Hirdetés

Hirdetés

Ahol a jobb receptjeim vannak.

Válogatás a blogon megjelent receptjeimből

4400Ft + szállítás (megpróbálom a legolcsóbb megoldásokat - pl saját magam viszem a környéken házhoz, vagy PickPack/Foxpost)

Foxpost épp most drágította a házhozszállítást 100Ft-tal :(((((

konyv @ andras . net az email cím, ahova a rendeléseket küldjétek.

Kell majd postázási név és cím, a jóváhagyó levélben küldöm a fizetési lehetőségeket.

Itt kreditkártyával is 
lehet vásárolni: 
Dedikáció:

Blogkocsma

"Tegnap véletlenül olyan finomat főztem..."



Nincs ennek más baja, csak hogy piros tányérba tettem ...
Eszünk, iszunk, traccsolunk és jól érezzük magunkat. Recepteket is megosztunk egymással, de szívesen olvasunk utazásról, vagy művészetről! Bárki látogatót nagy szeretettel fogadunk - hátha törzsvendég lesz.

Friss kommentek

Bejegyzések

A nap vicce


Címkék

A1 (11) A1 marinád (4) A1 szósz (7) áfonya (4) Aji Bonito (2) Aji Crystal (10) Aji Mango (3) alaplé (74) alga (2) alma (34) almaecet (22) almalé (10) almaszósz (5) aludtej (3) amarillisz (2) Anaheim (4) ananász (2) Ancho Gigantea (13) Andor Csaba (2) Angus (5) Anikó sajt (2) Anova (2) aprólék (4) arborio rizs (13) árpagyöngy (2) Arrabbiata (2) aszalt meggy (2) aszkorbinsav (9) avokado (10) ázsiai bolt (2) bab (16) babapiskóta (2) babér (44) babérlevél (64) bableves (4) babos káposzta (2) bacon (39) Balaton (2) balzsamecet (16) bambuszrügy (4) banán (3) baracklekvár (9) bárány (7) báránygerinc (2) barbecue (9) barbecue csirke (2) barbeque (8) barnacsiperke (6) barnacukor (28) barnasör (3) barna csiperke (4) barna mustármag (2) barna sör (2) barna vaj (5) baromfi (2) barramundi (2) Barramundi (2) basmati rizs (5) bazsalika (6) bazsalikom (64) bazsalikomsó (7) BBQ (13) bbq (6) bbq oldalas (3) BBQ szósz (7) befőzés (2) bélszín (14) besamel (6) betütészta (4) biga (2) biovegeta (12) Bird Eye (3) birka (4) birs (6) birsalma (5) birskörte (5) BL112 (3) bl112 (2) BL80 (3) blackened (2) bodza (2) bőr (3) bor (21) borecet (11) borfesztivál (2) borjú (4) borjúalaplé (4) borjúcomb (6) borjúláb (4) borjúlábszár (3) bőrke (5) boróka (5) borókabogyó (39) bőrősháj (2) bors (378) borsikafü (8) bouquet garni (3) brassói (2) brie (2) brindza (3) brokkoli (4) bükkfa fűrészpor (4) bulgur (4) burger (3) burgonya (12) búzadara (9) búzafinomliszt (26) búzasikér (4) cajun (3) Cajun (4) cajun fűszerkeverék (18) camembert (2) Camembert (2) carbonara (2) cayenne (6) cayenne bors (7) cékla (18) cérnametélt (3) chedar (2) cheddar (16) Chérie (3) Cherie (3) chili (7) chipotle (9) churut (3) citrom (74) citromdzsem (2) citromfű (13) citromhéj (39) citromlé (47) citromnád (17) citromsav (2) citronát (4) coleslaw (2) comb (2) cranberry (3) creole (3) creole fűszerkeverék (9) csalamádé (2) csalán (2) csánk (2) császár (2) császárgomba (4) császárhús (9) császárszalonna (3) csécsi szalonna (2) csemegeuborka (7) csemege kukorica (2) csemege uborka (3) cseresznye (4) cseresznye ág (3) cserkészkolbász (3) csevapcsicsa (2) csicseriborsó (3) csicseriborsó liszt (2) csiga (3) csili (63) csiliolaj (2) csilipaprika (54) csilipaszta (31) csilipehely (6) csilipor (4) csiliszósz (7) csili krém (11) csillagánizs (8) csiperke (22) csipetke (17) csipsz (3) csirke (26) csirkealaplé (5) csirkeaprólék (3) csirkecomb (28) csirkecomb filé (12) csirkeláb (2) csirkemáj (16) csirkemell (25) csirkemellcsont (5) csirkemell filé (7) csirkeszárny (15) csodahüttő (10) csokoládé (11) csombor (18) csombord (3) csont (4) csontalaplé (9) csontvelő (2) csuka (3) csülök (32) csusza (2) cukkini (11) cukkíni (27) cukor (157) cukorborsó (9) cukorszirup (2) cumin (3) curry (20) currypaszta (12) cvekkedli (2) C vitamin (6) dagadó (8) dara (4) daragaluska (2) darálthús (42) datolya (3) datolyaparadicsom (2) debreceni (3) degesz (2) dió (29) disznózsír (6) durbincs (2) durum tészta (2) durva só (3) ecet (22) édeskömény (17) édes chili (3) égerfa (3) egres (3) elefántfül paprika (2) élesztő (64) ementáli (7) eper (5) eperlekvár (4) erdélyi mustár (3) etc. (2) étcsokoládé (5) ételfesték (2) étkezési keményítő (5) étolaj (6) étterem (2) ezüsthagyma (11) fácán (2) fafülgomba (12) fahéj (46) fánk (3) farhát (4) Farkas András (42) farok (3) fartő (2) fasírt (2) faszén (5) fehérbor (32) fehérbors (60) fehérhagyma (11) fehér hagyma (3) fejes káposzta (5) fejtettbab (3) fejtettbab leves (2) fejtett bab (4) feketebab (3) feketebors (105) fekete bors (9) fekete szezámmag (2) feles borsó (5) feles zöldborsó (2) fenyőmag (4) feta (7) filé (2) fodros kocka (4) fogpiszkáló (2) fokhagyma (511) fokhagymapor (7) fokhagyma granulátum (18) földicseresznye (2) földimogyoró (2) főtt fejhús (2) főtt tojás (2) frankfurti leves (2) füge (6) fürjtojás (2) füst (8) füstölény (5) füstölő (6) füstölt (4) füstölthal (2) füstölt csili (19) füstölt csili krém (3) füstölt csülök (15) füstölt fokhagyma (2) füstölt karaj (5) füstölt kolbász (23) füstölt lé (2) füstölt oldalas (6) füstölt paprika (2) füstölt sajt (9) füstölt só (5) füstölt sonka (12) füstölt szalonna (10) fűszeres só (2) galambbegy saláta (4) galanga (3) galangal (10) galuska (4) ganciale (2) garam masala (5) garnéla (12) garnélarák (12) gépsonka (5) gersli (4) gesztenye (3) gesztenyemassza (4) gévagomba (3) ghí (61) gluténmentes (2) gnocchi (3) golden syrup (3) gomba (68) gombapor (4) gombóc (5) gorcsica (3) Gordon Ramsey (2) gorgonzola (3) görögszéna (3) görög BBQ (4) görög joghurt (2) görög szték fűszer (2) Gouda sajt (4) gránátalmaszirup (2) grana padano (4) gravlax (2) gravy (3) grill (11) gríz (12) grrr (5) Gruyere (3) guacamole (3) guajillo (6) guba (3) Guinness (3) gulyás (4) gulyáskrém (2) gulyásleves (2) gyíkhús (2) gyökér (107) gyömbér (130) gyömbérpor (3) gyöngybab (2) gyöngytyúk (3) gyrosfűszer (2) habanero (11) Habanero Choco (3) Habanero Limon (2) habarás (2) habcsók (2) habtejszín (2) hagyma (385) hagymakarika (2) hagymalevespor (8) hagymaszár (2) hal (13) halászlé (3) halsaláta (3) halszósz (24) halványító zeller (4) hamburger (4) hámozott paradicsom (4) harangpaprika (2) harcsa (6) harira (2) Harissa (2) hasaalja szalonna (2) hátszín (16) helcli (2) hétfűszer (3) himalájasó (5) Hoisin szósz (6) homár (3) hosszúmetélt (2) húsgombóc (3) húslé (7) húsleves (15) húsleveskocka (2) húsos csont (7) húsos szalonna (9) húsvét (2) hybrid pepper (2) idared (2) Impala (4) irdalás (3) jalapeno (25) jalapeño (27) Jalapeño (3) Jamaican Jerk (3) Jambalaya (2) jázmin rizs (6) jégcsapretek (5) jérce (2) Jerk fűszerkeverék (5) joghurt (26) joghurt pác (2) juharszirup (2) juhtúró (6) kacsa (14) kacsaalaplé (2) kacsacomb (14) kacsaháj (7) kacsamáj (8) kacsamell (11) kacsanyak (8) kacsaszárnytő (4) kacsazsír (62) kacsazsir (5) kacsazúza (6) kaffir lime levél (12) kagyló (9) kagylólé (2) kakaó (9) kakas (7) kakukkfű (41) kakukkfü (114) kalács (5) kalamata (2) kaliforniai paprika (13) kandírozott citromhéj (2) kandírozott narancshéj (2) kápia (34) kápia paprika (2) kapor (37) kapormag (7) káposzta (20) kapri (4) kapribogyó (22) karaj (14) karajcsont (2) karaláb (44) karalábé (17) karalábéfőzelék (2) karamell (3) kárász (6) kardamom (29) karfiol (27) kávé (2) kecsap (6) kecske (2) kecskehús (5) kecskesajt (3) kecskeszarv (3) kefír (2) kefir (3) kéksajt (2) keksz (2) kelbimbó (10) kelkáposzta (20) kelttészta (2) kelt palacsinta (2) kelt tészta (2) keményítő (11) kemény sajt (5) kenyér (33) kenyérlepény (2) kenyérliszt (22) kerekrépa (4) kesudió (2) keszeg (3) ketchup (12) Kickin chicken finger licking (4) kifli (14) kiflikrumpli (4) kígyóuborka (5) kimcsi (2) királyrák (4) knédli (3) kocka (2) kockatészta (4) kocsonya (3) kocsonyahús (7) koktélparadicsom (5) kókusz (2) kókuszkrém (5) kókuszreszelék (5) kókusztej (12) kolbász (29) kolbászhús (6) köles (3) kolozsvári (10) kolozsvári szalonna (22) kömény (88) köménymag (40) konyak (3) könyv (2) koriander (32) korianderlevél (2) koriandermag (42) köröm (22) körte (8) kötözősaláta (2) kovász (19) kovászos uborka (6) kréker (2) krémleves (3) krémsajt (18) kremsi mustár (2) Krensenf (2) kristálycukor (3) krumpli (177) krumplileves (2) krumplipüré (4) krumplis tészta (2) kucsmagomba (2) kukorica (18) kukoricadara (14) kukoricakeményítő (7) kukorica dara (3) KungPao (9) kurkuma (29) kuszkusz (3) láb (2) lábszár (17) lamb (2) Lampong bors (7) langalló (3) lángolt kolbász (3) lapcsánka (2) lapocka (19) laskagomba (9) lazac (12) lecsó (32) lecsókolbász (3) lecsópaprika (5) lekvár (12) lemezes túró (2) lencse (16) lenmag (4) lepcsánka (3) lepény (2) lestyán (17) leveles kel (3) leveles tészta (9) leves (6) leveskocka (7) liba (2) libacomb (7) libaháj (5) libamáj (8) libamell (2) libanoni 7 fűszer (2) libaszárny (2) libazsír (25) lilahagyma (70) lila hagyma (9) lila spárga (2) lime (47) lime héj (2) lime levél (6) liszt (141) Lucullus (8) lucullus (4) lúdgége (2) Maasdamer (6) madártej (3) Mágnás (2) magos mustár (2) máj (5) majonéz (27) majoranna (115) mák (14) makaróni (2) makréla (2) malacfej (5) malackrumpli (2) malátaliszt (2) mályvacukor (2) mandula (11) mandulaliszt (2) mangold (8) mángold (7) marcipán (2) marha (5) marhacomb (6) marhacsont (11) marhafarok (2) marhahús (8) marhalábszár (6) marhalapocka (8) marhanyak (19) marhaoldalas (5) marhaszegy (7) marha kivonat (2) marha lábszár (2) marokkói citrom (2) marokkói fűszer (4) márványos hús (2) mascarpone (4) mazsola (21) medvehagyma (2) meggy (10) még pálinka (2) metélt (2) méz (27) mikró (2) miso (3) miszo (3) mogyoró (4) mogyoróhagyma (58) Montreal steak fűszer (4) morzsa (2) mozarella (4) mozsár (4) mozzarella (6) mungóbab csíra (2) mussel (2) must (4) mustár (89) mustármag (27) mustármagliszt (3) mustárpor (2) NaBe (19) nacho (2) nádcukor (2) nagykocka (4) napraforgómag (4) napraforgóolaj (3) narancs (6) narancshéj (5) narancslé (3) nátriumbenzoát (3) Nátrium benzoát (2) nektarin (3) nokedli (11) Nutella (2) nyárs (2) nyelv (2) nyúl (2) ökörszív (9) olaj (21) olajbogyó (9) olaszos fűszerkeverék (2) oldalas (40) oliva (22) olívabogyó (3) olivabogyó (2) olivaolaj (148) olívaolaj (11) öntöttvas (2) orda (2) ördögszekér (6) oregano (69) oregánó (9) öregkrumpli (2) öregtészta (2) őrölt bors (3) őrölt kömény (12) őszibarack (2) őszibaracklé (3) osztrigaszósz (12) őzláb (2) pác (4) pácolás (2) pácsó (5) padlizsán (20) padlizsánkrém (2) palacsinta (9) palacsintasütő (2) palermo paprika (4) pálinka (4) pamóka (3) pancetta (3) panír (4) panko (2) paprika (37) paprikacsuma (39) Paprikakrém (9) paprikáskrumpli (2) paprikaszósz (3) paradicsom (138) paradicsomlé (31) paradicsompüré (47) paradicsom konzerv (2) paradicsom paprika (2) paradicsom szósz (5) paraj (5) parázskrumpli (2) parenyica (2) parmezán (35) parmigiano reggiano (3) párolt hal (2) passata (4) pástétom (3) paszternák (17) patisszon (3) pecorino (6) pecorino romano (12) pecsenyekacsa (3) pereszke (2) pesto (3) petrezselyem (158) petrezselyemgyökér (25) petrezselyemlevél (18) petrezselyem levél (43) pirítós (3) pirított burgonya (3) pirospaprika (110) piros jalapeno (2) piskóta (9) pisztráng (5) pite (9) pizza (3) PO (4) pogácsa (5) pogácsahagyma (3) polip (2) ponty (11) porcukor (10) póréhagyma (32) pörkölt (10) portobello (5) portorico (2) Prágai só (2) prézli (43) pritamin (5) provence-i fűszerkeverék (2) puding (2) puffancs (2) puhahátszín (2) puha hátszín (2) puliszka (4) pulled pork (4) pulled pork rub (2) pulyka (3) pulykacomb (6) pulykaszárny (2) ragu (3) rák (2) ráklé (2) rakottkrumpli (2) rakott krumpli (3) rántás (7) rántotthús (2) reggeli (2) remulád (4) répa (9) repceolaj (2) reszteltmáj (2) retek (8) réteslap (3) rétesliszt (16) ricotta (5) rikotta (7) rilette (2) ritkacsont (2) rizottó (3) rizottó rizs (5) rizs (50) rizsbor (4) rizsecet (6) rizskoch (2) rizsliszt (5) rizstészta (7) rizstészta lap (3) RL190 (3) RL90 (4) rókagomba (7) római kömény (60) római saláta (9) római tál (3) rostélyos (15) rozmaring (94) rozskenyér (2) rozskovász (4) rozsliszt (10) rub (3) rum (20) sáfrány (13) sáfrányos rizs (2) sajt (53) sajtfonat (2) sajtkrém (2) sajtok (2) sajtszósz (2) sake (3) saláta (7) salátaöntet (6) salotta (54) salsa (3) San Marzano (7) sárgabarack (2) sárgabarack ág (2) sárgaborsó (4) sárgakrumpli (6) sárgarépa (195) sárga laska (3) savanyúkáposzta (8) savanyúkáposzta fej (2) savanyúság (2) savanyú káposzta (15) serrano paprika (9) sertés (3) sertésborda (2) sertéscomb (10) sertéscsont (3) sertésfej (6) sertésköröm (3) sertésláb (4) sertéslapocka (3) sertésmáj (4) sertésnyelv (3) sertészsír (23) shiitake (12) shimeii (5) shimeji (8) shitake (2) shrimp (5) SHU (2) sikér (16) snidling (24) (402) sóba vízbe krumpli (2) sodó (3) sólet (2) sonka (20) sonkahagyma (6) sópehely (2) sör (41) sörretek (2) sós citrom (3) sous vide (3) spagetti (20) spagettiszósz (5) spagetti szósz (4) spárga (30) spárgaalaplé (2) spenót (52) spenótlé (3) Spicy Fiesta (8) sriracha (2) steak (2) stefánia (2) stevia (2) süllő (6) sültkrumpli (7) sült körte (2) sült oldalas (2) sült paradicsom (12) sürített paradicsom (3) sushi (2) sütőkolbász (2) sütőpapír (3) sütőpor (11) sütőtök (5) Szabó Malom (6) szaft (2) szalonna (75) szalonnabőrke (2) szalonnazsír (4) szalonna bőrke (2) szárazbab (5) szárított csipetke (2) szárított élesztő (2) szárított paradicsom (4) szárnytő (2) szarvascomb (2) szarvasgerinc (2) szarvasgombaolaj (2) szárzeller (26) szecsuáni bors (2) szeder (3) szederlekvár (2) szegfűbors (6) szegfübors (42) szegfűgomba (4) szegfüszeg (12) szegfűszeg (7) szejtán (4) szélesmetélt (9) szemesbors (5) szent jakab kagyló (2) szerecsendió (74) szerecsendióvirág (58) szezámmag (13) szezámolaj (14) szibériai saláta (3) szilva (10) szilvalekvár (9) szilva eltevés (3) szinesbors (7) szív (3) szóda (2) szódabikarbóna (11) szódavíz (3) szójaszósz (47) szőlő (3) szőlőlevél (3) szörp (2) sztrapacska (4) szürkemarha (2) szurokfü (2) szuvidálás (3) szűzpecsenye (12) taco (2) tamarind (6) tandoori (2) tárcsa (3) tarhonya (13) tarja (26) tarkabab (2) tarka répa (2) tárkony (7) tarlórépa (6) tartár (3) tbone (3) tej (98) tejfel (72) tejföl (93) tejszín (90) teljes kiőrlésű liszt (11) Tellycherry bors (4) tepertő (6) teriyaki (2) tészta (6) tésztagép (3) thai (8) thai bazsalikom (2) Thai csili (10) tinóru (3) tintahal (2) tiramisu (2) tócsi (7) tócsni (3) tofu (2) tojás (242) tojásfestés (3) tojáshab (3) tojásleves (2) tojás sárgája (13) tök (7) tokaszalonna (4) tőkehal (8) tökfőzelék (2) töki pompos (2) tökmag (2) töltelék (2) töltött (4) töltöttkáposzta (3) töltött káposzta (3) tomatillo (2) tomatillo salsa verde (2) tom yum (2) tonhal (9) töpörtő (2) töpörtyű (6) torma (7) törökmogyoró (7) torta (2) tortilla (5) tőzegáfonya (3) trappista (12) tüdő (2) túró (35) túrógombóc (4) túrós csusza (2) TV paprika (8) tyúk (3) tzatziki (2) uborka (24) újhagyma (47) újkrumpli (15) új fokhagyma (3) úttörőgombóc (3) üvegtészta (2) vadas (2) vadasmarha (2) vaddisznó (3) vagdalthús (2) vaj (258) vákumzacskó (3) Váncsa (3) vanília (26) vaníliakivonat (18) vaníliás cukor (18) vargánya (19) Varga Zsuzsi (4) vegeta (3) velő (5) velőscsont (9) vereshagyma (3) vesebab (2) virsli (9) víz (32) vörösbor (31) vöröshagyma (131) vöröshagymapor (3) vöröskáposzta (2) vöröslencse (11) Vörös Homár (2) vörös káposzta (2) wasabi (2) Worchestershire (29) YardLong (2) yoghurt (2) yuba (2) zabpehely (6) zakuszka (3) zeller (61) zellergumó (52) zellerlevél (45) zellerszár (35) Zhoug (2) zöldbab (16) zöldbableves (2) zöldbors (5) zöldborsó (43) zöldborsóhajtás (2) zöldborsóhéj (2) zöldpaprika (87) zöldség (3) zöldségalaplé (17) zsálya (48) zselatin (5) zsemle (12) zsemlemorzsa (11) zserbó (2) zsír (86) zsíroskenyér (2) zúza (8) Címkefelhő

