Hirdetés

Hirdetés

Ahol a jobb receptjeim vannak.

Válogatás a blogon megjelent receptjeimből

4400Ft + szállítás (megpróbálom a legolcsóbb megoldásokat - pl saját magam viszem a környéken házhoz, vagy PickPack/Foxpost)

Foxpost épp most drágította a házhozszállítást 100Ft-tal :(((((

konyv @ andras . net az email cím, ahova a rendeléseket küldjétek.

Kell majd postázási név és cím, a jóváhagyó levélben küldöm a fizetési lehetőségeket.

Itt kreditkártyával is 
lehet vásárolni: 
Dedikáció:

Blogkocsma

"Tegnap véletlenül olyan finomat főztem..."



Nincs ennek más baja, csak hogy piros tányérba tettem ...
Eszünk, iszunk, traccsolunk és jól érezzük magunkat. Recepteket is megosztunk egymással, de szívesen olvasunk utazásról, vagy művészetről! Bárki látogatót nagy szeretettel fogadunk - hátha törzsvendég lesz.

Friss kommentek

Bejegyzések

A nap vicce


Címkék

A1 (11) A1 marinád (4) A1 szósz (7) áfonya (4) Aji Bonito (2) Aji Crystal (10) Aji Mango (3) alaplé (74) alga (2) alma (34) almaecet (22) almalé (10) almaszósz (5) aludtej (2) amarillisz (2) Anaheim (4) ananász (2) Ancho Gigantea (13) Andor Csaba (2) Angus (5) Anikó sajt (2) Anova (2) aprólék (4) arborio rizs (13) árpagyöngy (2) Arrabbiata (2) aszalt meggy (2) aszkorbinsav (9) avokado (9) ázsiai bolt (2) bab (16) babapiskóta (2) babér (44) babérlevél (64) bableves (4) babos káposzta (2) bacon (39) Balaton (2) balzsamecet (16) bambuszrügy (4) banán (3) baracklekvár (9) bárány (7) báránygerinc (2) barbecue (9) barbecue csirke (2) barbeque (8) barnacsiperke (6) barnacukor (28) barnasör (3) barna csiperke (4) barna mustármag (2) barna sör (2) barna vaj (5) baromfi (2) Barramundi (2) barramundi (2) basmati rizs (5) bazsalika (6) bazsalikom (63) bazsalikomsó (7) BBQ (13) bbq (6) bbq oldalas (3) BBQ szósz (7) befőzés (2) bélszín (14) besamel (6) betütészta (4) biga (2) biovegeta (12) Bird Eye (3) birka (4) birs (6) birsalma (5) birskörte (5) BL112 (3) bl112 (2) BL80 (3) blackened (2) bodza (2) bor (21) bőr (3) borecet (11) borfesztivál (2) borjú (4) borjúalaplé (4) borjúcomb (6) borjúláb (4) borjúlábszár (3) bőrke (5) boróka (5) borókabogyó (39) bőrősháj (2) bors (374) borsikafü (8) bouquet garni (3) brassói (2) brie (2) brindza (3) brokkoli (4) bükkfa fűrészpor (4) bulgur (4) burger (3) burgonya (12) búzadara (9) búzafinomliszt (26) búzasikér (4) cajun (3) Cajun (4) cajun fűszerkeverék (18) Camembert (2) camembert (2) carbonara (2) cayenne (6) cayenne bors (7) cékla (18) cérnametélt (3) chedar (2) cheddar (16) Cherie (3) Chérie (3) chili (7) chipotle (9) churut (3) citrom (74) citromdzsem (2) citromfű (13) citromhéj (39) citromlé (47) citromnád (17) citromsav (2) citronát (4) coleslaw (2) comb (2) cranberry (3) creole (3) creole fűszerkeverék (9) csalamádé (2) csalán (2) csánk (2) császár (2) császárgomba (4) császárhús (9) császárszalonna (3) csemegeuborka (7) csemege kukorica (2) csemege uborka (3) cseresznye (4) cseresznye ág (3) cserkészkolbász (3) csevapcsicsa (2) csicseriborsó (3) csicseriborsó liszt (2) csiga (3) csili (63) csiliolaj (2) csilipaprika (54) csilipaszta (31) csilipehely (6) csilipor (4) csiliszósz (7) csili krém (11) csillagánizs (8) csiperke (22) csipetke (17) csipsz (3) csirke (26) csirkealaplé (5) csirkeaprólék (3) csirkecomb (28) csirkecomb filé (12) csirkeláb (2) csirkemáj (16) csirkemell (25) csirkemellcsont (5) csirkemell filé (7) csirkeszárny (15) csodahüttő (10) csokoládé (11) csombor (18) csombord (3) csont (4) csontalaplé (9) csontvelő (2) csuka (3) csülök (32) csusza (2) cukkíni (27) cukkini (11) cukor (157) cukorborsó (9) cukorszirup (2) cumin (3) curry (20) currypaszta (12) cvekkedli (2) C vitamin (6) dagadó (8) dara (4) daragaluska (2) darálthús (42) datolya (3) datolyaparadicsom (2) debreceni (3) degesz (2) dió (29) disznózsír (6) durbincs (2) durum tészta (2) durva só (3) ecet (22) édeskömény (17) édes chili (3) égerfa (3) egres (3) elefántfül paprika (2) élesztő (64) ementáli (7) eper (5) eperlekvár (4) erdélyi mustár (3) etc. (2) étcsokoládé (5) ételfesték (2) étkezési keményítő (5) étolaj (6) étterem (2) ezüsthagyma (11) fácán (2) fafülgomba (12) fahéj (46) fánk (3) farhát (4) Farkas András (40) farok (3) fartő (2) fasírt (2) faszén (5) fehérbor (32) fehérbors (59) fehérhagyma (11) fehér hagyma (3) fejes káposzta (5) fejtettbab (3) fejtettbab leves (2) fejtett bab (4) feketebab (3) feketebors (105) fekete bors (9) fekete szezámmag (2) feles borsó (5) feles zöldborsó (2) fenyőmag (4) feta (7) filé (2) fodros kocka (4) fogpiszkáló (2) fokhagyma (510) fokhagymapor (7) fokhagyma granulátum (18) földicseresznye (2) földimogyoró (2) főtt fejhús (2) főtt tojás (2) frankfurti leves (2) füge (6) fürjtojás (2) füst (8) füstölény (5) füstölő (6) füstölt (4) füstölthal (2) füstölt csili (19) füstölt csili krém (3) füstölt csülök (15) füstölt fokhagyma (2) füstölt karaj (4) füstölt kolbász (22) füstölt lé (2) füstölt oldalas (6) füstölt paprika (2) füstölt sajt (9) füstölt só (5) füstölt sonka (12) füstölt szalonna (10) fűszeres só (2) galambbegy saláta (4) galanga (3) galangal (10) galuska (4) ganciale (2) garam masala (5) garnéla (12) garnélarák (12) gépsonka (5) gersli (4) gesztenye (3) gesztenyemassza (4) gévagomba (3) ghí (60) gluténmentes (2) gnocchi (3) golden syrup (3) gomba (68) gombapor (4) gombóc (5) gorcsica (3) Gordon Ramsey (2) gorgonzola (3) görögszéna (3) görög BBQ (4) görög joghurt (2) görög szték fűszer (2) Gouda sajt (4) gránátalmaszirup (2) grana padano (4) gravlax (2) gravy (3) grill (11) gríz (12) grrr (5) Gruyere (3) guacamole (3) guajillo (6) guba (3) Guinness (3) gulyás (4) gulyáskrém (2) gulyásleves (2) gyíkhús (2) gyökér (107) gyömbér (130) gyömbérpor (3) gyöngybab (2) gyöngytyúk (3) gyrosfűszer (2) habanero (11) Habanero Choco (3) Habanero Limon (2) habarás (2) habcsók (2) habtejszín (2) hagyma (384) hagymakarika (2) hagymalevespor (8) hagymaszár (2) hal (13) halászlé (3) halsaláta (3) halszósz (24) halványító zeller (4) hamburger (4) hámozott paradicsom (4) harangpaprika (2) harcsa (6) harira (2) Harissa (2) hasaalja szalonna (2) hátszín (16) helcli (2) hétfűszer (3) himalájasó (5) Hoisin szósz (6) homár (3) hosszúmetélt (2) húsgombóc (3) húslé (7) húsleves (15) húsleveskocka (2) húsos csont (7) húsos szalonna (9) húsvét (2) hybrid pepper (2) idared (2) Impala (4) irdalás (3) Jalapeño (3) jalapeño (27) jalapeno (25) Jamaican Jerk (3) Jambalaya (2) jázmin rizs (6) jégcsapretek (5) jérce (2) Jerk fűszerkeverék (5) joghurt (26) joghurt pác (2) juharszirup (2) juhtúró (6) kacsa (14) kacsaalaplé (2) kacsacomb (14) kacsaháj (7) kacsamáj (7) kacsamell (11) kacsanyak (8) kacsaszárnytő (4) kacsazsír (62) kacsazsir (5) kacsazúza (6) kaffir lime levél (12) kagyló (9) kagylólé (2) kakaó (9) kakas (7) kakukkfü (113) kakukkfű (40) kalács (5) kalamata (2) kaliforniai paprika (13) kandírozott citromhéj (2) kandírozott narancshéj (2) kápia (34) kápia paprika (2) kapor (36) kapormag (7) káposzta (20) kapri (4) kapribogyó (22) karaj (13) karajcsont (2) karaláb (44) karalábé (17) karalábéfőzelék (2) karamell (3) kárász (6) kardamom (29) karfiol (27) kávé (2) kecsap (6) kecske (2) kecskehús (5) kecskesajt (3) kecskeszarv (3) kefír (2) kefir (3) kéksajt (2) keksz (2) kelbimbó (10) kelkáposzta (20) kelttészta (2) kelt palacsinta (2) kelt tészta (2) keményítő (11) kemény sajt (5) kenyér (32) kenyérlepény (2) kenyérliszt (21) kerekrépa (4) kesudió (2) keszeg (3) ketchup (12) Kickin chicken finger licking (4) kifli (14) kiflikrumpli (4) kígyóuborka (5) kimcsi (2) királyrák (4) knédli (3) kocka (2) kockatészta (4) kocsonya (3) kocsonyahús (7) koktélparadicsom (5) kókusz (2) kókuszkrém (5) kókuszreszelék (5) kókusztej (12) kolbász (29) kolbászhús (6) köles (3) kolozsvári (10) kolozsvári szalonna (22) kömény (88) köménymag (40) konyak (3) könyv (2) koriander (32) korianderlevél (2) koriandermag (42) köröm (22) körte (8) kötözősaláta (2) kovász (19) kovászos uborka (6) kréker (2) krémleves (3) krémsajt (18) kremsi mustár (2) Krensenf (2) kristálycukor (3) krumpli (176) krumplileves (2) krumplipüré (4) krumplis tészta (2) kucsmagomba (2) kukorica (18) kukoricadara (13) kukoricakeményítő (7) kukorica dara (3) KungPao (9) kurkuma (29) kuszkusz (3) láb (2) lábszár (17) lamb (2) Lampong bors (6) langalló (3) lángolt kolbász (3) lapcsánka (2) lapocka (19) laskagomba (9) lazac (12) lecsó (32) lecsókolbász (3) lecsópaprika (5) lekvár (12) lemezes túró (2) lencse (16) lenmag (4) lepcsánka (3) lepény (2) lestyán (17) leveles kel (3) leveles tészta (9) leves (6) leveskocka (7) liba (2) libacomb (7) libaháj (5) libamáj (6) libamell (2) libanoni 7 fűszer (2) libaszárny (2) libazsír (24) lilahagyma (67) lila hagyma (9) lila spárga (2) lime (47) lime héj (2) lime levél (6) liszt (139) Lucullus (8) lucullus (4) lúdgége (2) Maasdamer (6) madártej (3) Mágnás (2) magos mustár (2) máj (5) majonéz (27) majoranna (115) mák (14) makaróni (2) makréla (2) malacfej (5) malackrumpli (2) malátaliszt (2) mályvacukor (2) mandula (11) mandulaliszt (2) mángold (7) mangold (8) marcipán (2) marha (5) marhacomb (6) marhacsont (11) marhafarok (2) marhahús (8) marhalábszár (6) marhalapocka (8) marhanyak (19) marhaoldalas (5) marhaszegy (7) marha kivonat (2) marha lábszár (2) marokkói citrom (2) marokkói fűszer (4) márványos hús (2) mascarpone (4) mazsola (21) medvehagyma (2) meggy (10) még pálinka (2) metélt (2) méz (27) mikró (2) miso (3) miszo (3) mogyoró (4) mogyoróhagyma (58) Montreal steak fűszer (4) morzsa (2) mozarella (4) mozsár (4) mozzarella (6) mungóbab csíra (2) mussel (2) must (4) mustár (89) mustármag (27) mustármagliszt (3) mustárpor (2) NaBe (19) nacho (2) nádcukor (2) nagykocka (4) napraforgómag (4) napraforgóolaj (3) narancs (6) narancshéj (5) narancslé (3) nátriumbenzoát (3) Nátrium benzoát (2) nektarin (3) nokedli (11) Nutella (2) nyárs (2) nyelv (2) nyúl (2) ökörszív (9) olaj (20) olajbogyó (9) olaszos fűszerkeverék (2) oldalas (40) oliva (22) olívabogyó (3) olivabogyó (2) olívaolaj (11) olivaolaj (148) öntöttvas (2) orda (2) ördögszekér (6) oregánó (8) oregano (69) öregkrumpli (2) öregtészta (2) őrölt bors (3) őrölt kömény (12) őszibarack (2) őszibaracklé (3) osztrigaszósz (12) pác (4) pácolás (2) pácsó (5) padlizsán (20) padlizsánkrém (2) palacsinta (9) palacsintasütő (2) palermo paprika (4) pálinka (4) pamóka (3) pancetta (3) panír (4) panko (2) paprika (37) paprikacsuma (39) Paprikakrém (9) paprikáskrumpli (2) paprikaszósz (3) paradicsom (138) paradicsomlé (31) paradicsompüré (47) paradicsom konzerv (2) paradicsom paprika (2) paradicsom szósz (5) paraj (5) parázskrumpli (2) parenyica (2) parmezán (35) parmigiano reggiano (3) párolt hal (2) passata (4) pástétom (3) paszternák (17) patisszon (3) pecorino (6) pecorino romano (12) pecsenyekacsa (3) pereszke (2) pesto (3) petrezselyem (157) petrezselyemgyökér (25) petrezselyemlevél (18) petrezselyem levél (43) pirítós (3) pirított burgonya (3) pirospaprika (108) piros jalapeno (2) piskóta (9) pisztráng (5) pite (9) pizza (3) PO (4) pogácsa (5) pogácsahagyma (3) polip (2) ponty (11) porcukor (10) póréhagyma (32) pörkölt (10) portobello (5) portorico (2) Prágai só (2) prézli (42) pritamin (5) provence-i fűszerkeverék (2) puding (2) puffancs (2) puhahátszín (2) puha hátszín (2) puliszka (4) pulled pork (4) pulled pork rub (2) pulyka (3) pulykacomb (6) pulykaszárny (2) ragu (3) rák (2) ráklé (2) rakottkrumpli (2) rakott krumpli (3) rántás (7) rántotthús (2) reggeli (2) remulád (4) répa (9) repceolaj (2) reszteltmáj (2) retek (7) réteslap (3) rétesliszt (15) ricotta (5) rikotta (7) rilette (2) ritkacsont (2) rizottó (3) rizottó rizs (5) rizs (50) rizsbor (4) rizsecet (6) rizskoch (2) rizsliszt (5) rizstészta (7) rizstészta lap (3) RL190 (3) RL90 (4) rókagomba (6) római kömény (60) római saláta (9) római tál (3) rostélyos (15) rozmaring (94) rozskenyér (2) rozskovász (4) rozsliszt (10) rub (3) rum (20) sáfrány (13) sáfrányos rizs (2) sajt (53) sajtfonat (2) sajtkrém (2) sajtok (2) sajtszósz (2) sake (3) saláta (7) salátaöntet (6) salotta (54) salsa (3) San Marzano (7) sárgabarack (2) sárgabarack ág (2) sárgaborsó (4) sárgakrumpli (6) sárgarépa (195) sárga laska (3) savanyúkáposzta (8) savanyúkáposzta fej (2) savanyúság (2) savanyú káposzta (15) serrano paprika (9) sertés (3) sertésborda (2) sertéscomb (10) sertéscsont (3) sertésfej (6) sertésköröm (3) sertésláb (4) sertéslapocka (3) sertésmáj (4) sertésnyelv (3) sertészsír (23) shiitake (12) shimeii (5) shimeji (8) shitake (2) shrimp (5) SHU (2) sikér (16) snidling (23) (395) sóba vízbe krumpli (2) sodó (3) sólet (2) sonka (20) sonkahagyma (6) sópehely (2) sör (41) sörretek (2) sós citrom (3) sous vide (3) spagetti (20) spagettiszósz (5) spagetti szósz (4) spárga (30) spárgaalaplé (2) spenót (52) spenótlé (3) Spicy Fiesta (8) sriracha (2) steak (2) stefánia (2) stevia (2) süllő (6) sültkrumpli (7) sült körte (2) sült oldalas (2) sült paradicsom (12) sürített paradicsom (3) sushi (2) sütőkolbász (2) sütőpapír (3) sütőpor (11) sütőtök (5) Szabó Malom (6) szaft (2) szalonna (75) szalonnabőrke (2) szalonnazsír (4) szalonna bőrke (2) szárazbab (5) szárított csipetke (2) szárított élesztő (2) szárított paradicsom (4) szárnytő (2) szarvascomb (2) szarvasgerinc (2) szarvasgombaolaj (2) szárzeller (26) szecsuáni bors (2) szeder (3) szederlekvár (2) szegfübors (42) szegfűbors (6) szegfűgomba (4) szegfűszeg (7) szegfüszeg (12) szejtán (4) szélesmetélt (9) szemesbors (5) szent jakab kagyló (2) szerecsendió (72) szerecsendióvirág (58) szezámmag (13) szezámolaj (14) szibériai saláta (3) szilva (10) szilvalekvár (9) szilva eltevés (3) szinesbors (7) szív (3) szóda (2) szódabikarbóna (11) szódavíz (2) szójaszósz (47) szőlő (3) szőlőlevél (3) szörp (2) sztrapacska (4) szürkemarha (2) szurokfü (2) szuvidálás (3) szűzpecsenye (12) taco (2) tamarind (6) tandoori (2) tárcsa (3) tarhonya (13) tarja (26) tarkabab (2) tarka répa (2) tárkony (7) tarlórépa (6) tartár (3) tbone (3) tej (96) tejfel (70) tejföl (93) tejszín (90) teljes kiőrlésű liszt (11) Tellycherry bors (4) tepertő (6) teriyaki (2) tészta (6) tésztagép (3) thai (8) thai bazsalikom (2) Thai csili (10) tinóru (3) tintahal (2) tiramisu (2) tócsi (7) tócsni (3) tofu (2) tojás (237) tojásfestés (3) tojáshab (3) tojásleves (2) tojás sárgája (13) tök (7) tokaszalonna (4) tőkehal (8) tökfőzelék (2) töki pompos (2) tökmag (2) töltelék (2) töltött (4) töltöttkáposzta (3) töltött káposzta (3) tomatillo (2) tomatillo salsa verde (2) tom yum (2) tonhal (9) töpörtő (2) töpörtyű (6) torma (7) törökmogyoró (7) torta (2) tortilla (5) tőzegáfonya (3) trappista (11) tüdő (2) túró (35) túrógombóc (4) túrós csusza (2) TV paprika (8) tyúk (3) tzatziki (2) uborka (24) újhagyma (47) újkrumpli (15) új fokhagyma (3) úttörőgombóc (3) üvegtészta (2) vadas (2) vadasmarha (2) vaddisznó (3) vagdalthús (2) vaj (254) vákumzacskó (3) Váncsa (3) vanília (26) vaníliakivonat (18) vaníliás cukor (18) vargánya (19) Varga Zsuzsi (4) vegeta (3) velő (5) velőscsont (9) vereshagyma (3) vesebab (2) virsli (9) víz (32) vörösbor (31) vöröshagyma (131) vöröshagymapor (3) vöröskáposzta (2) vöröslencse (11) Vörös Homár (2) vörös káposzta (2) wasabi (2) Worchestershire (29) YardLong (2) yuba (2) zabpehely (6) zakuszka (3) zeller (61) zellergumó (52) zellerlevél (44) zellerszár (35) Zhoug (2) zöldbab (16) zöldbableves (2) zöldbors (5) zöldborsó (43) zöldborsóhajtás (2) zöldborsóhéj (2) zöldpaprika (86) zöldség (3) zöldségalaplé (17) zsálya (48) zselatin (5) zsemle (12) zsemlemorzsa (11) zserbó (2) zsír (85) zsíroskenyér (2) zúza (8) Címkefelhő

