy kazal zöld-sárga-piros-kék salátával.

2017.05.14. 21:39:01

@látjátok feleim szümtükkel: én tényleg komolyan örültem, hogy itt van, érdekesen írt, jó dolgokról, Mitzinél futottunk össze először, és a legutóbbi furcsa kommentjei után visszajött, de azon csodálkozom a legjobban, hogy képtelen megérteni Waka is, hogy engem bántottak, furcsa hangnemben, nyilvánvalóan szándékosan, provokáció volt az egész, már látom, szándékos ráadásul, van is rá magyarázatom, és mégis én kértem bocsánatot 2 és félszer, ezek után Waka benyelte a dolgot, mint öreg harcsa a horgot, és pont azt bizonyítja, a nekem írott figyelmeztetéssel, amit jukka provokál, miszerint ez egy bennfentes, kirekesztő blog, holott ennek pont én bizonyítom az ellenkezőjét...
de nem esünk egymásnak!!!
jukka (lehet) pont ezt akarja

Attilajukkaja 2017.05.14. 21:47:06

@látjátok feleim szümtükkel:
"Senki nem bántott, te kezdted leszólni a fagyasztott zöldséglevelet."
Valóban én osztottam meg azt a tapasztalatomat, hogy a fagyasztott petrezselyemnek semmi íze. Ha számodra ez egy leszólás, akkor a véleményem egy leszólás. De miért baj az, hogy elmondtam a tapasztalatomat?
Amúgy meg sehol nem panaszkodtam arra, hogy engem valaki bántott volna.

"Kimutatták egyébként ehhez értő szakemberek, hogy a fagyasztás a zöldségek beltartalmán nem ront semmit."
A beltartalom és az aroma (illóolajok) két különböző dolog. Szárítás vagy hőkezelés folytán van, hogy az aromák felerősödnek (pl. vargánya, medúzák), és van, hogy elvesznek. Fagyasztásra sem reagálnak egyformán. A petrezselyem elveszíti az aromája nagy részét. Ettől még megmarad a tápértéke, ... csak nem lesz finom és illatos.

"Sértődés helyett inkább mond el a véleményed"
Bocsánat, de összetévesztettél valakivel. Én egy pillanatig sem sértődtem meg. :o)
Csak azt mondtam, ha itt nem látnak szívesen, akkor nem erőltetem a dolgot.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 21:51:03

@Attilajukkaja:

Ha nem látnánk szívesen, akkor a kutya sem szólt volna hozzád, és az már sértés is lett volna. Ez itt egy kocsma.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 21:53:21

@Attilajukkaja:

Ja, ajánlom, hogy csak olyan petrezselyem zöldjét fagyaszd, ami rajta van a györkéren, de ne tavaszi zsenge legyen ( fóliás ), mert annak a zöldje még nem elég aromás. Szabadföldi zöldségről szedd a zöldet.

2017.05.14. 21:56:15

@Fenchurch68: pont ez a nagyszerű, irígylem a tapasztalataidat, mert nekünk húsevőknek sokkal könnyebb, mert ha van időnk-kedvünk pepecselni valami zőccséggel, akkor megtesszük, hús mellé, de ha nem, megvagyunk lustán úgy is. Nekem az utóbbi időben több időm van erre, próbálok is pár dolgot, de nagyon az elején érzem magam én is. Főleg, hogy laktózmentesen kell főznöm. Akkor alapból marad a hús, a tojás, meg a hús, meg némi zöldség, meg a hús, de tejféle nélkül. (vaj, tejszín, tejföl, tej, friss sajtok nélkül) Alig pár éve, hogy megbízható laktózmentes termékek jelentek meg, amivel újra főzhetem az évtizede elhanyagolt dolgokat, de ezek sem teljes értékűek még. Mert az iszonyat kínlódás, mikor két emberre kell főzni, de a készítés egy adott pillanatában ketté kell venni azt a kis ételt és úgy befejezni.

2017.05.14. 21:58:10

@látjátok feleim szümtükkel: ne vedd fel a kesztyűt, szerintem. :(

Attilajukkaja 2017.05.14. 21:58:20

@Waka: @pizzaszeletvágó:
"azon csodálkozom a legjobban, hogy képtelen megérteni Waka is, hogy engem bántottak, furcsa hangnemben, nyilvánvalóan szándékosan, provokáció volt az egész, már látom, szándékos ráadásul, van is rá magyarázatom"
:o)))
Erre mit tudok mondani?
Bevallom, hogy a Soros bérelt fel arra, hogy a kínaiak által tömeggyártott kóser pizzát propagáljam, ahol csak tudom, és a jutalékot neki személyesen utaljam át Brüsszelen keresztül. :o)
Más magyarázat nyilván nem létezik arra, hogy nem szeretem a fagyasztott petrezselymet!!!

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.14. 21:58:38

@Attilajukkaja: Nagyon is szívesen látunk.
Maradj, és mondd el nekünk, te mit hogyan készítesz. Mást mi sem tudunk - csak mesélni :)
Egy biztos, itt senki sem képes úgy lecsót főzni, mint hagyma kollégánk tudott (bár egyikünk se kóstolta), mégse szidtuk egymást :( Ha ő úgy érzi, akkor legyen meg az ő öröme - attól én még nem fogok kaliforniaiból lecsót főzni ...
Ugyanez van petrezselyem szinten. Én például nem fagyasztom le, de sózva vagy szárítva bizony egy keveset bespájzolok - a szűkösebb időkre. Ugyanakkor a kaprot minden gondolkodás nélkül fagyasztom, és úgy használom, mint a frisset. (A kapor megterem a kertemben, a petrezselyem meg nem - a szösz érti ezt.)

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.14. 22:01:20

@Andrass9: Ja, és tapasztalatunk szerint a szárított zellerlevél aromásabb, mint a friss. Még két év múltán is!

Attilajukkaja 2017.05.14. 22:01:37

@látjátok feleim szümtükkel:
"csak olyan petrezselyem zöldjét fagyaszd, ami rajta van a györkéren, de ne tavaszi zsenge legyen ( fóliás ), mert annak a zöldje még nem elég aromás."
Nyilván nem vagy tisztában a friss és fagyasztott petrezselyem zöldjének az aromájával, különben nem jópofiznál ilyesmivel.

Attilajukkaja 2017.05.14. 22:15:51

@Attilajukkaja:
"Nagyon is szívesen látunk."
Köszönöm, és nagyon örülök, hogy jobban vagy!