Almás párolt vörös káposzta

2017.12.05. 07:00 Waka

Ezt az almás változatot jó pár éve ettem először. Egy volt osztálytársam hozta egy súlyos hétvégi buliba, tucatnyi konfitált hízott kacsamáj társaságában. A máj persze mélyebb nyomot hagyott, de a káposzta is nagyon ízlett. Párszor már elkészítettem azóta, a mostani apropóját az adta, hogy disznóvágásnál segédkeztem és kaptam egy szép adag kóstolót. Márpedig mi illenék jobban a disznótoroshoz, mint a párolt káposzta sós vízben főtt burgonyával? Tudom, kenyér és mustár.

img_1964.JPG

Hozzávalók:
- bő 1 kg vörös káposzta
- 30-40 dkg alma
- 0,5-1 dl almaecet
- 1-2 evőkanál sertészsír
- 1-2 evőkanál kristálycukor
- 1 nagy fej vöröshagyma
- frissen őrölt köménymag
- só

Elsőnek a káposztát gyalultam le, majd bőven megsóztam.

img_1936.JPGimg_1939.JPG

Ezt követte az alma. Néhany Kis Fleini almát választottam (idén aztán tényleg nem nőtt nagyra), párat a senki földjén termettből, meg kettőt a Mórahalomról kapott Idaredből. Meghámoztam, a V-Gyulával julienne-re szeltem őket.

img_1942.JPGimg_1947.JPG

A káposzta levét alaposan kifacsartam.

img_1944.JPG

A zsírt felhevítettem és karamellizáltam benne a cukrot. A képen nem látszik nagyon barnának, de ennél a stációnál nemigen van idő fotózni, mert ha nem igyekszik az ember, könnyen megég az étel. A zsírt is azért választottam, mert kicsit jobban bírja a hevítést, mint az olaj, márpedig a cukor olvadási hőmérséklete igen közel van ahhoz, ahol az olaj elkezd égni.

img_1949.JPG

Hozzáadtam az apróra vágott vöröshagymát és kissé megpirítottam. Beletettem a kifacsart káposztát, köménnyel fűszereztem, beleöntöttem 0,5 dl ecetet. (Ez utóbbi lépésről valahogy nem készült fotó.)

img_1952.JPG

Fedő alatt addig pároltam, míg el nem főtte a levét. Ekkor hozzáadtam az almát és alaposan összekevertem.

img_1954.JPGimg_1956.JPG

Végül roppanós puhára pároltam az egészet. Közben kóstoltam, némi ecettel még hangoltam rajta.

img_1959.JPG

Az almadarabok teljesen megfőttek, nem maradt felismerhető darab benne. Közben a disznótoros megsült, a krumpli megfőtt, szedtem magamnak egy adagot és jól beebédeltem.

img_1962.JPG

187 komment

Címkék: alma vöröshagyma almaecet vörös káposzta

A bejegyzés trackback címe:

https://blogkocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr6713415199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

turósmácsik 2017.12.05. 08:08:35

Hiánypótló mű! Nekem mindenképpen. A párolt káposztám az elmúlt években hol így, hol úgy ízesült, de tökéletlen volt, hiába próbáltam az almás változatot is, így lassan elhagytam. Most újra fogok próbálkozni, ez a lépésről lépésre módszer fellelkesített.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.05. 08:41:46

A végén pedig készült egy nagyon jó foto, ami ránézésre nyálcsurgást eredményez.:D

Isley 2017.12.05. 08:53:08

Sziasztok! Majdnem ugyanígy csinálom :), csak az almát nem pucolom meg. Eddig olajon indítottam, de ki fogom próbálni zsírral is. Ja , és egy löttyintésnyi rozé vagy vörös bor is megy bele, ha úgy alakul.

she_wolf 2017.12.05. 09:41:33

Ez egy igen finom étek:)
Nagyon szeretjük több okból is. Az egyik, hogy lehet belőle jó sokat csinálni, mert sokáig eláll még hűtőben is, nemhogy fagyasztóban.
Egész köménymagot teszek bele, és némi szemes borsot, pár babérlevelet is.
Almát nem mindig, de úgy is szeretjük.
(Az alma kell a bélesbe, lepénybe, miután beburkoltuk a párolt vöröskáposztát disznótorossal:D)
De isteni tud lenni töltött dagadóhoz is, a krumpli pedig általában jó sok pirított hagymussal készül:)

Kumari aki Nilüfer 2017.12.05. 10:11:54

Nálunk gyakran van, többféle ízesítéssel..jaj, komolyan, előveszem már a paksamétát, adós vagyok a libamájjal, de van egy pöpec V káposzta recipém is:)
Nálunk sokszor rizs mellé, bulgur vagy kuszkusz, vagy más vega izé mellé is játszik, meg csak úgy..mert szeretjük:)

Kumari aki Nilüfer 2017.12.05. 10:14:36

Szombaton az IKEÁBAN táplálkoztunk, bőrös sertésszelet, párolt káposzta, és sült krumpli én, sült kacsa párolt vöröskáposztával és krumplivalamivel a szépember. Na, az egy sokaik módon elkészített vöröskáposzta volt, de nem rossz..ámbár a zuram azt mondta, az enyém jobb:)

she_wolf 2017.12.05. 10:52:26

Ropogós malaccombot kívánna most az én "gyenge, érzékeny" gyomrom:D
Már többször gondolkodtam rajta, és ilyenkor télen, amikor difnótor ideje van, meg közeleg a Szilveszter, akkor fel is lángol bennem a hevület, de csitítom, mert két ember mégis meddig egyen egy malaccombot?:(
(Nem, akkora ünnep nincs a kutyáknak -vagy de?!)
És ugye most itt van ez a párolt vereskáposztás, sült kolbászos-hurkás cucc is, a fantáziának meg semmi nem szab határt....

Kumari aki Nilüfer 2017.12.05. 11:03:34

@she_wolf: Mért kéne egy egész malaccomb?? nagyon szép szeleteket lehet kapni minden normális hentesnél...

Fenchurch68 2017.12.05. 11:05:24

@she_wolf: Szoktam kapni a lidli-aldi vonalon szeletben bőrös malaccombot, oké, hogy egy szeletke is olyan jó másfél kiló, de az azért nem mission impossible két embernek sem.