Párolt káposzta

2021.04.08. 07:00 Waka

A cím természetesen megint megtévesztő. Nem a disznótoros és a sültek, főképpen a kacsa elmaradhatatlan kísérője, amit sós vízben főtt krumplival kínálunk. Hagyományosan némi zsírban karamellizált cukron indul, aztán ahány ház, annyi szokás, szépen szerteágazik a történet. Van, aki hagymát is tesz alá, esetleg almát reszel belé, öntözi borral, pezsgővel, a köményen kívül tesz belé borsot, pöcögemagot, angyal rúgta, ördög harapta fűszereket, ázsiai magokat, fecskefészket, egérfarkat.
Ez most egy kissé szokatlan megközelítés lesz. A szakállas ember tavalyelőtt hozott fejetlen fejes káposzta magot. Nem kelkáposzta, nem a fodros levelű fajta, inkább vastag, de nem fejesedik. Tavaly ősszel főztem is belőle egy pulutykára hajazó ételt. Úgy esett, hogy bennhagytam a földben az egészet, gondoltam, azt a kis darabot ráérek tavasszal is felásni. Hát, most eljött az ideje. Hat, igencsak terebélyes tő maradt, a tél nem tett kárt bennük, a levelek épek maradtak, és elkezdtek hajtani. Kinyűttem hát őkelméket. Lepucoltam a viseltesebb leveleket, a gyökerüket a kis baltával lecsaptam a tuskón (a kés nem vitte el). Kettőt-kettőt a szomszédokra sóztam, kettő meg jött haza velem. Ezekből főztem hát a párolt káposztát köretként a húsvéti menühöz.
A morfondírt persze már hetekkel korábban elővettem, végül kiokoskodtam, hogyan készítsem el. Tejszínes-fokhagymás, pecsenyeszafttal gazdagított káposzta lett belőle.

img_20210403_205816.jpg

Hozzávalók:
- kb. 1 kg káposzta (kelkáposztával is el tudom képzelni)
- 10 dkg csemege szalonna
- kevés sertészsír
- 6 gerezd fokhagyma
- 3 dl habtejszín
- 5 dl pecsenyeszaft

A szebb káposztaleveleket leszedtem, a levelek tövében sarjadó hajtásokat is lecsipegettem.

img_20210402_191005.jpgimg_20210402_191555.jpg

Alaposan megmostam mind, majd kivágtam az ereket.

img_20210402_192326.jpg

A leveleket nagyjából 1 centi széles csíkokra vágtam. A sarjakat is megvágtam, úgy nagyjából.

img_20210402_193246.jpgimg_20210402_193748.jpgimg_20210402_194211.jpg

A pecsenyeszaftot előző este elővettem a fagyasztóból. Kis kitérő ez ügyben. Régebben a sült szaftját és zsírját lassan kihűtve összekevertem, egyfajta emulziót képezve belőle. Ez a keverék isteni friss kenyérrel és hagymával. Mióta nem eszem kenyeret, ez már nem járható út. A tepsiből egy lábosba öntöm a lét, hagyom megdermedni. A zsírt leszedem a tetejéről, az elfogy főzéshez, a szaft pedig megy a fagyasztóba, és mikor valami olyan étel készül, azzal gazdagítom.

img_20210402_200440.jpg

A szalonnát felcsíkoztam és némi zsírt hozzáadva megpirítottam.

img_20210403_100848.jpg

Beletettem a felszeletelt fokhagymát és megfuttattam kicsit, óvatosan persze, nehogy megégjen.

img_20210403_100925.jpg

Három részletben hozzáadtam a káposztát. Az első adagnál lett is rendesen ribillió, sistergett, mint a nyavalya. Ahogy összeesett, tettem bele a többit.

img_20210403_101434.jpg

Lejjebb vettem a lángot, és fedő alatt elkezdtem párolni. Ahogy elfőtte a levét, beleöntöttem a kiolvadt szaftot.

img_20210403_101652.jpg

Nagyjából negyven perc alatt puhult meg. A hajtások szára még kissé roppanós volt ekkor.

img_20210403_105616.jpg

Ráöntöttem a tejszínt, és immár fedő nélkül, sűrűn kevergetve főztem tíz percig, hogy a leve kissé besűrűsödjön.

img_20210403_105739.jpgimg_20210403_110642.jpg

Egészen véletlenül éppen akadt itthon némi sült kacsa és krumplipüré, az mellé tálaltam.

img_20210403_205911.jpg

Kicsit markáns lett az íze - egy párolt káposztához vagy kelkáposztához képest -, de finom volt. Utólag jöttem rá, hogy egy kis őrölt köménymagot még biztosan elbírt volna, de a szaft megadta a kellőképpen fűszeres zamatot. Idén leveles kel magot szereztem, zöldet és tarkát, azzal fogok tovább kísérletezni.