"mégse szidtuk egymást :("
Milyen szerencse, hogy én sem tettem ilyet SOHA.
A mostani bűnőm, hogy azt mertem írni, a fagyasztott petrezselyemnek semmi íze. Innen avanzsáltam lassan árulóvá. :o)))

"Én például nem fagyasztom le, de sózva vagy szárítva bizony egy keveset bespájzolok - a szűkösebb időkre. Ugyanakkor a kaprot minden gondolkodás nélkül fagyasztom, és úgy használom, mint a frisset."
A sózást még nem próbáltam, de a fagyasztás és a szárítás nekem nem jött be. Ezért inkább olajban teszem el a petrezselymet, a bazsalikomot és a kaprot is. Tudod, jégkockatartóban.
Ezért mondtam, amit mondtam. Amúgy meg kész vagyok elfogadni bármilyen új javaslatot, ... ahogy ezt fentebb is megfogalmaztam.

Attilajukkaja 2017.05.14. 22:27:07

@Andrass9:
"a szárított zellerlevél aromásabb, mint a friss."
Valahol már említettem, hogy valóban vannak olyan alapanyagok, amelyek a szárítás folyamán szinte átlényegülnek.
Ilyen a vargánya és a kínai illatos gomba, a szilva és a szőlő, vagy az érlelt sonka és a medúza.
A fűszernövények között is sok az olyan, amely szárításkor is megtartja az aromáját. De a petrezselyem sajnos nem tartozik ezek közé. Persze ez csak az én véleményem.

Attilajukkaja 2017.05.14. 22:28:06

@Andrass9:
Nagyon is szívesen látunk."
Köszönöm, és nagyon örülök, hogy jobban vagy!

"mégse szidtuk egymást :("
Milyen szerencse, hogy én sem tettem ilyet SOHA.
A mostani bűnőm, hogy azt mertem írni, a fagyasztott petrezselyemnek semmi íze. Innen avanzsáltam lassan árulóvá. :o)))

"Én például nem fagyasztom le, de sózva vagy szárítva bizony egy keveset bespájzolok - a szűkösebb időkre. Ugyanakkor a kaprot minden gondolkodás nélkül fagyasztom, és úgy használom, mint a frisset."
A sózást még nem próbáltam, de a fagyasztás és a szárítás nekem nem jött be. Ezért inkább olajban teszem el a petrezselymet, a bazsalikomot és a kaprot is. Tudod, jégkockatartóban.
Ezért mondtam, amit mondtam. Amúgy meg kész vagyok elfogadni bármilyen új javaslatot, ... ahogy ezt fentebb is megfogalmaztam.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 22:30:00

@Attilajukkaja: "Nyilván nem vagy tisztában a friss és fagyasztott petrezselyem zöldjének az aromájával, különben nem jópofiznál ilyesmivel."

Persze, te vagy a helikoffer, mindenki més hüje, mert jópofizni mer. Láttál te már egyáltalán friss petrezselyemzöldet? Vagy csak már sokat ittál és ezért kekeckecc?

Attilajukkaja 2017.05.14. 22:37:59

@látjátok feleim szümtükkel:
"Persze, te vagy a helikoffer, mindenki més hüje, mert jópofizni mer. Láttál te már egyáltalán friss petrezselyemzöldet? Vagy csak már sokat ittál és ezért kekeckecc?"
Azt hiszem, valaki tényleg sokat ivott má.r :o)))

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2017.05.14. 22:46:45

Ha a paszternák GYÖKERÉT adták el petrezselyem helyett, azt el tudom képzelni, de a levelét?
www.szepzold.hu/files/Image/Sulyok%20J%C3%B3zsefn%C3%A9/A%20hidegt%C5%B1r%C5%91%20pasztn%C3%A1k/744px-PastinakePflanzejung_resize.jpg
@pizzaszeletvágó: @Attilajukkaja: Amúgy meg mindketten beírást kaptok az ellenőrzőtökbe. Holnap szeretném aláírva látni.

2017.05.14. 22:58:33

@Waka: a levelét otthon is le lehet szedni.... vagy már szerinted is én vagyok, aki hazudok?

tudod, mit? engem már nem érdekel, ha nem látod, hogy hazudik velem kapcsolatban, olyat állít, aminek az ellenkezőjét mondtam többször megismételve, viccesen és komolyan bocsánatot kérve, utána meg eljátsza, hogy "én nem haragszom" ugyanakkor "de azt akarta, hogy elmenjek innen" undorító, aki átlát rajta azt ekézi, nektek meg dörgölődzik, ha ez kell, élvezzétek

ha téged nem zavar, hogy milyen szavakat használ a blogotokkal kapcsolatban, és az itt kommentelő társasággal kapcsolatban, ami megint csak nem igaz, akkor én nem szólok már semmit

gondolom eléri a célját jukka, ha eltűnünk innen páran és bebizonyítja, hogy ez egy belterjes, kirekesztő blog
szerintem nem kellene benyalni, de most szóltam utoljára
hiába hinti itt a Soros dumát, én sejtem miről van szó, sajnálom

Attilajukkaja 2017.05.14. 22:58:36

@Waka:
"Holnap szeretném aláírva látni."
Én el fogom sunnyogni. Nem először.
De most nagyon felizgattad a fantáziámat, mert még sosem láttam a paszternák zöldjét. Ebből talán egy jó zöldlevest is lehetne főzni. Tudod, olyat amibe mindenféle zöld mehet:
www.mindmegette.hu/zold-leves.recept/

deputy sheriff 2017.05.14. 23:07:22

Mit gondoltok, borsos tokany feherbor nelkul milyen?
Apam (hagyma) anno isteni tokanyt csinalt, tegnap eszembe jutott, hogy csinalni kellene, de North Carolinaban ugye delig nem adtak alkoholt, en meg mar visszanem megyek erte.

Sirloin is chuck mix lesz, sok bors es paprika, feher rizs, isteni lesz.

Attilajukkaja 2017.05.14. 23:10:39

@deputy sheriff:
Japán mirin van-e otthon? Mert az tök jó a tokányhoz! :o)

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.14. 23:12:19

@pizzaszeletvágó:

Mondtam, hogy most van á időm, és így nem kell unatkozni. Te meg inkább permetezz, több hasznot hoz, mint jukka zőccsége.

Pasztermáknak felénk nem használják a zöldjét, mert az nem petrezselyemzöld.

