Hirdetés

Hirdetés

Ahol a jobb receptjeim vannak.

Válogatás a blogon megjelent receptjeimből

4400Ft + szállítás (megpróbálom a legolcsóbb megoldásokat - pl saját magam viszem a környéken házhoz, vagy PickPack/Foxpost)

Foxpost épp most drágította a házhozszállítást 100Ft-tal :(((((

konyv @ andras . net az email cím, ahova a rendeléseket küldjétek.

Kell majd postázási név és cím, a jóváhagyó levélben küldöm a fizetési lehetőségeket.

Itt kreditkártyával is 
lehet vásárolni: 
Dedikáció:

Blogkocsma

"Tegnap véletlenül olyan finomat főztem..."



Nincs ennek más baja, csak hogy piros tányérba tettem ...
Eszünk, iszunk, traccsolunk és jól érezzük magunkat. Recepteket is megosztunk egymással, de szívesen olvasunk utazásról, vagy művészetről! Bárki látogatót nagy szeretettel fogadunk - hátha törzsvendég lesz.

Friss kommentek

Bejegyzések

A nap vicce


Címkék

A1 (11) A1 marinád (4) A1 szósz (7) áfonya (4) Aji Bonito (2) Aji Crystal (10) Aji Mango (3) alaplé (74) alga (2) alma (34) almaecet (22) almalé (10) almaszósz (5) aludtej (3) amarillisz (2) Anaheim (4) ananász (2) Ancho Gigantea (13) Andor Csaba (2) Angus (5) Anikó sajt (2) Anova (2) aprólék (4) arborio rizs (13) árpagyöngy (2) Arrabbiata (2) aszalt meggy (2) aszkorbinsav (9) avokado (10) ázsiai bolt (2) bab (16) babapiskóta (2) babér (44) babérlevél (64) bableves (4) babos káposzta (2) bacon (39) Balaton (2) balzsamecet (16) bambuszrügy (4) banán (3) baracklekvár (9) bárány (7) báránygerinc (2) barbecue (9) barbecue csirke (2) barbeque (8) barnacsiperke (6) barnacukor (28) barnasör (3) barna csiperke (4) barna mustármag (2) barna sör (2) barna vaj (5) baromfi (2) Barramundi (2) barramundi (2) basmati rizs (5) bazsalika (6) bazsalikom (64) bazsalikomsó (7) BBQ (13) bbq (6) bbq oldalas (3) BBQ szósz (7) befőzés (2) bélszín (14) besamel (6) betütészta (4) biga (2) biovegeta (12) Bird Eye (3) birka (4) birs (6) birsalma (5) birskörte (5) BL112 (3) bl112 (2) BL80 (3) blackened (2) bodza (2) bőr (3) bor (21) borecet (11) borfesztivál (2) borjú (4) borjúalaplé (4) borjúcomb (6) borjúláb (4) borjúlábszár (3) bőrke (5) boróka (5) borókabogyó (39) bőrősháj (2) bors (378) borsikafü (8) bouquet garni (3) brassói (2) brie (2) brindza (3) brokkoli (4) bükkfa fűrészpor (4) bulgur (4) burger (3) burgonya (12) búzadara (9) búzafinomliszt (26) búzasikér (4) Cajun (4) cajun (3) cajun fűszerkeverék (18) Camembert (2) camembert (2) carbonara (2) cayenne (6) cayenne bors (7) cékla (18) cérnametélt (3) chedar (2) cheddar (16) Cherie (3) Chérie (3) chili (7) chipotle (9) churut (3) citrom (74) citromdzsem (2) citromfű (13) citromhéj (39) citromlé (47) citromnád (17) citromsav (2) citronát (4) coleslaw (2) comb (2) cranberry (3) creole (3) creole fűszerkeverék (9) csalamádé (2) csalán (2) csánk (2) császár (2) császárgomba (4) császárhús (9) császárszalonna (3) csécsi szalonna (2) csemegeuborka (7) csemege kukorica (2) csemege uborka (3) cseresznye (4) cseresznye ág (3) cserkészkolbász (3) csevapcsicsa (2) csicseriborsó (3) csicseriborsó liszt (2) csiga (3) csili (63) csiliolaj (2) csilipaprika (54) csilipaszta (31) csilipehely (6) csilipor (4) csiliszósz (7) csili krém (11) csillagánizs (8) csiperke (22) csipetke (17) csipsz (3) csirke (26) csirkealaplé (5) csirkeaprólék (3) csirkecomb (28) csirkecomb filé (12) csirkeláb (2) csirkemáj (16) csirkemell (25) csirkemellcsont (5) csirkemell filé (7) csirkeszárny (15) csodahüttő (10) csokoládé (11) csombor (18) csombord (3) csont (4) csontalaplé (9) csontvelő (2) csuka (3) csülök (32) csusza (2) cukkíni (27) cukkini (11) cukor (157) cukorborsó (9) cukorszirup (2) cumin (3) curry (20) currypaszta (12) cvekkedli (2) C vitamin (6) dagadó (8) dara (4) daragaluska (2) darálthús (42) datolya (3) datolyaparadicsom (2) debreceni (3) degesz (2) dió (29) disznózsír (6) durbincs (2) durum tészta (2) durva só (3) ecet (22) édeskömény (17) édes chili (3) égerfa (3) egres (3) elefántfül paprika (2) élesztő (64) ementáli (7) eper (5) eperlekvár (4) erdélyi mustár (3) etc. (2) étcsokoládé (5) ételfesték (2) étkezési keményítő (5) étolaj (6) étterem (2) ezüsthagyma (11) fácán (2) fafülgomba (12) fahéj (46) fánk (3) farhát (4) Farkas András (42) farok (3) fartő (2) fasírt (2) faszén (5) fehérbor (32) fehérbors (60) fehérhagyma (11) fehér hagyma (3) fejes káposzta (5) fejtettbab (3) fejtettbab leves (2) fejtett bab (4) feketebab (3) feketebors (105) fekete bors (9) fekete szezámmag (2) feles borsó (5) feles zöldborsó (2) fenyőmag (4) feta (7) filé (2) fodros kocka (4) fogpiszkáló (2) fokhagyma (511) fokhagymapor (7) fokhagyma granulátum (18) földicseresznye (2) földimogyoró (2) főtt fejhús (2) főtt tojás (2) frankfurti leves (2) füge (6) fürjtojás (2) füst (8) füstölény (5) füstölő (6) füstölt (4) füstölthal (2) füstölt csili (19) füstölt csili krém (3) füstölt csülök (15) füstölt fokhagyma (2) füstölt karaj (5) füstölt kolbász (23) füstölt lé (2) füstölt oldalas (6) füstölt paprika (2) füstölt sajt (9) füstölt só (5) füstölt sonka (12) füstölt szalonna (10) fűszeres só (2) galambbegy saláta (4) galanga (3) galangal (10) galuska (4) ganciale (2) garam masala (5) garnéla (12) garnélarák (12) gépsonka (5) gersli (4) gesztenye (3) gesztenyemassza (4) gévagomba (3) ghí (61) gluténmentes (2) gnocchi (3) golden syrup (3) gomba (68) gombapor (4) gombóc (5) gorcsica (3) Gordon Ramsey (2) gorgonzola (3) görögszéna (3) görög BBQ (4) görög joghurt (2) görög szték fűszer (2) Gouda sajt (4) gránátalmaszirup (2) grana padano (4) gravlax (2) gravy (3) grill (11) gríz (12) grrr (5) Gruyere (3) guacamole (3) guajillo (6) guba (3) Guinness (3) gulyás (4) gulyáskrém (2) gulyásleves (2) gyíkhús (2) gyökér (107) gyömbér (130) gyömbérpor (3) gyöngybab (2) gyöngytyúk (3) gyrosfűszer (2) habanero (11) Habanero Choco (3) Habanero Limon (2) habarás (2) habcsók (2) habtejszín (2) hagyma (385) hagymakarika (2) hagymalevespor (8) hagymaszár (2) hal (13) halászlé (3) halsaláta (3) halszósz (24) halványító zeller (4) hamburger (4) hámozott paradicsom (4) harangpaprika (2) harcsa (6) harira (2) Harissa (2) hasaalja szalonna (2) hátszín (16) helcli (2) hétfűszer (3) himalájasó (5) Hoisin szósz (6) homár (3) hosszúmetélt (2) húsgombóc (3) húslé (7) húsleves (15) húsleveskocka (2) húsos csont (7) húsos szalonna (9) húsvét (2) hybrid pepper (2) idared (2) Impala (4) irdalás (3) Jalapeño (3) jalapeno (25) jalapeño (27) Jamaican Jerk (3) Jambalaya (2) jázmin rizs (6) jégcsapretek (5) jérce (2) Jerk fűszerkeverék (5) joghurt (26) joghurt pác (2) juharszirup (2) juhtúró (6) kacsa (14) kacsaalaplé (2) kacsacomb (14) kacsaháj (7) kacsamáj (8) kacsamell (11) kacsanyak (8) kacsaszárnytő (4) kacsazsir (5) kacsazsír (62) kacsazúza (6) kaffir lime levél (12) kagyló (9) kagylólé (2) kakaó (9) kakas (7) kakukkfű (41) kakukkfü (114) kalács (5) kalamata (2) kaliforniai paprika (13) kandírozott citromhéj (2) kandírozott narancshéj (2) kápia (34) kápia paprika (2) kapor (37) kapormag (7) káposzta (20) kapri (4) kapribogyó (22) karaj (14) karajcsont (2) karaláb (44) karalábé (17) karalábéfőzelék (2) karamell (3) kárász (6) kardamom (29) karfiol (27) kávé (2) kecsap (6) kecske (2) kecskehús (5) kecskesajt (3) kecskeszarv (3) kefir (3) kefír (2) kéksajt (2) keksz (2) kelbimbó (10) kelkáposzta (20) kelttészta (2) kelt palacsinta (2) kelt tészta (2) keményítő (11) kemény sajt (5) kenyér (33) kenyérlepény (2) kenyérliszt (22) kerekrépa (4) kesudió (2) keszeg (3) ketchup (12) Kickin chicken finger licking (4) kifli (14) kiflikrumpli (4) kígyóuborka (5) kimcsi (2) királyrák (4) knédli (3) kocka (2) kockatészta (4) kocsonya (3) kocsonyahús (7) koktélparadicsom (5) kókusz (2) kókuszkrém (5) kókuszreszelék (5) kókusztej (12) kolbász (29) kolbászhús (6) köles (3) kolozsvári (10) kolozsvári szalonna (22) kömény (88) köménymag (40) konyak (3) könyv (2) koriander (32) korianderlevél (2) koriandermag (42) köröm (22) körte (8) kötözősaláta (2) kovász (19) kovászos uborka (6) kréker (2) krémleves (3) krémsajt (18) kremsi mustár (2) Krensenf (2) kristálycukor (3) krumpli (177) krumplileves (2) krumplipüré (4) krumplis tészta (2) kucsmagomba (2) kukorica (18) kukoricadara (14) kukoricakeményítő (7) kukorica dara (3) KungPao (9) kurkuma (29) kuszkusz (3) láb (2) lábszár (17) lamb (2) Lampong bors (7) langalló (3) lángolt kolbász (3) lapcsánka (2) lapocka (19) laskagomba (9) lazac (12) lecsó (32) lecsókolbász (3) lecsópaprika (5) lekvár (12) lemezes túró (2) lencse (16) lenmag (4) lepcsánka (3) lepény (2) lestyán (17) leveles kel (3) leveles tészta (9) leves (6) leveskocka (7) liba (2) libacomb (7) libaháj (5) libamáj (8) libamell (2) libanoni 7 fűszer (2) libaszárny (2) libazsír (25) lilahagyma (70) lila hagyma (9) lila spárga (2) lime (47) lime héj (2) lime levél (6) liszt (141) lucullus (4) Lucullus (8) lúdgége (2) Maasdamer (6) madártej (3) Mágnás (2) magos mustár (2) máj (5) majonéz (27) majoranna (115) mák (14) makaróni (2) makréla (2) malacfej (5) malackrumpli (2) malátaliszt (2) mályvacukor (2) mandula (11) mandulaliszt (2) mangold (8) mángold (7) marcipán (2) marha (5) marhacomb (6) marhacsont (11) marhafarok (2) marhahús (8) marhalábszár (6) marhalapocka (8) marhanyak (19) marhaoldalas (5) marhaszegy (7) marha kivonat (2) marha lábszár (2) marokkói citrom (2) marokkói fűszer (4) márványos hús (2) mascarpone (4) mazsola (21) medvehagyma (2) meggy (10) még pálinka (2) metélt (2) méz (27) mikró (2) miso (3) miszo (3) mogyoró (4) mogyoróhagyma (58) Montreal steak fűszer (4) morzsa (2) mozarella (4) mozsár (4) mozzarella (6) mungóbab csíra (2) mussel (2) must (4) mustár (89) mustármag (27) mustármagliszt (3) mustárpor (2) NaBe (19) nacho (2) nádcukor (2) nagykocka (4) napraforgómag (4) napraforgóolaj (3) narancs (6) narancshéj (5) narancslé (3) nátriumbenzoát (3) Nátrium benzoát (2) nektarin (3) nokedli (11) Nutella (2) nyárs (2) nyelv (2) nyúl (2) ökörszív (9) olaj (21) olajbogyó (9) olaszos fűszerkeverék (2) oldalas (40) oliva (22) olivabogyó (2) olívabogyó (3) olívaolaj (11) olivaolaj (148) öntöttvas (2) orda (2) ördögszekér (6) oregano (69) oregánó (9) öregkrumpli (2) öregtészta (2) őrölt bors (3) őrölt kömény (12) őszibarack (2) őszibaracklé (3) osztrigaszósz (12) őzláb (2) pác (4) pácolás (2) pácsó (5) padlizsán (20) padlizsánkrém (2) palacsinta (9) palacsintasütő (2) palermo paprika (4) pálinka (4) pamóka (3) pancetta (3) panír (4) panko (2) paprika (37) paprikacsuma (39) Paprikakrém (9) paprikáskrumpli (2) paprikaszósz (3) paradicsom (138) paradicsomlé (31) paradicsompüré (47) paradicsom konzerv (2) paradicsom paprika (2) paradicsom szósz (5) paraj (5) parázskrumpli (2) parenyica (2) parmezán (35) parmigiano reggiano (3) párolt hal (2) passata (4) pástétom (3) paszternák (17) patisszon (3) pecorino (6) pecorino romano (12) pecsenyekacsa (3) pereszke (2) pesto (3) petrezselyem (158) petrezselyemgyökér (25) petrezselyemlevél (18) petrezselyem levél (43) pirítós (3) pirított burgonya (3) pirospaprika (110) piros jalapeno (2) piskóta (9) pisztráng (5) pite (9) pizza (3) PO (4) pogácsa (5) pogácsahagyma (3) polip (2) ponty (11) porcukor (10) póréhagyma (32) pörkölt (10) portobello (5) portorico (2) Prágai só (2) prézli (43) pritamin (5) provence-i fűszerkeverék (2) puding (2) puffancs (2) puhahátszín (2) puha hátszín (2) puliszka (4) pulled pork (4) pulled pork rub (2) pulyka (3) pulykacomb (6) pulykaszárny (2) ragu (3) rák (2) ráklé (2) rakottkrumpli (2) rakott krumpli (3) rántás (7) rántotthús (2) reggeli (2) remulád (4) répa (9) repceolaj (2) reszteltmáj (2) retek (8) réteslap (3) rétesliszt (16) ricotta (5) rikotta (7) rilette (2) ritkacsont (2) rizottó (3) rizottó rizs (5) rizs (50) rizsbor (4) rizsecet (6) rizskoch (2) rizsliszt (5) rizstészta (7) rizstészta lap (3) RL190 (3) RL90 (4) rókagomba (7) római kömény (60) római saláta (9) római tál (3) rostélyos (15) rozmaring (94) rozskenyér (2) rozskovász (4) rozsliszt (10) rub (3) rum (20) sáfrány (13) sáfrányos rizs (2) sajt (53) sajtfonat (2) sajtkrém (2) sajtok (2) sajtszósz (2) sake (3) saláta (7) salátaöntet (6) salotta (54) salsa (3) San Marzano (7) sárgabarack (2) sárgabarack ág (2) sárgaborsó (4) sárgakrumpli (6) sárgarépa (195) sárga laska (3) savanyúkáposzta (8) savanyúkáposzta fej (2) savanyúság (2) savanyú káposzta (15) serrano paprika (9) sertés (3) sertésborda (2) sertéscomb (10) sertéscsont (3) sertésfej (6) sertésköröm (3) sertésláb (4) sertéslapocka (3) sertésmáj (4) sertésnyelv (3) sertészsír (23) shiitake (12) shimeii (5) shimeji (8) shitake (2) shrimp (5) SHU (2) sikér (16) snidling (24) (402) sóba vízbe krumpli (2) sodó (3) sólet (2) sonka (20) sonkahagyma (6) sópehely (2) sör (41) sörretek (2) sós citrom (3) sous vide (3) spagetti (20) spagettiszósz (5) spagetti szósz (4) spárga (30) spárgaalaplé (2) spenót (52) spenótlé (3) Spicy Fiesta (8) sriracha (2) steak (2) stefánia (2) stevia (2) süllő (6) sültkrumpli (7) sült körte (2) sült oldalas (2) sült paradicsom (12) sürített paradicsom (3) sushi (2) sütőkolbász (2) sütőpapír (3) sütőpor (11) sütőtök (5) Szabó Malom (6) szaft (2) szalonna (75) szalonnabőrke (2) szalonnazsír (4) szalonna bőrke (2) szárazbab (5) szárított csipetke (2) szárított élesztő (2) szárított paradicsom (4) szárnytő (2) szarvascomb (2) szarvasgerinc (2) szarvasgombaolaj (2) szárzeller (26) szecsuáni bors (2) szeder (3) szederlekvár (2) szegfübors (42) szegfűbors (6) szegfűgomba (4) szegfüszeg (12) szegfűszeg (7) szejtán (4) szélesmetélt (9) szemesbors (5) szent jakab kagyló (2) szerecsendió (74) szerecsendióvirág (58) szezámmag (13) szezámolaj (14) szibériai saláta (3) szilva (10) szilvalekvár (9) szilva eltevés (3) szinesbors (7) szív (3) szóda (2) szódabikarbóna (11) szódavíz (3) szójaszósz (47) szőlő (3) szőlőlevél (3) szörp (2) sztrapacska (4) szürkemarha (2) szurokfü (2) szuvidálás (3) szűzpecsenye (12) taco (2) tamarind (6) tandoori (2) tárcsa (3) tarhonya (13) tarja (26) tarkabab (2) tarka répa (2) tárkony (7) tarlórépa (6) tartár (3) tbone (3) tej (98) tejfel (72) tejföl (93) tejszín (90) teljes kiőrlésű liszt (11) Tellycherry bors (4) tepertő (6) teriyaki (2) tészta (6) tésztagép (3) thai (8) thai bazsalikom (2) Thai csili (10) tinóru (3) tintahal (2) tiramisu (2) tócsi (7) tócsni (3) tofu (2) tojás (242) tojásfestés (3) tojáshab (3) tojásleves (2) tojás sárgája (13) tök (7) tokaszalonna (4) tőkehal (8) tökfőzelék (2) töki pompos (2) tökmag (2) töltelék (2) töltött (4) töltöttkáposzta (3) töltött káposzta (3) tomatillo (2) tomatillo salsa verde (2) tom yum (2) tonhal (9) töpörtő (2) töpörtyű (6) torma (7) törökmogyoró (7) torta (2) tortilla (5) tőzegáfonya (3) trappista (12) tüdő (2) túró (35) túrógombóc (4) túrós csusza (2) TV paprika (8) tyúk (3) tzatziki (2) uborka (24) újhagyma (47) újkrumpli (15) új fokhagyma (3) úttörőgombóc (3) üvegtészta (2) vadas (2) vadasmarha (2) vaddisznó (3) vagdalthús (2) vaj (258) vákumzacskó (3) Váncsa (3) vanília (26) vaníliakivonat (18) vaníliás cukor (18) vargánya (19) Varga Zsuzsi (4) vegeta (3) velő (5) velőscsont (9) vereshagyma (3) vesebab (2) virsli (9) víz (32) vörösbor (31) vöröshagyma (131) vöröshagymapor (3) vöröskáposzta (2) vöröslencse (11) Vörös Homár (2) vörös káposzta (2) wasabi (2) Worchestershire (29) YardLong (2) yoghurt (2) yuba (2) zabpehely (6) zakuszka (3) zeller (61) zellergumó (52) zellerlevél (45) zellerszár (35) Zhoug (2) zöldbab (16) zöldbableves (2) zöldbors (5) zöldborsó (43) zöldborsóhajtás (2) zöldborsóhéj (2) zöldpaprika (87) zöldség (3) zöldségalaplé (17) zsálya (48) zselatin (5) zsemle (12) zsemlemorzsa (11) zserbó (2) zsír (86) zsíroskenyér (2) zúza (8) Címkefelhő