Mondjuk édes egyetlenem tegnap hazajött ügyféltől egy kis szeretetcsomaggal, olyan szűk öt kilónyi hurka-kolbász (nagy téesz, és sertéstelep is van :), kénytelen leszek lefagyasztani, mert a lányok csak karácsony környékén jönnek. Hálistennek a véreset csak én szeretem, különben szerintem ráfeküdnék és morognék, ha valaki közel jön.
És milyen jó lesz hozzá ez az almás káposzta, valahogy ez még sose került be a repertoárba, de tetszik nagyon.

Kumari aki Nilüfer 2017.12.05. 11:06:55

@she_wolf: Tegnap meg a barátnéimmel ötyéztünk, és mit ettünk, na mit?? Rántott mangalicafület előételként, valami nagyon finom tormás-kapris mártásszerűséggel(máris elindult a nyáltermelésem..), és főételként ropogós bőrű csülköt....egészen epekínélő, könnyű, fogyókúrás ebéd volt. ne kínlódj otthon egy egész combbal, a Csokonaiban itt ehetünk..ha eljössz, béfizetlek, bizisten!:)

she_wolf 2017.12.05. 11:08:31

@Kumari aki Nilüfer:
A bűrkéje miatt:) A pupilla a szemgolyóm közepén azt mutatja, hogy a fejem belül milyen sötét -legalábbis ebben a témakörben. Nagyon utána kell néznem, mert malacból csináltam már pörköltet, de a megsütése eddig még kimaradt. Lehet hogy skippelem.
De máshol már ettem, és az valami olyan gyönyörűségesen finom, és ropogós-szaftos volt....

she_wolf 2017.12.05. 11:12:33

@Kumari aki Nilüfer:
Ja. Máris lóra kapok, oszt ottan vagyok a Csokonaiban.
Hehhh! Rokonyok hogy meglepődnének már, amikor rájuk csörögnék, hogy van 10 percük odaérni egy fröccsre, különben megint évekig nem látnak:D

Kumari aki Nilüfer 2017.12.05. 11:15:02

@she_wolf: ha most lóra kapsz, akkor fél háromra itt vagy, eszünk, estére hazalovagolsz..IC közlekedés kiváló:) Nekem megérné!!:)

she_wolf 2017.12.05. 11:15:37

@Fenchurch68:
Vitára bocsátom itthon a kérdést, ígérem. Az a helyzet, hogy péntekig derül ki, hogy egyáltalán mi a helyzet nálunk, mert ügyintézésben vagyunk, és ha minden klappol, akkor jó, ha nem hagyjuk el a hajunkat a rohangálásban. Mondjuk az emberemnek nincs veszteni valója ilyen tekintetben:D

she_wolf 2017.12.05. 11:18:26

@Kumari aki Nilüfer:
Ide vagyok gyógyulva a székhö', mert sorsfordító telefont és/vagy mélt várok. És ez így lesz legkésőbb péntekig.

(Viccen kívül: tűkön ülök, hogy mit és hogyan intéz az ügyvédünk, azonnal pattanni kell ha szól. Ingatlan adásvételben vagyunk nyakig, a kisbótba nem merek lemenni.)

Kumari aki Nilüfer 2017.12.05. 11:23:34

@she_wolf: ajánlat áll, ha jössz, kapsz fület..meg csülköt:) remélem, nem veszik le az étlapról, nagy siker. Előtte telefonozzunk!!!!!
Ingatlant venni az álmoskönyv szerint: idegesség!:)

Dikusz 2017.12.05. 11:49:45

@Kumari aki Nilüfer: Ló az IC-n? Az tényleg kiváLÓ, nekem is megérné a látvány:)))

Dikusz 2017.12.05. 11:51:07

@she_wolf: Egyszer csak túl lesztek rajta sikeresen, meglásd:)))

2017.12.05. 11:56:20

@Dikusz: helyjegy nélkül, kizárólag álLÓ helyen... :)

Fenchurch68 2017.12.05. 12:06:54

photos.google.com/album/AF1QipNhWkHy-34TydKP7WDRUk2yZ9FPxYoXJxyd0Ghv/photo/AF1QipOdc7O2gUzpxzLZldHBuVTiHPANAkt_TlA7D2gE?hl=hu

Ha ezt most sikerült beillesztenem, akkor elmondom hozzá, hogy ez egy ízlés szerinti kekszgolyó (nálam éppen elszúrt sütiből darálva, de az mindegy), franciadrazsé orr és sós kisperec agancs. Ma estére, mire jön a Mikulás, egy egész csordát lehet belőle gyártani :)

2017.12.05. 12:12:17

Én valahogy mindig elrontom ezt a cukor karamellizálást, ezért azt találtam ki, hogy sötétbarna nádcukrot adok hozzá később. (egyébként is mindig az van itthon a kávémba) Gondolom bármilyen melaszos katyvasz is megtenné.

Száraz vörösbort gyakran használok hozzá.

Előfordul, hogy az almákat félbe vagy cikkekre vágva, külön sütőben megsütve teszem a káposzta mellé.
Mindegy, az a lényeg, hogy ez a kombináció nagyon ki van találva.

Kumari aki Nilüfer 2017.12.05. 12:32:05

Én valahogy nem nagyon vagyok oda azért, hogy minden ételt összeborozzak.nem jobb az azzal-az én ízlelőbimbóimnak legalábbis...

she_wolf 2017.12.05. 12:37:51

@Fenchurch68:
Beillesztened sikerült, csak nekem megnézni nem:(

Dikusz 2017.12.05. 12:51:47

Waka: "Márpedig mi illenék jobban a disznótoroshoz, mint a párolt káposzta sós vízben főtt burgonyával? Tudom, kenyér és mustár."

Ehhez a kérdéshez van egy, ami jobban illene: én, meg a tányérom:)))

Dikusz 2017.12.05. 12:53:59

@she_wolf: De hiszen jó @Fenchurch68: beillesztése, látható hogy a robotembernek sem sikerült a kekszgolyó, mert szétesett ő is:)

Dikusz 2017.12.05. 12:57:25

@pizzaszeletvágó: igaz, igaz, mintha csak magam mondtam volna (idézet: Ványadt bácsi- Alfonzó).
Hiszen van bicikLÓ-szállító is a vinaton:)

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.05. 13:09:37

@Kumari aki Nilüfer:

Nem is kell minden ételt borozni, de van, amelybe muszáj, pl. a káposztás gyöngyösbe kell a jó fehér bor, anélkül nem igazi.

she_wolf 2017.12.05. 13:10:17

@Dikusz:
Mondom, hogy jól csinálta, csak nálam nem jelenik meg.
Mögen jelszót kér ez a szar, oszt azt jól elfelejtettem:(
Báááár...

Kumari aki Nilüfer 2017.12.05. 13:12:27

@látjátok feleim szümtükkel: Olyat még nem is ettem, nem is főztem, sőőt, nem is láttam!

Dikusz 2017.12.05. 13:20:20

@Kumari aki Nilüfer: én pedig ettem, de lehet mégse az vót!

2017.12.05. 13:48:33

@she_wolf: legközelebb add azt jelszónak, hogy :" már megint jelszót kér ez a szar" erre biztos emlékezni fogsz! :)))

@látjátok feleim szümtükkel: bocsánat, csak most válaszoltam a mélre...

@Kumari aki Nilüfer: én káposztafélékhez nagyon szeretem a boros megoldást, olyankor se ecet, se víz, csak bor, sőt ehhez a vöröshöz azt szeretem legjobban, ha a vörösbor pár napig/hétig levegősen hagyva egy kicsit kezd ecetesedni. Vargánya leveshez használok még fehérbort. (Tényleg, jut eszembe, meg is van a karácsonyi leves!)

@Fenchurch68: eh, mindenféle olyat kér tőlem a goggle, amit nem akarok neki megadni, így lemaradtam az élményről, kár.

she_wolf 2017.12.05. 14:05:18

@pizzaszeletvágó:
"eh, mindenféle olyat kér tőlem a goggle, amit nem akarok neki megadni, így lemaradtam az élményről, kár."

Ugyehogyugyehogyrohaggyonmeg!:(
Ilyen kód meg olyan kód, ANYUKÓÓD! Hogy hívták az első kutyádat? Még jó, hogy arra még emlékszem:( Adnék egy új jelszót, emberem mélcíme a másodlagos, de már fél órája nem kapja meg az újonnan generáltat. Mondom a hitesnek hogy nézzen rá a telefonjára, mert oda fogja megkapni, mire egy hang a háta mögül:"mi is szívtunk miatta (kösz, gugli!)".

Ez nem lenne gond, mert beülök a másik géphez, de azon meg jelenleg nincs net. Ember nincs itthon, de ha megjön, itten Rodézia lesz rendezve!

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.05. 15:24:57

@Kumari aki Nilüfer:

Pedig nyalnád utána a tíz ujjadat. Apám megrögzötten nem imádta az új módit, de ez neki is nagyon kedvence volt.

Fenchurch68 2017.12.05. 16:02:15

www.google.hu/search?q=reindeer+cake+ball&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjKjOPQ-_LXAhXRLVAKHc-GBJYQ_AUICigB&biw=1366&bih=637

Kicsit olcsóbb, kicsit csúnyább, de a miénk, le lehet koppintani a fenti linkről is. (Csokimáz nem kell rá, akkor nem lesz elég rusztikus.)

2017.12.05. 16:18:46

@Fenchurch68: most már értem. Aranyosak. :)

vörösbor(de)minőségi 2017.12.05. 16:30:39

@Fenchurch68: a kért URL-cím nem található ezen a szerveren-

ez látható.
:))
persze lehet igy akartad,akkor minden rendben.

2017.12.05. 19:40:31

@Fenchurch68: tényleg az van, az első linked esetében, amit @vörösbor(de)minőségi: ír. 404-es http hibával elhajt a szerver, ha gmail fiókba bejelentkezem, akkor is.

Fenchurch68 2017.12.05. 20:19:34

@pizzaszeletvágó: Kösz, nemrég lett szegény hétéves gépecském újrarakva, ez is egy visszacsatolás, hogy még mi minden nem működik rajta, nem direkt vót.

Na, majd mindjárt felébred a házi rendszergazda (igen, kicsit lepihent, fél hétkor ebédeltünk, jár utána egy kis szundi), addig meg képzeljétek el a leírás alapján :D

2017.12.05. 20:37:37

@Fenchurch68: nem hiszem, hogy a te géped hibája lenne...

Fenchurch68 2017.12.05. 20:48:00

@pizzaszeletvágó: Nem is hardverre gondoltam, de azóta minden régi, jól bejáratott izékét, dropbox, drive, steam, mittudomén újra kell telepíteni, aztán nem mindig sikerül, túl erős a vírusvédelem. De ennél nagyobb bajom sose legyen. (Mindig a suszter menyasszonyának lukas a cipője.)

2017.12.05. 21:06:56

@Fenchurch68: vírusvédelem soha nem lehet elég erős! :) Nálunk is állig begombolt vírusvédelem van, ahogy mondani szokták. Pár hete is a fiam, aki innen 200 kilométerre él, letöltött valami k.drága orvosi könyvet a gépére, meglehetősen gyanús helyről, gyanús körülmények között. Kapott is a gépére ajándékba egy trójai programot, amit a védelem elkapott, és nekem küldött jelentést az akcióról a vírusvédelmi szoftver ide, úgy van beállítva. :)

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2017.12.05. 22:04:38

Hát köszönök szépen! Remélem, senkit nem ébresztettem fel.
@Dikusz: Ez az aspektus valahogy kimaradt, de ha van itthon a falispájzban, mellékelem.
Többieknek: igen.
Most keveredtem haza, kicsit nyúzott vagyok. sry

she_wolf 2017.12.06. 02:35:19

@pizzaszeletvágó:
Az enyém meg rendezkedik:( Ez új dili nála. Megjött végre az ügyvédünktől a levél amit vártam, ez az igen önálló és intelligencses szutyok meg úgy döntött, hogy nem kell az nekem,és simán a spammekhez szortírozta.
Mert ő egy ilyen kis ügyes, hogy tudja, nekem mi a jó.
Bezzeg az autópolírozó az simán virít a beérkezettek között, akár azt is tudhatom, hogy éppen ki tartja a melyik raktárban a melyik polcon.
Egyébként semmi bajom nincs vele (ez mondjuk éppen elég), hasít, mint Attila zsírozott nyila.

2017.12.07. 09:32:59

@Andrass9: a hozzászólás is jó, de maga a poszt is. Az inkább arra az szempontra van kihegyezve, amivel te(mi) is küzdöttél(tünk) itt legutóbb.

Attilajukkaja 2017.12.07. 10:08:03

Imádom a párolt káposztát! Fehéret is, vöröset is, savanyítottat is, a kínai kelt is. Mindegyiket lehet párolni, dinsztelni. Akár a káposzták Gombóc Artúrja is lehetnék. :o)
Én ilyenkor birsalmával szoktam készíteni. Szeletekre vágom az almát és vajon megfuttatom egy nagy csipet sötétbarna cukorral (nálunk csak egy csipet mehet bele). Ha van itthon fehér bor, azzal párolom. A káposzta és a birs is roppanós marad, és érződik a birs fanyar íze, amit mi nagyon szeretünk. Ilyenkor kevesebb ecet is elég bele.
Próbáltam már pezsgővel is, de szerintem tök felesleges ezért kinyitni egy üveggel!!

2017.12.07. 11:54:49

Ebben a pillanatban is ATV-t nézek, mert ha tehetem Laci bácsit mindig megnézem.
Nos, Laci bácsi, ebben a pillanatban, nagyon egyszerűen oldotta meg az almás káposztát. Összevágta a hámozott almát, összekeverte savanyú fehér vecsési káposztával, szórt bele mazsolát, oszt kész. Nyersen.

she_wolf 2017.12.07. 12:09:26

@Attilajukkaja:
Dehogy felesleges!
Azt meg köll inni főzés közben:)

@pizzaszeletvágó:
Nem értem Laci bácsit. Miért kell ezeket összekeverni? Külön-külön tök jó mindegyik. Minek melózni vele?
Mazsolát? Nekem az osztályidegen ebben a cuccban.