140 komment

Címkék: fokhagyma pecsenyelé káposzta szalonna habtejszín

A bejegyzés trackback címe:

https://blogkocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr4816492338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.08. 09:36:06

Nagyon jó.
Megadtad az ebéd öltetét, de én normál káposztából fogok hasonlót készteni a húsvéti sonka levének felhaszálásával.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.08. 14:20:18

Látszik, hogy hideg van.:(

Azért elmondom, sikerült valami cssuda jó ebédet varázsolni maradékból. Pulykasonkát főztem húsvétra, és még mindig volt belőle ( már nics, mert mind elfogyott ). Eszembe jutott, hogy van az udvaron medvehagyma, még pedig iden szép mennyiség, ezért abból is teszek az edédbe. Szedtem egy csokornyit, és apróra vágtam. Kisebb adagot olivaolajon megfuttattam, majd tettem hozzá egy jó adag apróra vágott puykahúst, összekavartam és leöntöttem tejszínnel. Ebben párolgattam, majd kis vegetával és sóval fejeztem be az ízét. Krumplipürével tálalódott.

Az ünnep után olcsón lehetett a közeli boltban csiperkét venni ( 100 ft/félkiló ), abból került a hűtőbe. Ezt megmosás után összedaraboltam, és ugyancsak oliván futtatott medvehagymára tettem. Fedő alattt pároltam, majd a fedőt levéve kicsi vegetával ( ez más fűszerekkel heelyettesíthető ízlés szerint ) és sóval zsírjára sütöttem, de nem nagyon pirítottam meg, é szintén nyakon öntöttem tejszínnel. Jól öszeforaltam. Íze ( é illata ) a mennyekbe/gyomorba való, de majd csak vacsorára. Talán egy kis metélt lesz a körete. Nem frissen gyúrt, mert azt gyúrjon aki gombázni jár a kocsmába.:D

Képoszta jó lesz holnap is, tejszín még maradt a hűtőben.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2021.04.08. 19:06:24

@látjátok feleim szümtükkel: Biztosan finom lesz úgy is. A medvehagyma főve/párolva valami miatt nem ízlik, frissen szoktam enni mindenféle mellé. Azt a csiperkét irigylem, igen jó áron jutottál hozzá.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.04.08. 19:23:54

Zseniális! Valahogy nagyon szeretem a káposztaféléket. Párolva, sütve, vagy csak ahogy van ... Pláne, ha van mellé püré :)))
Már csak abban reménykedem, hogy pizza --- kocsmagomba nem veszi észre a tejszínt!
Finom ételt alkottál!!!

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.09. 08:10:38

Lehet, hogy az éjjel megritkította az időjárás az idei gyümölcstermést? Nagyon lefeküdtek a kertben a növények, a kinyílt gyümölcsfa virágok szírmai is lekonyultak.:(

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.04.09. 10:26:10

@látjátok feleim szümtükkel: Körbenéztem én is a kertben:
A sampionon 22 bimbó, ebből 2 nyitva. Rendben van.
A fehér őszibarackon szinte az összes virág félig nyitva, rendben.
A korai cseresznyén még csak tán 10 pici virágcsoport van nyitva - óvatos duhaj.
A körtén nagyon kevés virág lesz, és még teljesen csukva van.
A Mucsun rengeteg virág lesz, de még csak rózsaszín bimbó.
Az Idared detto.
A kis meggyen kevesebb lesz, mint tavaly.
A nagy meggy nem biztos, hogy túléli a tavalyi szárazságot. Összesen 510 mm esett egy év alatt, ami sokkal alacsonyabb az átlagnál.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.09. 11:32:07

@Andrass9:

Legújabb szemle szerint az őszibarack virágszirmainak egy része lebarnult, de még a sárgabarack elnyílt virágja nem hullik. Körte tán még élvezte is a hideget, az kinyílás előtti állapotban van, ringló egyik kinyílva és úgy néz ki nincs baja, alma ugyan így.
Reggel még embernyi magasságban is deres volt a bimbó a cseresznyén, de még nem pattog a bimbó. Néhány meleg nap után majd látjuk mi várható.

kocsmagomba 2021.04.09. 12:59:20

Én nem szólhatok hozzá. Nekem olvasnom kell, valami krimiket angolul. Azt mondta a kocsmáros...

kocsmagomba 2021.04.09. 15:41:37

Most meg az a baj, hogy olvasok. :)
Ez Osloban volt.
telex.hu/kulfold/2021/04/09/kilenc-evig-oslo-halott-norvegia
Csak az a kádárkori vicc jut eszembe, hogy: "Tudtad, hogy Brezsnyev nem halt meg? Most oszlóban van..."

Másik:
Ilyenkor hol van az egyetem fura ura, aki annak idején József Attilát eltanácsolta az egyetemről? :)
telex.hu/belfold/2021/04/09/fekete-europarol-almodo-soros-terv-kellett-az-otoshoz-az-szte-professzoranal
Nektek kell tudni, többen végeztetek itt Szegeden!
Jó, jó, mondjuk az én egyetemem meg Putyint díszdoktorrá avatta. De érzek különbséget... :)

kocsmagomba 2021.04.09. 15:43:33

@kocsmagomba: nem lehet egyetemi autonómia mögé bújni köztörvényes cselekedetek esetében...

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.09. 18:38:31

@kocsmagomba:

Közben pedig elfelejtetted, hogy nem büfészakra jártunk. Ez az ember(?) akkor lett tanár, amikor mi már vígan öreg szakik voltunk a szakmánkban ( sajnos ). Bízok benne, ha van gyereke női nemben, majd kap az is a pofájára, ha az apjához hasonló fószer lesz a felettese. De a "tanár" helyében este nem sokat mászkálnék az utcán egyedül, mert még el találnék esni.De van aki mazochista é gyűjti az ellenségeket.

Egyébként meg nem baj, ha olvasol, majd elmeséled. Röviden.:D

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2021.04.09. 18:45:55

@látjátok feleim szümtükkel: @Andrass9: Vasárnap szemrevételezem a Hegyen a fákat. Húsvét előtt voltam kinn, rengeteg virágrügy volt minden fán. Errefelé szerencsére nem volt olyan nagy hideg.

Kumari aki Nilüfer 2021.04.09. 20:03:09

@kocsmagomba: A szegedi egyetem rektora helyett ég a pofám.

M.d.p. 2021.04.10. 05:04:24

@kocsmagomba: Vannak furcsa dolgok,nem csak Norvégiában,hanem itthon is. Az Ön által említett,egyetemi városban,az alacsony vízállás beálltakor,egy,a rakparton horgászók közül,kifogott egy humán koponyát.Természetesen,értesítette a rendőrséget,a kiérkező járőr pk. viszont mentőt hívott,hogy az orvos,hivatalosan is megállapítsa,a halál beálltát.Ilyenkor az ember eszébe jut,hogy bizonyos viccek,nem alaptalanok

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.04.10. 09:16:35

@Kumari aki Nilüfer: Az már akkor bemutatkozott, amikor Ausztriából egyenesen a műtőbe jött vissza :(

Kumari aki Nilüfer 2021.04.10. 10:06:22

@Andrass9: Valóban:(((((((

@M.d.p.: Ezen elgondolkodtam..mit kellett volna vajon csinálni? Nyilván kórbonctanra kellett vinni, megállapítani a korát,nemét, a halál okát, ha lehet..szóval mégiscsak mentő kellett..és nem a halál beálltának megállapítása miatt. Vagy nem tudom...de tartok tőle, ilyen esetben a rakjuk a bűnjeltasakba szisztéma nem működik...

Isley 2021.04.10. 10:14:42

@Kumari aki Nilüfer: Gondolom valamilyen protokoll szerint kell eljárniuk.

Kumari aki Nilüfer 2021.04.10. 11:04:58

@Isley: Tanultam kriminalisztikát valamikor 78-79 körül, de ha volt is erre protokoll, már nem emlékszem, spec.koll. volt.

kocsmagomba 2021.04.10. 12:26:56

@M.d.p.: @Kumari aki Nilüfer: @Isley:

Igen. Egyik dolog, hogy bármilyen "nyilvánvalóan emberi" tetemet találnak valahol, akárki találja is meg, orvost kötelező hívni, mert csak orvosi diploma jogosít fel a halál beálltának megállapítására. Ezt tudják a rendőrök, mentősök is, nincs vita ezen.
Ha viszont találnak egy "emberire hasonlító" alkatrészt, akkor az orvos ahhoz kell, hogy emberinek nyilvánítsa, vagy kimondja, hogy nem emberi. Igazából nem a halál beállta miatt hívtak orvost, különböző a tennivaló, ha emberi alkatrészt találnak, vagy ha nem. Nyilván az említett esetben a járőr parancsnok túl sok Majmok Bolygója filmet nézett. Esetleg Helyszínelők sorozat rajongó. Hiszen arra nem volt szükség, hogy ezt a helyszínen állapítsák meg. :)

Az orvosok "Igazságügyi orvostan" címén vizsgáznak ebből. Sose felejtem el azt a hullát, amelyik fel volt akasztva és közben fejlövése volt, bemeneti és kimeneti lyukkal. Mégis öngyilkosságnak lett nyilvánítva. És a család kifejezett kérésére elhamvasztva. Hm.

kocsmagomba 2021.04.10. 12:41:46

@Waka: Én azon gondolkoztam, hogy ennek a káposzta félének nem lehetne valahogy megőrizni a színét? Olyan szép zöld, és gusztusos! A tejszíntől eltekintve biztos finom is. Én magam nagyon szeretem a kissé erősebb, harapható káposztaféléket, még a keserűbb ízeket is.

szivar 2021.04.10. 14:12:07

@kocsmagomba: Nem vagyok egy művelt ember, de izé... Az ilyen embernek talán Harlemben kellene oktatást tartania. Hamar lelőnék a poénjait.

szivar 2021.04.10. 14:14:57

@kocsmagomba: Biztosan öngyilkos lett - gondolta Stirlitz, miközben szórakozottan végigsimította a Müller hátából kilógó balta nyelét...

kocsmagomba 2021.04.10. 14:26:37

@szivar: :DDD ez viszont két jó poén volt. Köszi.

Csak, hogy ne maradjon kétség: Az igazsághoz hozzátartozik, hogy minden látszat ellenére öngyilkosság volt. Csak azt a végső bizonyítékot 18 éven aluliaknak is szóló blogon nem mesélhetem el. Biztosra ment az illető, az tény.

Mindegy, én kérek elnézést.

szivar 2021.04.10. 14:57:07

@kocsmagomba: Falunkban is volt egy jóember, akinek nem teljesen volt sikeres az öngyilkossága. Nézett egy szép magas fát, felmászott rá, nyakába vette a hurkot és leugrott. Azonban valamit elméretezett, mert a kötél elszakadt. Így a sikeres földetéréskor eltört mindkét bokája és az egyik keze. A halál oka: kihűlés. Ha nem csak három nap múlva találják meg akkor még ma is élne...

kocsmagomba 2021.04.10. 15:42:48

@szivar: Szerencsére ma már nem kell ilyen bonyolult terveket szőni, mérnöki számításokat végezni az ügy érdekében. Elég elmenni vásárolni. A kormány megoldotta a problémát. Eddig berohantam a Lidlibe, 5-8 perc alatt végeztem. Ez pontosan annyi lélegzetvétel, amennyire 5-8 perc alatt szükségem van az adott helyen. Most ez lehetetlen. Bárki, bármeddig bent szórhatja az üzletben a vírust. A többiek kint várják az ajtó előtt zsúfolódva, hogy bemehessenek végre a 2 beszélgető nyuggert leváltani a polcok között, és a tokamaszkjuk után hagyott fertőt végre belélegezni. Extra szolgáltatás.
Életuntak, depressziósok! Látogassák élelmiszer üzleteinket!
Nyitásnak eladott zárás, de ennél sokkal szarabb.

valkür 2021.04.10. 16:34:45

@kocsmagomba: Egyre határozottabban érzem, hogy a járványkezeléshez társadalomtudósok és szociológusok tanácsait IS figyelembe kéne venni. Társadalmi tudatalatti, passzív ellenállás, tömegpszichózis, ilyesmi.
Az emberek öntudatlanul is szembemennek az ostoba és túlszabályozásra törekvő intézkedésekkel. Ezekről az elmúlt 100-120 évben bőven gyűjthettünk tapasztalatot.
Csak sajnos annyira megszoktuk ezt a fajta passzív ellenállást, hogy az értelmes intézkedésekkel is ugyanezt csináljuk. Ez aztán teljesen felszámolja a józan paraszti észt és a defenzív gondolkodást.

kocsmagomba 2021.04.10. 16:46:28

@valkür: teljes mértékben egyetértek

Ráadásul engem tartanak fel az üzlet bejárata előtt és még sok olyan embert, aki egész munkaidejében a fronton van, és a pihenőidejében most csak +1 óra alatt tud vásárolni.
Akik ezt a szabályt hozták, életükben nem vásároltak és életükben nem dolgoztak.