Calzone tócsi megint

2018.01.06. 07:00 Waka

Múltkoriban már készítettem valami hasonlót, de az csak amolyan böjti fogás volt. Most, az ünnepek előtti bevásárlás közepette kellett valami egyszerű, bőséges fogás, ami kitart egy-két napra, amikor nincs túl sok időm a konyhában kushadni. Kedvenc korcsmárosom adott egy tippet, hogyan lehetne feldobni egy kicsit. Persze az instrukciók egy részét elfeledtem, kimaradt pár összetevő, de sem volt rossz. Gyorsan összedobtam, aztán mentem kocsonyahúsért a piacra.

img_2097.JPG

Hozzávalók:
- 1 kg csirkehús (pl. comb)
- 0,5 kg gomba (jelen esetben laskagomba volt)
- 2 közepes fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 jó csokor petrezselyem zöld
- olaj
- só
- bors
- tócsi tészta 1,5 kg krumpliból ízlés szerint

A fagyasztóban volt egy csomag csirkecomb, a felirat szerint felső comb. Praktikus dolog a címkézés, már ha az ember jót ír rá. Én nem jót írtam, alsó comb volt a zacskóban. Igazán nagy gondot nem okozott, a célnak ez is megfelel. A húst lebőröztem, kifiléztem, csíkokra (tokányra) vágtam. A csontból és bőrből lassú tűzön pöfögtetve főztem egy tömény csirkealaplevet, ami a hűtőben várja a feltámadást valamiféle keleti leveskéhez.

img_2054.JPGimg_2056.JPG

Az egyik fej hagyma már igencsak érezte a tavasz közeledtét, annak a csíráját külön raktam, a többit laskára vágtam.

img_2061.JPG

A hagymát kevés olajon megdinszteltem.

img_2063.JPG

Beletettem a csirkehúst és fehéredésig pirítottam. Hozzáadtam a hagyma zöldjét, a petrezselyem apróra vágott szárát és a fokhagymát. Sóztam, borsoztam.

img_2066.JPG

Fél órát pároltam fedő alatt, majd beletettem a laskára vágott laskát.

img_2070.JPG

Puhára főztem, kipárologtattam a felesleges lét, aztán megszórtam a finomra vágott petrezselyem levéllel és lezártam a gázt.

img_2076.JPG

A tócsi tésztát 24 cm-es palacsintasütőben az egyik oldalán megsütöttem.

img_2079.JPG

Tányérra csúsztattam és megpakoltam a raguval.

img_2082.JPG

Félbehajtottam, sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. A tócsik tetejét megkentem tejföllel és megszórtam olvadós sajttal.

img_2085.JPG

Hármas fokozaton megsütöttem, kivételesen most még enyhén meg is pirult a teteje.

img_2088.JPG

Laktató ízes étel lett, talán kicsit unalmas. Mint később kiderült, egy kis füstölt szalonnával kellett volna indítani. Ahogy töprengtem rajta, beugrott, hogy talán a kaszás pecsenye raguja lett volna igazán alkalmas tölteléknek. No, majd legközelebb.

img_2093.JPG

243 komment

Címkék: vöröshagyma sajt fokhagyma tejföl tócsi tócsni laskagomba csirkecomb filé petrezselyem levél

A bejegyzés trackback címe:

https://blogkocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr4113543619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.06. 07:51:16

Jónak tűnik, de máskor a tejfölt a húshoz kellene keverni, hogy összefogja a masszát, a tócsi tetejét pedig megkenni tojással és azt megsajtozva megsütni.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.06. 09:28:08

Jó ez!
@látjátok feleim szümtükkel: gondolata se rossz, de az más jellegű étel lenne.
Kapsz majd a megmondóembertől, hogy nem sütötted a gombádat "ripping hot" öntöttvas edényben előre :)

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.06. 09:46:01

@Andrass9:

Én is azt mondtam, hogy jónak tűnik ( azt nem tudom, hogy jó-é, mert nem tudom megkóstolni :D ). Ami nem jó, hogy nem fogja össze semmi a húst és a gombát, ezért evés közben az bezony hajlamos a kipotyogásra.

Benikuty 2018.01.06. 10:30:53

@látjátok feleim szümtükkel: egyetértek,a töltött tócsni mint alapötlet kiváló. Abban nem vagyok biztos, hogy szimplán a tejföl megoldaná az általad felvetett technikai problémát.

A fickó 2018.01.06. 12:26:42

@Benikuty: A vacak tejföl megoldaná, az összeáll, betúrósodik -a jó minőségű zsíros tejföl, tejszín viszont nem, ehhez kell némi tojás sárgája és így lesz jó. De, ez inkább lepény vagy quiche töltelékeként szolgál. Calzone esetében inkább a belerakott sajt (pl. mozzarella) köti kissé a tartalmat, de nem feltétlen szükséges ez sem.
Azért Waka jobban járt volna ha a tejfölt, sajtot inkább a töltelékbe rakja.
Némi konyhatechnológiai ismeret sosem árt, bár nem lehet mindenki olyan quiche-okos, mint én.:DDD
Hú, most eszembe jutott a két kedvenc quiche töltelékem, a lazacos/zöldspárgás és a tonhalas/brokkolis vagy articsókás ...

medvedr 2018.01.06. 12:46:50

Kiváló étel, nagyon tetszik. Magam részéről én is inkább tojással kötném meg a tölteléket. A tetejére ettől még mehet a sajt tejföl kombó. Ki fogom próbálni, -valószínűleg. Borsozást durvára tört borssal, sőt borsokkal fogom elkövetni.

Benikuty 2018.01.06. 12:58:02

@látjátok feleim szümtükkel: értékelem, hogy ilyen kedvesen próbálsz rávezetni a "jóra", de inkább kihagyom.

Benikuty 2018.01.06. 13:02:24

@medvedr: a frissen őrölt borsok mellett szerintem erősíteni lehetne a friss zöldfűszerek vonalat is.
(apropos borsok! be kell szereznem még minimum kettő darab borsőrlőt, de inkább hármat...)

Benikuty 2018.01.06. 13:05:18

@A fickó: Ahol tudtommal Waka regnál, ott sajnos elég gyönge az alapanyagok felhozatala. Szerintem nem könnyű tehát a jó tejföl kérdés arrafelé. Bár van madárka ott is...

Benikuty 2018.01.06. 13:07:27

@látjátok feleim szümtükkel: "Az öntöttvasakat elajándékoztam. "
Mennyivel könnyebb az élet a jó kis teflonnal!

2018.01.06. 13:46:29

@Benikuty: Ugye? szerintem is, hogy te mekkora majom vagy...

she_wolf 2018.01.06. 13:57:04

A lepcsánka tőtve vagy tőtetlenül van olyan fogyókúrás, mint a juhtúrós sztrapacska, vagy én most már örök legelésre leszek kárhoztatva?:(

Megvan:lepcsánka tőtve, lávakövön megsütve rulez!
(És még mindig vívódom magammal András gubája miatt. Még egy kis vívódás, és ebből is csak késő esti reggeli lesz.)

Dikusz 2018.01.06. 14:00:10

De miért kellene, hogy összeálljon, attól jobb lesz?
Semmi gond nincs ezzel a töltött tócsnival, meg kell mondjam, kicsit se érdekelne, ha itt lenne előttem az egyik, hogy kipotyog belőle a töltelék.

Egyetlen biztos recept van arra, hogy ne essen szét...

she_wolf 2018.01.06. 14:09:02

@Dikusz:
"Egyetlen biztos recept van arra, hogy ne essen szét..."

Zabálni két pofára! Jessssz!:D

she_wolf 2018.01.06. 14:10:44

@látjátok feleim szümtükkel:
Az öntöttvas cucc önvédelmi fegyver! Nem ám csak úgy felelőtlenül elajándékozni, mert ott maradsz védtelenül, oszt jól megnézheted magad;)

Benikuty 2018.01.06. 15:10:56

@pizzaszeletvágó: jut eszembe, hogy állsz a serpenyő vásárlással?
vasserpenyo.hu/
Rendszertani besorolásoddal, miszerint főemlős vagyok,- igen elégedett vagyok! Hálából nem írom ide a tiédet! :D :D

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.06. 15:24:24

@Benikuty: @pizzaszeletvágó: Nem volna egyszerűbb, ha nem piszkálnátok egymást?
Köszönöm előre is!

Dikusz 2018.01.06. 17:07:46

@she_wolf: asse rossz. Vagy mindent összekeverni...