2017.05.14. 23:15:36

@deputy sheriff: mi már itt az emésztőnedveinkkel együtt alváshoz készülődünk, de annyit tudok mondani, szigorúan a magam nevében, hogy megettük mi sokszor a tokányt fehérbor nélkül is. De ha hagyma úgy szerette, visszamennék azért a borért. Nagyon messze van a borforrás? :)

2017.05.14. 23:21:02

@deputy sheriff: mindenképp jót tesz neki valami enyhén savas dolog, nekem fehérboron kívül nincs más ötletem

deputy sheriff 2017.05.14. 23:46:09

@pizzaszeletvágó: Nem veszes, 10 perc kocsival, csak mar en is rohadt ehes vagyok es mar fokhagyma/hagyma felszeletelve, hus felvagva, hat nem tudom, lehet megkockaztatom alkoholmentesen.
Igy kib@szni velem, ezekkel a hulye alkohol torvenyekkel.
Apamnak ezzel sohase lett volna gondja, o mindig felkeszult a "konzervativ vasarnapokra" mar pentek este :))

deputy sheriff 2017.05.14. 23:46:35

@Attilajukkaja: Nem tudom mi az, ugyhogy tuti nincsen :)

Ez vagyok 2017.05.15. 06:48:31

@látjátok feleim szümtükkel: Hú, gyerekek! Nem hittem volna, hogy ilyen párbajvagdalkozás jön a "Ne máá" beírásom után :) Mi van veletek? Orvos látott máá titeket? :)

Ez vagyok 2017.05.15. 06:53:53

@deputy sheriff: Szia! Jó, hogy itt vagy! :)
Én most a receptműhely oldalon elolvastam pár "eredeti" borsos tokány receptet, egyikbe sem írt fehér bort. A savasságot a friss paradicsom adja ezekben.

Ez vagyok 2017.05.15. 06:59:19

@pizzaszeletvágó: Én egész életemben tej, tejkészítmény, tejtermék nélkül főzök. (Rájuk sem bírok nézni, nemhogy megenni.) Ráadásul a fiúk sem kérnek beletenni még olyanokba sem, melyekbe ezek valók azért, mert anélkül is "nagyon finomak" szerintük.

Fenchurch68 2017.05.15. 08:34:43

@deputy sheriff: De jó, hogy itt vagy!
Nekünk is hiányzik apád.

(Én a tokányba inkább egy nagyon pici mustárt tennék, ha már hiányzik egy kis savasság, nem autókáznék ezért sok kilométert.)

Dikusz 2017.05.15. 09:40:48

@deputy sheriff: tényleg gyere errefelé gyakrabban:))

Én meg azt nem tudtam, mi a "Sirloin is chuck mix", ezért kigugliztam. Megvilágosodtam, pláne olvasás közben: mirin - sárga színű, édes folyadék. Rögtön eszembe (már amennyi van) jutott az ammónia leírása diáknyelven - színtelen,szagtalan, sárga színű, büdös gáz (viccvót).

Dikusz 2017.05.15. 09:48:38

@Ez vagyok: olyat borsostokány receptet keress nekem légyszíves, amiben nincs bors:)
A tej nem kedvelése miből ered? Sajtot sem eszel, vagy csak a folyékony állapotát nem szereted?
Nekem semmi bajom vele, de a meleg, cukros tejjel lehetne kikergetni a világból, a fölével meg pláne. Annak a gondolatától is kiráz a hideg.

Akkor madártejet nemigen készítesz otthon ugye? Arra nem mondanák a fiúk, hogy tej nélkül is finom:))))

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.15. 09:51:45

@deputy sheriff: "Mit gondoltok, borsos tokany feherbor nelkul milyen?"

Gyere gyakrabban, és többet nem fogsz ilyen kérdéseket feltenni. Helyette kipróbálod, mert a húst elrontani nem lehet, csak megégetni.Apád bátor volt, és nem hagyta magát befolyásolni, mert ami neki jó volt, azon nem változtatott. Pedig mondtuk neki az ötleteket, de nem hagyta magát. Te sem hagyd, főzz bátran!
Beszámoló lesz a tokányról?

Egyébként a Wiki jó barát, még akkor is, ha nem szószerint követjük. hu.wikipedia.org/wiki/Tok%C3%A1ny

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.15. 09:55:11

@Dikusz:

A tej nem kedvelése genetiai eredetű, nincs tejbontásra szakosodott gén. Nemrégen Öcsit, a jégembert boncolták, és abban hallottam, hogy kb. 5 000 évvel ezelőtt alakult ki ez a gén, amikor az emberek kezdtek földművesekké válni, és a háziasított tehén teje napi éllemmé vált. Nincs mindenkinek ilyen génje, és annak van tejcukor és tejfehére bontási gondja.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.15. 10:03:28

@deputy sheriff: Ezt utáltam Massachusetts-ben is, ezért felköltöztem a "Live free or die" államba. Ott mindig nyitva a liquor store :)
Gondolom, már késő, de nyugodtan főzd azt meg bor nélkül! Paprikát csak módjával tennék bele, lényeg a bors. Sirloin és chuck jó keverék, az utóbbitól lesz igazán szaftos.

Topy 2017.05.15. 10:12:18

@Dikusz: tegyél helyette csombort (borsikafüvet) a tokányba!

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.15. 10:31:44

@Topy: Odakinn savory-nek hívják, ami vicces, mert a szónak egy másik jelentése izletes :)

Attilajukkaja 2017.05.15. 10:43:32

@látjátok feleim szümtükkel:
"A tej nem kedvelése genetiai eredetű, nincs tejbontásra szakosodott gén."
Ez nem egészen van így. Aki nem bírja a tejtermékeket, azok nagy része laktóz (tejcukor) érzékeny. Nagyon kis része pedig a kazeinre (tejfehérje) allergiás. A tejcukrot a laktáz enzim bontja, amelynek génje ott van minden ember és emlős génállományában, különben nem tudnánk megemészteni az anyatejet. Egy bizonyos kor után az enzim szintézise visszafejlődik, mert már nincs rá szükség. Ezért sem jó ötlet felnőtt kutyáknak és cicáknak tejet adni, mert szeretik, de hasmenést okoz az legtöbb állatnak. Az emberek, ahogyan te is írtad, viszont rászoktak a tejivásra és a legtöbbünknek adaptálódott a szervezete, vagyis továbbra is termeli a laktázt. De ez nem mindenkinél van így. Főleg a távol-keletieknél fejlődik vissza, egyes vidékeken nem is esznek tejterméket. Szerencsére ma már vannak laktázt tartalmazó tabletták, mint a JutaVit vagy a MillandJoy. A tejtermékkel együtt kell bevenni és máris meg van oldva a gond. A tejallergiára sajnos nincs ilyen megoldás.