Kumari aki Nilüfer 2017.12.07. 12:35:13

@pizzaszeletvágó: Akkor mehetek a tévébe: vajaskenyér, rá savanyú káposzta, rá sok majonéz. Enni. A világ leggyorsabb kajája, és nagyon is remek!:) És alig van benne osztályidegen cucc:)))

Attilajukkaja 2017.12.07. 12:50:55

@she_wolf:
"Dehogy felesleges!
Azt meg köll inni főzés közben:) "
Én is erre gondoltam, ... de akkor már inkább a fehér bor! :o)
Kinek a bor, kinek a papné.

Attilajukkaja 2017.12.07. 14:49:02

@she_wolf:
Köszi! Ne tudom Nyári Zoltán (az énekes) mit fogyasztott, de egy-két pohár bortól az ember tekintete nem lesz ennyire eszelős és/vagy tüzes. Ez inkább valami jó kis speed lehetett. :o))))

she_wolf 2017.12.07. 15:15:48

@Attilajukkaja:
Mindenki úgy turbózza magát, ahogy akarja:)
De egyébként gyakran elegendő maga a társaság vagy egy helyszín, apropó által generált hangulat is. Nem kell feltétlenül bevitt cucc. A tömegpszichózis is e mentén dolgozik, csak kell egy jó közvetítő.
Biztos hallottad már te is, hogy egy rendszeresen fellépő akárki azt mondja, hogy minden fellépése olyan izgalommal tölti el, mintha az első lenne.

A pakliban persze benne lehet, hogy a T. Művész úr alaposan lemeózza az előadás előtt, hogy mit is hirdet tulajdonképpen:D

Kumari aki Nilüfer 2017.12.07. 15:22:05

@she_wolf: Bármitől is, de rendesen felpörgött:)

A fickó 2017.12.07. 15:23:54

@Attilajukkaja: Párolt káposztának nálam nincsen receptje, étel és hangulatfüggő nálam, hogy mi kerül bele. A lényeg, hogy jó minőségű legyen a kápi. Fehér vagy vörös, ha kell a fehérből is vöröset csinálok. :) Jól illenek a következő gyümölcsök hozzá:
birs, körte, alma, kökény, szőlő stb. Az egzotikusabbak közül az ananász, a gránátalma, a mangó. Aszalványok, aszalt szilva, aszalt meggy, aszalt áfonya, mazsolafélék stb. Ízesítők: Fehérbor, vörösbor, vermut (Noilly Prat), almaecet, borecet, balzsamecet, sherry ecet, egyéb gyümölcs ecetek, gránátalma szirup, mézek, pekmez, melasz, ilyen olyan nádcukor, kókuszcukor. Rengeteg fűszer ... hagymafélék.
Érdekességként gyakran készítek fehér kápit kökénnyel, ez savanyít is (nem kell ecet) és színez. Szeretem gyufaszál méretűre vágott céklával együtt párolni, ez is jól színez és ízesít. Szóval no limit fantáziailag. :D A szezon értele a kápi és lassan megint kovászolok is. :)

Attilajukkaja 2017.12.07. 15:27:15

@she_wolf:
Persze, persze. :o)
De Nyári Zoltán különösen szereti beleélni (vagy belehalni) magát a szerepeibe. Amúgy nem vagyok se nagy opera, se operett, se musical rajongó, mert számomra nagyon természetellenes ez a színészi előadásmód. Még akkor is, ha a mai Júliák és Rómeók már 50 év és 150 kiló alattiak. De nekem akkor se áriázzon senki magas C-n 10 percig miután mellbe döfte magát. Ilyen nincs! :o(
Bocsi.

Kumari aki Nilüfer 2017.12.07. 15:31:33

@Attilajukkaja: "az opera az, amikor a főhős meghal, és utána hosszan énekel" ismeretlen szerző okossága:DDDDD

she_wolf 2017.12.07. 15:35:15

@A fickó:
kápi... édi vagy. Bugyi-buci. Bocsika.

Dikusz 2017.12.07. 15:35:42

@she_wolf: nekem ez a dal(is) egyet jelent Sárdy Jánossal, ő énekelte a dalt, nem ordította. Meglehet az is sokat dobott a latba, hogy ő igen szerette az itókát, úgy tudom.

Nincs kétségem afelől, hogy Nyári művész úr is tud énekelni, de nekem ez az éneklés akkor is kiabálásnak tűnik, talán az a mai divat.

Attilajukkaja 2017.12.07. 15:37:06

@A fickó:
"Szóval no limit fantáziailag. :D "
Igen, ez így igaz! Köszi az ötleteket, ... bár mangóból legfeljebb a zöldet tenném bele, de azt nagyon ritkán kapni Magyarországon.
A káposzta (ahogy a cékla is) maga is egy édeskés zöldség, nem szeretem tovább édesíteni. De tudom, hogy nálunk ez a szokás.
Nem tudom, miért lettünk ennyire édesszájúak. Miért teszünk még egy csomó kenyérfélébe is cukrot?

Attilajukkaja 2017.12.07. 15:38:02

@Kumari aki Nilüfer:
"az opera az, amikor a főhős meghal, és utána hosszan énekel"
Valahogy így!!! :o)))

she_wolf 2017.12.07. 15:41:48

@Attilajukkaja:
Kumarinál a bölcsesség:)
De azt azért elmondanám, hogy a japánoknál és a kínaiaknál senki nem alakít nagyobbat. '80-as 90-es évek karate és kung-fu filmjei megvannak? Akkor tudod, miről beszélek:) Hapsiból sündisznót csinálnak nyílvesszőileg, de azért egy egész sereget lekardoz és pofán rugdos, de még a végakaratát is lerajzoltatja, mielőtt halik megfele:D
A színpad pedig hatványozottan még olyanabb.

she_wolf 2017.12.07. 15:44:31

@Dikusz:
Sárdy apám kedvence volt. Annyit hallgatta bakelit korongon, hogy jól meg is...nem szerettem, na!:(
Divat? Nemtom, ezért hallgatok inkább szimfónikus metált:)

Attilajukkaja 2017.12.07. 15:49:46

@she_wolf:
"'80-as 90-es évek karate és kung-fu filmjei megvannak?"
A hat órán tartó kínai opera vagy kabuki színház előadások is megvannak. Tudom, miről beszélsz. Egyszer (!) mindent végig lehet (kell) hallgatni, ha megadatik. Igaz, náluk minden maszknak, színnek, mozdulatnak, hangnak jelentősége van, ami még fárasztóbbá teszi az egészet. Ha nem ismered a kódolást, megette az egészet a fene.
De mint egy arab barátunk mondta, neki Szimmándi Joszef a kedvence, főleg az a dala, hogy "Hasszán, Hasszán, te mindenem....".

she_wolf 2017.12.07. 15:52:34

@Attilajukkaja:
"Nem tudom, miért lettünk ennyire édesszájúak."

Mer' keserüjazéélet, azér'.
Azért tesznek a kenyérbe is cukrot, mert nem igazi kovásszal készítik, hanem simán élesztő+cukor kombóval kelesztenek.
Persze lehet, hogy tévedek.

she_wolf 2017.12.07. 15:55:12

@Attilajukkaja:
A kabuki csak a mélyjapánoknak való ma már:)

Dikusz 2017.12.07. 15:55:51

@she_wolf: nálunk meg anyukám szerette. Én sem kedveltem annyira régebben, de ha ezt a számot hallom, mindig eszembe jut, hogy ez az ő száma volt.

Dikusz 2017.12.07. 15:57:20

@she_wolf: kabuki ....
Köbüki, de hogy ez most miért jutott eszembe, nemtom:)))

Attilajukkaja 2017.12.07. 16:12:18

@she_wolf:
"Mer' keserüjazéélet, azér'. "
Én pikánsan szeretem :o)

"Azért tesznek a kenyérbe is cukrot, mert nem igazi kovásszal készítik, hanem simán élesztő+cukor kombóval kelesztenek."
Valami ilyesmi lehet a magyarázat. Meg amúgy is minden jobb sok sóval meg cukorral. :o(

"A kabuki csak a mélyjapánoknak való ma már"
Az olyan, mint nálunk a búvár Kund? :o)))

@Dikusz:
"Köbüki, de hogy ez most miért jutott eszembe, nemtom"
Mert mindannyian szerettük a Mézga családot!

2017.12.07. 17:13:34

@A fickó: ha már itt tartunk, én szoktam gyufaszálra vágott sárgarépával készíteni káposztát, jellemzően köret ez is, könnyebb húsokhoz.

Kumari aki Nilüfer 2017.12.07. 17:25:40

@she_wolf: NO szinház megvolt?? nekem igen..egyszer elég volt..kemény:)

she_wolf 2017.12.07. 17:57:55

@Kumari aki Nilüfer:
NO? No!:)
Mindjárt megkukkolom, mi az, csak most silótájm indul.

Fenchurch68 2017.12.07. 17:58:43

@she_wolf: Hah, most tudtam meg, hogy majdnemsógorom karácsonyi ajándéka két jegy a májusi Roger Watersre, ráadásul exférj is ezt fogja kapni új feleségétől, szóval megint nagy családi hippi-kommuna-dzsembori lesz :D

@Attilajukkaja: Gyerekkoromban szegény nagypapám jóvoltából kioperáztam magam egy életre, vasárnap délutáni program volt partitúrával a kézben lemezt hallgatni, és észrevette ám, ha nem jókor lapoztam.
Kincses Veronika mint légies, szilfid Pillangókisasszony volt a csúcs, a Szabadtérin láttuk, és egy emberként hördült fel az egész Margitsziget, mikor Pinkerton hősiesen a karjaiba kapta, és fel kellett vinnie három lépcsőn. Az akkori operaénekesnőknek bizony nem befele nőtt a tüdeje!

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.07. 18:07:51

@Fenchurch68:

Gonosz vagy. Nem tehetett róla, akkor az volt a divat.

Fenchurch68 2017.12.07. 18:44:10

@látjátok feleim szümtükkel: Persze hogy gonosz vagyok, ez alapvetés, de neki amúgy gyönyörű hangja volt, nekem főleg Csocsoszánként nagyon tetszett, de inkább csukott szemmel műélveztem :D

A fickó 2017.12.07. 19:31:07

@Attilajukkaja: "Nem tudom, miért lettünk ennyire édesszájúak."

Mert megtehetjük.:D
Én édesszájú vagyok, a jó fajta édesség jöhet tonna számra. No limit. :)

"A káposzta (ahogy a cékla is) maga is egy édeskés zöldség, nem szeretem tovább édesíteni."
Az már önmagában öröm, ha jó édes céklát, káposztát vagy pl. répát tudunk beszerezni. A céklától nem lesz édesebb a káposzta ellenben pirosabb lesz. :)

A párolt káposzta édes-savanyúan finom, a fentebb nevezett "édesítők" ízt, aromát is visznek bel - ízt fokoznak.

Dikusz 2017.12.07. 20:02:38

@Fenchurch68: Akkor nem is lesz meglepetés a karácsonyi ajándék, de a jó zene pótolja.

Én meg, ha minden igaz kapok jegyet Boban Markovic-január 4-i koncertjére:)
Rá is kerestem, hogy hallgassam egy kicsit. Közbe beadta a jutyúk a Macskajajból a kórházi jelenetet, amikor bemennek a zenekarral, nem lehet megunni:)))

Dikusz 2017.12.08. 00:09:53

@Fenchurch68: @látjátok feleim szümtükkel: a hangjuk viszont gyönyörű.
Viszont van még magyar operaénekesnő, aki közel hasonló adottsággal (hanggal is) rendelkezett:)

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.12.08. 03:19:13

@Dikusz: Példának okáért az új szomszédunk! Ő ugyan musical/operett primadonna, de olyan hangja van hogy még!!!!
Nem vagyunk oda az operettért, de már tervezzük, hogy színpadon is meghallgatjuk (mert itthon már hallottam párszor). Fantasztikus hang! Csilingel, és még játszik is éneklés közben!
Partnereiért nem rajongok ...
www.youtube.com/watch?v=sBp8yqpSOgA

she_wolf 2017.12.08. 08:13:53

Hóóóóóóóóóreggelt!
Induljon a nap!:
www.youtube.com/watch?v=tNNmZFhCvH4

:D
De ha már a kedvenc stílusommal indítottam, akkor hiba lenne kihagynom, hogy ennek a bandának az egyik énekesnője sem hörgéstanfolyamra járt (Tarja Turunen), hanem operaénekes ő is -legalábbis a tanulmányait illetően:)
(Nem is szerettem a Nightwishben.)
Nekem az operával van egy nagy bajom: a hangi tökéletességre törekvésben eltűnik a szöveg érthetősége:(
Bár nem vagyok egy két lábon járó lexikon az operákat és előadóikat illetően (sem), nagyon kevés olyan előadót volt szerencsém hallani, akik előadásában értettem is, hogy mit gajdolnak.
Nagyon szeretem a nagyzenekarokra írt, sok hangszeres rockzenét:) A komolyzenei megoldások nívót adnak a műfajnak, a műfaj pedig számomra fogyaszthatóvá teszi a nehezebb megoldásokat.

Ez a jó kis koncept album pedig a kedvencem régóta:
www.youtube.com/watch?v=EPGIs7iFOWI

she_wolf 2017.12.08. 08:20:31

@Andrass9:
Ha már a primadonnáknál tartunk: apukámnak volt egy nagy kedvence: O.M.
Ha csak a nevét meghallom, ver a víz. És nem az izgalomtól. Nemtom.