Pont ugyanannyi ember fog ki- és belélegezni az üzletben, ahol nincs semmiféle levegő fertőtlenítés. Tök mindegy, hogy ez mennyi idő alatt történik és tök mindegy, hogy milyen távol vagyunk egymástól. Ótvaros butaság.
A dolog lényege: a pótcselekvés!
És a méretes hazugság: miszerint nyitunk, de közben zárunk. Buta módon, mert eközben ezen a hétvégén a Glamour napok megtartható!!! Talán ezért nyitottak a ruhások?
Mert a fodrászok, kozmetikások, műkörmösök közben feketén házhoz jártak, bsztak ők a zárásra! Mi nyitott ki? Semmi új, csak a Glamour napok. Közben az élelmiszer ág zárt.
Hová köpjek? Ebben a kocsmában köpőcsésze sincs kirakva?

Félreértés ne legyen: én most 1 hónap TELJES zárás mellett lennék, szakmailag.

valkür 2021.04.10. 16:59:33

@kocsmagomba: Pótcselekvés level_3: ózongenerátorokkal meg mitt'oménmikkel fertőtlenítették az iskolákat - ahol hetek óta nem volt senki, aki tele lehelhette volna vírussal a levegőt.

valkür 2021.04.10. 17:06:55

@kocsmagomba: teljes lezárás már csak azért sem lehetséges, mert februárban már a nyitásról "kérdezték" az embereket.
Bár, ennél meredekebb fordulatokra is emlékezhetnénk, ha még működne a társadalom hosszú távú emlékezete. De hát nem működik, eltompítják a pótcselekvések.
Nem is álltunk háborúban soha Eurázsiával, mindig is Óceánia volta az ellenségünk.

valkür 2021.04.10. 17:16:27

Csak én főztem volna külön a hajtásokat és a leveleket?
Hm, azok a zsenge oldalhajtások, hát azoktól beindult a nyál-elválasztásom.

valkür 2021.04.10. 17:24:06

@kocsmagomba: Jah, én annak idején úgy tanultam, hogy a fekete himlő, a kanyaró, a járványos gyermekbénulás meg ezek kiírtásához az emberek 95%-át be kell oltani. Így védett lehet az a kb 5% kisebbség is, akik valami miatt (allergia, oltást kizáró betegségek, ilyesmi) nem kaphatják meg a védőoltást.
(2.500.000 oltott + kb 500.000 fertőzéssel immunitást szerzett) / 10.000.000 népesség mióta adja ki a 95%-ot? Vagy legalább az újabbkori, erősen redukált 60-65%-os "nyájimmunitást"?

Isley 2021.04.10. 17:27:44

@kocsmagomba: @valkür: A foci eb megtartása iránti vágyakozás felülírja a józan észt.

valkür 2021.04.10. 17:36:32

@Isley: pedig erre basztunk rá az ősszel is. Megúszhattuk volna a karácsony gyászt, ha kihagyjuk a nyári Adriát meg az őszi meccseket. Amik ráadásul még a gazdaságot sem segítették. De még a saját kárunkból sem tanulunk.

szivar 2021.04.10. 18:01:17

@kocsmagomba: Anno az átkosban felütötte kicsiny falunkban a sertéspestis. Megjegyzem, hogy nagyon helyesen - nem cicóztak. Lezárták az egész falut. Se ki, se be, senki sem. Az MH hordta az alapvető élelmiszereket. Befele és kifele fertőtlenítették a járműveket és a katonákat kívül és belül (a katonákban nem vagyok biztos, hogy belül is fertőtlenítették volna őket). Amíg vége nem volt, addig ez így is maradt.

Hogy ezt miért írom le? Azért, mert másképpen nem lehet megállítani a járványokat. Például Kínában (is) már rájöttek erre. Nem egy elegáns dolog, de ez az, ami valóban működik. Kínában ha volt||van pár covid-os, akkor akár egy húszmilliós kis falut is teljesen lezárnak addig, amíg a teljes(!) lakosság le nincs tesztelve és nincsenek elkülönítve a fertőzöttek.

Ennek vajon mi is lehetett a haszna? Talán az, hogy nem hónapokon keresztül szopik a nép a covid miatt, hanem csak napokig. Náluk nem kötelező mindenhol a maszkok használata (ahol felbukkant a covid, ott igen). Nincs kijárási tilalom. Élhetnek, mint a járvány előtt. Ott nem ellaposítani akarják a járványgörbét, hanem ki akarják irtani a járványt.

Ah. Legmagasabb alkoholtartalmú zöldség: falra hányt borsó.

kocsmagomba 2021.04.10. 18:29:45

@szivar: Répával. Mint tudjuk, mindegyikben van répa... :)))

Nem értek én ezekhez a dolgokhoz.
De látom ez is olyan téma, mint a foci. Mindenki tudja, hogy kellene jobban csinálni. De csinálni nem tudja, vagy nem szeretné.
Én csak annyit kérek, hogy mindenki, a saját környezetében, a saját befolyási övezetében tegye meg a járványvédelmi dolgokat. Ha széllel szembe kell pisilni, akkor is.
Aztán, ha az ellenség erősebb volt, így jártunk.

kocsmagomba 2021.04.10. 18:48:02

Én momentán gyászolok. Szerencsére nem közeli hozzátartozót. Hanem Igaly Dianát. Nagyon mélyen élt a szívemben. Többször megnéztem videón az olimpiai döntőjét, csak úgy, amikor kedvem volt. Fiatal koromban ugyanis én is műveltem ezt a sportot. Voltak is sikereim. Még mielőtt egy másik sport elcsábított volna.

szivar 2021.04.10. 19:07:48

@kocsmagomba: Nem értek hozzá. Csak vannak olyan vidékek, ahol a járványkezelést jól||hatékonyan csinálják. Szingapúr, Kína, Bhután*, ect. Ők választottak: vagy nagy áron és gyorsan, vagy lassabban ámde még nagyobb áron. Az ár az alkuképes: gazdaság, GDP, emberi életek, egzisztencia, satöbbi.

*index.hu/kulfold/2021/02/14/bhutan-koronavirus-vedekezes-egyetlen-halott/
No, ilyen a 'fejlett' államokan még a mesékben sem hihető történések garmadája.

valkür 2021.04.10. 19:59:00

@kocsmagomba: Részemről azon vagyok. Helyesen hordom a maszkot, csak akkor megyek el otthonról ha muszáj, nem állok sorba (kivéve oltásért). Szinte mindenről lemondtam, ami a normális élethez kell, kivéve a morgás jogát.

valkür 2021.04.10. 20:02:15

@kocsmagomba: Engem is megütött a halálhíre,
Ráadásul szabin voltam a héten,csak ma nyitottam ki a gépet, hogy kicsit felpucoljam az e-mailjeim.
Tegnapelőtt meghalt az egyik kollégám, kvázi asztalszomszédom. 60 éves volt, egy csuda kedves pasi. A szakmájában az egyik legjobb, nemzetközi hírű. Mi ketten voltunk a rangidősök és mindig azzal húztam, hogy valahogy el ne menjen a cégtől, mert akkor én leszek a csapatban a legidősebb.
Nyugodjon békében.

kocsmagomba 2021.04.10. 20:55:23

@szivar: Én meg annak örülök, hogy itthon egyelőre oltás által próbálják megfékezni a járványt és nem golyó által. Vagy szögesdróttal. Gettókkal.
Most tényleg, mit érdekelnek engem távoli országok, ahol teljesen más minden??? Még a mi szomszéd országaink sem összehasonlíthatóak, miért gondolkodjunk Bhután? Mármint Bhutánon? :)))
Ez, ne haragudj, komolytalan.

valkür 2021.04.10. 21:48:26

@kocsmagomba: @valkür: ah, azt el is felejtettem, hogy önként, ingyen, a kísérletben részt vevőket megillető egészségbiztosítási ellátás garanciája nélkül jelentkeztem 3. fázisú tesztalanynak az orosz védőoltáshoz. Mert legyünk őszinték, azok vagyunk. Amivel semmi gond nem lenne, ha tudatosítanák bennünk.

kocsmagomba 2021.04.10. 22:01:25

@valkür: Szeretném tudatosítani benned, hogy a Pfizer vakcinájáról is pontosan NULLA tapasztalat áll rendelkezésre.
Vagy beoltatod magad, vagy nem.
Mit értesz azon, hogy egészségbiztosítási garancia nélkül???
Azt kellene tudatosítani, ami a kórházakban folyik. A halált, az 5 percenkénti halált, ami nem kímél senkit.
Azt hittem, ezt már megbeszéltük.

Nem értelek benneteket:
1. sírtok a megszokott életért, hogy nem élhetitek
2. az oltás, mint jelenlegi egyetlen remény, az nem kell, az emberkísérlet...

Nem értitek, hogy ez a helyzet most nem a Die Hard, Bruce Willis főszereplésével, hogy amikor szakadt ingben-gatyában véresen vergődik egy óráig, és a végén mégis előhúz a seggéből, mert már csak ott lehet elrejtve, egy fegyvert... NINCS ilyen fegyvere az emberiségnek. Csak esze van némelyeknek, másoknak meg semmi...

Amit most gondolok: ....nem írom ide....nemhogy szalonképtelen, de már kocsmaképtelen is...

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.10. 22:19:21

@kocsmagomba:

Igazad van, nem is kell gondolkodni azon, hogy ha már a szomszédos országok is elbaszták, akkor miért is megy sikeresen a védekezés távolabi országokban. Nem kell a magyarnak senkitől tanulni, tudunk mi magunktól is hülyék lenni.

kocsmagomba 2021.04.10. 22:26:35

@valkür: Tudatosítani????

Nem, tényleg nem tartozik ide, de egy megtörtént esetet osztok meg.
Egy nagyon is tudatos anyukáról.
Aztán majd eldöntöd, hogy kell-e a népnek tudatosság.
Covid előtti történet.
Nem egyszerű oltásellenességről van szó, nem ilyen egyszerű.
Oltások tekintetében az anyuka véleménye a következő: Hulljon a férgese!
Tehát: nincs háttérhatalom, nincs Bill Gates, se gyíkemberek, se új világrend, se mikrocsip.
Egyszerűen Darwinizmus: hulljon a férgese.
Kislánya hetedikes lett, járt neki az önkéntes, ingyenes HPV (méhnyakrák) elleni oltás. Szülői értekezleten közölte, az ő lányának nem kell, mert hulljon a férgese. "-Dehát a te lányod. -Nem számít."
Egy másik szülőt annyira meghülyített, hogy az se adatta be az oltást a lányának. Az a szülő alig egy év múlva meghalt méhnyakrákban. De akkor se adatta be a lányának az oltást, mikor már tudta, hogy neki az van.
Mik ezek az anyák?
Szerintem gyilkosok.

Lóf-t kell mindenkit tudatosan kezelni.

kocsmagomba 2021.04.10. 22:28:32

@látjátok feleim szümtükkel: egészen biztos vagyok benne, hogy ottani viszonyokat nem lehet ide átültetni.

valkür 2021.04.10. 22:29:54

@kocsmagomba: Félreértesz, nem hánytorgatok fel semmit.
Fegyelmezetten tudomásul veszem a helyzetet, és megteszem, ami tőlem telik.
De azért legyen már jogom megállapítani a tényt, hogy egy 3. fázisú teszt alanya vagyok anélkül, hogy erről írásos dokumentáció készült volna - mert az a nyilatkozat, amit a vakcina előtt aláírtam, semmi ilyesmire nem tér ki. Hisz még a vakcina neve sincs benne.
És azért is mindent elkövetek, hogy laposítsam a görbét, hogy ne álljon elő az a helyzet, hogy én is "túlterhelem" az egészségügyet.
Szóval legyen már jogom azt gondolni magamról, hogy egy kibaszott, kényszerszülte, botcsinálta hősöcske vagyok.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.10. 22:38:04

@kocsmagomba:

Mondott itt valaki olyat, hogy át kéne ide ültetni bármit is? Én csak azt állítom, hogy tanulni mindenből lehet.

Neked nagyon megártott ez a pandémia, má főzni és enni sem karsz?

kocsmagomba 2021.04.10. 22:41:42

@valkür: hacsak úgy nem... ;) hétköznapi hősökre van most a legnagyobb szükség... és ehhez kell a legnagyobb tudatosság!!!

kocsmagomba 2021.04.10. 22:43:11

@látjátok feleim szümtükkel: bocsáss meg, alig van már életem... Orbánék meg ezzel a bevásárlással még több időt loptak el.

valkür 2021.04.10. 23:07:52

@kocsmagomba: nna, örülök, hogy megértettél. :-)
Jó hír: mivel nálam -némi aluszékonyságot kivéve- semmi "mellékhatás" nem jelentkezett, a tesóm is fel meri venni a szputnyikot, hétfőn megy az elsőért. Pár hete még pficcert kínáltak neki, azt visszautasította.