Dikusz 2017.05.15. 10:55:55

@látjátok feleim szümtükkel: köszi az infót.
Ezek szerint Ötzitől örökölte az emberiség a tejallergiát?
Nála legfeljebb fagyi formájában találhattak tejet.
(viccvót)

Dikusz 2017.05.15. 11:02:07

@Topy: szégyenkezve vallom be, hogy azt sem szeretem. Nincs bajom a borssal, használom is, csak nem túlzottan.

Topy 2017.05.15. 11:20:45

@Dikusz: akkor marad a boros tokány! :D

Attilajukkaja 2017.05.15. 11:24:24

@Dikusz:
Neked tejallergiád van vagy csak laktóz érzékeny vagy?

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.15. 11:33:51

@Dikusz:

A filmben azt mondták azon a vidéken, ahol Öcsit megtalálták, sokkal nagyobb arányban van az embereknek tejbontó génje, mint más vidékeken. Ezt összefüggésbe hozták azzal, hogy nem minden népcsoportnak volt jelen a tej a mindennapi étkezésben.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.15. 11:38:29

@Attilajukkaja:

Ez annyira így van, hogy akadnak emberek, akik nem képesek a nagy molekulájú tejfehérjét megemészteni. Ezeknek célszerű a tejbe kevés citromlevet cseppenteni, ami bontja ezeket a fehérjéket, pelyhesíti, és így könnyebben emészthetők. Ne okoskodj rajta, mert ezt orvostól kaptam tanácsként, és igaza volt.

Attilajukkaja 2017.05.15. 12:01:35

@látjátok feleim szümtükkel:
Neked okoskodás az, ha valaki leírja a tényeket? Az orvosnak is azt mondtad, hogy ne okoskodjon?
A citromlé és a savanyúságok minden emésztéshez hozzájárulnak, hiszen a gyomorban is erősen savas a közeg. Elősegíti a kazein micellák szétesését. Az orvos tanácsa jó volt, viszont se a tejallergián, se a laktóz érzékenységen sajnos nem segít.

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.15. 12:09:42

@Attilajukkaja:

Neked erős szövegértési gondod van, fordulj tanítónénidhez!

Attilajukkaja 2017.05.15. 12:24:28

@látjátok feleim szümtükkel:
Megpróbáltam eloszlatni egy félreértésedet a tejintoleranciával és a génekkel kapcsolatban. Látom, nem nagyon vagy vevő a tudományos tényekre. Ráadásul @Dikusz-nak is átadod a téves infókat.
Sajnálom, és szívesen!

Fenchurch68 2017.05.15. 12:43:34

Nem tudom, ki vette el kitől először a kislapátot a homokozóban, de azért ne keverjük már a laktózt a tejfehérjével, meg az intoleranciát az allergiával. Szerintem.
(És sajnos erre nincs más módszer, mint az emberkísérlet önmagunkon.)

Attilajukkaja 2017.05.15. 12:48:39

@Fenchurch68:
Igazad van! Ezért is kérdeztem Dikusztól, hogy neki tejallérgiája van vagy laktóz érzékeny-e. A kettő nagyon másra vezethető vissza és más is a kezelése.

Ez vagyok 2017.05.15. 14:30:29

@Dikusz: Semmiféle tejet vagy abból készült élelmiszert nem eszem. Itthon sem igazán tűröm meg. Esetleg egy-két sajtdarabot és a tartóstejet, amit a fiúk a kávéba tesznek. Még mosogatásuk közben is forog a gyomrom. Vagy, ha étteremben közeledik a felszolgáló a kajámmal, már messziről érzem, hogy van benne. Például, ha a sima rizsköretet vajjal készítik, azt is. Lehet csak egy bebeszélés, de elég jól sikerül. Ha fogyasztok bármit, ülök a wc-n és előttem a lavór és fohászkodok, hogy hamar haljak már meg.
A fiúk étteremben szoktak rendelni ha hiányérzetük van, de nem egy fő cél és probléma ez náluk. Elfogadják, hogy ez van, különösen azért sem esik nehezükre, mert "jól főzök".

Attilajukkaja 2017.05.15. 14:46:41

@Ez vagyok:
Valószínűleg nem bírod a laktózt, a tejcukrot. Próbálj ki egy laktóz tablettát egy nagyon kis darab sajttal, és figyeld meg a reakciódat. Ha akkor is rosszul vagy, akkor nem az a baj.

Ez vagyok 2017.05.15. 15:04:56

@Attilajukkaja: Elvileg különösen a félkemény és kemény sajtokban nincs laktóz, mert a sajtkészítés során lebomlik.
Én simán és mégis ezektől a sajtoktól is undorodom.
Ha bekerül a számba véletlenül tejtartalmú valami egyből előjön egy nagyon rossz íz ami mintha nem is az élelmiszertől, hanem tőlem származna, mint egy riasztás, légy résen. Innen tudom, hogy ki kell köpni :) Ezt nem tudom másképp megfogalmazni.

Attilajukkaja 2017.05.15. 15:17:01

@Ez vagyok:
Az érett sajtokban valóban nincs vagy csak kevés a cukor. Úgy gondoltam, hogy olyannal próbálkozzál, amitől annak idején már rosszul lettél. És direkt nem a tejet javasoltam, nehogy túl erős legyen a reakció. De próbálkozhatsz bármivel. Persze ha undorodsz tőle, azon nem fog semmilyen tabletta sem segíteni. :o(
Csak gondoltam, kíváncsi lehetsz rá, hogy pontosan mi a gondod a tejtermékekkel.