A Callas, Montserrat és még páran olyan nevek, akik nélkül az operát meg sem lehet említeni.
Simándy József előadásában a Bánk Bán gyerekkorom óta kedvenc.
Na hozzá nem kellett szövegkönyv!:)

Dikusz 2017.12.08. 09:49:32

@Andrass9: megnéztem, tetszik:)
Nagyon mutatós hölgy, női szemmel is.
Túratársam szokott -csinos női hölgyeket látva- mondogatni ilyesféléket: meg hát..., megér háromheti ajtócsapkodást, meg gyenge szellő segíteni rá, orkán se fújna le róla, stb:)
(viccvót)

Dikusz 2017.12.08. 09:59:48

@she_wolf: O.M-el én is így vagyok. Elhiszem, hogy népszérű, meg a mutatványai is, jó is a hangja, de szerintem túljátssza a szerepeit (mindet).

Operaslágereket szeretek hallgatni, sokat nagyon is jól ismerek, ennyi elég is. De hogy melyik operából van, ki a zeneszerző, az már meghaladja szerény emlékezőtehetségemet. Olyannyira, hogy azokat sem tudom beazonosítani, amit egy ötéves gyerek is felismer, én pedig még a szövegét is tudom...

Talán ezért tartok itt, mert nekem is az a bajom, hogy nem értem a szöveget, és szinte kizárólag a női előadóknál. Megelégedtem azzal, hogy a régésrégi rádióújságban elolvastam azt a kicsi szöveget, amiben leírták azt, miről szól az opera.

Attilajukkaja 2017.12.08. 10:11:57

@Fenchurch68:
"észrevette ám, ha nem jókor lapoztam."
Atya-gatya! :o)))
Nézd a jó oldalát: legalább rendes polgári nevelésben részesültél.

"Kincses Veronika mint légies, szilfid Pillangókisasszony volt a csúcs"
He-he! Amúgy nem csak a hangja volt gyönyörű, de a pofija is nagyon helyes volt fiatal korában.
i.pinimg.com/236x/d5/c4/36/d5c4361f91bce3f59b2a4be9c4c9733e.jpg

Mire elénekelhette a Csocsoszánt, a sminkeseknek nem sok dolga maradt, hogy elhitessék a nézővel, hogy a felkelő nap országából jött. A jelmez készítőinek viszont annál több! :o)
keyframe.nava.hu/service/gallery/keyframe/2015/03/25/duna-76638/duna-76638-03232500.jpg

"operaénekesnőknek bizony nem befele nőtt a tüdeje!"
Se a mája, de még a veséje sem. :o))))

@látjátok feleim szümtükkel:
"Benne meg nem is nőtt tüdő.:D"
Maria Callas orrból énekelt.

@A fickó:
"Én édesszájú vagyok, a jó fajta édesség jöhet tonna számra. No limit. :)"
OK. Ha az édesség édes, azzal nekem sincs semmi bajom. :o)

"A céklától nem lesz édesebb a káposzta ellenben pirosabb lesz. :)"
Szerintem sem, ... de a cukortól igen. Én egyikhez sem szoktam cukrot adni. A birsalmához csak azért adok egy picit, mert az különben túl savanykás maradna.
Egyszer kipróbálom a párolt cékla-káposzta párosítást, mert a borscsban is bejön!

"A párolt káposzta édes-savanyúan finom, a fentebb nevezett "édesítők" ízt, aromát is visznek bel - ízt fokoznak."
Az alma elég édes ehhez, nem? Persze, ha valaki cukrosan szereti, akkor úgy szereti. :o)
Nekem már gyerekkoromban is felállt a szőr a hátamon, amikor az unokatestvérem a zsíros kenyeret kristály cukorral szórta meg vastagon. Oda sem néztem, de hallottam, ahogy a cukor ropog a foga alatt. :o)

Dikusz 2017.12.08. 11:46:57

@she_wolf: erőst drukkolok, az is érdekel, hogy sikerült:)

Dikusz 2017.12.08. 12:05:02

@Attilajukkaja: azt tisztelettel megkérdezném a tisztelt operakedvelő törzsközönségtől, hogy kizárólag a női szereplők küllemével volt a gond? Nem vagyok feminista, de miért csak arra emlékeznek úgy általában, hogy Kincses Veronika túlsúlyos Júliához? Az miért nem gond, ha egy kivénhedt potrohos -bár gyönyörű hangú vén bakkecske lép fel a színpadon?

Jó tíz évvel ezelőtt voltam a Mojszejev-együttes Sportcsarnokbeli fellépésén. Ha jól tudom, náluk alapvető feltétel, hogy a női szereplőknek szépeknek kell lenni. Azok is voltak, kivétel nélkül. Ugyanakkor a férfiszereplőknél láthatólag nem voltak ilyen feltételek...

Attilajukkaja 2017.12.08. 12:15:09

@Dikusz:
Jogos!
Én tegnap a 15:27:15-kor posztolt hozzászólásomban pont ezért kifogásoltam az 50 év és 150 kiló feletti Júliákat és RÓMEÓKAT (!) az operákban. :o)

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.08. 12:18:24

@Dikusz:

Érdekes a felvetésed, én mostanában godolkodtam azon, hogy a vezető politikus nők miért járnak állandóan nadrágban. Szégyelik a nőiségüket, és férfinak akarnak láccani?

A fickó 2017.12.08. 12:18:37

@Attilajukkaja: "Ha az édesség édes, azzal nekem sincs semmi bajom. :o)"
Igen de sajnos a legtöbb túl van tolva cukorral és most nem (csak) a keleti édességekről beszélek. Sütikben, desszertekben az előírt cukornál (ha van ilyen) mindig kevesebbet használok -kivéve a karamell, hehe. :D Abba viszont szinte kötelező a só, ami meg szinte mindenbe kell. Próbáld ki, hogy jó minőségű csokoládéba teszel kevéske pl. Maldon sót, nagyon intenzív íze lesz.
A palacsintába pl. ezt szoktam kenni a mogyorót nyomokban, ellenben pálmaolajat és cukrot bőséggel tartalmazó ipari nutella helyett.

Minőségi kb. 70%-os gyümölcsösebb ízvilágú csoki, tejszín, só, ebből lágy ganache. No cukor! Ezt a csokikrémet palacsintára kenve frissen darált mogyoróval, vagy dióval szórom meg. Asszem csinálnom is kell hamarosan. :D

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.08. 12:19:16

@Attilajukkaja:

Szóval aki testesebb tőled, az nem is lehet Rómeó vagy Júlia? Ugye nem erre gondoltál?

2017.12.08. 13:15:43

@látjátok feleim szümtükkel: na ezzel ellenvéleményem van. Hordjanak a skót férfiak szoknyát, nekik jobban áll! Feleségem 18 éves kora óta nem hord szoknyát, amikor is közöltem vele, hogy nem áll jól semmilyen szoknya neki, ne próbálkozzon tovább. :))))
A nőiesség és a férfiasság hormonális szinten dől el, nem ruházkodással vagy ékszerekkel/testékszerekkel, netán hajviselettel.

Attilajukkaja 2017.12.08. 13:16:49

@látjátok feleim szümtükkel:
"Szégyelik a nőiségüket, és férfinak akarnak láccani?"
Mi van? :o))))

"Szóval aki testesebb tőled, az nem is lehet Rómeó vagy Júlia? Ugye nem erre gondoltál?"
De igen. Mert illúzióromboló. Főleg, ha még nálam is testesebb.

@A fickó:
"sajnos a legtöbb túl van tolva cukorral és most nem (csak) a keleti édességekről beszélek."
Egyetértek!

"Próbáld ki, hogy jó minőségű csokoládéba teszel kevéske pl. Maldon sót, nagyon intenzív íze lesz."
Rendben! Amit eddig tanácsoltál, az még mind bejött nekem. Még a sütés nélküli pisztráng is! :o)
Amúgy én is mindig teszek egy csipet sót az édességekbe. A cukrot kerülöm a sós ételekben. Na jó, a paradicsomlevesbe és a sóskába is teszek egy csipetet, de tényleg csak egy csipetet!

"Minőségi kb. 70%-os gyümölcsösebb ízvilágú csoki, tejszín, só, ebből lágy ganache. No cukor! Ezt a csokikrémet palacsintára kenve frissen darált mogyoróval, vagy dióval szórom meg."
Nagyon jól hangzik! Otthon most van is cukormentes narancsos csokim, asszem 75%-os. Csökkentett szénhidrát tartalmú lisztem is van (nálunk sajnos muszáj odafigyelni az ilyesmire). Lehet, hogy hétvégén meg is csinálom! :o)

Topy 2017.12.08. 13:18:34

@látjátok feleim szümtükkel: akár; de az is feltűnő, hogy a vezető politikus nők (szinte?) mind gyermektelenek...

Attilajukkaja 2017.12.08. 13:21:28

@pizzaszeletvágó:
"A nőiesség és a férfiasság hormonális szinten dől el, nem ruházkodással vagy ékszerekkel/testékszerekkel, netán hajviselettel."
Nem tudom, pontosan milyen szinten dől el, de abban teljesen igazad van, hogy nem a ruházaton, a dekoltázs mélységén vagy a sminken múlik. A nadrág amúgy is egy sokkal kényelmesebb, télen pedig melegebb viselet, mint a szoknya.

Attilajukkaja 2017.12.08. 13:24:40

@Topy:
" az is feltűnő, hogy a vezető politikus nők (szinte?) mind gyermektelenek..."
Szerintem nem csak a politikus nők, hanem általában a magas pozícióban lévő nők nagyobb része. Nem véletlenül! :o/

2017.12.08. 13:48:36

@Attilajukkaja: ez már nagyon messzire vezet. Általában elmondható, hogy Magyarországon egy hagyományos férfi-nő-sajátgyerek(ek) házasság nem bír el két karriert. Mindegy, hogy a férfi vagy a nő van vezető pozícióban, a másiknak kell otthon helytállnia. Ez jellemzően egykézéshez vezet. Ha pedig nem találja meg a nő az odaadó, lemondó, családcentrikus apát, a munkája mellé, akkor így járt. De így járt a férfi is. Legfeljebb előtte csinált pár gyereket, 2-3 alomba, aztán elvált.
Ahány család, annyi modell. Nem pedig egy modell az összes családra, ahogy a KDNP-s és egyéb szélsőséges családellenes macsó jobber agyfszok elképzelik.
Ezért kellene a családtámogatásokat, családjogot, minden formára egyenlően kiterjeszteni. Hogy tele tudjuk szülni a saját hazánkat. (csúnyán megmondva)

Attilajukkaja 2017.12.08. 14:04:00

@pizzaszeletvágó:
"Magyarországon egy hagyományos férfi-nő-sajátgyerek(ek) házasság nem bír el két karriert."
Talán máshol sem. Persze vannak kivételek, mint pl. a Clintonék, de szerintem nem jellemző.

"Mindegy, hogy a férfi vagy a nő van vezető pozícióban, a másiknak kell otthon helytállnia."
Pontosan!

"Ahány család, annyi modell. Nem pedig egy modell az összes családra, ahogy a KDNP-s és egyéb szélsőséges családellenes macsó jobber agyfszok elképzelik."
Nem akarok itt politizálni (ez nem a megfelelő blog), de nagyon egyetértek!!!

"Hogy tele tudjuk szülni a saját hazánkat. (csúnyán megmondva)"
Vagy a világot, ahogy Németh Szilárd mondta. :o)))

she_wolf 2017.12.09. 08:17:58

@látjátok feleim szümtükkel:
Egy szoknya, egy nadrág... nem minden politikus nő hord gatyát, vannak, akik csak igen ritka alkalmakkor fotózkodnak abban.
A kényelem vitathatatlanul a legfőbb oka annak, ha egy nő a nadrágot preferálja, de lehet több oka is, nem kell feltétlenül arra gondolni, hogy szégyellik a nőiséget, vagy hogy mást akarnak láttatni, mint akik/amik valójában.
Én nagyon szeretek nő lenni, és nőies lenni. De a szoknyákat nagyon nem csípem. Most már nem olyanok a virgácsaim mint voltak, de még hajdanán sem csíptem:)
Volt melóhelyem, ahol dress code volt: nőknek csak szoknyában. Kivéve engem:P
Vittem/vettem orvosi papírt, hogy tekintettel a munkavégzés jellegére valamint arra, hogy a meglévő krónikus belszervi problémám ki-kiújulását jelentősen elősegítő légkondi non-stop üzemel, számomra e munkakörben erősen ellenjavallt a szoknya viselése:P
Kellettem a cégnek mint egy falat kenyér, úgyhogy nekem szabad volt gatyában lenni:)

@Attilajukkaja:
"De igen. Mert illúzióromboló."
Fúúú hogy te egy milyen kis izé vagy!:) Azért mert valaki nem kalóriatáblázattal fekszik-kel, szentül betartva mindazt ami javasoltatik benne, már nem is lehet hősszerelmes-romantikus-gyengéd-odaadó-pillangókkal álmodó? Nem lehet csábos, finom mozdulatú, bájos arcú? Nem szerethet és nem szerethetnek bele végzetesen? Vagy ezt most hogy?
Ennyire a külsőségek számítanak?:(
Most egy kicsit elszomorodtam:( Megint valami olyasmit szagolok a levegőben, hogy a mai férfiak számára milyen az ideális nő....súgok: olyan nincs! Vagy ha van is, csak nagyon kevés férfi kaphatja meg.
Tudod, amikor elégedetlen vagyok magammal és kifakadok, akkor a férjem azt mondja, hogy mindaz amit hiányolok most az egykori énemre gondolva, még mindig itt van bennem. Ő mindig megtalálja, de én hogy lehetek ilyen vaksi?
És olyankor elfogadom a változást, mert tenni ellene nem tudok.
(Jó, konkrétan nem a súlyra és hasonló külsőségekre gondolok.)