Csomagszállításra nem gondoltál még?
Én alapvetően nem vagyok híve, eddig még csak a vitaminokat meg a sporttáplálkozás kiegészítőket rendeltem csomagban. De újabban komolyan fontolgatom a házhoz szállítást. Most egészen konkrétan egy vezeték nélküli egérre lenne szükségem. Nincs a közelben ilyen bolt, utaznom kéne vagy multiba menni, hogy vehessek egyet. Egyikhez sem nagyon van kedvem.
És ha ilyen ütemben válik divatcikké a tokára húzott maszk, fontolgatom az élelmiszer rendelést is.

szivar 2021.04.11. 01:39:13

@kocsmagomba:
Sajnálom, hogy komolytalannak tartod. De hogy vigasztalódj, ide csak egy dolgot fognak importálni Bhutanból: a királyság intézményét.

"Most tényleg, mit érdekelnek engem távoli országok..."
Talán azért kellene érdeklődést mutatni, mert ott sikeresen kordában tartják a járványt? Ellentétben kicsiny hazánkkal... Régen sem viccből rakták ki a kolerás hajókra a zászlót.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.11. 08:35:24

@kocsmagomba:

Azért néha főzz egy jót, és ülj le nyugodtan megenni.

kocsmagomba 2021.04.11. 13:12:31

@valkür: Csomagszállításra gondoltam. Hogy itt hagyom az összes munkámat, veszek 3 kishaszon-gépjárművet, és azzal szállítok én házhoz. Tavaly ilyenkor próbált is ilyesmit néhány szerencsétlen a környéken, de be sem indult az üzlet.
Ja, hogy nem erre gondolsz.
Én már a járvány előtt is ezt szerettem volna. Élelmiszert házhoz hozatni. Főleg az egyformára előre csomagolt dolgokat. Tudod, már akkor is marha sok időm volt multikba járni. De még a járvány ellenére sem valósult meg a házhoz szállítás VIDÉKRE. Nézz csak körül a honlapjaikon!
Példa. Sógorom az erkélyéről rálát a Tesco Hipermarketre. Neki házhoz szállítanak onnan. Nekem itt vidékről vidékre nem.
Minden vackot én is a netről hozatok futárral, de az élelmiszer multik csinálnak a fejemre, a kicsik meg kicsik, nem merik bevállalni.
Ezt lehetett volna fejleszteni az elmúlt egy évben. De nyilván nincs igény. Piactér kell az emberi majmoknak, találkozni, pletykálni, egymás bundáját kurkászni. Alig várta a második oltását a szomszédasszony, már menne, mert milyen régen nem volt ott. Kint a világban: a Tescoban.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.11. 13:45:20

@kocsmagomba:

Te gomba! Hát a ház elé az utcára csak nem ülhet ki a szomszédasszonyod. Már lassan a szomszédok is a piacon találkoznak egymással, ja meg a Tesoban. Látod mi is kocsmázni járunk, mert ezt szerencsére nem zárták be a covid miatt.

Nagyanyám 1969-ben azt kérdezte, hogy férnek bele az emberek abba a kis dobozba ( tv )? Persze ő 1882-ben született. Most a ratkó gyerekek és unokáik szokásai vesznek ki, 40-50 év múlva meg a mai fiataloké.

A szállításban teljesen igazad van. Ráadásul olyan cég, mint a posta, még pofátlan is vdéken. Mert elviszi emelt áron a csomagot másnapi házhoz szállítással, és nem viszi el a házhoz hanem bedobja a postára, azok meg aznap nem viszik ki csak másnap. A felmelet díjért. Ezért nem küldök már csomagot velük, a futárszolgálat időben szállít, és valóban helybe.

kocsmagomba 2021.04.11. 14:01:22

@látjátok feleim szümtükkel: Én visszasírom azokat az időket, amikor minden ház előtt volt ácsolva egy kis pad, ahová kiültek a vénasszonyok, vénemberek, sőt az unokák. :)
Most meg felszáll a szomszédasszony a "távolsági" buszra, elmegy a Tescoba, hazajön. Pár éve is ez történt. Aztán engem szidott le, hogy miért nem mondtam neki, hogy mi elváltunk a feleségemmel, és külön költöztem. Nem győztük körberöhögni.
Persze, hogy nem történt ilyen. Ha a padon ült volna az utcán, akkor tudta volna mi az igazság.
:)))

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.04.11. 14:18:04

@kocsmagomba: Segíteni próbáltam, de nem jött be :(
Van egy új online élelmiszerbolt, a Kifli.hu. Elég jó lenne, de még nagyon kevés helyre szállítanak. Hozzád pl. nem. :(((

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.04.11. 14:19:14

@látjátok feleim szümtükkel: A posta monnyon le! Most már táviratot se lehet küldeni, viszont mindent drágítottak ...
Ja, és nem garantálják, hogy elviszik a csomagod, leveled ...

szivar 2021.04.11. 15:20:59

@látjátok feleim szümtükkel: "... a futárszolgálat időben szállít, és valóban helybe."

Hab a tortán, hogy néha még olcsóbban is... Pl.: furgefutar.hu/

Kumari aki Nilüfer 2021.04.11. 17:53:36

@kocsmagomba: ekünk van padunk, de a covid miatt nem tettük, ki newm ülhetünk fecskék mődjára egymás mellé--sajnos. de ácsorgunk, tisztes távolból. olykor maszk nélkül..bocsi..ez tényelg felelőtlenség:(

Az oltás meg..basszus, a himlő ellenit és a gyermekbénulás ellenit, és a veszettség ellenit se előzték meg tesztek, vészhelyzet volt, beadták, és hatott, ha hatott, ha elkéstek, nem hatott. ma megtehetjük, hogy az előre látható dolgokra van idő évekig kísérletezgetni, itt nem volt. Ok, a kínait én is visszamondtam, mert valahol mégis bizalmi kérdés, de oltás nélkül maradni, azt nem..akkor jöhetett volna a kínai is.

Kumari aki Nilüfer 2021.04.11. 18:04:21

@Kumari aki Nilüfer: Épp most mondták a tévében,hogy a Sinopharm kevésbé hatékony, ezt elismerték a kínaiak.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.04.11. 18:37:36

@Kumari aki Nilüfer: De azért sokkal többe kerül, mint a Pfizer ...

kocsmagomba 2021.04.11. 20:03:41

@Andrass9: Látom, informatikához értő ember létedre nem érted!
A kínai vakcina azért kerül többe, mert beadás után, kínai wifi router közelében tartózkodva, automatikusan frissíti magát a legújabb verzióra!!!
:)

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.11. 20:16:27

@kocsmagomba:

Már megijedem, hogy azért, mert ferde lesz tőle a beoltott szeme.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.04.11. 21:09:33

@kocsmagomba: Mea culpa! Erre nem is gondoltam ...
Most már értem, miért olyan aktív a kínai routerem!!!!

kocsmagomba 2021.04.12. 09:12:30

@Kumari aki Nilüfer: nem teljesen értem:
1. Kevésbé hatékony, mint más vakcinák, vagy
2. Kevésbé hatékony, mint eredetileg állították ők?

Mit értettek hatékonyság alatt:
1. Beadás után hányan fertőződtek mégis meg, vagy
2. Hányféle mutáció ellen véd?
(ez két ellentétes mutató is lehet)

Miről is szólt a hír pontosan. Bár sejtem, hogy ezt a TV műsor szerkesztői se tudják...

A Sinofarm vakcinával kapcsolatban már felmerült a 3. oltás lehetősége, ezt még óvatosan kezelném.

Ahogy mondod, most gyűlnek vissza az információk, mit kell másképp, jobban csinálni.
Pfizerről sincs több. Annyit sejtünk, hogy magas százalékban véd, de nem tudjuk pontosan milyen mutánsok ellen és főleg, hogy meddig tart a védettség. Hosszú távú mellékhatásokról meg bőven nulla információ van.
Most az a jó oltás, ami per pillanat véd valamennyit és amihez hozzájut az ember.

Nem tudom, melyik TV csatornán láttad, akkor visszanézhetném.

kocsmagomba 2021.04.12. 10:30:43

@valkür: Kösz. Ez nekem már régi információ. (lásd. a 3. oltásról is szó van benne, amiről beszéltem)
Tehát a fentebbi első kérdésemre adna választ: miszerint nem annyira hatékony, mint az mRNS vakcinák.

Az a helyzet, hogy ezt a kezdetek kezdetétől tudjuk!!! Ezt mondták a kínai gyártónál is. TV-ben is itthon. Bárhol. A Pfizert 90% fölé teszik. A Sinofarmra soha senki nem mondott 74%-nál többet. Az, hogy mindenféle bizonyíték nélkül a brazilok 50%-ra húzzák ezt le, megint nem mérvadó. De a Pfizer 90%-a is bizonyításra vár! Ezek mind csak becslések, extrapolációk.
Tehát: Nem szól arról a hír, hogy melyik hány mutáns ellen véd és meddig. Pedig EZ A fontosabb. Köszönjük...

kocsmagomba 2021.04.12. 10:33:03

@Andrass9: na, ez a pontosabb! Sajnos ez is ismert már, és ehhez is sok adatot kell még gyűjteni, hogy biztosabb legyen.

kocsmagomba 2021.04.12. 11:42:46

Mindenkinek!

A brazil adat, miszerint a kínai oltás, (amivel itthon nem oltanak) csak 50 %-ban hatásos, már 2021, 01. 15-én leírt adat egy magyar cikkben is szerepel. (a brazil mutánssal szemben)
Ugyanakkor a Sinopharm (amivel itthon is oltanak) adata még mindig 70% feletti, ezt nem cáfolta most se senki.

Én, magam részéről undorítónak tartom, bármely ellenzéki csatorna részéről, hogy egy azaz 1 negyedévvel ezelőtt is ismert hírt melegítenek fel, mégha azt meg is erősítették most! Ez nem hír, ez manipuláció.

Ahogy már mondtam: nem így lehet választást nyerni. SőT!!!!

www.webbeteg.hu/cikkek/fertozo_betegseg/26326/mit-tudunk-e-pillanatban-a-kinai-vakcinarol

Azóta meg aztán bőven többet tudunk!

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.04.12. 12:01:25

@kocsmagomba: Szerinted a kínai Népegészségügyi Központ vezetője, Gao Fu egy ellenzéki manipulátor??? Ő egy most szombaton tartott konferencián jelentette be a kínai vakcinák gyengeségét.
Igyál már egy pohár vizet - azt nem az ellenzék csinálja :)

valkür 2021.04.12. 12:20:23

@kocsmagomba: Erre mondtam a multkor, hogy tudatosítani kéne az emberekben, hogy egy 3. fázisban vagyunk tesztalanyok.
Ez nem azt jelenti, hogy harmadik lábunk nőhet a vakciná(k)tól, hanem hogy most, rajtunk keresztül gyűlnek az információk és az adatok a vakcinák hatékonyságáról.
De hát ehhez mintavételek kellenének ugyebár, hogy tudjuk, hány embert érinthet pl egy ilyesmi, hogy immunis a hordozóvírusra. Akkor pár év múlva már mindjárt könnyeb lenne az orvosnak is eldönteni, kinek milyen vakcinát adjon-ne adjon.
telex.hu/koronavirus/2021/04/12/vakcina-oltas-vektorvakcina-adenovirus-immunitas-vedettseg-astrazeneca-szputnyik-v-janssen-cansino
De ha csak bedobják a gyeplőt a lovak közé és politikai hitvallás kérdésévé teszik, hogy ki melyiket meri felvenni, akkor nem leszünk okosabbak jövőre sem.
Egy valódi 3. fázisban pl a második oltás után egy idővel visszahívnának megnézni, hogy állok antitestekkel.
Hát itt ilyesmiről szó sincs, majd megkapom az igazolványt és kezdjek vele amit akarok.

kocsmagomba 2021.04.12. 12:24:46

@Kumari aki Nilüfer:

"Épp most mondták a tévében,hogy a Sinopharm kevésbé hatékony, ezt elismerték a kínaiak. "

Biztos vagy benne, hogy a Sinopharm szót használták?
Látjátok hogy működik a manipuláció?
Inkább ezt nézegessétek:

rtl.hu/rtlklub/hirek/tobben-eletuket-vesztettek-a-szulinapi-unnepseg-miatt-koronavirus-fertozes

Én már hónapokról ezelőttről is tudok olyan esetet mondani, amikor házibuli után meghalt a vétlen férj. Eü dolgozó nővérkék nem tudták a p'inát féken tartani, 8 fős buli, tudták, hogy van köztük pozitív. Egyikük férje belehalt. Fiatalon.