Ez vagyok 2017.05.15. 15:33:24

@Attilajukkaja: Az a gondom, hogy majd meghalok, ha eszem bármit is. Bármelyiktől rosszul vagyok. Ezt jól tudom. Egyáltalán nem akarok ilyesmiket fogyasztani.
Elfogadom és például Ázsiában nagyon jól elvagyok, mert ott nem fenyeget az a veszély, hogy a kajába a kreatív szakácsok becsempésznek ezt-azt :)
Itthon is jól elvagyok, mert én sem teszek.
Étteremben pedig kikérdezem a felszolgálót és megkérem, hogy ne legyen benne. Ha mégis visszaküldöm és kérek mást.
Ez a most divatba jött olajos-vajas készítésmód jobban leszűkíti a kört, mert a vaj sem jöhet szóba. Ez van, ez vagyok :)

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.15. 16:22:38

@Attilajukkaja: A sajtos teszted nem igazán releváns:
"A következő sajtokban 100g-onként kevesebb, mint 0,1 g laktóz van:
Parmezán, Apenzeller, Brie, Camember, Eidami, Ementáli, Gorgonzola, Gouda, Gruyere, Roquefort, Provolone, Romadur, Tilsiter"

Dikusz 2017.05.15. 17:06:32

@látjátok feleim szümtükkel: az előbb nem írtam, de amikor Öcsit olvastam, hirtelenjébe másvalakire gondoltam. Már kezdtem hüledezni, hogy mi történt már megint, de mégegyszer rápilláztam a névre, és utána nem láttam a bácsit. Rögvest megnyugodtam:)

Ötzi nyilván azon a környéken élt, akkor még nem valószínű, hogy volt repülőgép, meg Milka-tehén. Mindenesetre jó magasra mászott. Annyiféle hír, és annak a cáfolata jelent meg már róla, hogy nem tudom melyik a valós.

Dikusz 2017.05.15. 17:11:56

@Ez vagyok: komolyan mondom, ilyet még nem is hallottam. Azért kérdeztem, hogy mi lehet a baj, nem lehet valami rossz élmény hatása? Mindig is volt, vagy mióta kezdődött, esetleg kérdeztél orvost is mi lehet az ok?

Dikusz 2017.05.15. 17:19:17

@Attilajukkaja: biztos félreérthető volt, amit írtam.
A tejet szeretem, nagyon is, csak a forralt tejet, a cukrozott meleg/hideg tejet nem. A tej-, és a kakaó fölétől irtózom de nagyon.

A frissen fejt tejért úgy, ahogy van egyenesen odavagyok. Tavaly ősszel az Őrségben túráztunk. A szállásunkkal szembeni portáról hoztunk át tejet közvetlenül fejés után, még langyosan. A másfél liter tejet egy órán belül bepusziltam. Az égvilágon semmi bajom nem lett tőle, senki nem akarja azóta sem elhinni. Ebben a szent pillanatban is meginnám.

Dikusz 2017.05.15. 17:27:33

@Fenchurch68: nem én vótam, senkitől nem vettem el a kislapátot.
Az előző kommentemben írtam, hogy folyamatosan kísérletezem magamon (1,5 l frissen fejt tej megivása egy órán belül). Nem valószínű, hogy érzékeny lennék a tejre:)

Komolyan: a környezetemben -családban is- egyre többen érzékenyek a tejre. Nem vagyok szakértő, ezért lehet nem jó a tippem, hogy a tartósítószereknek lehet szerepe ebben. Amit viszont tapasztaltam magamon, hogy egy bizonyos gyár szalámi/sonka/füstölt hús készítményeit ha eszem, na az okoz esetenként kisebb gondot. Majdnem biztos vagyok, hogy itt is az adalékanyagok a ludasak.

Attilajukkaja 2017.05.15. 17:31:38

@Dikusz:
Bocsi, de én tévedtem. Egy pillanatra összekevertelek @Ez vagyok: -al, mert neked írtak a témáról. De azóta rájöttem, hogy nem a te problémádról van szó. :o)

@Andrass9:
"A sajtos teszted nem igazán releváns"
Nem akartam én megölni senkit, ezért írtam a sajtot. :o)
Mint fentebb megbeszéltük már, az érett sajtokban nagyon kevés a laktóz, mert az érés alatt lebomlik. De ha valaki ennyire érzékeny rá, azt is megérzi. A frissebb sajtokban (mozzarella, éretlen cheddar, provolone stb.) ennél jóval több van.

Ez vagyok 2017.05.15. 18:55:22

@Dikusz: Sajnos ez egy régi-régi történet:) Mertmár egy vénbanya vagyok. Mikor tehéntejet adtak először anyatej helyett, nagyon-nagyon megviselt. Azóta nem eszem/iszom tejből készült ételeket.

Ez vagyok 2017.05.15. 18:59:29

@Dikusz: Öcsit nagyon bírom, olyan, mint én ezügyben. Láttam is, nagyon jól tartja magát ennyire öregen, talán a tejmentes táplálkozása miatt van :)

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.15. 19:17:01

@Dikusz:

Öcsi boncolásáról volt a film nem túl régen, abban beszéltek erről. Ez a film hiteles ( röntgen felvételeket stb. mutattak benne ), tudósok által végzett kutatási eredményeket ismertettek.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.15. 20:07:39

@Attilajukkaja: 1%% vagy az alatti terméket nevezünk hivatalosan is laktózmentesnek.
"A Tejipari Kézikönyvből idézve:

A tej alkotórészei közül a tejcukor (laktóz) bomlása már a sajtkészítés alatt megindul. … A tejsavbaktériumok a tejcukor lebontása során tejsavat, illósavakat, aldehideket, széndioxidot (ettől lyukacsosak bizonyos sajtok), és egyéb aromaanyagokat termelnek.

A kemény-sajtokba viszonylag kevés tejcukor megy át a tejből, nagy része a savóval távozik el. A megmaradt tejcukormennyiség a préselés végére gyakorlatilag lebomlik.
Pl: emmentáli, parmezán, cheddar
A félkemény-sajtokban néhány napig tart a megmaradt minimális tejcukor mennyiség lebontása.
Pl: trappista, eidami, maasdamer, gouda, tilsiter
A lágy-sajtokban a sajttípustól függően egy-két hét után fejeződik be a tejcukor bontás.
pl: brie, camambert, göcseji, romadur, gorgonzola, romadur, roquefort

Tehát fenti sajtféleségek eleve laktózmentesek vagy egyszerű tárolással a hűtőszekrényben gyakorlatilag házilag is laktóz-mentesíthetőek – persze vegyük figyelembe a sajton feltüntetett fogyaszthatósági időt!
"

2017.05.15. 20:23:18

Készítettem kacsaburgert. Lilahagyma lekvárral és naranccsal. Van még mit csiszolni a recepten, de ti nem kaptok belőle! ;)

látjátok feleim szümtükkel 2017.05.15. 20:33:24

@pizzaszeletvágó:

A lialhagyma lekvár és a narancs kicsi elütnek egymástól, de próba szerencse, lehet jó együtt is.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.15. 20:33:42

@pizzaszeletvágó: Engem nem tudsz megbántani vele - nem eszem burgereket.
Se kétlábút, se négylábút :)

Attilajukkaja 2017.05.15. 20:46:01

@Andrass9:
"1%% vagy az alatti terméket nevezünk hivatalosan is laktózmentesnek"
Ezt mondd annak, aki érzékeny rá. Van ilyen a családomban, és nem tudja megenni a nagyon hivatalosan laktózmentes sajtokat se, egy-két kivételével. Hosszasan még nem próbáltuk tárolni a sajtokat a hűtőben.