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.09. 13:16:26

@she_wolf:

Gondoltam rád valamelyik délután kutya sétáltatás közben.
Ahogy mentünk, egy háznál volt két akácfa, egyiknek a törzsén harkályodú bejárata, a másik fán pedig araszolgatott és csiporgott egy harkály. Elmentünk a fa alatt, de nem repült tova, ezért figyelni kezdtem távolabbról, bemegy-e az odúba. Mivel nem ment át arra a fára, tovább mentünk, majd a másik oldalon vissza.
Amikor a két fa irányába értünk, a harkály még mindig a fán volt, de már haladt lefele, majd egyszer átröppent a másik fára és bement az odúba. Vártam egy ideig, de nem jött ki. Ez már szürkületkor történt, így levonható a konkluzió, a harkályodús fát nem szabad kivágni, mert az a madárkák téli éjszakai szállása. Még sosem láttam ilyet, csak a nyári költés idején volt lehetőségem megfigyelni a harkályokat, illetve az odú készítésének időszakát is.

2017.12.09. 13:25:29

@látjátok feleim szümtükkel: melyik fajta "harkály" volt? A fekete harkály vagy a zöld küllő esetleg? Vagy a leggyakoribb a fakopáncs félék, különféle méretben, nagy-közepes-kis? Érdekel, mert ezek innen északról délebbre húzódnak ilyenkor, hozzánk csak februárban jön fel az első. Ott áttelelnek? Már.
Februárban itt elszabadul a pokol, a hímek egész nap verik a leghangosabb oszlopokat, ez nálunk a telefonoszlop, de nem azért mert Telekomon is továbbítanák a hangjukat. :)
Azt tudod, hogy miért van a harkálynak csőre?
Hogy bele ne verje a fejét a fába...!
:)

2017.12.09. 13:28:02

@pizzaszeletvágó: szextelefon, a telefonoszlopon, ilyenkor nem odút készítenek vagy táplálkoznak, hanem hirdetik hogy itt vannak és párzásra készek :)

Fenchurch68 2017.12.09. 15:13:26

Ha belegondol az ember, hogy egy sűrűbb munkanapon (most nem a Parlamentben szundikálást értem ez alatt) mit csinál végig egy politikus/nő: jön, megy, hidegből melegbe, autóból ki-autóba be, protokoll-evés, satöbbi, kíváncsi vagyok, melyik férfi nyomná ezt végig szívesen magassarkúban, nejlonharisnyában és szépszoknyában.
A férfiak hosszasan tudnak azon is röhögcsélni, hogy a csajok mindig többedmagukkal járnak klotyóra. Csak hát ugye nálunk nem úgy van, hogy cipzár le, előhúzzuk oszt' hadd szóljon, hanem egyik kézben táska, másikban kabát, harmadikkal letolni a bugyingót, negyedikkel leteríteni a vécédeklit, az ötödikkel meg esetleg hiányos infrastruktúra esetén tartani az ajtót.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.09. 15:28:40

@pizzaszeletvágó:

Fakopáncs volt, talán a kicsi fajta, és télen is látni őket, nem vonulnak délebbre. A mögöttünk lévő ház előtt vagy tíz éve volt odú, a szembe háznál meg vagy 4 éve, arra az ablakból ráláttam, és láttam amikor a szomszéd kertben hancúroztak vagy hárman a friss ásáson, keresték a férgeket. A közeli telkeken sok idős fa van, gondolom ez jó terep nekik.
Ezt a téli-tavasz eleji morzézást én is tapasztaltam.

2017.12.09. 15:28:41

@Fenchurch68: tegnap este jött el a kedvencem, bevallom már vártam valami hasonlót, a DK egyetlen belevaló nőjét láttam 30 másodpercig az ATV-n, mielőtt pánikszerűen elkapcsoltam, és még utána is fellépett némi szívritmuszavar, tehát rövid szoknya, vastag harisnyával, télidő van ugye, 40++ évesen, vagy 50--- évesen, és sajnos annyira be volt b..... nem, ezt nem írhatom le, csak annyit, hogy feltehetőleg engedélyezett tudatmódosító szer hatása alatt állt, ahogy a kisimult arcvonásait szemléltem.
Pánikszerűen kapcsoltam tovább, a megnyugtató migránshíradóra.

Fenchurch68 2017.12.09. 15:55:05

@pizzaszeletvágó: Ha megnézed az ötker alpolgimestinénijét, ő sem szorítja háttérbe a női princípiuma megélését. Most kicsit gondolkodnom kell, talán öt éves volt, mikor utoljára muszáj volt találkozni, '72-es vagy '73-as.

Fenchurch68 2017.12.09. 17:21:38

@pizzaszeletvágó: :) feltételezem, ezt mondja ilyenkor öcsi is, aki piarista szerzetes.

Semmi baj nincs ezzel a megjelenéssel, amíg valaki nem a KDNP színeiben kerületi ill. pártrendezvényeken tűnik fel így, a magánéletben szerintem virágozzék minden virág.
Bár munkaruhaként is lehet indokolt, csak az egy másik szakma.

2017.12.09. 18:05:02

@Fenchurch68: virágozzék, bár nem virág jut róla eszembe, találóbb elnevezés lenne a "betonpillangó" :)

she_wolf 2017.12.09. 19:39:02

@látjátok feleim szümtükkel:
Harkályokban nagyon nem vagyok otthon:( Ha visszagondolok, biztos hogy elég a két kezem megszámolni, hogy életemben hányszor láttam vagy hallottam harkályt. Pedig nyuvadt (értsd: odvas, féldöglött, lombja vesztett-tehát kártevőkben valószínűleg bővelkedő) fa itt a környéken van ám doszt. Sajnos.
De az kedves, hogy gondoltál rám, jólesik:)

she_wolf 2017.12.09. 19:43:43

@pizzaszeletvágó:
Ez mostanában divat, hogy műsorvezetők (férfi, nő egyaránt) és politikusok beszórakozva szerepelnek nyilvánosan?
Régebben Pálffy, most Marsi, Demcsák meg valami utca hírmondója pasi, és ezek szerint a DK-s is...
Ha hiányszakmás dolgozóként itatóspapírnak álcázva magadat bemégy dolgozni, kapod az utilaput a talpadra rögvest. (Jó, nem minden szakában, mert vannak, akik egyenlőbbek.)

2017.12.09. 20:23:34

@she_wolf: ehhez nincs is mit hozzátenni.
Talán csak egy történet. Nem sok köze van az egészhez, csak úgy elmesélem. Volt nekünk egy polgármesterünk. Vagy tíz éve történt, hogy megpróbált embereket kivakarni a szegénységből és alkoholizmusból. Az egyiknek munkát adott az önkormányzat brigádjában, de szigorú feltételként szabta, hogy az illető nem ihat. Szondáztatás, fizetésmegvonás, satöbbi. Csakhogy ez elég erőszakos szabálynak bizonyult, a polgármesternek fogalma sem volt róla mit csinál. A drasztikus elvonás miatt a fickó remegett, megszédült, le is esett 2 méterről, pár óra múlva meg is halt.
Ha nem akarnak neki erőszakkal és rosszul segíteni, akkor még mindig élne. Középkorú ember volt.

she_wolf 2017.12.09. 20:55:59

@pizzaszeletvágó:
Az alkohol nem játék. És egy diagnosztizált alkoholbeteggel nem lehet játszani.
Szörnyű emlék: amikor a házunkat bővítettük, akkor ismerős kivitelező ismerős munkásokkal dolgozott nálunk. Az ebédlőnk fölött nincs mennyezet, nagy belmagasságot álmodtunk meg. Amikor a szakik nekiálltak dolgozni, felhívtam a figyelmüket arra, hogy mivel legalább 4 méteres magasságról van szó, nem akarom meglátni, megérezni, hogy valaki ittasan megy fel a pallókra dolgozni.
Ha ivott, vagy másnapos, akkor maradjon otthon, nem akarom, hogy baj legyen. Így is volt, kezdésre mindenki józanul vonult fel. Egyikük mégis megbillent, leesett, estében korrigált, és a sarkaival állt bele az aljzatbetonba. Szilánkosra is törte mindkettőt, bevizelt a fájdalomtól. Mentő majd órák múlva, tehát mi vittük be a sürgősségire. Kiderült, hogy amennyiben megissza célzóvizet, mindez nem történik meg.
Ha elmondta volna, elfogadom, igaz, dolgozni nem engedtem volna. Se így, se úgy. Jó melós volt egyébként.

Az elvonás nem lányregény, az alkoholista a józanságáért iszik.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.09. 21:00:09

@she_wolf:

Feszkót oldani kell valahogy politikusnak, tévésnek is, meg aztán a haveroktól sem illik lemaradni.

2017.12.09. 21:04:16

@she_wolf: célzóvizet a vadászok isznak, a munkások reggel a boltban csavaros kiflit vesznek, vagy ciccenős zsemlét. :)

she_wolf 2017.12.09. 21:33:50

@pizzaszeletvágó:
Igen, a csavaros kifli:)
A kőművesnek egyébként 4 ellensége van, ahogy azt a minap megállapítottam:
a függőleges,
a vízszintes,
a derékszög
és a párhuzamos.
No ezért kell a célzóvíz. Mondják. Pedig nem. Pláne mióta nem függőónnal bohóckodnak, hanem lézeres cuccal.
Merthogy eddig nem tűnt fel, de a napokban amikor a pecóban voltunk, kiszúrtam, hogy a padlólap és a falhoz cuppra betolt konyhaszekrény széle egy csinos hegyesszöget zárnának be, ha elég hosszúak lennének. Tehát az csak mese habbal, hogy a párhuzamosok a végtelenben találkoznak, mert a magyar szaki számára nincs lehetetlen:D
Nekik legyen mondva hogy főfalról van szó, és azt még az '50-es években rakhatták eltévedt postások:)

she_wolf 2017.12.09. 21:38:42

@látjátok feleim szümtükkel:
Milyen feszkót? A politikusokban semmi feszélyezettség nincs ha hazudni kell, tehát indokolatlan az ivászat.
A tévéseknek meg ki van adva hogy mit kell mondaniuk, tehát dettó. Demcsák esetében még hajlanék is rá hogy higgyek neki, de Marsi alakítása védhetetlen.
comment.blog.hu/2017/12/05/valami_nem_stimmelt_marsi_anikoval_a_tenyekben

Ja. Influenza.

2017.12.09. 21:44:38

@she_wolf: nálam is ez van, én hülye pár évvel ezelőtt sarok konyhaszekrénybe fektettem az elfekvő tőkét, jobb lett volna inkább valami utazásba, és akkor derült ki számomra, hogy nincs derékszög a konyhában. Amit annak gondoltam az 94 fokos. :) A bútorgyártó ellenben ismerte és megvalósította a derékszöget, így némi inkompabilitás lépett fel, amit trükkösen kellett megoldanom. De lehet még mindig jobban jártam, mintha 90 foknál kisebb lett volna a szög.

she_wolf 2017.12.09. 22:11:44

@pizzaszeletvágó:
Biztos hogy jobban jártál, a többlet eltüntethető némi dizájn elem segítségével. Tudod: ápol és eltakar:)
Mink meg máma azzal sültünk szembe, hogy 60 centi széles asztal nem vanik eredetiben. Úgyhogy azt csináltatnunk kell majd, viszont így jól meg tudom indokolni, hogy miért lesz kikukázva az a meglehetősen búskomor munkalap a konyhaszekrényen;)

she_wolf 2017.12.10. 11:49:10

Párolódik a vereskáposztám..:)

2017.12.10. 11:57:55

@she_wolf: ne lenne 60 centis asztal? Érdekes, mert standard méret volt a 100x60 centis konyha asztal, alatta kihúzható fiókkal már az 50-es évek végétől. Ebben a méretben lehetett kapni, nagymamámnak is ilyen volt, később 1961-től anyáméknak is, egészen 2007-ig szolgált egy lakótelepi konyhában. A tetejét valami kemény, de színes anyag borította, lehetett halvány zöld és halvány piros színben is kapni. Valami erős préselt falemez volt a lapja, vastagon színezve. Ha megkarcolódott, akkor persze feltört az egész színes réteg. Viszont nagyon masszív, erős asztal.
Na ez az asztal megvan itt még nálam a garázsban. A felújítás abban állt, hogy rácsavaroztam egy barkácsbolti fenyőlapot a tetejére, nagyon menő lett és dizájnos. :) Ezt használom különféle húsfeldolgozásokhoz. Disznó(ság)bontás, szárnyas pucolás, hurka- kolbásztöltés.

Kumari aki Nilüfer 2017.12.10. 12:20:58

@pizzaszeletvágó: Ilyen volt nekünk is..illetve nem. mert kinyitható. Most is megvan, nyáron grillezéskor ez a pakolóasztal, mai napig kiváló, bár a teteje kicsit karcos már.

she_wolf 2017.12.10. 12:35:00

@pizzaszeletvágó:
A konyhában nagyon jó és sok szekrény van (ofkórsz fehér, meg még magasfényű is, mert most az a trendi, hogy a szemük állna meg), viszont egy normálisabb méretű asztalt nem lehet betenni, mert akkor kresz táblák kellenének.
Úgyhogy úgy döntöttem, hogy U alakú lesz a konyha berendezése, és akkor lehet közlekedni is. Ehhez lett volna jó, ha van egy 60 centi széles asztal (a vágyálmom egy konyhasziget lenne, de az esélytelen), és akkor hely is van, meg egységes is valamennyire.
Találtam 60 centis asztalt, de jobban járok (igaz, nem olcsóbb), ha lekapatom a pultot, és csináltatok egy egységes pultot immár az asztallal -vagy hívjuk inkább evészeti helynek:)
Bontsa le óvatosan, és barter ügyletként azt használja fel másik ingatlanban, nekünk meg csináljon a leszedett árát beszámítva egy elképzelésem szerintit, oszt kalap:)
De arra is gondoltam, hogy kap az asztelféleség 2 izmos csőlábat, a tetejére valami lapot, azt meg majd jól lecsempéztetem:P

Szóval jól ki tudna nézni a cucc, de nem az én világom. A meleg színeket és a tömör fát szeretem, de itt max. a kiegészítő színek lehetnek meleg árnyalatúak.
Mindegy, nem mi fogunk élni benne.