Nagyon dühös vagyok: tudom, hogy a fiam minden nap beöltözik és Covidos betegeket lát el intenzíven és belgyógyászaton, napi 8-10 órában, és ügyeletben, meg oltóponton, és 'csak' 6 hónapig fogja védeni őt a Pfizer, abból már kettő letelt, és közben ő urológus.
Pofánvernék és lelőnék mindenkit, aki személyesen nem tartja be, mert hiába az oltás, szabályokat kellene betartani.
Azokat a szarháziakat is, akik politikai haszonszerzés céljából ilyen cikkeket írnak és pofáznak!
Bhután itt nem játszik, fogjuk már fel.

kocsmagomba 2021.04.12. 12:26:48

@valkür: @Andrass9: elegem van belőletek, értő olvasást ne tőlem várjatok el....

kocsmagomba 2021.04.12. 12:32:49

@Andrass9: nem ő jelentette be bazmeg, hanem ugynezt a százalékot kaptad Cecíliától és januárban a braziloktól, mos tebben mi a hír???????????????????????,

@valkür: én meg azt írtam, hogy a fenét kell tudatosítani, úgy látszik, te sem fogtad fel!!!!!!!! Miért? Hogy még kevesebben oltakozzanak?????????????????????,
Hogy minél többen dögöljünk meg?????????????

kocsmagomba 2021.04.12. 12:34:36

@Andrass9: nem érted, te hülye, hogy én ugyanúgy gyűlülöm Orbán nyitását, mint az ellenzék manipulációit????????????

Ne merd törölni ezeket!

kocsmagomba 2021.04.12. 13:07:01

@valkür:

Nem lehet felfogni, hogy még nincs itt a nagy mintavételek ideje, lassan közelítünk, el fog indulni. A laborok felkészítése csendben zajlik. Fizetősre ma is kérhetsz bizonyos ellenanyag szintet. Csak értsétek már meg, hogy pontosan mit keresünk, mit vizsgálunk egy labormintában az nem egzakt tudomány. Ebből politikai víziót varázsolni őrültség, felelőtlen butaság.
Megmondom. az én ellenanyag szintem, 2 januári Pfizer után, február végén a csillagos égben volt. 7000 Ft-ba került.
Kérdések:
1. Most mennyi?
2. Mit is jelent?
3. Pontosan mi ellen?
4. Elég ha ezt vizsgáljuk?
5. Van-e vírus a szervezetemben?
6. ...amiről még nem is álmodunk...

Ezt a kérdést politizálni undorító.
Meg fog történni a vizsgálat sorozat, nyugi.

valkür 2021.04.12. 13:18:24

@kocsmagomba: én nem bánnám, ha az én adómból kifizetnék 5-5 ezer szputnyikos-szifarmás-akármis oltott ellenanyagát is. Akár még rendelkezek is róla.
7000 ft mérésenként lófütty ahhoz képest amit elpocsékolnak az adónkból.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.12. 13:28:44

@kocsmagomba:

Te meg inkább főzz már egy jó ebédet, és miután megettétek mosogass és törölgess el!

Ne vedd már magadra a világ összes "bűnét", mert a tiedet sem veszi magára senki. Elég ha a családodért aggódsz, mindenki más aggódjon a sajátjáért.

A többiről is van véleményem, de az csak rám tartozik, ezért nem foglalkozok csak a jó ebéddel. A mienk ma jó volt, tyúkhúsleves diétásan pohárból ( diétás leves: lusta a szakács zöldségeket pucolni és várni arra, hogy megfőjenek, mivel a levesbe főtt már elfogyott ), egres-alma mártás + tört krumpli + főtt hús ( betegnek turmixolva ). No látod ez a fontos, nem az, hogy ki és mivel akar vagy nem akar oltakozni.

kocsmagomba 2021.04.12. 13:35:05

@valkür: a fő baj, hogy ilyen mintavételhez is össze kell röffenni, de amúgy ez csak akkor lesz fizetős később, ha csak így juthatnak adathoz a gyártók és a járvány nem csitul, ezen gondolkozz el.

Bazmeg egyelőre örülünk, ha azok, akiket megkérünk szépen, hogy oltassák be magukat, esetleg beoltatnák!!!!
Messze még a cél.

Miközben csak azért nem üvöltenek a fájdalomtól a haldoklók, mert mélyaltatásban hunynak el!

Az oxigén. Az a rohadt.
1. Fiamék osztályát majdnem beperelte a Covidos hozzátartozója, mert a beteg elkószált. Tudod, oxigén hiányos állapotban volt, a tüdeje nem kapott már elég oxigént, azt se tudta mit csinál és hol van. Kössék ki az ágyhoz? Akkor azért perelnek.
2. Kórház tüzek. A bunkó beteg rágyújt a cigire, covidosan is. Csakhogy kicsit több az oxigén a kórtermekben a légzéskönnyítő gépek miatt. Oszt jobban ég.

Az oxigén a hibás, mindenhogyan!

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.12. 13:42:50

@kocsmagomba:

Mitől lenne nyugi? Attól, hogy a decemberben életmentő műtéten átesett személyt a kórházban megoronázták. A covid kórházba meg tüdőgyuszkója lett. Egy hónap után hazaengedték, azóta senki meg nem vizsgálta fizikálisan, ( csak a sebész a varratszedéskor a sebet ) pedig még ráadásnak szívbeteg is. Saját maga kért a háziorvostól nagylabort, mert senkinek eszébe nem jutott.
Másik esetben a pozitív covidos teszttel kórházba küldött tüdőgyuszkós betegről a covid kórházban megállapították, hogy nem fertőzött, áttették a rendes kórháza, ahol egy szobatársa osztotta nekik a vírus. Állítólag ő nem kapta el, és negatív teszttel hazaküdték gyógyulás után. Otthon két nap múlva szóltak neki ácsi, a hazamenetelkor vett mintája pozitív, házikarantén. A karantén letelt, és senki nem szólt hozzá azóta sem.

Tudnék még ilyeneket sorolni, de minek? Ezeket az eseteket az emberek elmondják egymásnak, és ez nem politikai propaganda. Egyszerű megtapasztalása az egészségügy egy részének, ami sajnos sok ember hitét is megrogygantja. Hiába vigyáz az ember magára, azt látja az állam nem vigyáz ránk rendesen. No, ezért inkább együnk, ingyunk egy jót, mert ki tudja meddig ihatunk?

valkür 2021.04.12. 13:55:22

@kocsmagomba: Én értelek, azt is, miért vagy dühös. Most szervezek egy előadást április végére, WHO immunization Week.
Tudod, multi vagyunk, engem lepett meg a legjobban, hogy itt még vannak a KISZ-ből meg a szocialista brigádok korszakából ismerős dolgok.
De akkor is, a cégnek megér pár tízezret, hogy meghívtunk egy specialistát akitől lehet kérdezni. Nem csak a kovidról, de mindenféle adható védőoltásról, legyen szó HPV-ről vagy sárgalázról.
Közben nekem is van olyan kollégám, aki azt mondja, ha kötelező lesz a kovid oltás, felmond.
Közben a múlt héten halt meg az egyik legkedvesebb kollégám. 60 évesen, pár hétre a védőoltástól. Én csak 56 múltam, már megkaptam az elsőt. Ő is megkaphatta volna, bár nem tudom, kérte-e.

valkür 2021.04.12. 13:57:52

@látjátok feleim szümtükkel: a mai ajánlatom: meggybefőtt levéből fröccs, vagy hibiszkusz virágból, mazsolából és aszalt sárgabarackból áztatott gyümölcstea. Melyikből kérsz?

valkür 2021.04.12. 14:16:25

@látjátok feleim szümtükkel: az a múlt héten elfogyott :-(
Jó szívvel ajánlom a meggybefőtt fröccsöt. Nagyon finom meggybefőttet rakok el, imádom a levét.

valkür 2021.04.12. 14:19:42

@látjátok feleim szümtükkel: @kocsmagomba: Van igazsága Szümtüknek; meg kell osztani a tapasztalatainkat, az nem politizálás.
Mégis, hol beszélgethetnénk róla, ha nem egy kocsmában? Az Operaház büféjében mégiscsak lenne jobb témám ennél.

kocsmagomba 2021.04.12. 15:17:16

@valkür: sok mindent helyre lehetne tenni. csakhogy nem ebben a komment ablakban.

egy házi feladat:

Mi az összefüggés a következő dolgok között.
Szümtük: nem bíznak az emberek az egészségügyben, példákkal alátámasztva
szivar: bezzeg Bhutánban
valkür: a kormányban sem bízunk
András: Orbán egy geci (ezt én is elfogadom..)
Kumari: a kínai nem hatékony

segítek: Bhutánban ilyen párbeszéd nincs.
Más kultúra, más szocializáció, más fokú egymás iránt érzett felelősség. Más felépítésű gazdaság, és társadalom. Más mennyiségű fészbuk, több valódi emberi kapcsolat. egyszerűbb a zárás. jelentősen más emberi viszonyok, más mennyiségű külföldi ingázó munkavállaló, más lélek. Ha nyugati fogalmakkal akarjuk megérteni keletet, szart se érünk, ezt ne kéne magyaráznom többé... jó lenne.

kocsmagomba: oltassák már be magukat magyarországon az emberek, azzal, ami a kezünk ügyébe kerül, ez nem biztos, hogy a végleges megoldás, de dolgozunk rajta, sok értelmes ember dolgozik rajta a világon, ebben jelenleg az ellenzéki szarháziak nem segítenek, Orbánék meg pancserek, de figyeljünk a normális orvosokra... halljuk meg az értelem hangját. Sok hiba van és lesz, de javítás is. Többen az életünket kockáztatjuk, nap mint nap.

Bazmeg.

kocsmagomba 2021.04.12. 15:26:49

a magyar lélekről: egyre többen titkolják el a háziorvos elől a covidos tüneteiket, abban bízva, hogy kis coviddal megússzák, nem lesz karantén, satöbbi, múlt héten kettő próbált átejteni, egyiknek sikerült a kurva édes anyját!
Sikeresen elment dolgozni pizzasütödébe...
Ez nem Bhután, ez Magyarország! Teljes erőből.

kocsmagomba 2021.04.12. 15:54:48

@valkür: egyszóval jobb lenne inkább megbízni az eü-ben most, nem párbeszédelni semmiről, nekem ez az egy év utáni sziklaszilárd véleményem.

kocsmagomba 2021.04.12. 15:56:03

@kocsmagomba: a bhutáni nép is ezt támogatja... :DDD

valkür 2021.04.12. 16:48:52

@kocsmagomba: próbáltam megkeresni a videót az eredeti "Mert szar a kormány!" videóról, de nem találtam.
Ez van helyette, legalább olyan jó: www.youtube.com/watch?v=TyCtgdFPM8s

szivar 2021.04.12. 16:59:16

@kocsmagomba: Igazad van abban, hogy távol keleten másak az emberek és más a mentalitás. Ugyanis ott:
1. vagy tudják, hogy a kormány értük dolgozik (pl. Japán, Dél-Korea, stb), értük hozza meg a fájdalmas döntéseket és nem azért, hogy többet mutyizhassanak az adófizetők pénzéből.
2. Ha valakinek nem tetszik és nem úgy tesz, ahogyan az elvtársak előírták, akkor megszopja. Lehet, hogy le is fogják lőni.

Viszont mi a hülyeség abban, hogy egy várost teljesen lezárnak és csak egy ember mehet ki vásárolni naponta egy családból (gyógyszer, élelmiszer, budipapír, punktum)? Mi a hülyeség abban, hogy a lezárás alatt kötelező a maszkviselet? Mi a hülyeség abban, hogy egy hét alatt letesztelik a teljes lakosságot és aki fertőzött, az vagy karanténba vagy pedig kórházba kerül? Mi a hülyeség abban, hogy ott szigorúan betartatják mind a maszkviselést, mind pedig a karantént? Mi a hülyeség abban, hogy utána nem kötelező a maszk viselése és szinte mindenki élhet tovább úgy, mind annak előtte?

Itthon meg már az emberek belefáradtak abba, hogy nem látják a végét ennek az egész járványkezelésnek. Ezért is szarnak rá a maszkhasználatra, a távolságtartásra, meg mindenre. Még azok is nagy ívben tojnak az egészre, akik elméletben ellenőrzik mindezen dolgokat.

Ha lehetne választani a kettő eljárás között, lenne döntési jogod is, akkor te melyiket tartanád kevésbé fájdalmas megoldásnak? Egy-másfél hét teljes lezárását azon városoknak ahol felüti a fejéta covid, vagy ezt a húzd meg, ereszd meg taktikát, ami ép nálunk folyik?