2017.05.15. 21:03:16

@Ez vagyok: én is kb. 15 éve gyakorlom ezt a főzési stílust, teljesen kihagyni a tejterméket, vagy csak tálaláskor hozzátenni, aki igényli, de sok recepthez már hozzászokott a család tejes dolog nélkül.
Ami viszont újdonság Magyarhonban, az utóbbi évek alapján, hogy a legérzékenyebb családtagnak is (jellemzően nők) tudok már garantáltan laktózmentes tejterméket beszerezni. Nem igazán tejtermékek ezek, én tudom, mert én mindkettőt eszem, a normális házi tejfölt is, meg a posztban szereplőt is, de Megoldás, csupa nagybetűvel, csak nem akarok kiabálni.
Vannak ételek, amibe egyszerűen kell, olyan magyar konyhai eljárások, amikbe kell. Vagy teljesen kimarad egy-egy ételcsoport.
Főleg azoknál probléma, akik fiatal korukban el tudták fogyasztani, vágynak az adott ételre, aztán meg bajt okoz.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2017.05.15. 21:32:15

Köszönök szépen!
Azért látom, lassan rendeződnek a dolgok. Ezért is jó kertészkedni. Mire este hazaér az ember, elsimulnak a hullámok.
@deputy sheriff: Üdvöz légy nálunk.

2017.05.15. 21:44:48

@Ez vagyok: nagyon menő éttermekben és médiában túlspilázott helyeken szívatták már meg családtagjaimat a rejtett laktózzal.
A felszolgálók kikérdezése pedig a legtöbb helyen kabaréba fullad.
Vigyázni kell a laktózzal: kenyérben, szalámiban, konzervben, mangalica ZSÍRban, értelemszerűen tepertőben, száraztésztákban, zsemlemorzsában. Érdekes, hogy a Lidl össze saját márkás húskészítménye laktózos, de ők járnak élen a teljesen tünetmentes tejföllel, tejjel és vajjal, igen a vaj is működik, sőt a nyers tejük is, palacsintaként. Feleségem egyszer hétvégén lesz, ami lesz alapon tesztelte, azóta bátran megeszi. Pontosan annyira érzékeny, ahogy te is. Laktózos adalékot tartalmazó kenyér szelettől rosszul van.

2017.05.15. 21:46:46

@Waka: az elsimult hullámra még várhatsz! :DDD
(én kérek elnézést...)

2017.05.15. 21:54:45

@Attilajukkaja: például a laktózmentes medve ömlesztett sajt laktóztartalma változó, sajnos széria függő

2017.05.15. 22:00:38

@Andrass9: @Attilajukkaja:

Az elmélet és a gyakorlat.
Sok év tapasztalata alapján mondom, hogy az érett sajtok laktóztartalma a gyártási csalások függvénye. Ha könyv szerint készülnek, nincs mérhető laktóz. Gyakorlatban mindig van annyi, hogy a szenvedő alany elgondolkodik a fogyasztásán.
Kénytelen ilyenkor a szenvedő ember azt a sajtot választani, amire rá is van írva. Ettől se biztos, de jobb.
Tapasztalat: a posztban írtam egy sajtról. Nagyon finom érett parmezán íze van, kiállja az érzékszervi próbát!!! Ugyanakkor rá van írva a mentesség és tényleg nem okoz panaszt túlérzékenyeknél sem.

Attilajukkaja 2017.05.15. 22:01:05

@pizzaszeletvágó:
Elhiszem. A laktóz érzékeny családtagom nem is nagyon szokta venni ezeket, mert már volt rossz tapasztalata a sajtokkal.

2017.05.15. 22:26:48

@Attilajukkaja:
"Szerencsére ma már vannak laktázt tartalmazó tabletták, mint a JutaVit vagy a MillandJoy. A tejtermékkel együtt kell bevenni és máris meg van oldva a gond. "

Bárcsak ilyen egyszerű lenne. Meg van oldva a gond. :) A nevezett termékek nagyon alacsony FCCU egységben mért laktáz enzimet tartalmaznak. 5000 FCCU és 4500 FCCU. Kicsit érzékenyeknek vagy hisztiseknek jó lehet.
Andrásunk egyszer régen valakinek adott tanácsára a tengerentúli LactAid különféle formáit fogyasztják nálunk szükség esetén. 9000 FCCU vagy az újabbak 9900 FCCU.
Viszont elég jó találmány a Lactase Comfort csepp. Kellően drága is. Csecsemőnek már 1 hónapos kortól anyatejhez is adható. Cseppentőből egyetlen csepp 2500 FCCU. Magyar cégnek nézem.
Mert ugye az elrágás, tabletta nyelés, nem mindenre megoldás az étel készítésekor. Hatásfoka kérdőjeles.

Attilajukkaja 2017.05.15. 22:47:46

@pizzaszeletvágó:
"Bárcsak ilyen egyszerű lenne. Meg van oldva a gond. :)"
Nálunk bevált. Igaz, nem egyet vesz be az illető, mert már kitapasztalta, hogy az nem elég. Persze így sem zabálja a tejtermékeket nyakra-főre.

Dikusz 2017.05.16. 00:01:08

@pizzaszeletvágó: és miért nem adsz? Én jó voltam :)))

Dikusz 2017.05.16. 00:05:15

@Ez vagyok: én is vénbanya vagyok, lehet öregebb is:)))
Sejtettem, hogy valami ilyesmi van a háttérben. Nem hiszem, hogy bármire is érzékeny lennél. Egyszerűen utálod a tejet.

Stramm legény Öcsi, az már igaz. Surranóban kolbászolni a hegyekben nem akármi:)

Dikusz 2017.05.16. 00:11:54

@Andrass9: attól tartok, az 1% alatti tejben a tej a legkevesebb.
Nem szeretnék megbántani senkit, de ezek a tejek számomra értéktelenek. Kivételes esetben kerül haza ilyen, csak akkor, ha vasárnap a kisboltból kell venni. Ott nincs más, viszont dupla áron adják (mint mást is).