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.06. 17:21:52

@Benikuty:

Nem csak teflony, van nekem rozsdamentes ami legalább olyan nehéz, mint a vas. Ráadásul könyebb kezelni, nyugodtan lehet mosogatni, nem úgy, mint a vasat. Persze a nagy vaslábost nem ajándkoztam (még) el.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2018.01.06. 17:27:59

Köszönök szépen!
@látjátok feleim szümtükkel: A gyorsban sem fogja össze semmi a tölteléket, oszt' mégis milyen szépen lehet enni. :)
@Andrass9: Gondoltam rá, hogy a sajtot is beleteszem, de inkább valami markáns, magyarosch íz hiányzott belőle.
@Benikuty: Kipróbáltam a Cserpest, a Lipóti saját márkáját, és vettem a csarnokban a sajtboltban is "igazi" tejfölöket. Az állaguk remek volt, de nem ízlettek. Talán túlságosan hozzá vagyok szokva a lakossági tejfölhöz. A legjobb, amit kóstoltam a 90's éveben a nagykonyhai felhasználásra szánt literes, tejeszacskós tejföl volt.
@medvedr: Mondjuk tojásos lecsó?

she_wolf 2018.01.06. 17:45:37

@látjátok feleim szümtükkel:
Nekem 2 simpex című serpenyőm van, még a spúrban vettük, tök jó. Jó nehéz. Valami fehér bevonat van rajta belül, és jó magas az oldala. Mekkorákat anyázok, amikor véletlenül hozzáér az alkarom! Súlya is van, jól fel is lehet forrósítani. Ha azzal kap valaki egy laskát, nem köszöni meg:)
Meg sima öntöttvas kis láboskáim is vannak, imádom őket.
Meg olyan is volt hogy elkurvultam és vettem habkönnyű palacsintasütőt, teflonyosat, az alja olyan hullámos lett, mint a Balatony másodfokú viharjelzéskor.
Meg vannak sima rozsdamentes, vastag aljú egyéneim is, azoknak az elmosogatását szokta apa áldozatkészen bevállalni:)
És tök mindegy milyen palacsintasütő, nekem kell a fordításhoz kés:P

she_wolf 2018.01.06. 17:48:54

@Dikusz:
Egy helyre megy, hát nem majdnem(!) mindegy? Ha a szememet akarom jóllakatni, akkor nézegetek van gógot, meg pikasszót (csak aztán nehogy szemészet legyen a vége:D)):P

she_wolf 2018.01.06. 17:52:00

@Waka:
1: Szépen: egész asztalt betöltően, partedlivel:)
2: Piros arany?;)
-
3: Nem szabad nekem itten olvasgatni... Lecsó. Tojással. Mákos guba előtt, vagy után? A "helyett" nem opció! Fújhatom én azt a fogyókúrát:(

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.06. 18:33:25

@Waka:

Nekem most a farmer jött be, jó az állaga, jó az íze, és már ezer éve nem láttam olyan tejfölt ezen kívül, ami nem csapódik ki a levesben.

A gomba nem annyira a magyaros ízek világát hozza, bár lehetett volna pörköltre is venni a figurát, akkor egy zsíros/húsos-gombás pörkölt került volna be a tócsiba, ami nem is lenne rossz. No majd a következőkben lehet ilyenből is poszt.

Egyébként meg nem szeretem a gyrost, meg azt a szendvicset sem, amin önálló életet él a betét/feltét.

Kumari aki Nilüfer 2018.01.06. 20:03:55

@she_wolf: A te konyhád az én konyhám??:) és igen, kés nélkül hozzá se fogok a palacsintához!

2018.01.06. 20:47:53

@Andrass9: jó, akkor lerövidítem a mondanivalómat

@A fickó: butaság, önelégült marhaság, szánni való

@Benikuty: valóban nem a tejföl a megoldás, tejföl=nemtudommi+víz, megölné a tölteléket, ettől még majom vagy, mert ok nélkül szóltál be szümtüknek, az, hogy nekem is, az meg engem nem érdekel

@Dikusz: torkon ragadtad a lényeget, Waka szót se szólt a töltelék állagának meg nem feleléséről, tehát kár is rajta erőlködni

Wakának: Az én megoldásom egyébként, ami bevált ilyen esetekre a pici liszt, 1 kg húshoz 2 teáskanál: ami a tojásos, tejfölös szutyok nélkül picit megragasztja a tölteléket, beolvasztja a serpenyős anyag összes ízét magába, olvasható egyik vendégposztomban (húsos kifli) 3 éve megírtam, részleteiben ott olvasható, előnyei nyilvánvalóak.

Szerencsére már csak újévig, január 13-ig kommentelek ide, az újévi fogadalmam erre kötelez. Onnantól nyugtotok van tőlem.

Benikuty 2018.01.06. 20:54:05

@látjátok feleim szümtükkel: a natúr vas serpenyők kezelése külön odafigyelést kíván, és elég egy túlbuzgó kéz a konyhába. Aztán annyi neki...

2018.01.06. 20:56:52

@látjátok feleim szümtükkel: debreceniek biztonsággal vehetik a piacokon a "Nagyné és fiai" féle tejfölt, Hosszúpályiból.

Benikuty 2018.01.06. 21:00:20

@pizzaszeletvágó: Kb. két hete írtam neked egy pár sort, azt hittem rutinból nem válaszolsz, de úgy látszik, nem értetted meg.
Szállj rólam, mind a kettőnk érdekében!

she_wolf 2018.01.06. 21:04:51

@pizzaszeletvágó:
Miért? Mi lesz 13.-án? Azon kívül, hogy nem péntek?
A fogadalmak arra jók, hogy legyen miket megszegni;)

2018.01.06. 21:06:18

@Benikuty: én egyrészt igazat adtam neked, másrészt nem bírom nézni, ha mást sértegetsz, harmadrészt írtam, hogy én nem sértődtem meg, negyedrészt fene se tudja hová küldöd ezeket, mert ÉN NEM olvastam semmit, tehát ne gyere nekem ezzel
Ha akarsz ezen felül valamit tőlem, ne üzengess, írd meg ide január 13. éjfélig, akkor elolvasom, ezt már világossá tettem neked ezelőtt is
Nem tudom, mit nem értettem meg, mert képtelen vagy nyíltan megírni.
Mégis miből gondolod, hogy rád vagyok szállva???????????
A kutyát se érdekled.

she_wolf 2018.01.06. 21:08:15

@Kumari aki Nilüfer:
Nincs kicsukva:) Működjön, és ne bántson. Ennél többet nem kívánok tőle.

she_wolf 2018.01.06. 21:13:18

@pizzaszeletvágó:
Valami spéci újév lehet az, ami nem január elsején kezdődik:)
Nálam még mindig és következetesen 2017 van.
Ha a 2018-as évről van szó, akkor az nekem még "jövőre" van -pedig itt virít a bal alsó sarokban. Képtelen vagyok átállni az idénre, lassú vagyok:D Tavaszra tán magamhoz térek.

2018.01.06. 21:18:44

@she_wolf: van ilyen a világon és meglepő milyen helyeken :)
Az egészben az a jó, hogy a magyar újév szerint teszel, vagy éppen nem teszel egy fogadalmat, azt adott esetben még két heted van átgondolni.
:D

she_wolf 2018.01.06. 21:28:38

@pizzaszeletvágó:
Arról tudok, hogy a világon nem mindenhol január elsején kezdődik az új év, de a kínain kívül egyikkel sem vagyok képben:)
Meg úgy általában az ünnepek sem kapnak nálam kivételezett elbánást, a szülinapokat (no és a napfordulókat) leszámítva.
Viszont ez a kéthetes rugalmasság annyira emberre jellemző:D

2018.01.06. 21:38:22

@she_wolf: igen, emberi gyengeség

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.06. 22:23:01

@she_wolf:
1921 - Csákányi László megszületett
1931 - Kandó Kálmán meghalt
1968 - Johnny Cash élő fellépése a börtönben.
1989 - Országos KISZ-titkár lett Gyurcsány Ferenc
2012 - Costa Concordia hajó elsűlyedt

Anúgy ez a régi Újév a Szu-ban (Russia, Belarus, Ukraine, Serbia, Montenegro, Republic of Srpska, Republic of Macedonia)

Más ötletem nincs :)

she_wolf 2018.01.06. 23:02:02

@Andrass9:
Nekem ennyi ötletem sem volt, úgyhogy csöndben maradok:)
Idén megint világvége lesz, jövőre ilyenkor megvitatjuk, hogy miért maradt el.

De ha már a Szu.: azon vizilófiáztam a két ünnep között, hogy gyerekkoromban láttam egy csomó szovjet mesefilmet, és némi nosztalgiával gondoltam vissza rájuk.
Meg a jégrevüikre, cirkuszi előadásaikra is.
Most meg holmi betörők reszketnek évről évre. Minden évben ugyanúgy megszívatja őket a kis pöcs, ezek meg mint a debilek újra és újra ugyanazokat a bénázásokat csinálják...

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.06. 23:12:33

@she_wolf: Nekem se volt, de gugli a barátom :)
Akkor még én is jártam moziba, de nem sokra emlékszem (pl. Iván gyerekkora - kötelező volt megnézni általánosban, és egy rémes horror). Talán a Fecskék és Fruskák is orosz volt? Távolban egy fehér vitorla.
Azért néhány előjött ...

she_wolf 2018.01.06. 23:26:44

@Andrass9:
Jellemzően a mesefilmekre gondoltam, a címét már egyiknek sem tudom.
Tulajdonképpen amolyan egykaptafás történetek voltak ezek mostohákkal, Hókirálynőkkel, egyebekkel. Jók voltak a díszletek, képi megoldások, gyerekként el tudtam merülni a mesevilágabn.

Lehet hogy most is rám férne valami szórakoztató cucc, mert elreszeltem az ujjamat (igen, béna vagyok, rendszeresen), és amikor megkérdeztem az embert hogy ízlett-e neki a vaníliás kifli, akkor azt mondta, hogy: ummm...lehetne kicsit citromosabb, de egyébként egészen finom:o

A helyes válasz az lett volna, hogy életemben nem sütöttem még ilyen finomat!!

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.06. 23:46:03

@she_wolf: :) Én is gyakran reszelem el a kezemet, ezért szereztem a reszelőimre védőt. Csak nem nagyon használom ... Ezek a Microplane reszelők nagyon élesek!!!
Mi a kicsilyánnyal nézünk néha filmet. Kedvenc az Asterix és Obelix: Cleopátra küldetés. Zseniális fordítás, akár Rimhányó is készíthette volna! Rengeteget idézünk is belőle, meg sok mondat családi szólás lett (Pl: Engem nem zavar. Vagy: Ez most villám volt vagy vaku? ...)
A két ünnep között pedig az Empreror Disney filmet néztük. Aranyos - kifejezetten felnőtteknek való film.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.06. 23:46:58

@she_wolf: Nekem mesefilmekben a diafilmek maradtak meg nagyon. Azokat szerettem!

she_wolf 2018.01.06. 23:57:18

@Andrass9:
Idézetek? Macskafogó!:DDD De az rendszeresen. Kár volt második részt csinálni belőle. Meg ha a nem túl távoli múlt, akkor az Üvegtigrisek.

Rácuppantam egy reszelőre, merthogy olyan jó kis patent kialakítású, és van rajta egy védő lap is, hogy ne kopaszon tedd be a fiókba. Először használtam, fel is avattam a kezemen.
Újabban a sebtapaszos dobozka a feldolgozandó cuccokkal együtt ott figyel a pulton, mert ha nem reszelő, akkor kés okoz a bűrkémen folytonossági hiányt:(
Milyen király lenne, ha mindent éreznék az ujjaimmal, nem csak azt, amikor belehasítok valamivel...

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.07. 01:19:39

@she_wolf: Minden reszelőnek saját kezelése van, amit meg kell tanulni. Később már ismerősként üdvözli a vörös vérsejteket :))

she_wolf 2018.01.07. 02:01:34

@Andrass9:
Ja. És mire szépen összeszokunk, nem lesznek ujjaim, amiket lereszelhetek:)
Pár év, és elég lesz ránézni a cuccra, és az az elképzelésemnek megfelelő alakú darabokra fog szétkaszabolódni.
Mondom én: csak a baj van a kajával:)

2018.01.07. 11:10:35

@Andrass9: @she_wolf: egyetlen szál répát akartam lereszelni ma a négyoldalú nagyobbik vágóélein, a feleségem fejezte be, miután bekötözte a sebet. Van olyan nap, mikor nem szabad hozzáfogni semmihez.
Egyébként köretnek: édeskáposzta csíkokra vágva, répa reszelve, durván 1:1 arányban, csirkezsíron odadobni pirítani serpenyőben, só, bors, majoranna. Levet enged, pótolni, ha kedvem van akár muskotályos fehér borral is, de víz tökéletes. Roppanós puhára párolni. Szép vastag tarja szeletek, vagy csirkecombok közben elkészülnek. Ez van ma. Meg a bosszúság, megint egy hétig kesztyűben mosogatok...

2018.01.07. 11:52:07

@Andrass9: Borzasztó tragédia, hogy Depardieu (Obelix) soha nem fog már Helyey László hangján megszólalni magyar szinkronnal.
Sokat emelt a filmek szinvonalán ez a csodálatos hang, hanghordozás, hangsúlyok.
Nem csak Mátyás király örökös hangjaként, de gondoljatok bele:
Kelly hősei: Donald Shutherland
Onedin család: James Onedin hangja
Forró szél: Surda hangja
de a zseniális Alan Rickman-t is többször szinkronizálta, és persze Depardieu soha nem lesz jó más magyar hanggal. (Cyrano, Porthos, Raszputyin, Obelix)

Pont tegnap jutott eszembe Depardieu kapcsán, aki több történelmi hőst eljátszott, hogy lehetett volna egy nagy filmet készíteni mondjuk Hunyadi Mátyásról, Helyey László hangján szinkronizálva. Már nem lehet.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.07. 12:44:25

@pizzaszeletvágó:

Előfordult már sorozatnál, hogy az eredeti szinkronhang valamiért nem állt rendelkezésre később, és bizony az a szereplő színtelenné is vált.

Kumari aki Nilüfer 2018.01.07. 14:28:18

Én a csehszlovák kosztümös mesefilmeket szerettem..Rigócsőr királyfi, meg ilyenek:) meg volt valami űrből jött kislány!A szovjetek is jók voltak, csak a Fekete fülü fehér Bim-et nem nézném soha többet, kisírtam a lelkemet.

Kumari aki Nilüfer 2018.01.07. 15:27:37

@Benikuty: Hát, bizonyára nagyon finom a mesterszakácsok remekműve, de gogy egy dödöllével Zalaszentgrótom Margit néni nem vacakolt ennyit, az hétszentség, mégis megnyaltuk mind a tíz ujjunkat utána!

Benikuty 2018.01.07. 16:01:41

@Kumari aki Nilüfer: " Margit néni nem vacakolt ennyit, az hétszentség, mégis megnyaltuk mind a tíz ujjunkat utána"
Senki nem állította ennek az ellenkezőjét.

2018.01.07. 16:10:55

@Kumari aki Nilüfer: én inkább nem szólok semmit, mert ha egyetértek is vele, állandó meg nem értett támadásoknak vagyok kitéve, hiába értettem vele egyet a múltkori TV műsor kapcsán is, ha most megírnám, hogy szerintem mi a helyzet, azt is saját maga elleni támadásnak venné, pedig Isten látja lelkemet, soha nem tenném, így inkább csendben maradok dödölle ügyben. Mert ő nem tud különbséget tenni aközött, hogy egy témában mellé állok a véleményemmel, és aközött ha egy témában nem teszem ezt.
Sőt. Ezt a mostani a szöveget is támadásnak fogja venni. Miközben ezzel az éb vélemény nyilvánítási szabadságomat korlátozza, mert tekintettel vagyok rá. Most is.

she_wolf 2018.01.07. 16:21:10

@pizzaszeletvágó:
Őszintén együttérzek veled:)
Nekem a káposztás cvekedli a kedvencem, mert nem elég, hogy szétgyilkolom a kezem (van darálóm, de az meg nem alkalmas káposzta reszelésre), és hiába vízálló a ragtapasz, a sós lé tuti hogy megteszi a hatását. Apjukom meg kihívásnak tekinti a káposzta kifacsarását, úgyhogy abban lé egy atomnyi sem marad:)
Gumikesztyűt csak a zsíroldóhoz használok, mert az kegyetlen cucc.