2017.12.10. 12:56:50

@she_wolf: konyhasziget nekem is az álmom...

Úgy is elfogadnám, hogy egy sziget a meleg óceánon, és azt használnám konyhának.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2017.12.10. 12:59:31

@pizzaszeletvágó: Nálam ma is szolgál a hokedlikkel együtt, sőt a kis tároló láda is megvan hozzá.

2017.12.10. 13:49:24

@Waka: :)
Volt még fiókos hokedli is. Az már nincs meg sajnos. Az egyik hokedli fiókjában kéziszerszámokat tartott apám, a másikban cipő pucoló felszerelést, boxot, keféket, mert olyan nem volt, hogy poros cipőben induljon el az öreg az 50 méterre lévő boltig se. :) Bezzeg legutóbb egy temetésre a hozzám képest nagyon fiatal sógorom poros, piszkos cipőben érkezett, le is btam.
Miért szerettem jobban azt a cipőpucolós világot? Meg tudjátok magyarázni?

she_wolf 2017.12.10. 14:03:29

@pizzaszeletvágó:
"Miért szerettem jobban azt a cipőpucolós világot? Meg tudjátok magyarázni?"

Meg. De akkor az egy vénasszony károgása lenne, úgyhogy skippelem:)

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.10. 19:13:06

@she_wolf:

Nekem nagyon jó konyhaszekrényem van, tégla lábakon 10 centi vastag betonvassal erősített csampézett/rézfugázott tető, ajtó fenyő. Erre fel lehet állni az ablakokat megpucerálni, nem fog beszaladni, de a húst is lehet rajta kloffolni. A szekrény egyik része az udvari falra támaszkodik, ebből kifolyólag a lehető legjobb hely tárolásra, a két éves dió, mogyoró még nem avas.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.10. 19:15:40

Ja, és az építés fő szempontja az volt, hogy nem esik a szekrény mögé semmi féle morzsa, szemét, és nem kell meszeléskor kihúzni a helyéről.:D

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.10. 19:17:27

No ezt jól megírtam.:D

Csempézett és nem fog beszakadni akart lenni.

2017.12.10. 19:38:22

@látjátok feleim szümtükkel: na pont ezt akartam javasolni, erre jössz te, miért is nem gondoltam rá, hogy pont neked ilyen van ???? :)))
Szóval egyre inkább az épített, kőműves által épített konyhában hiszek.
Ha valaha megadja a mindenható, akkor építem a konyhát, téglából, vályogból, a konyhaszekrényt és a tűzhelyet, sütőt is, kis kemencével. Spórhelt, az lesz. Öntöttvas tetővel. Füstölésre alkalmas kéménnyel. Előlapokat, munkalapot megveszem az IKEA-ból, anyja nem mondja meg, hogy nem asztalos csinálta.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.10. 19:55:38

@pizzaszeletvágó:

A kőmürges azt mondta amikor kész lett, hogy szívesen hazavinné.

Attilajukkaja 2017.12.10. 19:58:16

@she_wolf:
"Fúúú hogy te egy milyen kis izé vagy!:)"
Nagyon az vagyok. :o)))

"Azért mert valaki nem kalóriatáblázattal fekszik-kel, szentül betartva mindazt ami javasoltatik benne, már nem is lehet hősszerelmes-romantikus-gyengéd-odaadó-pillangókkal álmodó?"
Álmodni lehet!

"Nem lehet csábos, finom mozdulatú, bájos arcú? Nem szerethet és nem szerethetnek bele végzetesen? Vagy ezt most hogy?
Ennyire a külsőségek számítanak?:("
Igen! A magánéletben persze nem, de a színpadon nagyon is. Kell egy megfelelő alkat ahhoz, hogy elhitessék velem, hogy a színész a Batman, Miss Marple vagy a tinédzser Júlia.

"Megint valami olyasmit szagolok a levegőben, hogy a mai férfiak számára milyen az ideális nő....súgok: olyan nincs!"
Köszönöm a súgást, de egyáltalán nem erről van szó. Vannak szakmák, amelyekhez szükséges egy bizonyos fizikai alkat. Legyen az tűzoltó, kovács vagy szakácsnő. A színészeknél pedig korfüggő a szereposztás, ... meg sok másfüggő is. Mert náluk nagyon fontos, hogy megteremtsék az illúziót. Ez a szakmájuk lényege.

"Tudod, amikor elégedetlen vagyok magammal és kifakadok, akkor a férjem azt mondja, hogy mindaz amit hiányolok most az egykori énemre gondolva, még mindig itt van bennem."
Látatlanban is kedvelem a pasidat, ... de itt most nagyon másról van szó. Otthon egy nagytestű és középkorú nő is lehet diva, de a színpadon akkor sem tudja eljátszani Júliát. Nem kellene keverni a szakmát a magánélettel.

"És olyankor elfogadom a változást, mert tenni ellene nem tudok."
Jól teszed! :o)
Én is így vagyok ezzel.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.10. 20:11:27

@pizzaszeletvágó:

Egyébként az alapötlet a szüleim konyhája volt, igaz, ott csak a sparhet volt beépített egy ideig, aztán korszerűsítettek.

Attilajukkaja 2017.12.10. 20:40:45

@látjátok feleim szümtükkel:
"Tudod, hogy szegregálsz?"
És ez miért lenne baj?

Fenchurch68 2017.12.10. 20:50:01

@Attilajukkaja: Ezzel most nagyon egyetértek. Lemezen vagy rádióban lehet 120 kilós, 60 éves Rómeó vagy Júlia, ha olyan a hangja, hogy elhiszem neki, épp elmúlt 14, de színpadon nekem is megmosolyogni való, és ezzel pont azt az illúziót veszi el, amiért elmentem megnézni.
Mint ahogy ha nekem lenne hangom hozzá, akkor se jutna eszembe Brünhilda szerepe, mert nagyon kiröhögnének.

Attilajukkaja 2017.12.10. 20:53:18

@Fenchurch68:
"Ezzel most nagyon egyetértek."
Igen, én is hasonlóan gondolkodom.

2017.12.10. 21:04:16

@látjátok feleim szümtükkel: vissza kell térni (ahol lehet) ehhez a kulturális örökséghez, nem is beszélve arról, mennyivel jobb

2017.12.10. 21:18:56

@Fenchurch68: @Attilajukkaja: node a hangjának kifejező tehetségét senkitől elvitatni nem lehet, akárhogy néz is ki 3 dimenzióban. Hoppá. Kérdés legyen-e filigrán csaj/férfi a színpadon, "kevesebb" hanggal? Jobb lesz-e az előadás?
Nem igaz, hogy bármelyik kövér énekes helyettesíthető egy vékonnyal! Ebbe belegondoltatok?

Attilajukkaja 2017.12.10. 21:24:55

@pizzaszeletvágó:
" a hangjának kifejező tehetségét senkitől elvitatni nem lehet, akárhogy néz is ki 3 dimenzióban. Hoppá."
Valóban nem lehet, ... csak színpadra ne álljon.
Hoppá?
"Kérdés legyen-e filigrán csaj/férfi a színpadon, "kevesebb" hanggal? Jobb lesz-e az előadás?"
Ez nem kérdés. Természetesen ne legyen rosszabb hangú énekes a szereplő. Én inkább azt mondom, hogy nem kellene valakinek csúnyán elhíznia, ha szerepelni akar. Mint tudjuk, a hangnak és a tehetségnek semmi köze a testzsír mennyiségéhez. Ebbe belegondoltál már?

Dikusz 2017.12.10. 21:39:00

@pizzaszeletvágó: a "betonpillangóra" most akkor büszke lehet az alpolgármester asszony, vagy nem? :)))

Dikusz 2017.12.10. 21:51:28

@she_wolf: átaludtam a délutánt:)))

Megnéztem ezt a csudálatos Marsit. Nem lehet, hogy egyszerűen ennyit tud csak, és kutyaütő bemondó színjózanul is? Még a búráján sem látom, hogy be lenne állva.

2017.12.10. 21:56:33

@Dikusz: hát ööö, izé! :)

Dikusz 2017.12.10. 21:56:34

@látjátok feleim szümtükkel: tényleg jól megírtad:)))

Nem lehet egy fotót kérni róla? Mert hogy őszinte legyek, a vizuális képességem ebben az esetben egy érdekes képet hívott elő:)

Dikusz 2017.12.10. 21:57:53

@Dikusz: diplomatikus válasz:)
Hogy szalonképesen kérdezzek még egyet: a "meg, hát" kategóriába tartozik?:)

2017.12.10. 22:00:02

@Attilajukkaja: ó te, keveset megélt, kis tapasztalatlanka olvtársnő! Belegondoltam, de nagyon is.
De örüljünk, mert Tóth Vera leszívatta az összes zsírt!
Ettől te érzed magad jobban? :)

2017.12.10. 22:29:00

Én vagyok a hülye, hiszen régen kitatálták már, hogy a színpadi szereplőnek más kölcsönzi a hangját. Élőben is.
Lásd István a király rockopera.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy a Jesus Christ Superstar filmbéli megformálójának hangja messze alulmaradt Ian Gillan hangjától, aki eredetileg énekelte.
Nosza, át kell emelni a megoldást, filigrán énekes (táncos) mögött énekel valaki, akinek hangja van.
Vita lezárva.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2017.12.10. 22:40:25

@pizzaszeletvágó: Az egyikben nálam is az van, a másikban...
Megnéztem. Abban is az van. No meg. Egy kocka viaszra emlékeztető valami. Mióta az eszem tudom, ez ott van, de lövésem nincs, mi lehet. ALFA a felirat rajta, halványan: 10 dkg. Na, mi a túró lehet ez?

2017.12.10. 23:12:41

@Waka: jó kérdés :) majd agyalok, az biztos, hogy cipőket, csizmákat viaszoztak régen is, ma is, víz ellen. Feleségem múlt héten vett egy csizmát, kérték a boltban, hogy ne vegye fel, vigye vissza, akkor jön meg egy spéci vízzáró anyag, amivel lekezelik neki, ha cipőről van szó, akkor ilyesmire gondolok.
Másrészt pár évtizede még a facsavarokhoz is használtak igényesebb esetben viaszos kis kockát, amin végighúzták a csavar lényegi részét becsavarás előtt. Nem voltak még ezek az önmetsző vagy nagyon éles menetű precíz csavarok, nem volt célszerű előfúrni sem nagyon, mert nem tartottak utána jól, ezért a becsavaráshoz használtak ilyen viaszos kenőanyagot.
Csak tippelgetek itt magamnak, öregesen... :)

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.11. 07:07:30

@Dikusz:

Kérni lehet, kapni nem, mert rossz a fényképezőm. Nem tudom mikor lesz belőle jó. Azért szemtanú van rá.;D

she_wolf 2017.12.11. 07:30:30

@pizzaszeletvágó:
Az "Ének az esőben" gondolom, megvan:DDD

she_wolf 2017.12.11. 07:39:18

@pizzaszeletvágó:
Úgyám, a viaszozás/impregnálás.
Ha bőr csukát veszek, az az első, hogy impregnálóval lekezelem. Dzsekit szintén. Akkor vettem egy flakon sprayt, amikor a disznóbőr dzsekimet. Mielőtt felveszem idényben először, kap egy réteget, és amikor már valószínűleg nem kell, elrakás előtt is befújom vele. Egyrészt lepergeti a vizet, másrészt ápolja is az állás során.
A csizmáimmal ugyanígy teszek, bár azt gyakrabban kezelem vele télen. Ezek egyike sem olyan divatcucc, amit egy-két alkalommal veszek fel, hanem folyamatosan hordom, ezért igyekszem vigyázni rájuk:)

she_wolf 2017.12.11. 07:56:38

@Attilajukkaja:
Csak hogy rendbe tegyem a dolgokat, és világos legyen az én gondolatmenetem ezzel kapcsolatban (szigorúan magánvéleményt írok, nem kinyilatkoztatok:D):
A zene és a film, illetve azok szereplői. Nekem a zene: zene. Ha végzetesen eltévedek és az Operában kötök ki, és zenét akarok hallgatni, és nem tud érdekelni, hogy 50 vagy 150 kilós a torok tulaja, amiből a hang kijön. Pláne, hogy a nézőtéren jó hátulról ebből mi látszik. Éppen ezért ha koncertre, színházba megyek, valami mindig áldozatul esik: vagy a látvány, vagy a "hallvány":D
Ha a zene érdekel, akkor itthon füles (itthon mindig szól a zene, és majdnem minden stílus!), ha az előadás valaki személye miatt érdekel, akkor bele kell kalkulálnom, hogy ezért vagy azért nem lesz tökéletes.
A play back-et utálom még felesben is!

(Az elhízással kapcsolatban lennének gondolataim, de megtartom őket magamnak, nem óhajtván senkivel összerúgni a port.)