Lehet beszéltünk már róla, talán ép én említettem pár hónapja, hogy van egy különleges fűszereket árusító bolt a Rákóczi úton, az Uránia mozival szemben. Ismered netán?
Ezennel ünnepélyesen megígérem, hogy még egyszer nem kérdezem meg ezt, remélem nem felejtem el az ígéretet:)

Dikusz 2017.05.16. 00:19:30

@pizzaszeletvágó: nem semmi utánajárással járhat egy tejre érzékeny embernek megtalálni azt a helyettesítőt, amivel pótolni tudják.
Ahogy írod, ha rá is van írva hogy mentes, nem mindig valós. Gondolom aki ennyire beteg tőle, az a legkisebb mennyiségtől is az. Hiába nem hiszik el, hogy minimális mennyiségtől is beteg lehet valaki.

deputy sheriff 2017.05.16. 03:00:01

Koszi mindenkinek a valaszt! Vegulis feherbor nelkuli lett, nem lett rossz, viszont joval tobb bors kellett volna bele. Raktam bele harom evokanallal, de alig lett pikanteriaja. Emlekszem apam mindig olyan borsosra csinalta, hogy attol tenyleg borsos lett, le is izzadtam tole! Ez viszont inkabb csak majdhogynem marhaporkolt lett rizzsel.
A chuck jo valasztas volt, a sirloin kevesbe, utobbi nem tul zaftos.
Legkozelebb tokeletesitek rajta :)
A heten megyek Mary-hez, csinalni akarok csulkos bablevest, vagy paprikas krumplit. Sajnos Mary ugy dontott, hogy eladja a hazat, mert apam nelkul tul fajdalmas. Megertem. Imadta apam azt a hazat, megszakad a szivem erte.
Most lett kesz egy hettel mielott beteg lett a vadiuj padlo.
Milyen buszken mutatta, meg az uj huto :(
Hat nagy a fajdalom. Elhozom valamikor a gepet is, abban vannak az irasai.
Ha valakit erdekel, akkor itt egy video, ez meg a regi apartman, par evvel mielott meglett az alomhaz.
www.youtube.com/watch?v=vtre4w4yjRo
Apam mindig mondta "az ev csirkeporkoltjet fozom ma!" Aztan par ora mulva mar kevesebb buszkeseggel hozzatette "hat nem lett olyan, amilyenre terveztem!" :)

Fenchurch68 2017.05.16. 08:07:21

@Dikusz: @Ez vagyok: Én is vén banya :D

Még a durván parlagfüves időszakomban mondta egyszer egy szakember, hogy manapság elfogadott nézet, hogy a régi szép időkben senki sem volt allergiás, ez egy ilyen modern úri huncutság. Persze, mert ha falun a parasztgyereknek térdig lógott a taknya (bocsi, ez az ő érzékletes kifejezése volt), vagy hasmenése volt a tejtől, senki se kezdte el Prick-teszttel vizsgálgatni, hogy nem allergiás-e véletlenül. Meghótt bele, hát így járt.
Gyerekeimről meg magamról is tapasztalatom, hogy ha valaki valamit nagyon nem szeret, arról normál esetben (tehát ha nem másfél éves korától Nutellán meg McNuggetsen szocializálódott) mindig kiderül, hogy arra valamilyen szinten érzékeny. Csak már kevesen bíznak a saját testük jelzéseiben. A laktóztabletta/csepp szuper dolog, ha véletlenül becsúszik valami rejtett tejcukor a kajába, és azt kell valahogy túlélni. Pusztán a nyami-faktor miatt én nem használnám, de nagyon megértem, ha valaki igen :)

Dikusz 2017.05.16. 08:59:25

@deputy sheriff: sajnálom, hogy így alakult, mire meglett az álomház, elment.
Ez a beírásod a másik blogba nagyon megfogott:
"Eleg nehezen kell dolgozni ahhoz, hogy valaki olyan tenyerbe maszo legyen :)"
Viszont mögötte meg lehetett látni az embert is, de azt is, hogy a saját véleményéből nem enged semmiképpen. Volt amikor nagyon nem értettem vele egyet, ki is akadtam sokszor. Pár komment erejéig adtam hangot a véleményemnek. Kicsit furdal is a lelkiismeret, akkor nem vele vitatkoztam szemtől-szembe, hanem róla. A sok évvel ezelőtti posztoknál, amikor a T.H.-n még csak olvasgattam, látszott, a bemondásain, hogy eszméletlen jó humora van, a blogján meg az, hogy nagyon jól ír. Nem tudom, hogy jutott ide a dolog, hogy mindenkivel összevitatkozott, nagyon sajnáltam.
Zárásul azt mondom, jobban szeretném, és csöppet se bánnám, ha inkább itt "balhézna" csak lenne veletek, tényleg hiányzik.

Dikusz 2017.05.16. 09:12:07

@Fenchurch68: vigasztal, hogy nem egyedül vagyok a blogon idősebb női hölgy.:)))

Egyetlen egyszer vettem részt ilyen Prick-teszten (ha ez a szokásos vizsgálatot jelenti). Azért mentem el, mert amikor repkednek a nyárfa szöszei tavasszal, csiklandozza az orromat. Semmit nem mutatott ki a teszt a csiklandozáson kívül. Egyedül a napra vagyok allergiás, ha öt percnél többet vagyok napon rögtön kiüt. Még ha nyakig a vízben vagyok -nyuggerszokás-, akkor is.
Viszont az említett teszt nevéből egy bizonyos betűt elvéve nevű gyár hústermékeiből fogyasztok, többet mint kellene, na akkor szaladok. Szerintem a tartósítók miatt. Ennek ellenére nem mondok le róluk, mert magasan az ő termékeik a legjobbak a piacon, és a város ahol készítik a kedvenc városom:)))

Attilajukkaja 2017.05.16. 09:26:03

@Fenchurch68:
"ha valaki valamit nagyon nem szeret, arról normál esetben (tehát ha nem másfél éves korától Nutellán meg McNuggetsen szocializálódott) mindig kiderül, hogy arra valamilyen szinten érzékeny."
Valóban. Ráadásul olvastam, hogy a stressz is kihozhat az emberből bizonyos ételallergiákat. Nem ritka, hogy felnőttekben egy rumlis válás vagy haláleset hozza ki pl. a tejérzékenységet. Az immunrendszer így reagál az idegrendszer megbolydult állapotára. És ez nem hiszti!