A szinkronokról találtam egy ilyet (csak hogy ne hülyeségeket írjak kútfőből:D):
www.origo.hu/teve/20070926-top-10-osszenott-szinkronhangok.html

she_wolf 2018.01.07. 16:27:16

@Kumari aki Nilüfer:
Kis vakond:)
És az esti meséjük introja: a kisöreg subában(?) megy a kis fehér pásztorkutyusával, és a botjára akasztott lámpásával "felgyújtja" a csillagokat az égen:)
Ma már más idők járnak.

2018.01.07. 16:31:57

@she_wolf: ez se rossz, furcsa, hogy a Depardieu-Helyey páros kimaradt a cikkből de talán az mégis a legfurcsább, hogy nem a Terence Hill - Ujréti László párossal kezdődik egy ilyen írás!

she_wolf 2018.01.07. 16:46:47

@látjátok feleim szümtükkel:
Meg olyan csúfság is előfordul néha, hogy egy filmhez két szinkron van ugyanazokkal a hangokkal:(
Eklatáns példa a Halemi éjszakák Eddie Murphy-vel.
Van hozzá egy decensebb szinkron a "kultúrsznoboknak", és van egy kevésbé szofisztikált nyelvezetű a kor és a hely szellemének inkább megfelelő stílusban.
Egyik kedvenc vígjátékom, és mák, hogy először nem a megnyirbált szinkronnak láttam/hallottam:)

A fickó 2018.01.07. 16:48:59

@Benikuty: No, pont tegnap készítettem ily módon dödöllét, most én is Ratte krumplival, a héja pirítva stb. Borzasztó finom és kellően könnyed lett és nagyon krumpli ízű. A szalonna meg az ismert guanciale volt. :) Jövőhéten is csinálok, mert tényleg kurva jó lett ...
Ennél már csak a rakott krumplim jobb, igaz az 3 féle csúcs krumplival készül ... meg valami kutyakaja is kerül bele.:D

Benikuty 2018.01.07. 16:50:43

@Kumari aki Nilüfer: bocs, lehet egy kicsit bővebben: Nagyanyámnak minden adandó alkalommal krumpligancát kellett készítenie(nálunk ez volt a dödölle becsületes neve), és a klasszikus módon, vagyis semmi újragondolás, meg egyebek. Éltünk, haltunk érte, olyan finom volt.
De...,szerintem ez nem azt jelenti, hogy a régi recept szent és sérthetetlen, ne lehetne hozzányúlni.
Nyilván a sallangokat (és ennek megítélése teljesen szubjektív)le kell hántani ezekről az újmódi receptekről, aztán akár vissza is lehet térni az eredetihez.
Ami ebben a Takács Lajos féle módszerben zseniális, az a krumpli főzőleve. Hidd el, érdemes kipróbálni, mert az eredmény fantasztikus! :)

she_wolf 2018.01.07. 16:57:14

@pizzaszeletvágó:
Furcsállom én is, de az ilyen listák alapja erősen szubjektív, és óhatatlanul is kimaradhatnak belőle mások számára evidens elemek.
Terence Hill-Bud Spencer ---- tipikus rádiós hiba:(
Vannak műsorszerkesztők, akiket az életben nem engednék ebben a minőségükben dolgozni. Pompásan tudják prezentálni, hogy hogy lehet valakit/valamit megutáltatni az emberekkel:(
Csömör a köbön.
Csak egy példa: Céline Dion - My heart will go on. Gyönyörű. Hányás. Többéves szünet. Ma már hajlandó vagyok megint meghallgatni. Ritkán.

Ugyanez filmekkel is megvan, pláne ünnepekkor. A Karácsony pedig eleve hozza a témánál fogva a "kötelezőt".
A sok tv-csatornának pedig egyik átka, hogyha ki akarsz valamit ez egyik adón kerülni, a másikon ugyanaz fog keresztbe feküdni neked:)

Benikuty 2018.01.07. 17:01:03

@A fickó: A rakottkrumpli újrakottázása nekem még meredek, hiába, az agysejtjeim és az idegpályák kissé csikorognak.
Ami mindenképp megfogott, az a ratte használata, és mióta a ch bevitelem erősen redukált, a 700 pénz/kiló ár sem riasztó.
Nálad más az ábra, mert te újgazdag vagy!

2018.01.07. 17:07:41

@A fickó: én beérem a saját magam által gyártott kolbásszal, nekem és még több százezer magyar embernek az a normális, hogy nem hivalkodom máséval ;)

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.07. 17:10:29

@she_wolf:

Ma mármegy a vőm cége, oszt utána nincs világosság. Vagy nagyon is van, csak nem ott, ahol kéne?:D

Kumari aki Nilüfer 2018.01.07. 17:12:08

@pizzaszeletvágó: Igazad vagyon, Még valaki, aki, akire nem reagálok többé. Akkor nyugalom lesz:)

she_wolf 2018.01.07. 17:14:55

@A fickó:
Bár megfogadtam, hogy szóljon hozzád a nagyharang helyettem (kis virág), de azé' hagy kérdezzem meg: tokaszalonna, meg teszkós, jó lisztes sárga krumpli nem jáccik ebbe a kajába?

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.07. 17:18:39

No akkor tessetek csudálkozni, én még nem ettem dödöllét, felénk nem gyártottak ilyen ételt.

Ettem viszont tapsikoltat, a főtt krumplit lisszttel, sóval összegyúrták, egy gombócnyit a kézbe véve laposra tapsikolták, és forró zsírban kisütötték. Én natúr szerettem, minél pirosabbra sülve, de lehetett cukorral vagy lekvárral is enni. Hidegen tán még jobb volt, mit frissiben.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.07. 17:20:21

@she_wolf:

Nincs vőm, de lehetne ha el nem kapkodjuk. Egy ügyes világítós szakembert szívesen elfoganék.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.07. 17:22:55

@pizzaszeletvágó:

Én azt hittem(?)/gondoltam, hogy beéred a készen kapottal is.;D

Benikuty 2018.01.07. 17:25:22

@she_wolf: bár nem engem kérdeztél...szerintem simán, sőt egy nem agyon füstölt kolozsvári szalonna is belefér.
A guanciale-hez pedig tudok forrást, ha érdekel.

she_wolf 2018.01.07. 17:31:02

@látjátok feleim szümtükkel:
Mit kén megvilágítni, és hol? Komolyan kérdezem, ha gondolod, dobj egy mélt a nickemre.

she_wolf 2018.01.07. 17:32:12

@látjátok feleim szümtükkel:
Dödöllét még én sem ettem, automatikusan skippelem a hozzávalók alapján.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.07. 17:35:31

@pizzaszeletvágó: Cyranot láttam vele Kaposvárott, meg a Godot-ra várva című darabot. Szerintem jó színész is volt!

2018.01.07. 17:37:17

@látjátok feleim szümtükkel:

Szatmárban cinke volt a neve. De Szabolcsban is ismert volt, a Debrecenbe beköltözők hozták magukkal ezt az ételt, így ott is ismert lett.

kalendar2.blogspot.hu/2012/04/cinke.html

Nem, nem csak zalai étel.

she_wolf 2018.01.07. 17:38:33

@Benikuty:
Tokaszalonnát utoljára gyerekkoromban ettem, nem kedvelem.
Az én szegénységi bizonyítványom, hogy hányféle szalonnát veszek, és milyen célra.

Kumari aki Nilüfer 2018.01.07. 17:42:45

@she_wolf: A gyerekeim és a szépember intéztek nekem egy szülinapi négynapost Őrimagyarósdra, őrségi kiruccanásra. Ott ettem autentikusnak mondott dödöllét legutóbb, hát, azok is tudnak valamit:)

Kumari aki Nilüfer 2018.01.07. 17:46:08

@pizzaszeletvágó: Olyannyira cinke, hogy Túristvándiban évente van cinkefesztivál:) Gyerekkoromban nálunk is volt cinke, kakastaréj szalonnával, jó ropogósra sütve, meg hagymás-paprikás zsírral.Ugyanz volt a törtpaszuly tetejére is..na azt is hogy szeretjük a mai napig!

she_wolf 2018.01.07. 17:47:19

@pizzaszeletvágó:
Hopp! A cinkéről jut eszembe: nincs idei falinaptárunk:(
A MME egyik évben megtalált minket azzal, hogy adománygyűjtés. Cserébe kaptunk szép, madaras falinaptárt tőlük. Éveken keresztül. Szerintem tavaly elsikkadt a dolog:( Majd felhívom őket csekkért, és akkor lesz szép falinaptárunk:)

2018.01.07. 17:49:57

@látjátok feleim szümtükkel: hát ugye a készen kapott olyan, amilyen. Azzal nem nekem kell beérni... :D

she_wolf 2018.01.07. 17:53:48

@Kumari aki Nilüfer:
Az Őrség (is) gyönyörű. Meg ez az egész ország így, ahogy van.
Sok éve, amikor a barátainkkal első alkalommal Görögországba mentünk nyaralni, azon búslakodtunk, hogy elmegy egy csapat 2 kocsival, utánfutóval sok-sok kilométernyire kempingezni, és ugyanabból az összegből Magyarországon nem tud kényelmesen, szállodában 2 hetet eltölteni úgy, hogy egy megyét bejárjon:(

2018.01.07. 17:55:53

@Kumari aki Nilüfer: bizony, volt ahol paprikázták is a zsírt, feleségem nagyapja pont úgy szerette, én paprika nélkül.
Az őrségi változatot én is elkészíteném, pontosan el is fogom készíteni, mégpedig az a vad gondolatom támadt, hogy apróra vágott vargányát teszek én a zsírjába. Ezzel május utolsó hetéig várnom kell, mikor a májusi vargánya kidugja a termőtestét, de nagyon is jó lesz. Utalásként: vargányás gnocci.

Kumari aki Nilüfer 2018.01.07. 17:56:30

@she_wolf: Abszolút igaz!Van búslakodni való:(

she_wolf 2018.01.07. 18:04:20

@Kumari aki Nilüfer:
A helyzet azóta sem változott, úgyhogy berendezkedtünk a hosszú hétvégés akármikre, annál hosszabb majd a legújabb kutyánk érkezése előtt lesz esedékes.

Benikuty 2018.01.07. 18:09:03

@she_wolf: a tokaszalonna csak alapanyag, de bocs, nem szóltam :)

2018.01.07. 18:10:01

@she_wolf: olyan labdát még nem láttam a levegőben, ami magától nem esett volna le, úgyhogy magam részéről hagyom a témát, nem ér meg egy pankó morzsát sem.

she_wolf 2018.01.07. 18:26:38

@pizzaszeletvágó:
Hát nem is magától esik le, de egy ilyen hírtől (úristen, Bözse néne eddig rosszul rántotta ki a húst!) nemcsak a gravitáció létezése válik kérdésessé, hanem az is kiderül, hogy a fizika össze törvénye is csak a háttérhatalmak nyomásgyakorlásának volt köszönhető:(

Firkászkámat azért visszaküldeném a Teleki téri utcai bodegába, hogy kóstolja már meg, hogy a '80-as évek végén milyen rántott szeletet kínáltak ott utcán át friss kenyérrel, és kovászos uborkával:P
Az viszont tény, hogy a fejlődés lehet negatív irányú is:(
Úgy tűnik, most több területen ez a tendencia.

2018.01.07. 19:01:59

@she_wolf: nyilván ez a minőségromlás a probléma, de a cikk írójának sokat akart a farka. Olyan a cikk, mikor én összehordom vasvillával a kertben a szemetet mindenhonnan egykupacba.
Vagy olyan mint egy egészben rántott féldisznó, hogy szép-szép, de hol fogjak hozzá? Én páros lábbal zavarnám el az újságírás közeléből a szerzőt. Minden bekezdésről külön cikket lehetne írni és vitázni persze.

she_wolf 2018.01.07. 20:23:04

@pizzaszeletvágó: A misleny csillagoktól már csillagokat látok, de mint tudjuk, áááá, nem ez a lényeg ám. Hát a faxt nem!:(

Szeretem ezeket az összehasonlításos izéket, mert ezekben az szerepel -többnyire-, hogy ennyi csillag meg annyi sztárséf (és az ő összes pereputtyuk, mert ilyesmit csak családi manufuckturában ér csinálni évezredes, ám folyamatosan megújuló hagyományoknak és fejlesztéseknek megfelelően), ráadásul caré'-húgyé' annak ellenére, hogy a Földön az összes legjobbak krémjébe tartoznak -a blogger szerint.
Szóval valami itt disznó módon sántít, mert túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.

De leginkább azt szeretem az ilyen cikkekben, hogy ha valahol az Isten hónaljában a világon belefut a megtéveszthetetlen blogger egy tuti jó kajába, akkor neki itthon sem a hazai gordonremzi, sem a tanyán Julcsa néne (vagy éppen Béla bá', mert nem vagyok cekcista) ha megfeszül az igyekezettől sem tud olyan étket prezentálni.
Mert mink nem általánosítunk, mer' az milyen már? Há' nem? De!

Innentől kezdve megnézheti magát az a pincér és séf, akiktől legközelebb rántott szeletet fogok rendelni! Krumplipürével!:)
A savanyán még gondolkodom....

she_wolf 2018.01.07. 20:28:56

@pizzaszeletvágó:
Ja, javasolnám a bloggernek, menjen Teneriffére, és ott kérjen rántott szeletet!:DDD

Fenchurch68 2018.01.07. 20:37:21

@she_wolf: Sajnos a "népies-magyarosch gyökerekhezvisszanyúlás álszentségtől roskadozó piedesztrája" után képtelen voltam tovább olvasni. Sok jelentősége nincs, csekély a valószínűsége, hogy a cikk olvastán bárki is a homlokára csap, és elküldi anyukáját/feleségét Japánba pár hétre rántotthús-kurzusra.