Mindkettő megoldás fájdalmas, csak az a nem mindegy, hogy meddig fáj.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.12. 17:17:19

@kocsmagomba:

No, most délután mondta egy ismerősőm, hogy a múlt héten oltották, nagyon vacakul érzi azóta magát. Igaz neki sok alapbetegsége is van. Rokonát is beeoltották más fazonnal, mint őt, az nagyon lázas volt egy napig, azóta meg gyenge. Más azt mpndta, hogy néhány nappal az oltás után izomfájdalma jelentkezett. Mindezek után bizonytalan a hatásfok, az újrafertőződés lehetősége nem ismert, meg sok egyéb más sem. Egy biztos, telt stadijonyban fociznak majd májusban, csak azt nem tudni kik lesznek a nézők. Kik hozzák a negyedik hullámot.

Egyébként le a kalappal a lelkesedésed előtt, de azért Szivarnak igaza van, mert mi magyarok vagyunk, de ettől még attól tanulhatunk más népektől ha azok valamit jobban tudnak, mint mi.
Hát tudod nekem fáj az izmom oltás nélkül is, minek azt még fokozni? Ja, hogy meghalhatok a covid miatt? Az oltás miatt sem kizárt. Na és ki nem hal meg előbb-utóbb?

kocsmagomba 2021.04.12. 17:29:59

@szivar: cimbora, én már megírtam erről a véleményemet, nem ártott volna figyelni
hülyeségeken való vitatkozásra meg végképp nincs időm!
ugyanis megvoltak/meg vannak a szabályok csak baszik a nép betartani, mert kelettel ellentétben nincs erőszak és nincs társadalmi szolidaritás SEM

@látjátok feleim szümtükkel: nos, akkor kimondhatjuk, hogy a te estedben elpazaroltunk egy védőoltást, mert úgyis meg fogsz halni... komolyan ezt nem gondolhatod.
A kínhalálnál talán jobb egy-két mellékhatás. De aki ezt nem vállalja, ne kérje, oszt annyi. Sőt jelentkezhet mindjárt egy stadionban, úgyis ez a mánia, hogy stadion, és ott halomra lövik, a'la Pinochet.

lószart se tudtok a nép véleményéről, velünk szemben, mikor én(mi) mindenkivel beszélünk telefonon
pár beszélgetést be lehetne idézni okulásul

kocsmagomba 2021.04.12. 17:40:35

@szivar: azon mit nem értettél, hogy az emberek jellemzően KI AKARNAK BÚJNI a karantén és a szabályok alól! Páran már bele is haltak, csak nálunk, de nem számít.
Hozhatsz te "kis hazánkban" bármilyen szabályt, itt VERSENYSPORT a meghágásuk!!!

És legutóbb azt mondtam, hogy 1 hónapra zárnék most mindent, ne keresd, ha nem figyeltél, bazmeg!

szivar 2021.04.12. 17:53:50

@kocsmagomba: Elolvastam s rákérdeztem arra, hogy miért is lenne
a gyakorlatban hülyeség. Erre rendkívül jól és részletesen megindokoltad. Összefoglalom az érveidet: Csak.

Volt már dolgom hozzád hasonló mentalitású emberekkel, így levontam a tapasztalatot, mindenféle személyeskedés elkezdése előtt. Így befejeztem a példálózást. Te megcsak dohogjál, k.anyázzál tovább, hidd el, ez sokat fog segíteni mindenkin.

Befejeztem a mondókámat. További szép napot kínálok.

kocsmagomba 2021.04.12. 17:57:35

@szivar: én valóban segítek, ennyi a különbség köztünk
részemről is ennyi

kocsmagomba 2021.04.12. 18:02:41

@szivar: bocs még annyi, nem volt igazad, és nem annyit írtam, hogy "csak"
szerintem te pontosan el sem tudod sorolni a jelenlegi szabályokat, (amit nem tartanak be) de beszélsz ahhoz, aki csinálja...
Eh, Bhután. Ez a fontos Bhután. Ki kéne vándorolni.
Na jó, még válaszolj egyet erre, "az én fajtámnak" oszt befejeztük, ünnepélyesen megígérem :)
Ennyit még András is kibír remélem.

kocsmagomba 2021.04.12. 18:09:44

@látjátok feleim szümtükkel:

"Egyébként le a kalappal a lelkesedésed előtt,..."

Szümtük!
Megsértettél a "lelkesedés" szóval.
A helyes kifejezés a "kétségbeesés"!
Ha nem érted... ennyi.

Hozzáértő vagyok. Én kétségbe vagyok esve. Olyanért is, amit nyilvánosan le sem merek írni.
De reménykedem, hogy van értelme a pofázásomnak.
Én tudom az igazamat, ti még bizonytalankodtok abban.
Nézd, én nem úttörőcsapat vezető elvtárs vagyok, hogy lelkesedjek. Én tudok. Nem lelkesedek. Ne bánts meg.

Kumari aki Nilüfer 2021.04.12. 18:18:53

@kocsmagomba: Nem azt mondták, a kínai vakcina, itthon pedig a sinopharm a kínai.Másrészt mint írtam, több vérvételes ellenörzés volt tágabb ismeretségi körben, és nincs védettség, kicsi sem, Mielőtt jönne a kő, én oltáspárti vagyok, de basszus, akkor lehessen ellenőrozni, va-e hatás, és ha nincs, ismétlés akár azzal, akár mással, Mert ha valaki azt hiszi, védett, és mégsem, akkor mi van???

Kumari aki Nilüfer 2021.04.12. 18:21:44

Helyesen: Nem, (vessző)..stb

kocsmagomba 2021.04.12. 18:30:02

@Kumari aki Nilüfer:

"Nem azt mondták, a kínai vakcina, itthon pedig a sinopharm a kínai."
Igen ez volt a csúsztatott információ.

"...több vérvételes ellenörzés volt tágabb ismeretségi körben, és nincs védettség, kicsi sem, ..."
Igen, ez baj.
Csak sajnos ennek több oka is lehet. Sok sok teszt kell, hogy az oltás gagyi (könnyű erre fogni) vagy a beoltott személy reakcióját befolyásolta más. Utóbbi viszont immunológia, erre nem itt a blogkocsmán lesz meg a válasz. Csak gondolj vissza kérdésekre, nem ok nélküliek.
Ezeknek a vizsgálatoknak meg kell történniük.
Jelenleg viszont, amikor urológusok a belgyógyászok, nem itt tartunk.
Jelenleg, amikor a lakosság fele sem regisztrált, nem itt tartunk. Jelenleg, amikor 5 percenként hal meg egy ember ebben a szarban, nem itt tartunk.
Jelenleg, mikor győzködni kell embereket, hogy tartsák be a szabályokat oltástól függetlenül is, nem itt tartunk.
Jelenleg, mikor Orbán hülye módon kinyitja az iskolákat, nem itt tartunk.

kocsmagomba 2021.04.12. 18:34:55

@Kumari aki Nilüfer: Most jut eszembe, teljesen nulla immunválaszt akkor láttam, amikor valaki majdnem teljesen tünetmentesen átesett az eredeti első generációs fertőzésen, majd oltást kapott. Csak egy információ....

kocsmagomba 2021.04.12. 18:52:10

@Kumari aki Nilüfer: Ja és igen. Miközben vizsgálgatják az oltás hatékonyságát, zárni kellene. Oltani és zárni, és oltani és .... csak ugye, vannak szempontok, mert ebből is gazdagodnia kell egy rétegnek, ahelyett, hogy elosztanánk a túléléshez szükséges javakat és kihúznánk a 80%-os átoltottságig, áh, komcsi remények, nem teljesülhetnek.
Csak azt hiszem a zárás ellenességben nagyon megtalálja egymást a kormány és a nép. Ez a baj. Rendőrök szedáltak le egy férfit minap mifelénk: őt nem lehet bezárni, őt nem lehet bezárni karanténba, őt nem le--- sssss.
Ez van.
Nem az orvosok és eü dolgozók a hülyék, már elnézést.

szivar 2021.04.12. 18:55:10

@kocsmagomba: Nem érdekelnek a nem rám vonatkozó szabályok. Ami rám vonatkozik, azt viszont betartom - kézfertőtlenítés, maszk helyes viselete, a kötelező távolságtartás - de néha ez sem segít.

A "te fajtádra" jellemző az, hogy a kialakult nézőpontját (pl.
nemzeti sport a szabályok megszegése) és a saját kialakult meggyőződését még akkor sem adja fel, ha karóval ütik. Így érdemben nincs értelme meggyőzéssel vagy más egyébbel foglalkozni.

Kumari aki Nilüfer 2021.04.12. 19:00:47

@kocsmagomba: Gomba, én nem oltásellenes vagyok,és be is vagyok oltva, ha nem jön közbe semmi, jövő héten kapom a másodikat.. Ha nincs más, akkor jó a kínai is, nyilván, . És tényleg nem értek hozzá, és igen, az kéne, hogy egy hiteles ember kiállna, és elmagyarázná. mi van ezzel,ne itt meg ott mindenféle elhangzó igaz vagy nem annyira igaz hírekből tájékozódhatnánk. .

Az iskolákat meg tiszta hülyeség kinyitni...értem, hogy nincs szabadság, meg gazdasági érdek is van, stb, és jogos is valahol, de sajnos, az is baromság, hogy megint hurcikálják majd a gyerekek ezt a szart, mert ugye a vírus nem nézi, hogy gimis-e a gyerek, vagy általánosba jár, de mindegy is..eddig 55 ezer aláírás van a nyitás ellen, aztán vagy jó valamire, vagy nem. Sajnos, erről végtelen hosszan tudnánk polemizálni, de sok értelme nincs.

valkür 2021.04.12. 19:01:38

@kocsmagomba: Augusztus-szeptemberben kellett volna zárni, akkor megúsztuk volna a karácsonyi haláltusákat és az egészségügyet sem a végkimerültség előtt két perccel kapta volna derékba a sokkal nehezebben kezelhető mindenféle mutánsok terjedése. Akkor sajnos nagyon el lett rontva, későn, is, felemásul is zártak, ezért szoptuk be ennyire a harmadik hullámot.
Zárni persze most is érdemes lenne, ha nem a nyitás lenne a fő politikai cél. De hát ez lett eldöntve, még februárban, és napi 2-300 halott kevés ahhoz, hogy egy politikai célt felülírjon. És hát egy év vegetálás után azért a pincéreket, az úszómestereket és a szintén végletekig leharcolt szülőket is meg lehet érteni. Pláne ha hónapok óta mindenhonnan dől rájuk a "két hét múlva nyitunk" üzenet.

Értem én, én a kormányban nem bízok, Te meg az emberek józan ítélőképességében és belátásában.
Mind a kettőnknek igazunk van. A kormányunk sincs a helyzet magaslatán, és a Darwin-díjasok, a konzumidióták és a direktben Mefisztók aránya is nő a társadalmon belül (nem csak nálunk).
Ilyen patthelyzetekben én mégis azt mondom, hogy az tud változtatni és az tud javítani, akinek több esze van.

Elméletileg mégis kinek kéne, hogy több esze legyen? Annak a nyomorult konzumidiótának, akitől elvették a kedvenc plázáját, meg egyébként is már a nagyanyja is arra szocializálódott, hogy minél több helyen hágja meg az értelmetlen törvényeket, szabályokat, közerkölcsöt? Vagy annak kéne több esze legyen, akinek van elég pénze arra, hogy a világ legjobb tudósaitól kérjen tanácsot? Meg aki első ijedtségében -és hogy megfeleljen a vélt többség elvárásainak- áron felül azonnal beszerez 16.000 ezer lélegeztetőgépet. Mert ott kell kezdeni a védekezést, a végállomáson.

És mégis, miért van mód arra, hogy valaki elhazudja a kovidot és mehessen vele dolgozni? Azért, mert az orvosok fiókjában nincs ott a gyorsteszt, hogy csak előkapja és feldugja az illető orrába. Akkor ne félj, nem hazudhatná el. Meg akkor is kevesebben próbálkoznának ilyesmivel, ha mindezt amit elmondtál nem itt, hanem mondjuk az M1-en vagy a Déli Krónikában mondhatnád el. De olyan médiumban, ami a tömegek informálódását van hivatva biztosítani, a hozzád hasonlók meg sem szólalhatnak, mert nem is kérdezik őket.
Hát ezért nem merik az emberek oltatni magukat, és ezért hordják tokatartónak a maszkot (szerintem)

kocsmagomba 2021.04.12. 19:02:09

@szivar:

Csak verselgetek magamnak.

József Attila: Karóval jöttél

Karóval jöttél, nem virággal,
feleseltél a másvilággal,
aranyat igértél nagy zsákkal
anyádnak és most itt csücsülsz,

mint fák tövén a bolondgomba
(igy van rád, akinek van, gondja),
be vagy zárva a Hét Toronyba
és már sohasem menekülsz.

Tejfoggal kőbe mért haraptál?
Mért siettél, ha elmaradtál?
Miért nem éjszaka álmodtál?
Végre mi kellett volna, mondd?

Magadat mindig kitakartad,
sebedet mindig elvakartad,
híres vagy, hogyha ezt akartad.
S hány hét a világ? Te bolond.