2017.05.16. 09:36:41

@Fenchurch68:

"A laktóztabletta/csepp szuper dolog, ha véletlenül becsúszik valami rejtett tejcukor a kajába, és azt kell valahogy túlélni. Pusztán a nyami-faktor miatt én nem használnám, de nagyon megértem, ha valaki igen :)"

Persze. Mi is csak erre használjuk. Nem a nyami miatt. Azt képzeld el, akkor a legnehezebb, mikor az ember fejébe veszi, hogy elutazik egy hétre mondjuk pihenni. Mit eszik? A szállodák, panziók reggelije gyilkos méreg, vaj, tejtermék, tejporral készült felvágott, tejporos kenyér. És délben vagy vagy este beülne egy étterembe enni, az tiszta kabaré még külföldön is, de Magyarországon még rosszindulattal is nem egyszer találkoztam a vendéglátók részéről: "persze, megoldjuk..." aztán jön a cifra fosás, hasi görcsök, két nap kiesik az egy hét pihenésből.
Gyűjtök egy fekete listát vendéglátó helyekről, ahol nem tudatlanságból, hanem szándékosan szartak a vendég kérésére, csakazértse alapon. Meglepődnétek hány sztárolt hely van közte.
Hosszú évek óta csak olyan helyre mehetünk 2 napra is, ahol legalább egy reggelit össze tudok ütni. Nagy pihenés ez nekem. :)

@Dikusz: Hát persze, te jó voltál, én viszont rossz vagyok. Ezért te sem kapsz. :)

2017.05.16. 09:47:13

@Attilajukkaja: amiről beszélsz, az az IBS. Az egyébként rossz, de normál körülmények között tünetmentes táplálkozási és emésztési problémákat felerősíti a pszichés megterhelés (is).

Attilajukkaja 2017.05.16. 10:22:14

@pizzaszeletvágó:
Lehet. Viszont az IBS nem feltétlenül pszichés eredetű. De abban igazad van, hogy az IBS tüneteteire is hat a stressz.

Fenchurch68 2017.05.16. 11:21:04

@pizzaszeletvágó: Nagyon igaz, én ezért járok nagyon-nagyon régóta csak olyan helyre nyaralni-enni, ahol én mondom meg, mit eszünk.
(Nem olyan rég lett a közelben egy teljesen mezei hamburgeres, ahol nem döbbennek meg rajta, ha nem kérek zsömlét. Viszont a hambiban is csak hús van, meg némi fűszer, és még finom is. Kihozzák nekem egy köbméter salátalevéllel, hagymával meg paradicsommal, a szószokról meg őszintén elmondják, mi van benne. Meg is mondta a fiú, aki vezeti: nem érdekük, hogy valaki egyszer eszik finomat, aztán egy hétig beteg lesz utána, de tapasztalatom szerint egyre több az ilyen hely.)

2017.05.16. 11:45:41

@Attilajukkaja: én is ezt mondtam, nem pszichés eredetű, de nagy mértékben fokozza a stressz. Az eredetéről több a vita, mint az emberiség eredetéről! :) Vannak akik még az IBS létét is tagadják, mások az anatómiára esküsznek.
Nekem csak apósom jut eszembe példának, bár nők esetében sokszor gyakrabban írják le a problémát.
Mindenesetre apósomnak soha semmilyen gyomor vagy emésztési panasza nem volt. A vasszöget is. Röptében. Ha viszont utaznia kellett valahová, az utazástól stresszelt. Aznap nem evett semmit, még akkor sem, ha este utazott, mert minden azonnal kijött a másik végén. Csak amikor célba ért, akkor bőségesen két pofára, fűszerest, zsírosat, alkoholt, semmi nem bántotta. Egyszer magam is tanúja voltam. A lakás és a vasútállomás közötti 800 méteren be kellett mennie a bokrok közé, nem volt alternatív lehetőség. Vagy: amikor a halálos betegség diagnózisát kénytelenek voltunk vele közölni, a mondatot nem sikerült befejezni, rohant a WC-be, csak utána tudtunk beszélni.

2017.05.16. 12:06:19

@Fenchurch68: ezt jó, hogy írod, ideje lesz már pozitív listát összeállítani a jó hozzáállású helyekről. Minél gyakrabban ott hagyni egy kis pénzt, reklámot csinálni nekik, a magunk szerény eszközeivel, hogy megmaradjanak. A hamburgerről jutott eszembe, kezdem is a listát: Code Zero, a csopaki kikötőben. Megértették a problémát, telefonon információt kértek a péktől, aki a bucikat sütötte, megvolt a válasz, így akinek gondja volt a társaságból a bucival, nekik anélkül szolgálták fel, finomat és bőségeset. Még meg is köszönték, hogy ott voltunk és azt is, hogy felhívtuk a figyelmüket.
(Waka, ez közel van, ha meglátogatod az ottani ojjektumot.)

Ez vagyok 2017.05.16. 13:50:16

@pizzaszeletvágó: Végülis az olyan "tejkészítmények és tejtermékek", melyek margarinból (hidrogénezéssel telített növényi olaj) készülnek nem betegítenének meg, de azokat sem fogyasztom. Például egyes spré kiszerelésű tejszínhab, Danon kefír, joghurt, mekdöncis fagyi...

Ez vagyok 2017.05.16. 14:00:14

@Dikusz: A téliszalámi már jó ideje nem tartalmaz tartósítószert, viszont érzékeny lehetsz a nemespenész bevonatra. Általában azok érzékenyek, akik a penicillinre is.

Ez vagyok 2017.05.16. 14:04:45

@pizzaszeletvágó: Felvágottakat sem eszem. Nem lehet megszívni éttermi reggelinél a sült bacon, főtt tojás, zöldség összeállítást :)

Dikusz 2017.05.16. 14:27:06

@Ez vagyok: nem tudok róla, hogy érzékeny lennék bármire is, bár nem eszem már meg a szalámi héját. Gyógyszerre legalábbis nem. Viszont a fiam érzékeny a penicillinre, lehet ez okozza nálam is a problémát? :)))

Az indok inkább az, hogy nagyon szeretem a szalámit, békebeli füstölt ezt-azt, és a füstölt husi esetében nem főzve, viszont kenyér nélkül nem átlagos mennyiségben.

Ez vagyok 2017.05.16. 18:43:37

@Dikusz: Nem kell megenni a héját, mert bediffundál a penész a húsába is.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2017.05.17. 23:01:47

Visszatérve a gyökerekre, a paszternák zöldje nem valami finom falat. Szíjas, és pocsék íze van. Pedig lehetne finomabb, mert igen szép dús, harsogó. :)

Attilajukkaja 2017.05.18. 09:14:50

@Waka:
Nagy kár. Nagymamám a húslevesbe a sárgarépa leveléből is tett. Nem volt semmi íze, de legalább nem volt pocsék. :o)
süti beállítások módosítása