A másik meg, hogy szegény cikkírónak sanyarú gyerekkora lehetett, ha neki a rántott hús von Haus aus valami száraz, kilapított, zsírban úszó izé volt. Nagymamám pl. a húsklopfolót ugyan használta rántott hús készítésekor, de kizárólag a száraz kenyér szilánkosra töréséhez, amibe aztán panírozott :)

2018.01.07. 20:48:41

@she_wolf: hát nem is tudom. Mi családi vállalkozásban szoktunk rántotthúst készíteni. Mióta az eszemet tudom, de a nagyszülők elmondása alapján csak a háborúk idején volt a panírban hús helyett krumplihéj. Családi vállalkozásunkban én intézem a beszerzést, 4 Michlein csillagos gumival szerelt autómmal. Régebben nagyanyám csak simán levágta a csirkét reggel, mindenféle csillag nélkül, de mostanában én szerzem az anyagot. A családi munkamegosztás szerint feleségem panírozza, mert ahogy ő, úgy nem paníroz senki. Én pedig a sütést felügyelem. Ez egy olyan családi hagyomány, amit filmre lehetne venni, valami hülye TV műsor kedvéért bármikor, bárkinek. Meg is érdemelnénk az ötödik Michlein csillagot, a pótkerékre is jól jönne.
Komolyan: Magyarországon minden normális családban még van olyan öreg, aki tökéletes rántott dolgot süt. Bármiből, ami a kezébe akad. Át kell adnunk a tudást, csak erre biztatok mindenkit.
Ebbe belekeverni Kádárt meg Bécset, a következő választásokat meg ami a szarházinak eszébe jutott, nem érdemel ennyi szót se a cikk.

she_wolf 2018.01.07. 20:54:58

@Fenchurch68:
Hovatovább szitokszó lesz a konyhában a "magyaros" szó használata, pedig a magyar konyha messze túlmutat a vasárnapi rántott húson, és a töltött káposztán:(
A régről beivódott gondolatoktól nehéz szabadulni, de ezek farvizén könnyű ótvarolni. Meg is teszik, pedig lehetne másképp is:(

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.07. 20:58:42

@pizzaszeletvágó: Szerintem még ennyi pöfögést sem ér az a cikk. Egyszerűen NULLA! Én meg jó rántott dolgokat tudok sütni, meg a feleségem is. Sőt, még a fiam is! A lyányaim nem tanulták még meg :)

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.07. 21:05:57

index.hu/mindekozben/poszt/2018/01/07/elleptek_a_fulesbaglyok_turkevet_es_kisujszallast/

Nálunk meg valami uhu szerűség kódorog, és az összes apró madár eltűnt. Nincs még egy vadgalambunk sem, pedig december elején még iges sok éjszakézott a közli fákon.:(

she_wolf 2018.01.07. 21:12:49

@pizzaszeletvágó:
A családi manufaktúrás kiszólásom azt volt (lett volna) hivatott aláhúzni, hogy ha a családban valaki komolyabban foglalkozik egy területtel és azt magas szinten képes művelni, akkor azzal megalapozza generációk sorának útirányát. Akkor is, ha a családtag inkább mozigépész lenne.
Csak egy keserű odamondás volt a részemről, komolyabb jelentéstartalom nélkül.

A családi kooperáció nagyon jó, ha jól csinálják, és kiegészítik egymás tudását a tagok. Anyósomtól rengeteget tanultam, ő pedig "modernizálódott" általam, a segítségemmel. Jó csapat voltunk -szerintem:(

A firkászra visszatérve azért igencsak megérdemelne egy sallert az, aki a hazai rántott szeletet bármilyen módon is összetéveszti, vagy felcseréli a bécsi szelettel:(
Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok még csak műkedvelő konyházó sem.

she_wolf 2018.01.07. 21:13:59

@Andrass9:
Azért ami felbosszantja ez embert, arról hajlamos pöfögni jó ideig:)

she_wolf 2018.01.07. 21:15:18

@látjátok feleim szümtükkel:
Olvastam:) Remélem, semmi aggodalomra okot adó dolog nincs a viselkedésük hátterében.

2018.01.07. 21:22:42

@látjátok feleim szümtükkel: vadgalambot cserélek uhura! :) Ugyanitt veréb ingyen elvihető! :)))

she_wolf 2018.01.07. 21:26:08

@pizzaszeletvágó:
Minek cserélni? Vinni kell az uhut, lerendezi a vadgalambot:)

2018.01.07. 21:35:14

@she_wolf: hát hogy az ottani uhuknak is jusson valami... itt az a két kis nőstény karvaly alig pusztít valamit :( csak a feketerigót hajtják, az meg kiröhögi őket a fenyők alól. Tavaly volt egy hím karvaly is, egész télen volt galambtoll szanaszét a gyümölcsfák alatt.

Fenchurch68 2018.01.07. 21:38:43

@látjátok feleim szümtükkel: Biztos nyílt Túrkevén titokban egy Roxfort-szerű varázslóiskola, és megnőtt a levélforgalom :)

2018.01.07. 21:43:56

@Fenchurch68: :D

Túrkevéről jut eszembe!
És nagy-nagy szeretttel küldöm Dikusznak!!!

www.youtube.com/watch?v=MTXNolBc0AU

és a khm, "kommentelőknek"...
:D

she_wolf 2018.01.07. 21:52:14

@pizzaszeletvágó:
Nálunk csak a szokásos felhozatal: feketerigó, cinke, veréb:(...meg a Hudini.
Szomorú ez.

A fickó 2018.01.07. 23:13:54

@pizzaszeletvágó: "én beérem a saját magam által gyártott kolbásszal, nekem és még több százezer magyar embernek az a normális, hogy nem hivalkodom máséval ;)"
Én viszont nem foglalkozom olyannal, amiből jobb esetben is csak középszerűt tudnék készíteni. A kolbászkészítés bármily egyszerűnek is tűnik rengeteg buktatót rejt magában és hosszú évek tapasztalata szükséges a minőségi gyártáshoz. Csak érdekességként én nem szerettem a kolbászt, de tényleg ...
A fentebb említett kutyakajával való első találkozásunk sem volt felhőtlen, mert kifogtam egy sokáig és rosszul tárolt példányt. Igazából ez csak túl száraz volt, viszont maga az íz az megfogott már akkor.
Summázva, ez a kutyakaja szerettette meg velem a műfajt és pont leszarom, hogy Széll Tamás is ezzel főzi a rakott krumpliját ..
ettől függetlenül is kiváló terméknek tartom.
Veled ellentétben először kóstolok többször is, majd utána véleményezek ...
Lehet, az jön le, hogy nekem csak a drága dolgok jönnek be, de ez nem így van, nálam csak egy dolog számít az elérhető maximális minőség és ezért általában alaposan ki kell nyitnia bukszát- ám még nálam is van egy határ. :) Jó lenne, ha lennének olcsó minőségi termékek, de ez sajnos nem ilyen egyszerű. Viszont figyelek is, mert előfordulnak remek akciók időnként és így futottam bele a világ egyik élvonalbeli halkonzerv gyártó családi vállalkozás termékeibe olcsó piacos Rio Mare áron (egyébként sajnos iszonyúan drága) no, ekkor 100 e forintért rendeltem, mert hisz évekig eláll, meglepetésemre kaptam még rengeteg mást ajándékba a rendelés mellé -szóval igen jól jártam. Na, ezzel most hivalkodtam, hehe. :DDD

Ez a kutyakaja viszont folyamatosan megfizethető és mind amellett kiváló is, tehát ennyit erről a hivalkodásról.:D

A fickó 2018.01.07. 23:46:29

@she_wolf: "azé' hagy kérdezzem meg: tokaszalonna, meg teszkós, jó lisztes sárga krumpli nem jáccik ebbe a kajába?"
Ha már így meg lettem szólítva:
De, jácchat, ha az a tecsó a tengerentúlon található. :D

Ilyen néhány összetevős étel esetében nagyon fontos a konyhatechnológia és az alapanyag a végeredményt illetően. Először készítettem dödöllét, valahogy így alakult, pedig krumpli fan vagyok - nem is értem. :) Tehát nem tudom, milyen az egyszerű dödölle, de ez így elkészítve atom, az biztos.
Az a baj, hogy egy mezei krumpli és egy Ratte, vagy Mayan között zongorázni lehet a különbséget, főleg ha a sült héjának esszenciában fő meg. A fűszeres pácolt mangalica tokaszalonnánál meg nem létezik jobb erre a célra, hiszen ennek a zsírja is a főszereplők egyike. A hagyma is ebben készül el.
Az eredeti népi verzió is biztos finom, mert azért akad ilyen helyeken jó szalonna és krumpli is.
Szóval ellehet készíteni egyszerűbb alapanyagokból is, de a végeredmény szempontjából biztosan más lesz.

she_wolf 2018.01.08. 00:35:29

@A fickó:
No problem, átruccanok a tengerentúlra, hiszen mi az nekem...
A konyhatechnológiát is ott vegyem/tanuljam meg (ha a hangsúly leginkább azon van)? Merthogy nekünk sem normális tokaszalonnánk nincsen, sem sárga krumplink. Értem.
Mit értesz te "mezei" krumpli alatt tulajdonképpen? Mert a krumpli az én eddigi értelmezésem szerint vagy emberi étkezésre alkalmas, vagy alkalmatlan arra. További ismérvek szerint ki lehet térni az adott burgonya keményítőtartalmára, egyéb tulajdonságaira, amelyek meghatározzák, hogy az a krumpli mely ételek elkészítéséhez ajánlott.

Szóval aki nem azért él hogy egyen, annak hiába jössz pl. a perui lila krumplival és annak minden előnyös tulajdonságával, csak nézni fog rád, mint bornyú az új kapura. Az általad preferált magas minőséget pedig meg is kell fizetni, és már megbocsáss, de én azt látom (és ezért vagy nekem nagyon ellenszenves), hogy sportot űzöl abból, hogy ide jársz kivagyizni. Pedig úgy amúgy normálisan is lehetne veled társalogni, ha nem látnám a virtuális nyálcseppeket, amik kísérik a hozzászólásaid nagy részét.

Ha egy ilyen egyszerű étel elkészítésénél ennyire nagyon fontos dolog a megfelelő konyhatechnológia és az alapanyag, akkor bele sem merek gondolni, hogy mit kíván szerinted meg egy töltött dagadó ízletes, és küllemre is kívánatos elkészítése!?

A tengerentúlról kb. annyit, hogy barátaink sok évvel ezelőtt az USA-ban éltek 4 évig. A srác dolgozott kint mikrobiológusként, az asszony meg a gyerek világot látni mentek vele. Míg Gábor melózott, addig Éva próbált valami hazait az asztalra tenni munkában megfáradt urának. Lejárta a lábát és rendre befuccsolt mind a lecsóval, mind a mifelénk szokásos palacsintával (meg még jó sok itthon megszokott kajával) normális (értsd: megszokott) alapanyag híján. Pedig ő sem csak vajas kenyeret tud főzni.
Úgyhogy én szeretem a világ majdnem minden szegletét, de a gasztronómiai komfortzónámból semmilyen tengerentúl nem tudna már kirángatni.
Te mehetsz, amerre akarsz, egészségedre, csak ne hirdesd, hogy minden más tulajdonképpen jó lehet, csak éppen a te mércédet nem üti meg. Álszent így ez a dolog.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 07:01:26

@pizzaszeletvágó:

Jöhet, veréb is alig akd, eltúntek a környékről.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 07:11:52

@she_wolf:

Fickót biztosan az asztal körül kergették gerekkorában, ha nem tengerentúli alapanyagból főzött ételt evett.
Azért egészségére a legmagasabb minőséget.

2018.01.08. 09:19:20

@A fickó: Ezt kikérem magamnak! SOHA nem mondtam véleményt az említett kolbászról, pontosan azért mert nem kóstoltam. Ezt ÍGY megírtam már ide. Nem tudom honnan veszed az ellenkezőjét, az említett gazdát se értem, miből gondolja, hogy leszóltam volna a kolbászát!
Helyreigazítást kérek!
A "kutyakaja" kifejezés egy nagyon régi viccelődés mellékterméke, sajnálom, ha valaki komolyan veszi! Nem engem minősít.
A gazdája és te többet használtátok már ezt a kutyakaja megnevezést, mint én valaha is!!!

Benikuty 2018.01.08. 09:35:37

@pizzaszeletvágó: "az említett gazdát se értem, miből gondolja, hogy leszóltam volna a kolbászát!"
Említett gazda nem gondolja, hogy leszóltad volna a kolbászát.
Említett gazda valami egészen mást gondol, de azt nem írja le ide.
A "kutyakaja" minősítést pedig pont úgy viccnek gondolom, mint ahogy azt, aki először ezt használta.
Az viszont nem vicc, hogy a hibás tételek a helyi Árvácska menhely kutyáinak kosztját combosítják, akik engem igen nagyra tartanak :)

BOAR 2018.01.08. 09:53:16

"Fűszeres, pácolt mangalica tokaszalonna"
Nyugodtan kend a hajadra.
A jó szalonnát nem kell fűszerezni, nem kell pácolni csak sózni. A saját íze számít, nem az a sok fűszer amivel el akarják dugni...

Topy 2018.01.08. 09:59:57

@BOAR: ugyan nem mangalica, de: guanciale...

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 10:05:11

@Benikuty:

Engem is a kutyák, főleg amikor már nem akaródzik megenni a maradékot. Még nyúl is szokott nekik futni.

BOAR 2018.01.08. 10:05:23

@Topy: ???
Én a "fűszeres, pácolt mangalica tokaszalonnát" emlegettem a gordonremsziimitátor után szabadon, Te meg összekeversz valakit valamivel...

BOAR 2018.01.08. 10:09:19

@Topy: Amúgy nem véletlen, hogy a mi klímánkon inkább a füstöléses tartósítás terjedt el. Ilyen páratartalom mellett a sós, szárításos módszer, pláne vastagabb árunál komoly kockázatot jelent.
A sztorik mindig arról szólnak, ami jól sikerült. Ami bebüdösödött és ki kellett dobni, arról kuss van...

BOAR 2018.01.08. 10:16:27

@Benikuty: Na és?
Peruban meg tengerimalacot esznek bazdmeg oszt mégsem bassza magát senki hanyatt Kőbányakispestalsón, hogy neki eztán a vasárnapi rántotthús csak tengerimalaccombból lehet.
Más vidékek, más kultúrák ételeivel menőztök mert ettől majd nyilván mindenki kurva nagy májernek néz benneteket.
Vagy csak szimplán hülyének...
A mediterrán népek füstölés nélkül is tudnak tartósítani, nagyszerű de ki a faszomat érdekli. Nem lesz az jobb mint a mi sonkánk, szalonnánk, csak más. Persze drága ezért aztán a szon faszkalapok menőznek vele...leginkább egymás előtt mert normális ember kiröhögi őket...

BOAR 2018.01.08. 10:17:15

@BOAR: "sznob faszkalapok"

A fickó 2018.01.08. 10:36:29

@pizzaszeletvágó: "Ezt kikérem magamnak! SOHA nem mondtam véleményt az említett kolbászról, pontosan azért mert nem kóstoltam."
Általánosságban mondtam, hogy kóstolás nélkül véleményezel -
lásd pl. amikor azt írtad, hogy a wagyu marha húsát a macskádnak sem adnád, mert zsíros stb. Kóstotad? Nem, akkor meg honnan tudod, hogy milyen ... :)

A fickó 2018.01.08. 10:49:51

@BOAR: "Nem lesz az jobb mint a mi sonkánk, szalonnánk, csak más. Persze drága ezért aztán a szon faszkalapok menőznek vele...leginkább egymás előtt mert normális ember kiröhögi őket...
Említett tokaszalonna idehaza készül és olcsó és finom - normális ember meg tud disztingválni. :DDD

BOAR 2018.01.08. 11:08:40

@A fickó: Ezért volt kár idekeverni Topynak a quanicalét, két párhuzamos dologról van szó egyszerre.
Egyébként pont a mangalicát hájpolják azért, mert van saját íze, nem olyan mint a nagyüzemi tenyésztésű sertések. Ezekután pláne kár agyonfűszerezni.
Én mondjuk a "normál" disznó sonkáját, szalonnáját se pácolom csak sózom, négy-hat hétig és utána megy a füstre.
Természetesen a modern húsipari technológiának nem kihívás bármilyen páratartalmat beállítani és sima sózással tartósítani ezeket a cuccokat csak kérdés, van-e értelme?
Amíg rá lehet aggatni egy kimondhatatlan "külföldi" nevet és ezzel villogni a piacon, addig nyilván van de nem biztos, hogy bármit is ad a gasztronómiához amit a hagyományos kínálat nem volt képes...