Szerettél? Magához ki fűzött?
Bujdokoltál? Vajjon ki űzött?
Győzd, ami volt, ha ugyan győzöd,
se késed nincs, se kenyered.

Be vagy a Hét Toronyba zárva,
örülj, ha jut tüzelőfára,
örülj, itt van egy puha párna,
hajtsd le szépen a fejedet.

1937. október

:)))

Kumari aki Nilüfer 2021.04.12. 19:02:40

@kocsmagomba: Azt soha senki nem mondta, hogy az eű dolgozók lennének hülyék!!!!!!!!

valkür 2021.04.12. 19:07:06

@valkür: javítás: ....a hozzád hasonló VÉLEMÉNYEN LEVŐk meg sem szólalhatnak, mert nem is kérdezik őket.

kocsmagomba 2021.04.12. 19:09:46

@valkür: egyetértek, bár hogy miért nem oltatják magukat, kicsit bonyolultabb.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.04.12. 19:12:30

@kocsmagomba: Azt hiszem, nem véletlen, hogy Ő az egyetlen költő, akit megértek és elfogadok!!!

szivar 2021.04.12. 19:15:59

@kocsmagomba: "Minden, amit hallunk, vélemény, nem tény, és minden, amit látunk, nézőpont, nem a valóság."

kocsmagomba 2021.04.12. 19:24:33

@szivar: sőt, tovább megyek: minden tudományos állítás valószínűség! Ez az, amit pontosan tudunk a XX. század óta

kocsmagomba 2021.04.12. 19:33:30

@kocsmagomba: izé, valószínűleg tudjuk... :)))

kocsmagomba 2021.04.12. 19:43:51

Magas labdát kellene lecsapnom. Iszonyatosan viszket a tenyerem. De az előbb megígértem, hogy nem szólok ehhez többet.... eh. :)))
Nem tudom, meddig tartom féken a bennem rejlő gonoszt.

valkür 2021.04.12. 19:49:09

(ál)híradó www.youtube.com/watch?v=ELAfLRDwDhI
a legjobb a mai napomban - a sonkaléből főzött, felzöldségelt bableves után persze.
:-)

kocsmagomba 2021.04.12. 19:52:23

@Kumari aki Nilüfer:

"..több vérvételes ellenörzés volt..."

Elnézést az indiszkrét kérdésért, de hogyan történt ez? Ujjbegyből vagy vénásan? Érdekelne a pontos teszt formája.
Látod, feleségemnek több esze van, mint nekem, ő egyből ezt kérdezte. A megbízhatóság miatt.
Ha nem publikus valami, akkor jöhet magánban. Tudod.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.12. 20:06:26

@kocsmagomba:

Én a lelkesedés szónak nem azt a jelenést tulajdonítom, amit te gondolsz. De talán pontosabb, és mindenki által érthetőbb lett volna a kitartóság, elszántság? Ha igen, akkor vedd úgy, hogy ezt írtam.
Ettől függetlenül én úgy gondolom, te nagyon lelkes ember vagy. Szívvel, lélekkel csinálsz mindent. ÉS ez nem sértés.

kocsmagomba 2021.04.12. 20:21:20

@látjátok feleim szümtükkel: Köszönöm. Értem. Megtisztelsz. Ez igaz, másoktól is hallom. Apám is mondta, pár évvel halála előtt, csak nem tudom, miért csóválta közben a fejét olyan szomorúan... :))))

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.12. 20:40:33

@kocsmagomba:

Talán azért mert rossz szmájlit tettél a mondatod végére. Fordítva kellett volna. Ezt ő látta, te akkor még nem, de talán egyszer már valamire rájöttél, csak azt nem értem mi mosolyogni valót látsz benne.

Nézd ezt meg, a reklámot is, de nem azért, hogy rögtön elszaladj elkezdeni. Csak nézd meg az embereket.

www.youtube.com/watch?v=rjZy9QIvlfQ

valkür 2021.04.12. 20:49:35

@kocsmagomba: Most beszéltem a tesómmal, őt is hasonló körülmények között oltották, mint engem. Csak őket huszasával gyűjtötték össze és úgy vezetgették lépcsőn fel, lépcsőn le egy várószobába, ahonnan hívták őket a szúrásra. Szintén húszasával vitték őket egy hasonló útvonalon a megfigyelőbe. Azt mondja, olyan volt, mint egy osztálykirándulás.
Megyei kórház régi szárnya. Azt mondja, a teszkóban vannak olyan zsúfolt sorok mit az oltási váróban meg a megfigyelőben.
És természetesen ott is mindent kézzel, gyöngybetűkkel írnak fel a nővérkék.

kocsmagomba 2021.04.12. 21:08:32

@valkür: szar ügy, mit mondjak erre... nem kell, hogy így legyen, ez valami pesti csoda lehet.

@látjátok feleim szümtükkel:

Ó, addig jó, amíg mosolygok, mert akkor mosolygok magamon is! A helyzeten is! Az utolsó poénomat a halálos ágyamra tartogatom, ha azt elsütöttem, vége. :) (megint egy mosoly)
Persze, a fater tudta, hogy a nehezebbik utat választottam, a "szarunk bele" meg a "csak az érdekel, ami rám vonatkozik" helyett. Tudta. Nem szerette. :) (megint egy mosoly, a fenébe...)

valkür 2021.04.12. 21:22:10

@kocsmagomba: Tiszántúli megyei kórház. A pestiben én voltam.

valkür 2021.04.12. 22:00:30

@kocsmagomba: nem akarok ujjal mutogatni. A személyzetben megvan a jó szándék, kedvesek, udvariasak. Nem ők tehetnek róla, hogy az oltópont eleve alkalmatlan - vagy az egész intézmény, vagy "csak" azon belül az adott ntézményvezető választott rossz helyszíneket.

Ez is olyan, amit követni és elemezni, szükség esetén újratervezni kéne, menet közben. És nem azért, mert van egy kellemetlen fél óra, amit ott el kell töltenünk. Sokkal inkább azért, mert ez a fajta zsúfoltság és az épületek mélyére rejtett várókban jövés-menés veszélyes. A védőoltás előtt 10 perccel megfertőződni, vagy a megfigyelő szobában elkapni a kovidot, az azért nagyon gáz. És ilyen körülmények között megvan az esélye.

De erre a fajta visszacsatolásra teljesen alkalmatlannak látszik a rendszer, amiről megint nem azok tehetnek, akik a végvárban vannak. Lehet, hogy ők is érzik, de vagy nincs erejük szólni, vagy nem mernek.
A páciensek jó részének ez fel sem tűnik, vagy ők sem mernek szólni. Nálam érdekes volt, mert kint az utcán szépen megvolt a 1,5-2 méteres távolság. Ott elég volt csak hátranéznem, és már lépet egyet hátra a mögöttem álló nő. Bent a váróban ez azonnal felbomlott, hely sem volt rá, és mód sem, mert a zöldmellényes elég határozottan terelt bennünket. A megfigyelőszobában meg már terelni sem kellett, mindenki engedelmesen ment a nővérke után, mint a birka. Én ugyan szóvá tettem, de látod, még engem is meggyőzött az orvos, hogy álljak be 28-iknak a 25 négyzetméteres szobába. Beszarás, egy boltban 10 négyzetméter/fő az előírás, az oltóponton kevesebb mint 1 négyzetméter is elég.

valkür 2021.04.12. 22:32:09

@valkür: akcióban a direkt Mefisztók: hvg.hu/tudomany/20210126_kina_trollok_alhirek_pfizer_biontech_vakcina
Ugyanennek a témának megvan a párja is, csak most már találom a cikket

valkür 2021.04.13. 01:08:36

Azerbajdzsánban vadon termő fosatószilvából főznek be sós mártást. Mázsa körüli mennyiségből, akkora fatüzelésű üstben, hogy csak körbejárva tudja lehabozni a cuccot. www.youtube.com/watch?v=hPWgyu4jYJA
Az a nő olyan kondiban lehet, mint egy élsportoló. Maga az ősi asszonyi erő, a Földet magát elbírná.

Kumari aki Nilüfer 2021.04.13. 08:04:47

@kocsmagomba: Van egy study,legalábbis én egyről hallottam, magyar, és kutatási célokkal, ahol vénásan, és ebből mérik a hatékonyságot. Ennél több sehol sem publikus-

Kumari aki Nilüfer 2021.04.13. 08:11:39

@valkür: Nem vadon terem az, illetve valószínűleg úgy terem, ahogy akar, de más videókban látom, hogy nem olyan nyugati stílusú a gazdálkodásuk, akkora dzsumbujból szedi ki az öklömnyi paradicsomot, amit itthon restellnénk:) Hagyják a dolgokat nőni:)

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.13. 08:16:29

@kocsmagomba:

Nem az a baj, hogy a nehezebb utat választottad, hanem az, hogy nehezen tudsz ezzel együttélni. Pedig könnyebben is lehet. El kell fogadni azt, hogy az emberek nem egyformák, mindenki más, és ehhez joga is van. Ettől persze neked nem kell másnak leni, csak nagyobb lesz benned a tolerancia, és a béke.

kocsmagomba 2021.04.13. 12:25:18

@Kumari aki Nilüfer: Oké. Világos. Egyébként részeredményeket nem szabad publikálni, mert abban a fázisban minden igaz lehet és az ellenkezője is. A laikus közönség nagyon sok mindent félre tud érteni. Főleg, ha ilyen-olyan érdekből ferdítő média szemüvegen át nézi.
Meg kell várni ennek a végét. Idő kellene, pedig nincs. :(((

@valkür: igen, nekem világos.

@látjátok feleim szümtükkel: Kedves szümtük, bár nem az én pszichoanalízisemről szól ez a blog :))) mégis kicsit ellenkezem veled.
Szép dolog a szabadság és a tolerancia. Ám minden ember szabadsága csak addig terjedhet, amíg a másik alapvető jogait nem korlátozza, másnak testi, lelki, erkölcsi kárt nem okoz.
Ezzel van a bibi. Túl sokan vagyunk. ? Ezért egymásba ér a ..... gondolatunk. :) Előbb utóbb ez vitához vezet, amit egymás iránti szeretettel és tisztelettel illik megoldani.
Én ezekben próbálok hinni. Így, ha jól emlékszem, nem személyeskedtem, nem sértegettem, nem emlegettem a vitapartnerem vagy vitapartnereim személyiség jegyeit. Azaz nem minősítettem. Azt se mondhatja senki, hogy lekezelő voltam azzal, hogy nincs időm valami egyértelmű ellen érvelni, vagy megmagyarázni.
Most sincs időm.
Ha valakit nem elégítettem ki az érvelésemmel, kérem várjon, vagy szóljon, hogy mire nem válaszoltam.
Most visszatérek a munkához, mert 50 Astrát és 18 Pfizert kell rábeszélnem, feleségemmel együttműködve olyan emberekre, akik éppen most oltásellenesek... és még ezen a héten be is kell adni itt helyben.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.13. 13:11:01

@kocsmagomba:

Tudod gomba, amikor gyerekkoromban meg bécégéz-ték a karjaimat, senki nem kérdezte akarom-e. Az osztályunkból ( kb. 20-22 fő ) három gyereknek begyulladt, nekem mind a két karom, s mind a kettőnek a váll alatti izomzata csúnyán károsodott. Azért normális életet tudtam élni, de pl. nem tudtam hegedülni tanulni, mert a kar izomzata nem bírta.
Nem egyedi jelenség volt, mert a falu orvosa elmondta, hogy máshol is akadtak ilyen esetek, de rákenték az orvosokra, hogy nem jól oltottak. Velem akkor nem írattak alá semmi féle beleegyezést, de a szüleimmel sem. Kártérítést sem kaptam soha az állam által okozott káromért. Talán már nem akarok még egy hasonló oltást. Ketőtt meg kölönösen nem. Ha esetleg nem íratnák alá, hogy saját felelőssegemre kérem, hogy szurkáljanak, akkor talán érdekelne a dolog. Beszélsz itt te is ( máshol meg mások ) arról, hogy aki nem oltatja be magát, az másokat veszélyeztet, az meg senkit nem érdekel, hogy egy ismretlen hatású vakcina milyen kárt okoz majd a későbbiekben. Ma okosította egy szakember a rádió hallgatóit, hogy egy vakcina kifejlesztése 8-10 év. Akkor most kinek a szabadságát is sértegetik?

Ennyit a szabadság meddig terjed kérdéséről.

valkür 2021.04.13. 16:23:42

@látjátok feleim szümtükkel: 11 több mint 3
videa.hu/videok/film-animacio/tizenegy-tobb-mint-harom-teljes-online-bRchEZBqg5F0Us9x
annak idején mintha Eperjessel láttam volna, az tetszett, csak azt nem találom így hirtelen. Ezt a konkrét feldolgozást nem ismerem, de szerintem érdemes megnézni. Sok tanulságot le lehet vonni belőle, milyen az, amikor a(z) (szak)ember gyorsan dönteni kényszerül.
süti beállítások módosítása