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.11. 08:22:54

@she_wolf:

Hízáshoz vagy nem hízáshoz saját tapasztalásból annyit, nem a tudat, hanem az "agy" dirigál. Kutatások is igazolják. Eccer Waka valahol írta, hogy az agyban dől el mit eszünk. ÉS nagyon igazat mondott. Sajnos. Én már tudom, hogy az agyban is két helyen dönik el mit eszünk, mert hiába kívánja a szem és a nyálelválasztás, ha a gyomrot irányító terület tiltakozik, és fordítva is igaz.

A többivel egyet értek.

she_wolf 2017.12.11. 09:00:00

@látjátok feleim szümtükkel:
Az agyban, valóban. És nem "fejben".
Remélem, egyre gondolunk, amikor azt mondom, hogy kevés károsabb marta van annál, hogy "fejben dől el".

Attilajukkaja 2017.12.11. 09:31:39

@she_wolf:
"ha koncertre, színházba megyek, valami mindig áldozatul esik: vagy a látvány, vagy a "hallvány":D"
Nekem voltak pozitív tapasztalataim. Vannak nagyon csinos, fiatal operaénekeseink is, bár színészileg nem tudom megítélni őket, mert csak a TV-ben láttam tőlük rövidebb előadás darabokat. De több egyéb koncerteken (mondjuk egy Cesaria Evora a MÜPA-ban vagy egy Sebestyén Márta a Vigadóban) nem volt különösebb hiányérzetem. Az élő koncerteknek persze megvan a maga varázsa és kockázata is, hogy valami félrecsúszik, de egy vér profinál ez ritkán fordul elő.
Én is csak a saját véleményemet írom le - mi mást is tennék? :o) Szerintem, ha egy énekes kiöregszik/kihízik egy szerepkörből, attól még előadhatja akár színpadon is a híresebb áriákat, mondjuk egy előadói esten. Az is klassz, ha ezt felénekli lemezre, de színi előadásban már ne tegye. Én serdülő koromban pont ezért ábrándultam ki az operából. Annyira borzalmas látvány volt a 150 kilós és 50 éves Júlia. Akármilyen szépen is áriázott még vagy 10 percig miután mellbe szúrta magát, alig vártam, hogy végre meghaljon, annyira hamis és illúzióromboló volt az egész.

"Az elhízással kapcsolatban lennének gondolataim, de megtartom őket magamnak, nem óhajtván senkivel összerúgni a port."
Megértem. Amúgy én sem vagyok egy vékony alkat, de ez a munkámat nem igazán befolyásolja. Nem akarom senkivel elhitetni, hogy egy aprócska, zsenge korú Pillangókisasszony vagyok. :o)

@pizzaszeletvágó:
"Tóth Vera leszívatta az összes zsírt!
Ettől te érzed magad jobban?"
Úgy tudom, ettől Tóth Vera érzi jobban magát. Különben meg nem értem a kérdést. Nekem semmi bajom a testes vagy idősebb énekesekkel. Csak annyi a kérésem, hogy a testalkatukhoz vagy a korukhoz nem illő szerepekben ne akarjanak tetszelegni a színpadon, mert - amint már többször leírtam, - számomra nevetséges és nagyon kiábrándító látványt nyújtanak. Nekem ugyan már mindegy, de vannak gyerekek/fiatalok is ilyen előadásokon, akiket ez sokkolhat! :o)

she_wolf 2017.12.11. 10:14:39

@Attilajukkaja:
Erre mondják, hogy új szelek fújnak:)
Ha a régebbieket nézem, akkor minden körben fellelhető volt egy bizonyos fokú személyi kultusz. Mára ez halványulni látszik, illetve inkább talán több merítési lehetőségük van az előadóművészeknek. Ha valakinek nem teccik a rencer, próbálkozhat más műfajban, vagy akár más országban is. Vagy éppen a külsejének az igazításával is, ha ettől jobban megy a szekér.
Ez azonban nem változtatja meg az én művészetekhez való viszonyomat:)
Ami nagyon fel tud dobni az az, hogy az általam preferált műfajokban is hallok kimagasló hangi adottságú énekeseket, és a "könnyűzene" -legalábbis egy része- is bővelkedik minőséget teljesítőkben.
Az opera nagyon nem az én műfajom néhány betéttől eltekintve.

Amit pizzásnak írtál, ahhoz hozzátennék valamit -ha nem baj: azok a gyerekek/fiatalok akik megnézik De Bellával a Pillangókisasszonyt (maradjunk ennél) vagy anyu és apu miatt vannak ott, vagy mert őket magukat érdekli a darab. Ha érdekli, akkor a szereposztásból már tudja, hogy kire/mire számíthat úgy nagyjából. Szóval vagy végig fogja ásítozni (előző esetben), vagy ívesen tesz arra, hogy ki hangja csillingel, hiszen a csillingelésért van ott (utóbbiban), de hogy sokkot nem fog tőle kapni, az tuti:D

Attilajukkaja 2017.12.11. 11:30:20

@she_wolf:
"inkább talán több merítési lehetőségük van az előadóművészeknek"
Igen, ez jó megfogalmazás.

"Ez azonban nem változtatja meg az én művészetekhez való viszonyomat:)"
Ezt becsülöm.

"az általam preferált műfajokban is hallok kimagasló hangi adottságú énekeseket, és a "könnyűzene" -legalábbis egy része- is bővelkedik minőséget teljesítőkben."
Én is így vagyok ezzel.

"Ha érdekli, akkor a szereposztásból már tudja, hogy kire/mire számíthat úgy nagyjából."
Egy tinédzser????????

"de hogy sokkot nem fog tőle kapni, az tuti:D"
Pedig én azt kaptam annak idején. :o)
Érdekes, hogy a balettel nem így jártam. Azt gyerekként azonnal megszerettem, ... és azóta is imádom a táncművészetet.

De nem kell mindenben egyetértenünk. A lényeg, hogy meg tudjuk beszélni a nézeteinket. Veled ez biztosan menni fog. Aztán ízlésék és pofonok. :o)

she_wolf 2017.12.11. 12:06:56

@Attilajukkaja:
:*
Igen, egy tinédzser. Ne hagyjuk ki a szülői példát! A gyerek (kezdetben legalábbis) azt fogja követni, amit lát maga körül. Később jönnek a jellemformáló közösségek. A szűk körből hozott, és a tágabb környezetben tapasztaltak összessége eredményezi, hogy végül mi fogja érdekelni a gyereket.

Az operánál maradva: lehet egy jó szülői minta, amennyiben jól érzi magát benne a kölök, ugyanakkor lehet egy kitörési kísérlet is, mert ha a gyerek fogékonyabb a komplexebb dolgokra és otthon jobbára csak nívótlan carban részesül (némileg magamról írok), akkor keres és jó esetben talál is olyan közösséget, ahol megkapja azt a kulturális "tápanyagot", amire szüksége van. És egy tininél makacsabb kevés van:D

Attilajukkaja 2017.12.11. 13:11:02

@she_wolf:
"Igen, egy tinédzser. Ne hagyjuk ki a szülői példát! A gyerek (kezdetben legalábbis) azt fogja követni, amit lát maga körül."
Ha te mondod. Ha az én anyám elmondta volna, mi vár engem az Operában, sikítva menekültem volna. Amikor oltásra vitt, akkor sem mondta el, hogy fájni fog! :o)

"Később jönnek a jellemformáló közösségek."
Ez is egy vélemény. Nem csakazértis mondok ellent, mert jólesik, hanem mert annyira másként éltem meg a dolgokat.

"lehet egy kitörési kísérlet is, mert ha a gyerek fogékonyabb a komplexebb dolgokra és otthon jobbára csak nívótlan carban részesül (némileg magamról írok), akkor keres és jó esetben talál is olyan közösséget, ahol megkapja azt a kulturális "tápanyagot", amire szüksége van."
Ez is megeshet. Egy jó szülő szerintem mindenféle lehetőséget biztosít a gyermeke számára: ebbe beletartoznak a sportok, a tudományok és a művészetek is. Aztán a gyerek eldönti, hogy mi tetszik neki, mi nem. Én annak idején döntöttem.

"És egy tininél makacsabb kevés van"
De befogadóbb is! :o)

she_wolf 2017.12.11. 13:38:38

@Attilajukkaja:
"Nem csakazértis mondok ellent, mert jólesik, hanem mert annyira másként éltem meg a dolgokat."

Ez így is van rendjén, hiszen minden ember más és más. Még azok is, akik sokban hasonlítanak. A különbözőségekben rejlik az egyéniségünk.
És a "minden ember" alatt valóban az össznépességet értem, kortól, családban betöltött szereptől függetlenül.

"De befogadóbb is! :o)"
Ezért nem egyszerű velük.

Attilajukkaja 2017.12.11. 13:44:37

@she_wolf:
"Ez így is van rendjén, hiszen minden ember más és más."
Pontosan!

"Ezért nem egyszerű velük."
Igaz, de valamiért mindenki csak a nehézségeket szokta kihangsúlyozni a tinédzserekkel kapcsolatban. Azt nem, hogy ez az a kor, amikor még nagyon is formálhatóak. Még könnyű alakítani az ízlésükét. :o)

she_wolf 2017.12.11. 14:32:22

@Attilajukkaja:
Könnyű. Ha hagyják, mert olyan szerencséjük van, hogy a szülőkre nyugodtan támaszkodhatnak.
Ha ez nincs meg, akkor önállósodik, és formálja magát. Az eredmény pedig nincs borítékolva.

No de aztat meg tudod-é mondani nekem, hogy a q. vöröskáposzta nyomát mivel tüntessem el a kezemről? A bűrkémről már úgy-ahogy lejött, de a körmeim gyászkeretesek. És nekem holnap emberek közé kell mennem! Próbáltam már citrommal, ecettel, ciffel, hypóval(!)...kacérkodtam a sósavval is, de ahhoz magas volt bennem a majréfaktor:)

Attilajukkaja 2017.12.11. 14:39:11

@she_wolf:
"aztat meg tudod-é mondani nekem, hogy a q. vöröskáposzta nyomát mivel tüntessem el a kezemről?"
Citrommal. :o)
Ha azzal nem megy, akkor a citrom és türelem keverékével. Ha azzal sem megy, akkor egy kis szódabikarbónával.

she_wolf 2017.12.11. 14:50:44

@Attilajukkaja:
Akkor a szódabikarbóna kap egy esélyt, és ha mégsem leszek elégedett az eredménnyel, akkor a fekete körömlakk még befutó lehet. Na, ahhoz meg göncöt kell összeszedni. Francba:D

Attilajukkaja 2017.12.11. 14:54:43

@she_wolf:
"Na, ahhoz meg göncöt kell összeszedni."
Egy fekete rúzs is elég lesz. :o)

she_wolf 2017.12.11. 15:15:01

@Attilajukkaja:
Fekete rúzsa csak Zsédának van, azt meg kösz, nem:) És ha csak rúzs lenne rajtam, azonmód egy ügyvéddel kevesebb lenne az élők sorában (a másodikon van az irodája).
Viszont vannak kézzel mosandó cuccaim, úgyhogy nem hagyom a a dagadt ruhát másra, és jusztsenem halok korán...

Kumari aki Nilüfer 2017.12.11. 15:31:39

@she_wolf: Ó már, te kis TE!!:) Gumikesztyű,legközelebb. ÉN utálom, de dió felszedésénél, mikor a héjából is ki kell segíteni, meg színes cuccnál, ha emberek közé készülök, felrántom..tudom, tudom, jókor szólok:))))

Dikusz 2017.12.11. 15:33:12

@látjátok feleim szümtükkel: azzal nem megyek sokra, ha más a szemtanú:)

Dikusz 2017.12.11. 15:41:40

@she_wolf: Lakkozd be, egy jó körömlakk csodákat tesz:)))

she_wolf 2017.12.11. 16:07:16

@Kumari aki Nilüfer:
Mit gondolsz, mivel indítottam -volna?:DDD
Gyógyszertárban szoktam venni a 7-es és 10-es gumikesztyűt, csak most éppen elfogyta magát a kicsi, a naggyal meg semmit nem érek. Elég drasztikus tisztítószerekkel, egyebekkel dolgozunk néha, plusz a hajamat is az utóbbi kb.1 évig magam festettem vörösre, úgyhogy általában mindig van itthon. Most meg nem. Így jártam:) De úgy tűnik, alakulgatok, a párolt vöröskáposztára csak a hűtőben lévő maradék emlékeztet majd vacsorakor. De jó is lesz;)

A dió kiszedéséhez fogorvosi piszkát (kaparót) használok, ha már nagyon unom, hogy a 1/4-nyi héjban is ott akar maradni a bél:D Lesz most benne részem bőven, mert a fagyasztóban lévő szerintem nem lesz elég a karácsonyi sütikbe, úgyhogy kalapálhatok. Közben megvitatjuk apjukommal a jövő évi kavicstermést:D

Topy 2017.12.11. 16:08:03

@Kumari aki Nilüfer: most is felhúzhatja azt a gumikesztyűt, az is eltakarja a gyászkeretet :)

@she_wolf: citrommal kevert szódabikarbóna elég jó szokott lenni ebben a műfajban, de vöröskáposzta esetén sok-sok türelem is szükséges :(

she_wolf 2017.12.11. 16:12:32

@Dikusz:
Gondoltam rá. Mondjuk feketére. Csak ahhoz meg rövidek a körmeim, és nem érnék el vele drámai-démoni hatást, akkómeg minek;)

@Kumari aki Nilüfer:
Ja, hogy arra gondoltál, amikor a zöld kabátkáját kell lesegíteni? Bocs, félreértettelek, talán mert azon az időszakon már túl vagyunk:)
Igen, azt is valami kesztyűszerűségben csinálom:)

she_wolf 2017.12.11. 16:15:14

@Topy:
Ezeket a tippeket elteszem ám, jól jöhet legközelebb:)
süti beállítások módosítása