2018.01.08. 11:14:49

@A fickó: a zsírosság szemrevételezéssel is látszik, pont így tesznek különbséget wagyu és wagyu között, ezt meg te is tudod. Nem kell megvennem, megsütnöm és megkóstolnom ahhoz, hogy kimondjam, "jé, ez zsír" :D
Akkor is, ha jól emlékszem azt mondtam, hogy nekem pont elég a magyar tarka zsírossága, mert szeretem ugyan, de nem annyira.
Ezen meg nincs is mit beszélni.
Mindegy, a wagyunál egy macska is jobbat érdemel. Ezen sincs mit magyarázni.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 11:28:35

@A fickó: "... a wagyu marha húsát a macskádnak sem adnád, mert zsíros stb. Kóstotad? Nem, akkor meg honnan tudod, hogy milyen"

Általában minden embernek van két lyuk az arca felső részén. Ha nem tudnád ott a szemek lakoznak, és látásra használjuk. Aki elég jártas és tapasztalt az állati húsok terén, az ránézésre is tudja, hogy az a húsdarab, ami zsírral átszőtt képet mutat, az bezony még akkor is zsíros, ha nem kóstolta.

Tudod valamikor én nagyon nem szerettem, majd később meg nagyon szerettem a zsíros húsokat. Most ott tartok, hogy majdnem semilyen húst nem szeretek. Pont.
Ránézésre még is meg ítélem melyik a zsíros és melyik nem az.
Mert lehet, hogy már valamivel több húst láttam mint te ( persze ez kétszer sem biztos, de az igen, hogy te nagyon flegma és nagyképű vagy ).

A fickó 2018.01.08. 11:32:27

@pizzaszeletvágó: "Mindegy, a wagyunál egy macska is jobbat érdemel. Ezen sincs mit magyarázni."
Na, pont erről van szó .... :DD Erőből elutasítani valamit, mert nem ismered. Ránézésre megmondom ...., komolytalan.:D
Viszont megvan a jól ismert kutyakaja mellett az új macskakaja ... :DD

Topy 2018.01.08. 11:37:15

@BOAR: a hozzászólásban link nem volt egy másikra, így nem tudtam mihez kötni
én meg csak a "A jó szalonnát nem kell fűszerezni, nem kell pácolni csak sózni. A saját íze számít, nem az a sok fűszer amivel el akarják dugni... " kijelentésre reagáltam azzal, hogy ugyan nem mangalicából, de az olaszok másképp gondolják :)

A fickó 2018.01.08. 11:38:53

@látjátok feleim szümtükkel: "Tudod valamikor én nagyon nem szerettem, majd később meg nagyon szerettem a zsíros húsokat. Most ott tartok, hogy majdnem semilyen húst nem szeretek. Pont.
Ránézésre még is meg ítélem melyik a zsíros és melyik nem az."

Jó, értem, akkor te, ahogy a bloggazda is írja "átlagos madaras vevőnek" számítasz ...:DDD

BOAR 2018.01.08. 11:40:47

@A fickó: Azért én látok némi ellentmondást abban, hogy a vadhús az azért jó mert nem zsíros, a szabadtartású argentín marha szintén azért jó mert nem zsíros, mindkettőnek folyamatosan használt izmai vannak, az agyondédelgetett kobe marha amit pórázon sétáltatnak, masszíroznak és sörrel itatnak az meg azért jó mert zsíros és puha...

BOAR 2018.01.08. 11:42:07

@Topy: "de az olaszok másképp gondolják :)"
Hát persze. Ha mégsem sikerül olyan jól a a tartósítás, a dögszagot el kell dugni... :-)

BOAR 2018.01.08. 11:45:01

@Topy: Másrészt meg lehet, hogy náluk nincs jó szalonna, azért kell fűszerezni...
:-)
(Ha valaki lecsapja, azzal magát minősíti...)

2018.01.08. 11:51:47

@A fickó: látod, megint fordítva érted: én pont azt mondtam, hogy a wagyu NEM macskakaja. Ugye, hogy ugye? :DDD

BOAR 2018.01.08. 12:12:49

@pizzaszeletvágó: Azért ezt így felelőtlenség kijelenteni... :-)
Igenis vegyél egy kis wagyu bélszínt a macseknak, felét daráld le a többit meg szeleteld, aztán kóstoltasd meg vele. Hátha nem olyan finnyás, mint Te... :-)

2018.01.08. 12:37:22

@BOAR: De jó, hogy szóba hoztad a vadat. Már akartam kérdezni valamit, talán te tudsz nekem segíteni. Gyönyörű szép sovány szarvascombot sikerült vennem, frissen, két darabban volt, összesen másfél kiló körül. Végül kb. 10 napra le kellett fagyasztanom itthon. Aztán elővettem és a többség szavazata alapján pörköltet kellett belőle készítenem, bár én láttam volna fantáziát a szeletben sütésre is, olyan szép hús volt.
El is készült, vörösborosan. Omlós, finom hús. Viszont a társaság egy része túlságosan "vadízűnek" titulálta a főztömet. Pedig nem először csinálok ilyet.
Kérdésem, hogy mindenképpen pácolnom kellett volna előtte? Azért nem értem, mert legutóbb eleve fagyasztottat vettem, annak nem voltak nem kívánatos ízei senki számára.
Vagy még azelőtt szarvas szűzpecsenyéket sütöttem egy ünnepi alkalomra, igaz azt pácoltam előtte vörösborosan. Annak se volt túlzó vadíze. Vagy ahányféle szarvas, annyiféle?
Nem vagyok ezekkel teljesen tisztában, mivel ritkán jutok hozzá. (fagyasztottat nagyon óvatosan veszek)

Most pihen a fagyasztóban még egy darab vaddisznó comb, ugyanabból a beszerzésből. (nem ugyanabból a szarvasból :D )
Abból szeretném elkészíteni ezt a Waka féle töltött tócsnit. Valami pörköltös töltelék lenne belőle. Nem szeretném elcseszni, ezért szeretnék többet tudni a vadhúsok készítéséről.
Vagy hülyeséget kérdezek? ;)

BOAR 2018.01.08. 12:55:35

A vaddisznót szerintem ne pácold. Ha nincs kanszaga, felesleges pácolni, ha van, azon úgysem segít :-)
Ha a szarvas ízét túl markánsnak találja a nagyérdemű, akár hideg vizes öblítéssel, akár egy meleg, enyhén ecetes vízben való áztatással lehet simítani rajta. Sokmindenen múlhat az ízének az intenzittása. Mennyi idős, milyen ivarú volt az egyed, mennyi idő múltán volt zsigerelve, milyen lövése volt(mennyire vérzett ki, mennyi ideig volt stresszben).
Ha vadast vagy egybensült cuccot csinálok szarvasból, akkor értelemszerűen pácolom. Ha pörköltet és zavar az erős "szarvasíze" akkor váltott hidegvízben addig öblítem amíg már tiszta víz jön le róla. Ez utóbbi persze azt is jelenti, hogy hozzáadott folyadék már nem kell a pörkölthöz.
Ha Isten is úgy akarja, a héten szalámit csinálok szarvasból, na ahhoz nem pácolom :-)))

2018.01.08. 13:07:39

@BOAR: értem. Én csak egyszer mostam át. Mondjuk nekem így sem volt gondom vele... pont nem akartam a jó ízeket kimosni belőle, ezek szerint mégis kellett volna. Sebaj, tanultam belőle.

BOAR 2018.01.08. 13:17:48

@pizzaszeletvágó:
Ki hogy szereti. A túlzottan markáns vadízért én sem vagyok oda. Ezért pl. őzet nem is szoktam hazahozni(azt amúgy se nézik nálunk jószemmel mert elég jó ára van), annak a karakteres íze nekem is, a családnak is sok. Szarvasból tölteni valami középkorú vagy idősebb tehenet, sütni-főzni borjút hoztam amíg olyan területen vadásztam ahol volt rendesen. A mostani területünkön éjszaka keresztülmegy ugyan pár szarvas de állandó állományunk nincs, a szalámitöltéshez is úgy veszem a barátom társaságától.
A vaddisznó meg úgy jó ahogy van, azt nem kell cifrázni.
Ha a nyers szarvashúsnak tolakodóan erős "szarvasszaga" van, akkor ne aggódj, az áztatás után is marad benne annyi íz amennyi kell. A bennemaradt vér, nyirok nyilván széthordta a feromonokat amiket a stressz hatására kiválasztott, nem csinálsz bajt, ha ettől megszabadulsz.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 13:56:13

@Benikuty:

No és mi van ezzel a szalonnáva? Láttunk már ilyet régen is meg mostanság is. Itthon.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 14:02:36

@A fickó:

Annak. De asse kizárt, hogy annak is, aki már akkor evett rátott báráníbordát, amikor te még asse tudtad, mi az az alemitta csirke.:D

De abból a narancsos vadkacsából, amit most ebédeltem, neked garantáltan nem adnék, még ha kérnél akkor sem.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 14:12:08

@pizzaszeletvágó:

Én a vadaknak pot a vad ízét szeretem, mert ha nem jön át az egyedi íz, akkor lehetne akár mangal ica is sok zsírral.

A vadnyulat pl. még csak nem is hártyázom le, a gerincen csak megirdalom a hártyát, hogy nem rátsa össze a húst, és nagyon lassal kis lángon párolom fedő alatt a hozzá illő fűszerekkel,ami nagyon jó ízt ad mindig. Kivéve a száraz pácos vadnyulat, azt száraz fűszerekkel és olajjal bedörzsölve érlelem a hűtőben, de utána a sütőben kap zöldségeket és fehér bort.

Benikuty 2018.01.08. 14:21:42

@látjátok feleim szümtükkel: engem az a bárány erősen érdekelne, ha jó leszek kaphatok? Imádom az olaszt... :D
Két kérésem lenne, egyik, hogy áztasd ki jó íztelenre, a másik, hogy tartsad sütés után a csap alá. Törné az ínyemet!
(viccvót)

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 14:30:09

Nm tudom mi lesz ennek a januári tavasznak a vége, de szerintem a nagybőjtje ezután jön.
Megjelentek a dongók, ugrálnak a kabóca gyerekek, teljesen kinyílt a hóvirág, a rózsa őszi bimbója nyiladozik.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 14:34:06

@Benikuty:

Nem kapsz, mert a bárányborda rántva az egy falat.

Mellesleg most egy tescos báránycomb les a frigóban ( nem sokáig ), és utolsó napos féláron vettem. Csak nem ő volt a soros.;D

2018.01.08. 14:44:42

@látjátok feleim szümtükkel: @Benikuty: tényleg elhihetitek nekem, hogy a kérdéses szarvas íze határeset volt, picit jobban át lehetett volna mosni. Így is csodafinom hús volt.
A szarvas bélszínt nem mostam a múltkor. Én tudok különbséget tenni, ugyanis. Ennyit erről. Kutya te egyél olasz felvágottat, de lehetőleg Kométát. :)

2018.01.08. 15:26:41

@látjátok feleim szümtükkel: én el tudnám viselni ezt a mediterrán környezetet, ezzel az időjárással télen, a "sarki eredetű légtömegek" meg maradjanak otthon, jeget fagyasztani a maciknak :)

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 15:30:21

@pizzaszeletvágó:

Én minden húst lemosok folyó víz alatt ( lehet rajta szemét, szőrszál ) és azonnal szárítom, áztatni csak a fácánt szoktam.
Bár akiktől kapom ( néha veszek boltban is ) mindig tisztán adja.

Láttam viszont főzős filmben, hogy a fürjet lenyúzták, kimetszették a mellehúsát, és azon nyomban meg is sütötték.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 15:31:13

Nem a hideget hiánymol, csak attól félek, hoyg nem tudjuk kiírtani a poloskát ( már az is röpköd ), a kabócát és az egyéb férgeket sem.

Benikuty 2018.01.08. 15:31:19

@látjátok feleim szümtükkel: én az imént találtam a konyhában egy "szép" példány poloskát. Zsebkendővel levadásztam, enyhén megroppantottam, aztán elköszöntem tőle: pá, vadkan! Majd lehúztam a klotyón.

Benikuty 2018.01.08. 15:32:31

@pizzaszeletvágó: mér, a kométa az jó? De ha te mondod... :)

BOAR 2018.01.08. 15:54:09

@pizzaszeletvágó: Sajnos a bélszín az, ami a leggyakrabban szennyeződik lévén a hasüregben tartózkodik. Akár a befelé vérző lövés, akár a bél/gyomortartalom szennyezheti,nem árt megmosni. Persze lehet, hozzád már úgy került mert aki feldolgozta a szarvast, kiverette slaggal.
Nyalikutya ugyan beszólogat a maga primitív módján de amikor napokig áll a páclében a hús, akkor is kiázik belőle sokminden, pláne ha fagyasztva is volt előtte. Amúgy is más elbánást érdemelnek a kivéreztetett húsok mint azok, amelyekben egy gyorsan ölő, idegpályákat roncsoló lövés esetében bent marad minden.

2018.01.08. 15:59:46

@BOAR: ezt irigylem tőled, nálam a hóvirág csak kínlódik, délebbre kell nekem költöznöm, majd spórolok rá, amúgy is részben pécsi felmenőim vannak

@Benikuty: nem azt írtad, hogy odajársz húsért? vagy én emlékszem rosszul? az meg olasz tulajdonos... hát ha szereted az olaszt

Benikuty 2018.01.08. 16:05:49

@pizzaszeletvágó: most akkor hús, vagy felvágott? Ha hús, akkor már nem. Ha felvágott, akkor soha.

BOAR 2018.01.08. 16:07:10

@pizzaszeletvágó: Nem gondolod, hogy aki saját tartású disznóiból csinálja a kézműves kolbászát az valami gyüttmönt olaszhoz jár bóti húsért...
Persze aki megveszi a telepi disznókat aztán egy húsüzemben feldolgoztatja majd eladja kézműves termékként, annál előfordulhat...de ilyen itt biztos nincs...

Benikuty 2018.01.08. 16:07:48

@pizzaszeletvágó: Tokáért se, az előtte nap vágott mangalica.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 16:14:52

Összes hóvirág lógatja a fejét, annyira kinyíltak az elmúlt két nap alatt, az ibolya meg abba sem hagyta a nyílást, tavasz óta mindig van egy-kettő a portán.

2018.01.08. 16:15:20

@BOAR: a tisztasággal nem volt gond, még eddig soha nálam, de az lényeges, hogy tudjam, mit szabad kicsit jobban megáztatni és mit nem érdemes. A bélszínt pácoltam, azt írtam is. Nyilván tisztán, sőt tisztítva mindenfélétől, mert mutatós szép fogás készült belőle, rövid sütési idővel. Igen, a fagyasztottaknál szokott gondom lenni, általában 2 évet írnak a vad címkéjére fogyaszthatóság dátumaként, de pont, ahogy te is mondod, vér marad benne, satöbbi, szerintem pont könnyebben romlik, avasodik, mint másféle hús. Egyszeri vásárlóként ugye nem voltam ott a fagyasztáskor se, azóta se figyeltem a hőmérőt 1-2 évig, hogy nem szakadt-e meg valahol a hűtőlánc. Ezért mondtam, hogy fagyasztott vad csak legvégső megoldásként. Világos, egyről beszélünk. Nagyon köszönöm az információkat!

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 16:17:25

Ne izguljatok. Após ( már nem csinálja mert 93 éves ) amikor még disznót vágott, reggel fogta a tyúkólajtót, lapáttal letoszogatta, és arra rakták a felbontott disznó darabjait. Senki soha nem lett beteg a készítményektől, ráadásul jól is ízesítettek. Igaz, én miután ezt láttam, többet nem értem rá disznótorba menni.:D

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 16:19:16

Kárminpiros az ég alja, meg kék, meg sárga, meg amit akartok.

2018.01.08. 16:19:23

@Benikuty: Oké értem. Csak rémlett valami.

@látjátok feleim szümtükkel: beszabehu :) Hol éltek ti, Afrikában? :)))

she_wolf 2018.01.08. 16:25:33

@látjátok feleim szümtükkel:
Megmondom én tenéked, mi lesz ennek a tavaszi melegnek a vége: akkora áremelés, hogy a fal adja a másikat!
De ha nem a melegben kihajtott és majd később lefagyott rügyek miatt, akkor a tartós meleg miatt, vagy éppen a tartós hideg miatt születnek az emberekkel a közértben hatosikreket.
Hiszen rezsócsökkentés van, dübörög a gazdaság:(
Amit megspórolsz a rezsón, azt elköltheted a rezsón főzött anyagra. Ugyanott vagy.

Nem baj, innentől csak rikotta vagy mitököm krumpli kerülhet szépséges szervezetembe. Természetesen a Szilícium - völgyből származó kezeletlen forrásvízzel kísérve (kb.1700/L. pízér'), és a fogyókúra máris abszolválva. De óvatos leszek, ha már a lelkem akarnám tőle kifosni, akkor leállok vele, ígérem!;)

she_wolf 2018.01.08. 16:27:54

@látjátok feleim szümtükkel:
2018 divatszíne a lila. Egész évben hányni fogok:(
A konyha ablaka nyugatra néz. Minden napra jut valami varázslatos égi színjáték. Még a szürke is szép tud lenni azon keresztül bámulva:)
Ezér' fogok ebben a lakásban megrohadni.

Dikusz 2018.01.08. 17:21:30

@pizzaszeletvágó: szép város Pécs, az már igaz. De azért nem hiszem, hogy valaha is elköltöznél onnan, ahol most élsz:)))

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 17:24:49

@pizzaszeletvágó:

Hát ha így folytatódik a globális felmelegedés, még azt is megérhetjük.;D

Dikusz 2018.01.08. 17:34:20

@she_wolf:lejátszóba a kedvenc együttesed zenéjét, és a szivárványt nézve csápolsz rá a konyhában:)))

Tegnap túráztunk a Budai-hegyekben. A vitorlázó-reptér környékén a jó időt kihasználva sokan sétáltatták/futtatták a kutyáikat. Ahogy mentünk az úton, szembejött velünk egy gazdi, egy általam eddig még nem látott fajtával. Természetesen megkérdeztük tőle miféle a kutyi. Azt mondta, akita, itthon meglehetősen ritka. Teljesen szelíd (nyilván a gazdája miatt), barátságos kutya volt, bár a fajtaleírásban nem ez szerepel. Töredelmesen be kell, hogy valljam, miután a gazdi engedélyt adott rá, ellenállhatatlan kényszert éreztem rá, hogy megsimizzem egy kicsit a kutyát (nem a gazdit, bár kifejezetten jóképű pasi volt).

she_wolf 2018.01.08. 18:07:17

@Dikusz:
Abban nincs hiba, megy a muzsika. Most is;)

Az akiták jó fejek, némileg túlmisztifikáltak (szerintem). Minden kutya olyan, amilyenné az ember teszi. Következetes neveléssel tompíthatók az esetleges domináns viselkedési formák, azonban minden kutya megérdemli, hogy a gazdája tudjon valamit az adott fajta erősségeiről/gyengeségeiről, és ennek figyelembe vételével formálja a viselkedését.

she_wolf 2018.01.08. 18:17:08

@látjátok feleim szümtükkel:
No és? Amikor mi itt a környéken elkezdtünk eladó ingatlant nézni, az egyik előtt amíg a tulajjal dumáltunk, nem vettük észre, hogy a kiskutyánk elment a dolgát intézni. Elindultunk haza, és csak jó sokára vettük észre, hogy hiányos a létszám. Visszakanyarodtunk, és az ebke ott ült az út szélén, ahol parkoltunk:P Várhatott minket, mert örült nekünk, mi meg elszégyelltük magunkat, hogy milyen szülők vagyunk, hogy ott hagyjuk szegény gyereket:DDD

BOAR 2018.01.08. 18:19:38

@she_wolf: Szexárdi íjász cimborák voltak akitások, ők kimondottan agresszív bolondnak jellemezték a fajtát.

Benikuty 2018.01.08. 18:49:26

@pizzaszeletvágó: jól rémlett. Kaposváron levegőt is vigyázva vennék.

she_wolf 2018.01.08. 18:57:54

@BOAR:
A legjobbat is el lehet cseszni:(
Meg lehet villogni is azzal, hogy nyilvánosan leelmebetegezzük a kutyánkat, noha a hiba nem a kutya fejében van.
Ez nem kiszólás a cimboráid ellen, csak huszonsok éves megfigyelés, amire kutyák és gazdáik között szert tettem.
Az én J.R.-em is idióta kis görcs tud lenni, mégis mennyi történet szól az ellenkezőjéről. Terrieresek mesélhetnének:)

Egyébként elgondolkodtatott a hozzászólásod egésze, és csak kérdéseim lennének:D

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 18:59:00

@she_wolf:

Kutyaügyileg egyet értek veled, de az elhagyás miatt ne búsulj.

Szegeden volt egy pszichológia tanár, akit elküldött a neje a kocsiban vigye a gyereket levegőzni, és egy úttal vásároljon valamit a boltban. Az ürge bevásárolt, oszt haza is ment úgy szépen magában. Kérdi az asszony, hogy a gyerek hol vagyon? Mondja a pasi a boltajtóban a kocsijában.
Ennek volt szokása, hogy a deákok cédulán írásban kérdéseket tehettek fel, és a cédulát a katedrára kellett tenni. A jogászoknál is tanított, és ott valaki azt kérdezte, hogy mi a különbség a lópata, meg a pszichopata közt. Többet nekik nem lehetett kérdezni.:D

Benikuty 2018.01.08. 19:03:37

@she_wolf: szóval akkor ti csak kutyát tartotok. Aki kutyával él, sosem tenne ilyet ;)
Sokunk kedvenc tanára, aki több-kevesebb sikerrel próbált minket a hidrológia rejtelmeibe bevezetni, második nekifutásra lőtt egy aranypofa lurkót. Totyogó volt a fiúcska, amikor egy ragyogó téli napon az asszony leküldte őket levegőzni a parkba, a nagy víz mellé. Tanár úr belefeledkezett az olvasnivalójába, gyermek önfeledten játszadozott a hóban.
Elérkezett az ebéd ideje, amit az órán kívül a gyomorkorgása is jelzett. Felugrott, hazaszaladt a jó ebéd reményében. Otthon az asszony:
- Hát a gyerek?

she_wolf 2018.01.08. 19:17:50

@Benikuty:
Nem is mi tettük, ő döntött úgy, hogy világot lát. Örüljön, hogy nem lett megdorgálva (ami egyébként is tök fölösleges lett volna)! Ha kiszállok a kocsiból, ők maradnak! Mi ez az önállóskodás, he?:DDD
A felnőttekkel is együtt élünk/éltünk, mégsem csekkoljuk őket minden pillanatban.

Komolyra fordítva: igen, kutyáink vannak, voltak, lesznek. Nagyon szeretjük őket, és gyakran az ő érdekeiket a mieink elé helyezzük. Ez magában foglalja azt is hogy kutyául bánunk velük.

she_wolf 2018.01.08. 19:59:32

@BOAR:
Sikerült egy kérdésre redukálnom a lényeget: több íjász több akitájáról szóltál.
Egy íjásznak miért pont akita kell (hacsak nem lovas íjászatról vagy valami olyan összetett sportról van szó, amiben helyet kaphat a kutya is)?

(Az akita tipikusan az a fajta, akire azt mondjuk köznyelven, hogy egygazdás kutya, aki következetes nevelést és figyelmet igényel minden pillanatban, és nem bútordarabként funkcionál.
És ezért mondom, hogy némileg túlmisztifikált képességekkel ruházzák fel őket, mert ugyanezek a jellemvonások más fajtánál is megfigyelhetőek.
Továbbá ha egy edzésre elviszi az 5 íjász az 5 akitáját, akkor ott borítékolt a balhé -vagy minden más van, csak íjászat nincs. Szóval nem értem...
Agresszív? Sokan beleesnek abba hibába, hogy nem mérik fel, mit szakasztanak a nyakukba.)

Benikuty 2018.01.08. 20:02:49

@she_wolf: már megint "megdumáltad"...

she_wolf 2018.01.08. 20:04:51

@Benikuty:
Mit "dumáltam" meg? És hogyhogy "megint"?

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2018.01.08. 20:19:15

Köszönök szépen!
Olyan jó beugrani ide esténként. Van élet. Kéne már egy blogtalákozót rendezni. Valami ringben. Aztán az életben maradottaknak főzni valami gazdag húsételt. Tálalás késsel, kézzel tépett cipóval. :D

2018.01.08. 20:22:53

@she_wolf: és senki nem volt a nézőtéren, aki kölcsönadott volna Carmennek egy működő pisztolyt? :)
A firenzeieknek pedig tudnám ajánlani a Kálmán /Carmen/ Olga és Havas /Donhozé/ Henrik féle befejezést, mennyivel szórakoztatóbb lenne.

Felkészül: Ofélia és Desdemona! :)))

she_wolf 2018.01.08. 20:25:27

@Waka:
Én csak pontozni vagyok hajlandó:)

she_wolf 2018.01.08. 20:31:16

@pizzaszeletvágó:
Nulladik Henriknek is sikerült belefutnia a cekcuális maflásba. Esküszöm, nem értem. Vagyis hát értem, mert a "magyar weinstein" is van olyan cekci, mint ámerikai megfelelője. Ezek inkább egymást érdemelnék meg:)
Beh szép is az, amikor két szőrös férfi mellkas összesimul....
Na hess, a végén még bilimiás leszek:D

2018.01.08. 20:53:04

@she_wolf: na és? Jászapátiban értenek hozzá! Minden hónap első vasárnapján állatvásár van náluk. Hogy most pontosan hogy is mennek azok a malackák kézen-közön, az más kérdés. :) Szerintem ott csak az újságíró ijedt meg.

BOAR 2018.01.08. 21:03:50

@she_wolf:
B.Laciék íjásztak, karatéztak, Laci festegetett is és emellett volt akitája. A baráti körében is volt akita. Meg tán valami klubjuk vagy ilyesmi is volt, ezt nem tudom. Egy akitás egyesületi pólót láttam Lacin, úgy derült ki számomra életük ezen aspektusa.
Nem volt összefüggés a sport és a kutya között viszont én az íjászat révén ismertem meg őket, ezért "íjász cimborák".
(Juteszembe, Laci az "Öreg muslincák" kórusnak is tagja volt)

she_wolf 2018.01.08. 21:08:19

@pizzaszeletvágó:
Lehet hogy csak az újságíró, de a malackák sem zsugáznak meg fröccsöznek a nagy utazás alatt:(
Olyan aranyosak... Igen, én meg egy képmutató disznó vagyok:P Mert sajnálom az állatot, ugyanakkor jóízűen megeszem. Éppen elég teher ez nekem;)
Ha megnőnek, már nincs lelki tripperem, csak amíg gyámoltalan picinyek. Brühühü.
Már gondolkodtam rajta, hogy szívesen tartanék valami helyes kis törpe malackát:) Beültetném az önkoriba, hogy az ész is képviseltesse magát:(

she_wolf 2018.01.08. 21:18:12

@BOAR:
Nálunk is van/volt(?) íjász szakosztály, nem tudom, működik-e még. Öreg már a kisöreg aki vezette, de már akkor volt utódja.
"Fogadott" gyerek kapacitált hogy álljak be, mert tudja, hogy célzós cuccokban jó vagyok, de nekem elsősorban valami dinamikus mozgásra lenne szükségem, és a lehetőségem mára a vízre korlátozódott sajnos. A lövöldözést (bármivel) meghagyom a búcsúkra, egyebekre, a céllövöldések agybajt kapnak tőlem, ha formában vagyok.)
Emlékszem, a hűvösvölgyi Nagyréten egyszer lebuzizsaruztak:D
A kutyázás viszont minden életkorban jó dolog, csak a megfelelő ebet kell tudni jól megválasztani:)

(Most megnéztem a honlapunkat, a kisöreg nevét már nem láttam:()

BOAR 2018.01.08. 21:23:20

@she_wolf: Már én is felhagytam a versenyzéssel/versenyszervezéssel. De nagyobbik leánykám lassan abban a korban lesz, hogy elkezdheti. Ha lesz hozzá kedve, akkor majd őt hordom.
(Később meg az udvarlók elrettentése miatt kell valami jól látható helyre tenni az íjam meg pár érmet, kupát :-) )

Fenchurch68 2018.01.08. 21:24:39

@she_wolf: Terápiás kutyákat kiképző ismerősöm nemrég szerzett egy törpemalacot a (jelenleg) három kutya mellé, szintén terápiásnak szánja, egyelőre azt mondja, hogy nagyon jól nevelhető, "kutyaszerű" viselkedéssel és intelligenciával. Viszont miután a képei láttán az egész ismeretségi kör elkezdett jujongani, hogy jajdecuki, énisakarok, azért azt is elmondta, hogy a törpemalac felnőttkorára azért 50-60 kilós lesz, tehát csak az vállalja be, aki egy nagytestű kutyát is vállalna... (Állítólag vannak táplálási trükkök, hogy megmaradjon 30-35 kiló, de az gyakorlatilag az állatkínzás kategória :( )

she_wolf 2018.01.08. 21:45:00

@BOAR:
Most kicsit jobban beleolvasgattam a helyi íjász életbe, és örömmel látom, hogy nagyon pezseg:)
Elképzellek bősz atyaként, ahogy hellyel kínálod a gyermeked udvarlóját, és közben autentikus magyar ételhez trancsérolod fel a konyhában az ebédnek valót a legalkalmasabb eszközökkel, és a nyílvesszőről időnként lecsöppen egy-egy csepp vér:D

Gyereknek tudnám javasolni a lovas íjászatot, statikus és dinamikus is, természetközeli élményeket ad, szabadban is űzhető, fedett pályán is.... mi kell még?;)
Lányos énjének a kosztümök is megfelelőek lehetnek, amennyiben érdeklődne a magyar történelem iránt.

she_wolf 2018.01.08. 21:52:33

@Fenchurch68:
Nagyon okos állatkák:) Olvastam valamikor egy összehasonlítást a sertés és a kutya értelmi és szociális képességeiről, és elszontyolodtam, hogy némely humanoid messze alulteljesít velük szemben:(
A hiszti mindig megvan amikor rájönnek egy-egy állat "emberi"vonásaira, akkor mindenki akar belőlük. Már a debilebbje -természetesen.

Múltkor hidaltam le: felnőtt fax aszongya, hogy ő akar disznót. Kérdeztem tőle, hogy netán eltört a tükör, vagy mi van?
Hát nem. Ő vesz egy disznót, megtanítja szarvasgombászni, és betegre fogja magát keresni (erdő mellett lakunk).
Lelkesedtem, hogy ez de milyen jó ötlet, menjen, csinálja, majd számoljon be, hogy megy a gombabiznic!
És ilyen emberek élnek a közvetlen közelemben. Brühühü.

she_wolf 2018.01.08. 21:55:51

@she_wolf:
Kis zenei aláfestés a hangulatot megalapozandó:
www.youtube.com/watch?v=fpu4f5q7wck

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.08. 22:07:44

@she_wolf:

Megkérdezhetted volna, hogy van-é engedélye. Ha nincs elkobozzák a cocát.

2018.01.08. 22:13:22

@BOAR: az udvarlókkal majd úgy jársz, mint a standup-os Hadházi Laci, hogy "...nagy a pofád, de amikor mész haza, és az előszobában ott van 2 pár 47 bakancs...akkor majd elnézést kérsz, ha be akarsz menni a fürdőszobádba" vagy valami ilyesmi... :DDD
Onnan tudom, hogy igaz, hogy ismerem/ismertem az egyik lánykát, pontosabban a fiam mesélt a viszonyokról, nem légből kapott a poén. :)

@she_wolf: magam részéről az ilyen céllövős dolgokat sportnak tekintem inkább, mint életformának vagy szórakozásnak, biztos az én hibám. Öreg fejjel éppen a minap próbáltam, a 40 kilométeres körön belül valami olyan lövész egyesületet keresni, ahol nem arról szól az élet, hogy vadászok gyakorolnak (bocs Boar) vagy nem arról szól, hogy militarista fiatalok képzik magukat, ki tudja milyen cél érdekében, és olyan helyet, ahol nem kell a sportlövészethez maskarába öltözni.
Azt hiszed találtam???????
Valami itt nagyon félrement a 70-es évek vége óta, de gondolom inkább mostanában, amióta felhagytam a lövészettel, mint sporttal! Pedig ezt még tudnám magas szinten űzni.

BOAR 2018.01.08. 22:34:25

@she_wolf: A lovak nem különösebben érdeklik a lányokat és ezt a pénztárcám nagy megkönnyebbüléssel veszi tudomásul.
Amúgy itt van egy köpésre a Kassai féle lovasíjász komplexum, Lajost lassan harminc éve ismerem de nem értek egyet a módszereivel, nem bíznám rá a lányaimat.

she_wolf 2018.01.08. 22:36:03

@pizzaszeletvágó:
Nincs ezzel semmi baj, meg lehet így is közelíteni, meg úgy is.
Nem gondolnám, hogy hibásan gondolkodsz:) A lövészettel sportként talán az lehet a baj, hogy olyan háttér szükséges hozzá, ami nem kötelező egy másmilyen formában folytatott lövészethez. Igazából nem vagyok ebben (sem) otthon, de szerintem érdemes lenne vagy jobban körülnézned (nem tudom helyileg melyik környék jöhet számításba), vagy egy olyan helyet becélozni, amivel kapcsolatban némi kompromisszumra hajlandó lennél. Ezt te tudod:)

BOAR 2018.01.08. 22:36:48

@pizzaszeletvágó:
Az én bakancsom is 47-es... :-)
A motoroscsizmám 48-as de ott valami gebasz van a méretezéssel mert valójában nincs akkora.

she_wolf 2018.01.08. 22:38:12

@látjátok feleim szümtükkel:
Már így is sok szót fecséreltem rá:D Még a végén megkérdezné, hogy milyen engedélyről beszélek, és sosem szabadulok tőle. Bántottalak én téged?:DDD

BOAR 2018.01.08. 22:41:21

@she_wolf: Akkor csak annyit mesélj el neki, hogy elég sok szarvasgombásznak okoz nehézséget, hogy öt sört kérjen...

2018.01.08. 22:41:57

@BOAR: nade kettő! :) meg ez a H. Laci se egy kisgyerek... :)

2018.01.08. 22:42:59

@BOAR: vagy egyáltalán hogy kerülne a szarvasgomba pont abba az erdőbe... :)))

she_wolf 2018.01.08. 22:48:15

@BOAR:
Háááát.... nem csodálom, a lovazás nem egy occó sport még nem saját lóval sem.
Azt sajnálom, hogy nem csípik a lovakat, de az ő dóguk.
Bárhogy és bárkire bízod a gyerekeket, a teljes bizalom alapfeltétel. Ez nem vitás. És ennek kölcsönösen oda-vissza érvényesnek kell lennie, bárhány szereplős is a dolog.

47-48-as csukák? De nagy lábon élnek kendek!:) Az én uram csak 40-41-es topánokban tipeg, pedig sosenem volt ázsiai kislány.
Nekem virít még egy tűzpiros tűsarkú lakkcipőm 12 centis sarokkal 36-os méretben (az urammal történt első randinkra vettem). Meghagytam, nincs szívem kidobni:( Pedig azóta már 38-as csizmában járok.

she_wolf 2018.01.08. 22:55:53

@pizzaszeletvágó:
Sehogy. Szerintem:) Vegyes fás/cserjés erdő, tele zártkertekkel, és szerintem semmi nem adott ahhoz, hogy itt vadon szarvasgomba teremjen.
Van mészkő pincékben termesztett csiperke, ez az összes helyi gombafelhozatal. Szerintem.
Ez az igen lángeszű meg valahol belebotlott valami szarvasgombás izébe, oszt jól megálmodta a sikert:)

she_wolf 2018.01.08. 22:56:55

@BOAR:
Bocs, nem értem a poént -van ez így:)

BOAR 2018.01.08. 22:58:48

@she_wolf: Nem a bizalommal van bajom hanem az oktatás módszertana nem szimpatikus nekem.
Mondjuk a helyi íjászegyletben ahol valamikor tag voltam, kiderült az egyik "edzőbácsiról", hogy túlzottan is érdeklődik a rábízott leánykák iránt... Azóta némethonban él ha jól tudom...

BOAR 2018.01.08. 23:00:57

@she_wolf: A disznó abban (is) különbözik a szarvasgomba kereső kutyától, hogy nem csak a gomba megtalálása okoz neki örömet hanem az elfogyasztása is. Ezért ki kell szedni a szájából ami nem veszélytelen.
Így aztán a "disznós" gombászok közt elég soknak hiányoznak ujjai.

she_wolf 2018.01.08. 23:07:03

@BOAR:
Így már világos, köszi!:)

Az oktatásban szerintem mindegy hogy min bicsaklik meg az együttműködés, a sikert veszélyeztetni. És ki akar vesztest nevelni?
Az"edzőbácsik" más kategória, azoknak a tökeit a fülükre akasztanám. Nagyon véresszájú tudok lenni, ha bántalmazásról van szó, típustól és szereplőktől függetlenül.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.08. 23:36:16

@she_wolf: Íjászat gyerekkoromból ismerős. Az viszont már vagy hatvan éve vót!
Most viszont ezt hallgatom:
www.youtube.com/watch?v=0eNXaa5zcQU
és utána ezt:
www.youtube.com/watch?v=FzdpBNrVFpc
Ez a pasi zseniális! Tudom, még kukorékolsz, hallgass bele. Az első egy eredeti, és egy utánérzés, de a második az üt!

she_wolf 2018.01.09. 00:10:32

@Andrass9:
Ezek azok a tipikus muzsikák, amikhez nekem szükséges a vizuális élmény is, vagy olyan környezetben kell lennem, ahol a helyszín és a körülmények megteremtik a ráhangolódást.
Engem ez pusztán zeneileg nem elégít ki. Ugyanakkor pl. bálon, vagy egy olyan rendezvényen ahol ez a korszak van zeneileg jelen, rendkívüli módon élvezetes tud lenni nekem is.
És persze köszi, hogy gondoltál rám!:)

Cserébe egy kb. velem egyidős nóta, amire bármikor kapható vagyok:
www.youtube.com/watch?v=N-aK6JnyFmk

(Én most még maradok a rock és a metál vonalon, hajnalban majd lecsillapszom -talán egy kis blues-zal:D)

BOAR 2018.01.09. 00:47:39

@Andrass9: Öreg az aki annak érzi magát... :-)
Ettől például fiatalodik az ember:
www.youtube.com/watch?v=E1PfIX-GQPk

she_wolf 2018.01.09. 00:59:36

@BOAR:
Nagyon ott vannak, szeretem őket! A Paranoid himnusz. Pont. A Jethro Tull a 80-as évek közepéig visz vissza, aztán beszűkültem sokáig egyetlen(!) előadóra. Vagy 10 éve kezdtem el kikászálódni abból a spirálból, és nyitni mások felé. Asszem, sikerült:D
Az ACDC is sokat adott másokkal együtt, felsorolni sem lehet őket, és a '90-es évek elején volt egy masszív GN'R "korszakom is:)
Rövid az élet, sok a zene, és sok mindent nem hallgattam még meg és sok mindent nem is fogok soha.

@Andrass9:
BOAR jól beszél! Nem a naptár számít, még csak nem is az állóképesség, hanem a lelked!;)

BOAR 2018.01.09. 01:06:31

@she_wolf: Ja, a Paranoid akkorát szólt, hogy Ozzy soha nem tudta megismételni.
Abból az időből a Deep Purple volt a nagy kedvencem, aztán a korai Iron Maiden de az örök favorit az ACDC. Az autómban egyetlen cd van ha netán zenehallgatásra adnám a fejem, egy ACDC válogatás.

she_wolf 2018.01.09. 01:15:57

@BOAR:
Autóban csak utasként hallgathatok kedvenc zenét, különben csúnya vége lenne a történetnek. Általában rádió szól, én meg csöndeskén anyázok.
Zenei irányzatok jönnek, mennek, a rock marad;) (Meg a jó metál.)

Ja! Tegnap éjjel a háttérből a mirigy röhögtetett, és valami Záray-Vámosi nótát tekertek ki. Az egész gyerekkorom varázsütésre lemozizódott előttem mindenestül:)

BOAR 2018.01.09. 01:29:19

@she_wolf: Én nem nagyon utazom utasként...
A családi autózás az elég megterhelő mert az asszony kocsijában nyilván nem gyújtok rá és a purdék nem szeretik a metálzenét...viszont naponta 100-150 kilométert autózom egyedül, reggel még végigtelefonálom az utat de este hazafelé már jobb, ha nem gondolkodom hanem hallgatom a muzsikát...
Na joccakát, megyek aludni!

she_wolf 2018.01.09. 01:39:20

@BOAR:
A gyerekeknek még nem is kell szeretni a metál muzsikát, idő mint a tenger:) A bagzás nekem is tilos a kocsiban, de egyébként sem gyújtanék ott rá, mert néha itthon a lakásban is zavar a bagószag. A háló és a fürdő tabu!
Napi 100-150 km? Meggárgyulnék muzsika nélkül, de kedvencet csak akkor hallgatnék, ha az elalvás fenyegetne -de akkor is meggondolnám:)

Aludj szépet, nekem még dógom van (többek között ki kén tanálni, mi legyen a kaja:)), pirkadatkor én is vacokra vonulok.

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.09. 08:13:42

Azért egy gasztro blogon, ahol az a jelszó, hogy haladjon a korral, süssön váncza sütőporral ( :D ), kéne egy kis zenei haladás is.

www.youtube.com/watch?v=IR5_rTCi-Bo

www.youtube.com/watch?v=_95UuA93k18

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2018.01.09. 09:48:22

@BOAR: Rosszul fogalmaztam! Az én korosztályomnak ez már túl új volt, mint ahogy a szüleink a Beatlestől kaparták a falat :)

she_wolf 2018.01.09. 14:28:09

@látjátok feleim szümtükkel:
Ha Sade, akkor nekem a Smooth Operator:) És bárhogy is, az sem ma volt;) (Nagyon nem!)

Dikusz 2018.01.09. 14:35:15

@Andrass9: nagyon, nagyon klassz ez a zene.

Dikusz 2018.01.09. 14:38:16

Biztos nem sokan szeretik, de nekem meg ez pörög most: www.youtube.com/watch?v=Co3805YKK0E

she_wolf 2018.01.09. 14:39:00

@Andrass9:
Apám akkor kaparta a falat, amikor egy ótvar decemberi reggelen a kislánya talpig feketében, hajába font fekete selyem szalaggal vonult volna iskolába. Megkérdezte, hogy mi ez a fekete szerkó, csak nem....? De, igen. És kicsoda? John Lennon. Megvizsgálta a csillagokat, majd utamra engedett. Pedig láttam ám, hogy befeszül, mint torkos mosómedve a stelázsiba.
Aznap az iskolában lábujjhegyen közlekedtek körülöttem, és többszöri unszolásra hajlandó voltam egy megemlékezést írni a bálványomról az iskolarádióban.
Áááá, nem voltam Beatles fan, egy pöttyet sem:D

(Olvastam az új posztot, és odáig jutottam, hogy japán hibrid, meg az ezzel kapcsolatos sallang, és megkeseredett a számban a beleképzelt töltött káposzta, amit egyébként igennagyon szeretek, de az utóbbi karácsonyi menüsorból kimaradt.)

látjátok feleim szümtükkel 2018.01.09. 16:57:41

@she_wolf:

www.youtube.com/watch?v=0_25S5BgTlg

Az előző egy mi fiatal éltéről szóló film betétdala, de a film címére nem emlékszem. Vannak jobb filmek is, de ez nagyon mai. Régebben láttam a tv-ben.

she_wolf 2018.01.09. 17:22:51

@látjátok feleim szümtükkel:
Pedig ott van a film címe: 8 Mile:)
Nem kedvelem Eminemet és a rapet sem, a 8 Mérföldet ezért nem is néztem meg:(
Winehouse kisasszonyért kár, nagy lehetett volna, ha nem marad alul a cefrével szemben.
Nagyon jó hangi adottságai voltak az általa képviselt műfajhoz, stílushoz. Soul (és blues) zenét csak kevés fehér nő tud igazán jól előadni. Persze szigorúan csak szerintem;)

she_wolf 2018.01.09. 22:56:36

Bearanyozta az estémet az index: 2018-ban adható új fiú keresztnevek között van az "ÁRVIN":DDD

Akcentus rulez!:)

BOAR 2018.01.10. 13:11:52

@she_wolf: Pedig az 8 mile egynek jó.
Aztán eminemből nagyjából ennyi elég is, nem tudott megújulni, hallottad egy lemezét és hallottad mindet.

she_wolf 2018.01.10. 14:12:50

@BOAR:
Nekem Eminem sehogysenem. Nem úgy vagyok huzalozva:)
süti beállítások módosítása